Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Portland of Seattle

Discussie gestart

Vegas

Welke stad is het best om de reis te beginnen en te eindigen, en waarom?

De trip start in een van deze steden en gaat dan richting Vancouver - Canadese Rockies,  terug via Olympic NP langs de Washington en Oregon kust (route 101) naar het zuiden en vervolgens via het binnenland van Oregon weer naar boven tot Portland of  Seattle dus.
Beide steden zijn volgens mij perfect om de trip te beginnen en af te sluiten, maar welke van de 2 heeft jullie voorkeur??
Ik probeer de trip met een dag of 2 a3 in een van deze steden te eindigen.


#1 - 12-01-2007, 19:19 uur

pw.van.andel@hccne

>Portland of  Seattle: Beide steden zijn volgens mij perfect om de trip te beginnen en af te sluiten, maar welke van de 2 heeft jullie voorkeur
Makkie: Seattle want daar kun je dagelijks non-stop op vliegen.
#2 - 13-01-2007, 03:14 uur

Marianne

Ik zou inderdaad ook voor Seattle kiezen, puur voor het gemak. Maar als je veel goedkoper naar Portland kunt vliegen, kun je dat ovrwegen. Geen idee hoe die prijzen liggen.
Als je ze toch allebei in je route opneemt maakt het naar zijn idee helemaal niet uit waar je begint.

Marianne
#3 - 13-01-2007, 09:31 uur

Tink

Ik zou inderdaad ook voor Seattle kiezen, puur voor het gemak. Maar als je veel goedkoper naar Portland kunt vliegen, kun je dat ovrwegen. Geen idee hoe die prijzen liggen.
Als je ze toch allebei in je route opneemt maakt het naar zijn idee helemaal niet uit waar je begint.

Marianne

Lufthansa vliegt dagelijks rechtstreeks naar Portland. (Als enigste Europese vlucht.)

#4 - 13-01-2007, 11:07 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Vegas

De prijs van een ticket maakt niet zoveel uit.
Het gaat me er meer om in welke stad er meer te beleven is voor een paar sagen aan het eind van m'n trip.
#5 - 13-01-2007, 15:31 uur

Hans B

SEATTLE

Hans
#6 - 13-01-2007, 21:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tink

#7 - 14-01-2007, 08:14 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Hans B

Portland! ;-)

Tja Tink wat kun jij anders zeggen als jij daar woont. Ha, ha.
Hans
#8 - 14-01-2007, 12:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Vegas

OK Tink, wat is er allemaal te beleven in Portland dan?
#9 - 14-01-2007, 16:19 uur

Tink

Ik vind Portland leuker dan Seattle omdat Seattle voor mij net iets te groot is.

Portland is 1 uur verwijdert van de ski gebieden (Mt.Hood) en 1 uur van de stranden(Pacific)

Naar het westen en dus rchting de 101 vind ik Astoria leuk, Cannon Beach, over een maand of 3 de walvissen trek is spannend om te zien. Astoria heeft veel informatie over Lewis and Clark (Oregon Trail) die natuurlijk ook naar het Oosten loopt in de Columbia Gorge.

Portland zelf is een bruisende stad met veel micro breweries, cultuur, parken en de zoo.

Hier is veel info te krijgen: http://www.travelportland.com/

Dit is mijn favoriete website http://www.traveloregon.com. Je kan je reis plannen, een travel journal samenstellen en vergeet vooral niet brochures aan te vragen.
http://www.traveloregon.com/Free-Travel-Guides.aspx

Als je interesse hebt in Native Americans that is het bijwonen van een PowWow fantastisch. Op de website moet je zeker de Native American travel guide aanvragen die bendes leuke dingen te doen aan geeft in de buurt van Portland. Je schrijft niet wanneer je precies gaat dus gerichte tips te geven is moelijk. Ik hoop dat je hier toch een beetje mee uit de voeten kunt.


#10 - 15-01-2007, 10:14 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

Vegas

Dag Tink,
enorm bedankt, hier kan ik zeker mee uit de voeten.
De planning is medio september/begin oktober.
#11 - 16-01-2007, 07:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15