Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Perfecte route of toch niet?

Discussie gestart

wippelgem

Deze zomer willen we graag gedurende een 4 à 5 tal weken rondreizen met de wagen en tent.
Omdat we dit jaar ons dochtertje van dan 1,5jr zullen meehebben gaan we de rijafstanden proberen beperken.
Het is de 5de keer dat we naar de usa zullen gaan en hebben al veel gezien (klassieke rondje in het westen - midwesten met oa yellowstone, grand teton, lake tahoe, salt lake city,...)
Hieronder vinden jullie onze eerste draft van onze route terug.
Graag jullie opmerkingen, tips, do's and don'ts...

Denver
Denver - Royal Gorge (Royal Gorge + Suspension Bridge)
Royal Gorge - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
Gunnison - Durango
Durango - Page (Mesa Verde - Ntl Bridge Ntl Mon - Antelope Canyon)
Page
Page - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Barstow (spookstadje (ben ff de naam kwijt))
Barstow - Visalia (Sequoia NP - Kings Canyon NP)
Visalia - Mariposa
Mariposa (Yosemite (al eens geweest) - Mono Lake - Bodie)
Mariposa - Sacramento (4th of July eventueel hier)
Sacramento - Redding (Lassen Volcanic NP)
Redding - Crescent City (Redwoon NP)
Crescent City - Albany (Crater Lake NP)
Albany - Seattle
Seattle
Seattle - Concrete (tussenstop ivm afstand overbruggen)
Concrete - Merritt (tussenstop ivm afstand overbruggen)
Merritt - Clearwater ( Wells Gray NP)
Clearwater - Jasper (Jasper - Mt Robson)
Jasper
Jasper
Jasper - Banff (via Icefield parkway)
Banff
Banff (Banff - Lake Louise - Kootenay - Yoho NP)
Banff - St Mairy (Waterton - Glacier NP)
St Mairy - Butte (Ntl Bison Range)
Butte - Hardin (Birghorn Mtns)
Hardin - Hill City (Mt Rushmore (al geweest) - Custer NP - Wind Cave NP - Badlands NP)
Hill City
Hill City - Douglas (tussenstop voor afstand te overbruggen)
Douglas - Denver

Zo, wat denken jullie?
Graag VEEL reacties!

Bedankt!
#1 - 11-01-2009, 21:45 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Marianne

Ik heb het vluchtig bekeken maar mijn eerste indruk is dat dit veel te veel is, zeker met een kind van 1,5.
Je zit voornamelijk in de auto en er zitten wat onlogsiche dingen in.

Paar voorbeelden:

Durango - Page (Mesa Verde - Ntl Bridge Ntl Mon - Antelope Canyon)
Mesa Verde bezoeken tussen Durango en Page gaat echt niet lukken, je moet daar voldoende tijd voor uittrekken. Het leukste is om een of meerdere tours te maken maar met een klein kind (en in de hitte) zzal dat niet zo geslaagd zijn.
Antelope Canyon: ik ben in de Lower geweest, lijkt me erg lastig met een baby (in een rugdrager?). Je moet zo nu en dan klauteren. Kan wel, maar ook hier geldt weer: niet echt handig.

Las Vegas - Barstow (spookstadje (ben ff de naam kwijt))
Barstow - Visalia (Sequoia NP - Kings Canyon NP)
Visalia - Mariposa


Het spookstadje is Calico. Erg heet in de zomer, en commercieel.
Als je naar Sequoia gaat, waarom dan niet in het park overnachten? Je hebt echt geen tijd voor Sequoia op deze manier.

Mariposa (Yosemite (al eens geweest) - Mono Lake - Bodie)
Mariposa - Sacramento (4th of July eventueel hier)


Van Mariposa naar Bodie is een flink eind rijden en een bezoek aan Bodie kost ook al een paar uur. En dan rijd je door een prachtig stuk Yosemite waar je geen tijd voor hebt om te bekijken. Ik zou Bodie overslaan of aan de oostkant Yosemite verlaten en via Lake Tahoe/Reno naar Lassen rijden.

Het Canadese stuk ken ik niet, daar lijk je meer tijd voor te nemen. Waarom niet je beperken tot Canada eventueel met een klein deel VS.

Marianne


#2 - 11-01-2009, 23:14 uur

hdeweert

Hallo
Je route bestaat uit twee delen. Het deel Cannada ziet er redelijk uit, Het deel Amerika wat minder. Zoals al is aangegeven zitten er een paar erg lange ritten tussen. Durango – Page is 420 km en Page – Las Vegas is een rit van 440 km Dat zijn ritten die je bijna een hele dag van je vakantie kosten zonder dat je wat gezien hebt. Voor Mesa Verde heb je afhankelijk van wat je er wilt gaan zien een paar uur tot een hele dag nodig. Met een kind van 1,5 jaar zul je daar niet alle plaatsen kunnen bezoeken. Dit i.v.m. klimmen en doorgangen.
Ntl Bridge is een klein park dat meestal op de route van moab naar Page wordt bezocht. Is in een paar uur wel bekeken dus om daar vanuit page 600 km v.v. voor te rijden lijkt mij niet aan te bevelen. Ik zou het stuk dat je in Amerika bent nog eens goed onder de loep nemen dit stuk is zeker niet perfect.
Harm
#3 - 12-01-2009, 07:35 uur

Hans B

Ben het eens met de vorige schrijvers.
Volgens mij is de route wat te lang.
Heb het even op de routeplanner in gevoerd.
Denver - Las Vegas - Sacramento - Seattle - Jasper - Rapid City - Denver = 4500 mile
Reken daar nog minimaal 30% bij voor allerlei ommetjes.
Niets is onmogeliijk, maar ik zou zeggen probeer je wat te beperken.
#4 - 12-01-2009, 17:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wippelgem

Marianne:  Mesa Verde is gewoon omdat we dat ‘passeren’ en nog niet gedaan hebben maar als we heel eerlijk zijn interesseert het ons niet zo hard. Dus dat kunnen we gerust overslaan.
Antelope Canyon daarentegen spreekt ons enorm aan en willen we zeker doen.  We zouden inderdaad een rugdrager kopen om zulke uitstappen en wandelingen in canada en andere parken mogelijk te maken!
Calico: is dit vergelijkbaar met Bodie of beter of minder goed? In sequoia kunnen we inderdaad in het park overnachten.  Het is zo dat we met de tent gaan en dus niets op voorhand vastleggen behalve onze eerste en laatste nacht hotel in Denver en de twee nachten in Las Vegas. Voor Las Vegas kunnen we dus niet veel  ter plaatse veranderen  maar het stuk na Las Vegas zijn we eigenlijk ‘vrij’.  Ik heb de campings van KOA als leidraad genomen om de route samen te stellen maar dat is dus niet verplicht om die campings te nemen.  We kozen deze omdat we er in het verleden tevreden over waren en de meeste een zwembad hebben.
Bodie:  ja daarvoor al m’n vorige vraag ivm Calico: welk van de twee is het meest aan te raden?  We willen graag een spookstadje doen maar dat maakt niet echt uit welk. Yosemite zelf hebben we al gedaan en kunnen we dus ‘sneller’ door rijden. Lake Tahoe hebben we ook al gedaan dus dat willen we liever vermijden.

Harm: de langere stukken in Amerika willen we vroeg op de dag beginnen rijden wanneer ons dochtertje in de ochtend nog een dutje doet. Zij slaapt (tot nu toe) overal en altijd gemakkelijk dus hopelijk blijft dit zo. Tegen dat ze wakker is willen we dan ergens zijn waar iets te doen is en dan eventueel in de namiddag wanneer zij weer slaapt weer verder rijden tot camping.
Ivm Mesa Verde kan je hierboven lezen dat het ons niet enorm interesseert maar eerder te bezoeken valt omdat we er toch zijn.  Maar nu ik van jou lees dat het moeilijk zou zijn met ons kleintje willen we dit zonder veel hartzeer overlsaan.
Ivm National Bridge moet ik blijkbaar nog eens goed kijken of dit inderdaad in te plannen valt.  Bedankt voor je opmerking hierover!

Hans:  de lengte van de route is voor ons en onze manier van bezoeken en bezichten zeker haalbaar. Drie jaar geleden reden we een route van 6000 km op drie weken en  we hebben alles gezien wat we wilden en meer! We hadden zelfs nog twee dagen ‘over’ op het einde!  Nu is de route maar een beetje langer maar hebben we anderhalve week tot twee weken extra om te reizen!
Ik ga vanavond nog eens op m’n gemakje alles (toch het amerika deel) goed bekijken. Mijn dochtertje ligt om half 9 in bed en m’n man komt maar twee uur later thuis dus het is hier rustig genoeg dan!  >:D

Bedankt alvast voor de tips en opmerkingen en er mogen er zeker nog meer komen!
Als ik veranderingen zou aanbrengen plaats ik deze zeker hier om nog meer tips te krijgen! :D
#5 - 12-01-2009, 19:07 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

yvonn

hai,

Mesa Verde is toch misschien wel de moeite waard om te bezoeken, sommige ruines zijn goed lopend te bereiken, voor de bekendste moet je een trap af en een steile ladder terug omhoog naar het plateau, maar het kost je zeker een halve dag, ik was daar een hele dag. Antilope Canyon is goed te doen,  ligt in Navajo gebied en de mooiste canyon is niet per eigen auto te bereiken, op parkeerterrein staan lokale gidsen om je erheen te rijden, de mooiste lichtinval is om ongeveer 12.00 uur. was hier in 2005.

in 2007 heb ik Sequoia en Kings Canyon bezocht, prachtig, heeft meerdere campings, daarna de route langs Mono Lake, Lake Tahoe, Lassen N.P, Crater Lake, en naar Glacier. Rustige en mooie route,  maar erg snel is die niet.en best lang. Wil je echt naar Seattle?  Het mooiste gedeelte in Canada is Jasper/Banff en de Icefield Parkway ertussen.
Yoho, Wells Gray en Kootenay zijn allemaal mooi, maar lijken ook op elkaar, Waterton ken ik niet, wel Glacier - indrukwekkend, maar in de zomer behoorlijk druk. fille op de Going to the Sun weg en dat in juni. Maar wel doen!
veel plezier met je reis
yvon


#6 - 13-01-2009, 00:31 uur

Hans B

Hallo Wippelgem,
Je route zal uiteraard in de tijd te reizen zijn, maar met of zonder kinderen reizen is wel een heel verschil.
Lees = kost een hoop tijd meer.

Sacramento : 4 juli ga naar Old Sacramento. In dit deel is een parade. Erg leuk.

Voor Seattle en omgeving (Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Olympic NP) neem je erg weinig tijd.

succes verder.
Hans
#7 - 13-01-2009, 09:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wippelgem

Yvonn:  Mesa Verde gaan we laten vallen uit ons schema. We zijn bang dat het daar te warm zal zijn om met ons dochtertje in de blakende zon te lopen. We gaan dan liever ergens in de schaduw wandelen of enkele uurtjes aan het zwembad doorbrengen.  Dat vinden kindjes ook altijd leuk hé!
Seattle hoeft niet echt voor ons, misschien dat we daar wat veranderingen kunnen aanbrengen in ons schema. We willen toch liefst zo veel mogelijk de steden links laten liggen en genieten van de rust.
Ja, heb ook al overal gelezen dat het in het hoogseizoen vooral in Canada dan heel druk kan zijn maar we gaan dus met de tent en willen liefst zo mooi mogelijk weer hebben en daarom dus onze keuze voor juni – juli te gaan!

Hans, ja, we weten natuurlijk niet hoe het is met een kindje zo een reis te doen. Dus misschien is het aangewezen wat tijd in te calculeren voor onvoorziene omstandigheden.
We hebben inderdaad weinig tijd voor Seattle en omgeving. Misschien dat we dat gaan veranderen en sneller doorreizen naar Canada en Seattle dan overslaan.
Bedankt voor de tip van Old Sacramento. Had er ook al iets over gelezen. Heb ook iets gelezen van een expo of zo waar savonds de airforce optreed, waar je kan dansen en waar er vuurwerk is? Weet je daar iets van?

We staan nog altijd open voor extra tips! We leggen onze vlucht pas begin februari vast dus we kunnen onze trip nog altijd veranderen en dagen toevoegen of laten vallen!
#8 - 13-01-2009, 14:32 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Hans B

Bedankt voor de tip van Old Sacramento. Had er ook al iets over gelezen. Heb ook iets gelezen van een expo of zo waar savonds de airforce optreed, waar je kan dansen en waar er vuurwerk is? Weet je daar iets van?
quote]

Expo, vuurwerk, airforce optreden. Geen idee.
Wij waren die dag op de route en hadden ergens iets over Old Sacramento gelezen.
We hebben de parade gezien en zijn doorgereisd richting Lake Tahoe.
Uiteindelijk zijn we in Placerville geeindigd om te overnachten en hebben daar het vuurwerk gezien.
#9 - 13-01-2009, 19:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15