Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning route zomer 2009

Discussie gestart

MarcoH

Hallo,

Hier is dan weer een van de vele route voorstellen, maar ik zal het zeer waarderen als er mensen zijn die ons wat tips kunnen geven. Wij (2 vrienden) zijn van plan om in augustus 2009 een auto te huren en 30 dagen door het westen te trekken en daar zowel steden als nationale parken te bezichtigen. Onze route ziet er vooralsnog als volgt uit:

Dag 1:   Aankomst Los Angeles
Dag 2:   Los Angeles
Dag 3:   Los Angeles (Universal studios/Warner brothers studios)
Dag 4:   Los Angeles – San Diego
Dag 5:   San Diego (Sea World)
Dag 6:   San Diego  (Tijuana)
Dag 7:   San Diego – Palm Springs
Dag 8:   Palm Springs – Joshua tree national park – Lake Havasu City
Dag 9:   Lake Havasu City – Route 66 – Flagstaff
Dag 10:   Grand Canyon
Dag 11:   Flagstaff - Monument valley – Bluff
Dag 13:   Bluff - Page (Antylope Canyon & Lake Powell)
Dag 14:   Page – Bryce Canyon
Dag 15:   Bryce Canyon – Zion national park
Dag 16:   Zion national park – Las Vegas
Dag 17:    Las Vegas
Dag 18:   Las Vegas – Death valley – Lone Pine
Dag 19:   Lone Pine – Lee Vining (Mono Lake & Bodie)
Dag 20:   Lee Vining – Yosemity national park – Mariposa
Dag 21:   Yosemity national park
Dag 22:   Mariposa – San Francisco
Dag 23:   San Francisco
Dag 24:   San Francisco
Dag 25:   San Francisco – Carmel-by-the-sea
Dag 26:   Carmel-by-the-sea – Santa Simeon
Dag 27:   Santa Simeon – Los Angeles
Dag 28:    Los Angeles
Dag 29:         Los Angeles (vertrek)

We hebben dus in principe nog 1 dag speling, maar wij weten niet of alles haalbaar is in de dagen die wij er nu voor hebben staan?
Verder waren we van plan om niet van te voren te reserveren, is dit mogelijk met deze overnachtingsplaatsen (aangezien we niet in de parken zelf overnachten).

Bij voorbaat dank!!
#1 - 02-01-2009, 20:00 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2009, 20:12 uur door MarcoH »

meistershof

Hallo Marco.
Een hele mooie route .Ik heb nog wat aanvullingen ,dag 9daar zou ik via Oatman rijden (gravel road).Dag 11 daar zou ik nog sedona mee nemen .
Dag 16 daar kun je op weg naar las vegas langs de valley of fire gaan.Het boeken van hotels deden wij ook via priceline waar je zelf de prijs mag bepalen .
Ook boekten we via expedia.com .
de route is wel krap maar het kan, wil je wat meer tijd dan zou ik San diego schrappen .Alhoewel het erg leuk is daar ,maar je moet keuse's maken .
Groeten Wim.
#2 - 02-01-2009, 22:25 uur

MarcoH

Bedankt voor de tips!! We hoorden inderdaad zoveel goede verhalen over san diego dat we deze toch in onze route hebben gestopt.
We hebben nog een dag speling dus mochten we ergens tijd te kort komen dan kunnen we deze daarvoor gebruiken.
#3 - 03-01-2009, 21:29 uur

Marianne

Ik zou in 1 keer van Palm Springs naar de Grand Canyon rijden, of wat tijd nemen voor de route via Sedona, maar zeker geen tijd verspillen met Lake Havasu. Ook niet in Flagstaff zitten maar aan de rim overnachten. Kijk eens op www.xantera.com voor accommodatie in het park, er zijn heel betaalbare mogelijkheden.
Geldt ook voor Monument valley, is prachtig met ondergaande zon dus probeer daar te overnachten. Heel betaalbaar zijn de cabin  op de campground bij Gouldings Lodge.
En waarom zou je in Mariposa gaan overnachten, heb je al gekeken hoe ver dat rijden is naar Yosemite Village? Het overnachten in het park is relatief duur, maar je zit wel midden in het park en je hoeft niet heen en weer te rijden.
Neem ook wat meer tijd voor Zion, en doe bv Angel's Landing of de Narrows.
In plaats van een overnachting in Lone Pine zou je ook voor een overnachting in Death Valley kunnen kiezen, het voordeel daarvan is dat je het park bij laagstaande zon ziet; koeler en mooier.

Wat LA betreft: je zult niet WB en Universal op 1 dag kunnen doen want voor Universal heb je een hele dag nodig. Kijk ook eens in ons 2006 en 2008 versalg voor onze studio-ervaringen (en andere tips).

Als je niet in de parken zelf gaat overnachten is reserveren niet echt nodig (maar soms wel makkelijk). Maar waarom niet in de parken zelf overnachten? Je kunt ook altijd annuleren als het nodig mocht zijn.
Soms moet je de eerste nacht aanbetalen (bv bij Xanterra), maar dat krijg je terug als je annuleert. Het voordeel van een deel van te voren betalen is dat je uitgaven wat gespreid zijn.

(Ik mis dag 12, of was dat de dag speling?)

Marianne
#4 - 04-01-2009, 00:00 uur

Ine

Schrap die dag Tijuana en benut die ergens anders. Er is echt niets aan, vrij agressieve verkopers en tegenwoordig regelmatig incidenten ivm de "druglords". Bovendien moet je auto aan de grens blijven staan, die mag Mexico niet in.
Ik ken Mexico inmiddels vrij goed en Tijuana heeft er weinig tot niets mee te maken.
In Palm Springs de kabletrein de berg opnemen, verder is er weinig te doen. Wel lekker om een tijdje lui aan een zwembad te liggen.
Waarom in Mariposa slapen? Het is best een aardig eind weg van Yosemite.
Ook de rit SF-Carmel is aardig doorrijden., Het is een 2-baansweg met veel bochten (en veel toeristen). Opschieten kan niet en moet je ook niet doen, daarvoor is de route te mooi.

#5 - 04-01-2009, 10:41 uur

MarcoH

Hoe kunnen we dan het beste de rit van SF naar los angeles indelen zodat het goede reisdagen zijn??
Palm springs willen we inderdaad mee pakken voor een lekker rustdag en om de route naar grand canyon in mooie stukken te verdelen. Het lijkt mij ook een langer rit om van daaruit door te rijden naar Grand canyon??
En over mariposa, we willen graag aan de kant van SF overnachten om van daaruit door te reizen. En in het park willen we niet graag reserveren, omdat we niet aan data vast willen zitten en deze vaak prijzig zijn. Is er hiervoor een beter alternatief??
#6 - 04-01-2009, 21:53 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2009, 21:57 uur door MarcoH »

Marianne

Hoe kunnen we dan het beste de rit van SF naar los angeles indelen zodat het goede reisdagen zijn??
Het hangt er van af wat je onderweg wilt doen. Als je een uitgebreid bezoek aan Monterey brengt (aquarium, Fishermans'Wharf, Cannery Row) en je gaat naar Hearst Castle dan is jouw indeling niet zo gek. Zonder Hearst Castle kun je ook wel wat verder doorrijden, bv naar Pismo Beach.

Palm springs willen we inderdaad mee pakken voor een lekker rustdag en om de route naar grand canyon in mooie stukken te verdelen. Het lijkt mij ook een langer rit om van daaruit door te rijden naar Grand canyon??
Vanuit Palm Springs kun je best in een keer naar de GC rijden, dan heb je daar meer tijd. Eventueel overnacht je in Williams en dan de volgende dag naar de GC.

En over mariposa, we willen graag aan de kant van SF overnachten om van daaruit door te reizen. En in het park willen we niet graag reserveren, omdat we niet aan data vast willen zitten en deze vaak prijzig zijn. Is er hiervoor een beter alternatief??
Of je nu vanuit het park of vanuit Mariposa naar SF rijdt maakt niet zoveel uit, in Mariposa zit je wat zuidelijker en niet aan de directe route SF-Yosemite. Bovendien verlies je die tijdwinst driedubbel; op de dag dat je van Lee Vining naar Mariposa gaat en de dag dat je vanuit Mariposa het park in gaat.
Je kunt alvast reserveren (het is erg snel vol dus doe dat dan wel zo snel mogelijk) en als het toch niet uitkomt dan annuleer je je reservering. Is kosteloos als ik me niet vergis. De (tent)cabins bij Curry Village zijn niet luxe maar wel betaalbaar, en het is een mooie ervaring om in het park te overnachten.

Marianne
#7 - 04-01-2009, 22:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15