Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning 2015 ! Wordt het weer Amerika?

Discussie gestart

TondeG

Ik ben voorzichtig aan t kijken naar de mogelijkheden voor 2015. In eerste instantie is de gedachte om naar Thailand te gaan en met de rugzak 3-4 weken te trekken, dit omdat we nu met een aantal kinderen gaan en de kosten lager liggen. Ik kan Amerika toch maar niet uit mijn hoofd zetten en ga toch kijken wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb al in 2011 een standaard rondje Westen gedaan alleen met mijn zoon maar zonder Moab en Monument Valley, ook Yellowstone zou ik graag in de volgende ronde meenemen. Wanneer ik  meer gegevens heb zoals aantal dagen etc meld ik me weer voor verdere vragen maar voorlopig is dit de eerste aanzet en zal ik adviezen van reisschema's vanaf Denver in de gaten houden.

Zou het er toch weer van komen :dansbanaan:

Groet,

Ton

 

#1 - 26-08-2014, 18:15 uur

Dirc

Hahahaha Ton,

klinkt bekend ;)
#2 - 27-08-2014, 11:23 uur

TondeG

klinkt bekend ;)

Hoe is het met jou planning Dirc?
#3 - 27-08-2014, 12:01 uur

Dirc

Ha Ton,

Wil je de korte of lange reactie?
Ik zal de 'middel' versie geven  ;)

In eerste instantie wilde ik naar de USA. Mijn reis vorig jaar is natuurlijk niet doorgegaan. Dit jaar hebben we geen reis gepland i.v.m. verhuis. Toen sprak ik een vriend van vroeger die momenteel in Thailand woont. Ook dit werd een optie.
Uiteindelijk blijft USA kriebelen en rij ik liever rond in een land waar ik me vrij voel, de taal spreek dan dat ik niet eens een bord kan lezen, moeite moet doen mij begrijpbaar te maken en vrij weinig kennis over heb. Daarnaast ben ik, zeker niet samen met mijn vriendin, minder fan van backpacken. Maar goed, ieder zijn keuze.

Dus, USA it is. Dan de planning nog. Ik heb gekeken naar Florida, Denver-Rockies-Yellowstone, route westkust zoals ik gedaan heb, route Moab-Page-GC etc zoals ik gedaan heb. Maar op een gegeven moment zag ik door de bomen het bos niet meer. Ik ben toen in gesprek geraakt met Cees van dit forum om toch eens te helpen met mogelijkheden en keuzes.
Wij willen graag liever naar een warme dan een koude omgeving. Mijn vriendin gaat voor het eerst en ziet graag de Grand Canyon. Een andere voorkeur is zeker 4 dagen relaxen. Dit is voor ons Vegas geworden. Je kunt daar relaxen, maar toch ook andere dingen doen mocht je dat willen.

Dit betekent dat de route ergens zuidelijk ligt. Ik ben al geweest in Yosemite (2x), San Francisco (2x), San Diego, LA, Page, Moab, Death Valley (2x), Bodie (2x), Grand Canyon (2x), Vegas (2x), Monument Valley, Zion, Bryce.
Nu zijn er mensen die graag iedere trail en route lopen en geen genoeg kunnen krijgen van een park en graag ieder hoekje willen zien. Ik ben niet zo. Ik loop graag rond in een park, proef de sfeer, doe een trail maar heb zeker geen drang om alles te doen.
Om deze reden heb ik er toch voor gekozen om niet terug te gaan naar alles wat ik al een keer gezien heb. Ook met in mijn achterhoofd dat een tweede of derde keer zaken toch tegen kunnen vallen.

Dus om een lang verhaal kort te maken staan Vegas en de Grand Canyon nog zeker op de planning. Ik wil in januari tickets boeken in de werelddeal weken (of een andere mooie aanbieding) en ga daarop mijn route afstemmen. Het kan zomaar een roundtrip vegas worden, maar ik ben ook zeker getriggerd door een aantal mogelijkheden zoals Denver => Vegas en Dallas => Vegas.

Oja, de reis gaat wel eind mei, begin juni plaatvinden. Dat staat vast.
En dat het met 2 personen is ook.
Dat we 3 weken gaan ook.

Anders is het net alsof alles nog in de lucht hangt, haha
#4 - 27-08-2014, 12:24 uur

TondeG

getriggerd door een aantal mogelijkheden zoals Denver => Vegas en Dallas => Vegas.

Ik zie je schema verschijnen ;)
#5 - 27-08-2014, 12:38 uur

Dirc

Wil m'n opzetje wel posten hoor. Heb het expres niet gedaan omdat het concept is en wellicht wordt afgeschoten door diverse mensen. Daarnaast heb ik nog geen tickets ;)
#6 - 27-08-2014, 12:56 uur

B-man

Tja klinkt herkenbaar inderdaad! Ik heb zelfs nog een weekje USA ingepland voor volgende week  8)  2015 is nog redelijk ver weg maar daar zal vast ook wel weer een tripje gaan plaatsvinden... ::)
#7 - 27-08-2014, 14:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

TondeG

Wil m'n opzetje wel posten hoor.
Kom maar op!


Citaat
Heb het expres niet gedaan omdat het concept is en wellicht wordt afgeschoten door diverse mensen.
Op dit forum, nee toch ;D


Citaat
Daarnaast heb ik nog geen tickets ;)
Moet dat dan?
#8 - 27-08-2014, 14:52 uur

Dirc

=> Mijn planning hangt redelijk af van de tickets. Als ik ergens enorm kan besparen op tickets dan pas ik de route daar toch op aan.

Maar opties (wederom met dank aan Cees A):

Citaat
1. Amsterdam - Denver (Vliegen)
2. Denver - Estes Park (Via rocky (112 km, 1,5 uur))
--Shuttle naar Bear Lake
3. Estes Park - Colorado Springs (Trail ridge road & Grandby (342 km))
--Via Estes de old fall river road http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
4. Colorado Springs --Garden of the Gods, Air Force Academy, Pike's Peak, Calhan Paint Mines
5. Colorado Springs - Great Sand Dunes (272 km, 2u 40 min)
6. Great Sand Dunes - Santa Fe (287 km, 3,5 uur)
--Via Taos
7. Santa Fe
8. Santa Fe - Albuquerque ( 152 km (2 uur))
--via kasha katuwe
9. Albuquerque - Carlsbad (via roswell (442 km, 4,5 uur))
--via Roswell
--Carlsbad Caverns
10. Carlsbad - Alamogordo (236 km (2,5 uur))
--In de ochtend bezoek aan Carlsbad Caverns met afdaling in de grotten
11. Alamogordo - Las Cruces (110 km (1 uur))
--via white sands NM & white sands missile range
12. Las Cruces - Silver city (196 km (2 uur))
--via City of Rocks
13. Silver city --Catwalk en/of Gila Cliff Dwellings
14. Silver city - Globe (310 km (3 uur 15 min))
15. Globe - Phoenix (154 km, 1 uur 45 min)
--Apache trail
16. Phoenix - Sedona (186 km (2 uur))
17. Sedona - Grand Canyon (174 km (2 uur))
18. Grand Canyon - Las Vegas (444 km (4 uur))
--via Williams / Hoover Dam
19. Las Vegas
20. Las vegas
21. Las Vegas - Amsterdam (Vliegen)

Of, minder uitgewerkt en letterlijk zo van Cees ontvangen:

Citaat
1   AMS – DFW (Dallas / Ft.Worth)
2   Dallas
3   Dallas
4   Dallas – Amarillo
5   Amarillo – Santa Fe
6   Santa Fe
7   Santa Fe – Kasha Katuwe – Albuquerque
8   Albuquerque – Roswell –  Carlsbad
9   Carlsbad Caverns – Alamogordo
10   Alamogordo – White Sands – Las Cruces
11   Las Cruces – City of Rocks – Glenwood (Catwalk)
12   Glenwood – Globe – Apache Trail – Phoenix
13   Phoenix – Sedona
14   Sedona – Grand Canyon
15   Grand Canyon
16   Grand Canyon – Las Vegas
17   Las Vegas
18   Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas – AMS
21   Aankomst AMS
#9 - 27-08-2014, 15:48 uur

TondeG

Is bewust Yellowstone eruit gelaten of  wordt dat teveel.
#10 - 27-08-2014, 16:53 uur

Cees A

@ TondeG
Heb je de route in dit topic al bekeken ?  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/rondje-yellowstone/msg132619/#msg132619
Die route start in Salt Lake City,  en de route wordt rechtsom gereden.
Vanuit Denver wordt de route meestal linksom gereden.
De volgorde wordt dan: Denver-Rocky Mts np-Black Hills en Badlands-Yellowstone-SLC-Moab-Denver

Bij dat topic heb ik voor ieder park dat wordt bezocht links geplaatst naar PDF kaarten. Beetje inzoomen als je details wil zien.
Je vindt er ook links naar pagina's met uitgebreide informatie over parken en plaatsen die worden bezocht.
Voor deze info maakt de startplaats en de rijrichting natuurlijk niet uit en ik verwacht dan ook dat jij deze info ook wel nuttig zal vinden
#11 - 27-08-2014, 18:41 uur

Dirc

Is bewust Yellowstone eruit gelaten of  wordt dat teveel.

Daar kom je in beide routes niet.
Zeker niet met 21 dagen. Trouwens Yellowstone doe ik dan liever in een andere route zoals Denver - Estes Park en dan naar het noorden.
#12 - 27-08-2014, 18:54 uur

TondeG

@ TondeG
Heb je de route in dit topic al bekeken ?  http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/rondje-yellowstone/msg132619/#msg132619

Nog niet maar TOP Cees , is wel wat ik zoek.  :afro:
#13 - 27-08-2014, 22:28 uur

Dirc

Omdat deze t/m dag 13/14 nu niet echt gegarandeerd lekker weer is hebben wij deze dus niet gekozen.
Een andere keer kan dit prima, maar deze keer gaan we voor zomer  ;D
#14 - 28-08-2014, 09:16 uur

TondeG

Ga jou schema ook zeker bekijken Dirc, wat heb ik er zin in.
#15 - 28-08-2014, 11:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15