Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prescott naar Palm Springs

Discussie gestart

Gerberaas

Twee opties om van Prescott naar Palm Springs te rijden in 1 dag. Mijn vraag aan de ervaren amerika-gangers: is optie 2 te doen in 1 dag en is deze mooier dan optie 1? Het kaartje en de mijlen/tijden zijn schattingen van Google Maps.

Optie 1: weg 89, 71, 60 en dan de 10 (snelweg?) - Palm Springs, 272 mijl, 5 uur 2 minuten.



Optie 2: weg 89, 71, 60, 72 en dan de 62 (langs de noordrand van Joshua Tree) - Palm Springs, 317,2 mijl in 6 uur 37 min.

#1 - 03-09-2007, 00:39 uur

Marianne

Ik ken alleen optie 1, die is erg saai voorzover ik het me kan herinneren.
Maar of je nu voor optie 1 of 2 kiest, je moet so wie so een stuk door Joshua Tree meenemen. Misschien is een overnachting in Twentynine Palms ipv in Palm Springs dan handiger? Dan kun je vanuit de zuidingang naar het noorden rijden. En dan de volgede dag nog het stuk van de noordingang naar de noordwestingang.

Marianne
#2 - 03-09-2007, 07:31 uur

jerbia

Ik ken ook alleen optie 1. Van Prescott tot Blythe is de route prachtig, daarna wordt het idd wat saai. Ik zou Joshua Tree NP ook zeker niet overslaan!
#3 - 03-09-2007, 10:13 uur

Hans B

Je geeft aan de route in 1 dag te willen reizen.
Dan zou ik niet te veel omwegen nemen en kiezen voor optie 1.
Het eerste stuk van Prescott naar de 60 is een aardig stuk,
Daarna wordt het gauw saaier en de Interstate-10 is helemaal weinig.
Ik zou er voor kiezen om ten zuiden van Joshua Tree NP op de Interstate-10 de Cottonwood Springs Road te nemen.
Dat ga je van het zuiden naar het noorden door het Joshua Tree NP.
Een ommetje van 50 mile natuur.
Bij de 5 1/2 uur moet dat in te passen zijn.

Hans
#4 - 03-09-2007, 12:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gerberaas

Bedankt voor het meedenken allemaal. Jullie gedachten komen overeen met die van ons. Route 2 is misschien leuker maar nog weer langer. Het zal nu waarschijnlijk als volgt gaan: vroeg vertrekken uit Prescott, even doorbijten, route 1 volgen, de Cottonwood Springs Road op en dan overnachten in de Joshua Tree Inn: http://www.joshuatreeinn.com/. Dat is volgens Google Maps 291,5 mijl en 5 uur 57 minuten.

Is goed te doen lijkt ons, echter wel de langste trip van de reis.



#5 - 03-09-2007, 19:55 uur
« Laatst bewerkt op: 03-09-2007, 20:36 uur door Gerberaas »

Hans B

De 5 uur en 57 minuten achter het stuur zitten in de VS is lang niet zo erg dan hier in NL 1 uur en 00 minuten op de snelweg ergens in de randstad.
Natuurlijk kan het landschap tijdens die bijna 6 uur wel eens saai zijn, maar het rijden is een genot.
Bijna geen verkeer op de weg, cruise controle aan en heerlijk ontspannen achter het stuur.

Enjoy.
Hans
#6 - 04-09-2007, 11:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

allard

Optie 1. Is korter en je ziet naar mijn idee wat meer Saguaro's. De beeldbepalende cactus van de Sonora Desert en van Zuid Arizona. Je hebt maar één dag anders is een uitstapje naar het Organ Pipe Cactus NM aan te bevelen. In onze beleving veel boeiender dan Joshua Tree NM.

Allard




#7 - 05-09-2007, 11:09 uur

Bakvet

Nou, dat klopt niet. Saguaro's kom je daar in de buurt niet tegen, dacht ik. Je moet ervoor meer afzakken richting Phoenix en voor Organ Pipe Cactus moet je zelfs helemaal naar de grens met Mexico. Sorry, maar de laatste variant richting Joshua Tree Inn is in mijn ogen perfect.



De rode pijl geeft aan waar het laatste deel van het Gram Parsons verhaal zich heeft afgespeeld, vlakbij Cap Rock, aan de overkant van de weg. Dit staat verder nergens aangegeven. Aan de voet van Cap Rock is wel een soort illegaal monumentje te vinden. Zie de website van de Joshua Tree Inn en de eventuele links die daar gegeven worden. Maar goed, dat is alleen interessant als je naar de Joshua Tree Inn gaat. In het National Park zijn veel boeiender dingen te zien.
#8 - 06-09-2007, 22:08 uur

allard

Nou, dat klopt niet. Saguaro's kom je daar in de buurt niet tegen, dacht ik. Je moet ervoor meer afzakken richting Phoenix en voor Organ Pipe Cactus moet je zelfs helemaal naar de grens met Mexico.

Met alle kans dat we nu in een welles/nietes discussie verzanden maar op beide routes worden de Saguaro's al zichtbaar op de 89 iets ten zuiden Glen Ilah. Dat is moment dat je van af het Weaver Mountains Plateau afdaalt. Maar goed dat was in 1992. Wie weet zijn ze intussen daar uit het landschap verdwenen. Hoe zuidelijker hoe meer cactussen. In allerlei variëteiten. Organ Pipe Cactus NM kost, zoals vermeld, een (deel van een) dag extra.

Allard
#9 - 07-09-2007, 12:11 uur

Bakvet

Je hebt waarschijnlijk gelijk, ik had het niet precies nagekeken op de kaart. Ik wilde eigenlijk meer zeggen dat de laatste verbetering van de route, door Joshua Tree park, wel een goeie was. Tot aan dat park is het toch een vrij saaie rit en je komt de hele tijd niet veel leuke plaatsen tegen om te stoppen. Vroeg vertrekken en lunch meenemen voor onderweg?
#10 - 07-09-2007, 13:06 uur

Rob

Citaat
Vroeg vertrekken en lunch meenemen voor onderweg?

We hebben de trip (1)gedaan vanaf Sedona. Het eerste stukje is leuk door de bergen. Maar om nadien nog een leuk plekje te vi Tnden om te picnicken?Trouwens ook veeel te warm

Rob
#11 - 07-09-2007, 17:39 uur

Gerberaas

De rode pijl geeft aan waar het laatste deel van het Gram Parsons verhaal zich heeft afgespeeld, vlakbij Cap Rock, aan de overkant van de weg. Dit staat verder nergens aangegeven. Aan de voet van Cap Rock is wel een soort illegaal monumentje te vinden. Zie de website van de Joshua Tree Inn en de eventuele links die daar gegeven worden. Maar goed, dat is alleen interessant als je naar de Joshua Tree Inn gaat. In het National Park zijn veel boeiender dingen te zien.

Dank voor de tip over Gram Parsons. We overnachten overigens in kamer 8, de Gram Parsons room in Joshua Tree Inn :-).
Je hebt het over veel boeiender dingen in het park: heb je enige tips? Het ziet er naar uit dat we vanaf Prescott lekker zullen doorrijden, om uiteindelijk goed in het park rond te kijken.
#12 - 07-09-2007, 23:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15