Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijzen tickets

Discussie gestart

Sus

Hallo allemaal,,ik had enkele maanden geleden al wat goeie tips gekregen waardoor de reis (juli 012) al zo goed als uitgestippeld is,,,,,maar!,,,, Vorig jaar stonden de tickets retour LA rond de 850€,,nu vind ik niks onder de 1100€. Is dat nu door de zoveelste EU crisis of ben ik gewoon te vroeg? Aanvankelijk was het zelfs de bedoeling van op Phoenix te vliegen en terug via LA,,maar dat is nog duurder. British Airways lijkt me interessant (direkte vlucht vanuit London naar LA) maar zoals ik zei,,,dik 1100 Euro.
We (we zijn met 6) kunnen eigenlijk pas goed hotels beginnen boeken als we weten welke dag we precies aankomen,,en dan moet ik natuurlijk eerst de vluchtdata hebben.
Zouden we beter nog wachten met tickets of niet?
#1 - 16-10-2011, 00:08 uur



MissFluffy

Je bent nog te vroeg ,nog even geduld hebben en tegen december /januari krijg je mooiere prijzen . Ik geef wel de raad om blijven te kijken .

Gr,
#2 - 16-10-2011, 08:38 uur

Marianne

Ik weet het niet of het goedkoper wordt. Blijf kijken en als je iets ziet wat je redelijk vindt, toehappen (en daarna niet meer kijken). Het hangt er natuurlijk ook van af hoe flexibel je bent. Als je niet erg flexibel bent zou ik niet het risico nemen om te lang te wachten.
Die 850 lijkt me trouwens wel laag, was dat ook in het hoogseizoen? Wij waren in 2008 ook al rond de 1000 euro kwijt in het hoogseizoen.

Sommige hotels (Yosemite, grand Canyon) zul je echt ruim van te voren moeten boeken. Dat kan je ook best doen, neem wat extra nachten en annuleer als je de exacte data weet. Is alleen handig als je maar een paar dagen speling hebt natuurlijk.

Marianne
#3 - 16-10-2011, 09:44 uur

Ine

Geen idee wanneer je wilt vliegen. Uiteraard is hoogseizoen altijd duurder dan laagseizoen.
Dit jaar zijn over het algemeen alle tarieven wel hoger dan vorig jaar.
In Juni 2012 gaat Arkefly vliegen naar Las vegas, San Francisco en Los Angeles.
Op hun website kan je de tarieven zien. msischien is dat interessant voor je?
#4 - 16-10-2011, 12:19 uur

Sus

Die 850 € was voor tickets van 9/07/2010 gekeken rond maart/april 2010 . Ik heb deze week pas vernomen dat het bouwverlof voor Belgisch Limburg begint op 16/07/2012, we kunnen dus vertrekken op 12/13 of 14 Juli 2012, terug zal dan 1/2 of 3 augustus worden.
Begin dit jaar zat ik rond 950/975 € voor ticktes voor juli afgelopen zomer. Tja voorlopig is het 1100/1120€ voor juli komend jaar,,ik ga toch nog even de kat uit de boom kijken en yosemity al boeken. De dames willen absoluut een cabin of hotel,,geen "tent" zoals die van Curry village,,ze hebben bang gekregen door de berenverhalen.:-)) Komen die wel ooit in de buurt van die tenten?
#5 - 16-10-2011, 14:49 uur



Eric

Wij gaan eind juni in 2012 naar Denver. De tickets hebben we vorige week vastgelegd. We waren net een weekje te laat voor de bodemprijzen van 500 euro.
We zitten nu voor 600 euro per persoon. Het ging razendsnel. Maatschappij is Icelandair. Ik denk dat er binnenkort wel weer vluchten bijgezet worden. Dus ik zou zeggen gewoon nagenoeg dagelijks checken via cheaptickets, e.d. en op het juiste moment toeslaan.
Succes, Eric
#6 - 16-10-2011, 23:20 uur

leendert en maria

Ja zeker zijn er beren in Curry Village! Veel mensen = veel eten = beren.
Van de 4 nachten dat we er overnachtten heb ik de eerste nacht geen oog dicht gedaan , och, wat was ik bang dat er een beer door het doek zou stappen. Niks gebeurd natuurlijk, wel hoorden we ze 's nachts tegen de bear-lockers aan trappen (oeh, een kabaal vlak naast de tent!) om te kijken of er toevallig niet één open zou zijn. Als je de voorschriften opvolgt (geen etenswaar of iets met luchtjes in de auto of tent maar dit alles in de bear-locker doen) dan zit je helemaal goed. Ik vond het wel iets hebben.
Naast Curry Village is een grote P. Aan het begin van de avond zagen we een beer in één van de appelbomen midden op de P zitten; hij heeft er een klein uur gezeten, tot er geen appel meer over was. Super mooi om te zien, wat een geluk hadden wij, echt een hoogtepunt. Binnen mum van tijd stond er overigens een hele serie bewaking bij.

O ja, van vliegprijzen weet ik niet veel.

Maria
#7 - 16-10-2011, 23:21 uur

Dirc

Ik heb afgelopen maanden (en ik ga ook juni / juli 2012) gezocht naar tickets.

Gewoon 1-2 keer in de week even kijken (en dan vooral het verschil of je door de week of in het weekend boekt goed bekijken. Bij mij was dit 200 euro verschil ineens).
Ik kwam op een prijs van 617 euro uit (15 juni naar Phoenix en 6 juli terug vanuit San francisco).

Het enige 'nadeel' is dat we een tussenstop op Newark hebben. Maar als het vliegtuig op tijd is hebben we daar nog 7 uur om richting TSq te gaan ofzo, dus wellicht is het zelfs een voordeel.
Wij gaan wel vanuit Brussel wat ook weer een stuk goedkoper was.
#8 - 17-10-2011, 09:00 uur

TondeG

Zeer mooie prijs maar het verschil zit in de tijd, jij gaat vroeg, begin Juni en Sus in Juli. Ik ga 26 Juni en de one way prijzen via Phoenix en LA of SF waren ver boven de 1000 euro. Mijn voorkeur was ook heen Phoenix en terug LA gweest maar was 300 per ticket duurder. Nu vlieg ik ook vanaf A DAM ook wel lekker. Ik heb alleen maar 1 1/2 uur op Heathrow en dat benauwd me wel!   
#9 - 17-10-2011, 09:40 uur

Stefan&Martine

Wij gaan 10 juli heen en komen 6 augustus terug. Een retourtje AMS-LA komt nu gewoon rond de € 1.100 uit. Nadeel van langer wachten kan zijn dat de goedkopere klasses (economy U,T etc) al verkocht zijn, waardoor er een duurdere klasse gekocht moet worden.. :s

Lastige afweging.
#10 - 17-10-2011, 09:44 uur

Henkvdz

Ik heb alleen maar 1 1/2 uur op Heathrow en dat benauwd me wel!   
Waar ik benieuwd naar ben is; wat als die 1.5 uur niet voldoende is, word je dan automatisch overgezet op een latere vlucht of zegt men eigen schuld dikke bult en koop maar een nieuw ticket.
Ik ben laatst aan het zoeken geweest naar een reisje LV en had moeten overstappen in Houston en had daarvoor maar 1 uur de tijd.
Ik heb het niet geboekt omdat ik uit ervaring weet dat je zomaar 2 uur nodig hebt [koffers ophalen, douane, koffers weer inleveren en vaak naar een ander deel van de luchthaven] en angst had van hoe het dan verder moest.
Groet Henk
#11 - 17-10-2011, 11:31 uur

Marianne

Zeer mooie prijs maar het verschil zit in de tijd, jij gaat vroeg, begin Juni en Sus in Juli. Ik ga 26 Juni en de one way prijzen via Phoenix en LA of SF waren ver boven de 1000 euro. Mijn voorkeur was ook heen Phoenix en terug LA gweest maar was 300 per ticket duurder.

Je moet niet naar one way prijzen kijken maar naar de multi city optie. Enkeltjes zijn erg duur.

Nu vlieg ik ook vanaf A DAM ook wel lekker. Ik heb alleen maar 1 1/2 uur op Heathrow en dat benauwt me wel!   
Moet kunnen, ik neem aan dat je op dezelfde terminal zit? Je hebt geen omkijken naar je bagage, maar moet wel door de security. Er waren daar aparte rijen voor mensen die haast hadden, dus dat zal wel goedkomen. Als de vlucht op deze manier aangeboden is, dan moet de overstap in principe lukken en is de maatschappij vernatwoordleijk voor het overboeken op een andere vlucht. Blijft natuurlijk vervelend.

Marianne
#12 - 17-10-2011, 11:52 uur

Marianne

Ik ben laatst aan het zoeken geweest naar een reisje LV en had moeten overstappen in Houston en had daarvoor maar 1 uur de tijd.
Ik heb het niet geboekt omdat ik uit ervaring weet dat je zomaar 2 uur nodig hebt [koffers ophalen, douane, koffers weer inleveren en vaak naar een ander deel van de luchthaven] en angst had van hoe het dan verder moest.
Groet Henk
Dat lijkt me ook (te) krap, zeker omdat je in Houston door de immigratie moet. Het is wel een prettig vliegveld en efficient vliegveld vond ik.

Marianne
#13 - 17-10-2011, 11:55 uur

Sus

Citaat
Gewoon 1-2 keer in de week even kijken (en dan vooral het verschil of je door de week of in het weekend boekt goed bekijken. Bij mij was dit 200 euro verschil ineens).
Ik kwam op een prijs van 617 euro uit (15 juni naar Phoenix en 6 juli terug vanuit San francisco)

Mag ik weten via welke site jullie hebben geboekt en met welke maatschappij?
#14 - 17-10-2011, 12:11 uur



Dirc

Vliegtickets.nl en ik vlieg met united
#15 - 17-10-2011, 12:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15