Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sequoia in april??

Discussie gestart

henny en an

Hallo,

Ik ben een reis aan het plannen voor april 2012.
We hebben familie in SF, waar we een paar dagen zijn en willen dan naar het zuiden trekken langs de kust naar LA en dan weer terug via Palm Springs/ Joshua nat.park en verder naar het noorden naar het Sequioa park. Is iemand wel eens half april daar geweest? Ik weet dat je waarschijnlijk niet ver het park in kunt omdat de wegen grotendeels gesloten zijn, maar is het toch de moeite waard om er heen te gaan? 
groet An
#1 - 14-11-2011, 14:58 uur

Tet14

Niet te voorspellen. Kan sneeuwen, kan mooi weer zijn. Wij hebben mid april wel eens in korte mouwen en in een korte broek rondgelopen in Seki maar voor hetzelfde geld tref je een blizzard.  De weg naar Kings Canyon zal nog gesloten zijn.
Tet
#2 - 14-11-2011, 17:23 uur

Marianne

Ik ben er nog nooit in april geweest, maar ik denk dat als de wegen berijdbaar zijn, het zeker de moeite waard is. Kijk eens op de NPS-site voor meer informatie. Daar staat ook een Guide, waar je veel informatie uit kunt halen. De Guide van de komende iwnter is nog niet uit, maar je kunt ook die van vorig jaar bekijken.
April is natuurlijk wel een riskante periode; het kan zijn dat er wegen tijdelijk afgesloten zijn door sneeuwval, en wellicht zijn sneeuwkettingen verplicht.
Kijk gewoon ter plekke hoe de omstandigheden zijn en zorg dat je een alternatief hebt mocht het slecht weer zijn.

Marianne
#3 - 14-11-2011, 17:26 uur

henny en an

Dank jullie wel! We laten het inderdaad maar van het weer afhangen. Camping Potwisha is het hele jaar open, dus zal dan ook wel te bereiken zijn. We bekijken het ter plaatse wel en anders bewaren we dit park voor een andere keer.
groeten An
#4 - 15-11-2011, 12:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15