Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Re: (Karper) noord-westen verkennen

Discussie gestart

karper

Grappig, ik zit in dezelfde situatie. Al tig keer in de USA geweest, maar ook dit stuk (Seattle naar San Francisco) wil ik een keer doen. Wij gaan in Juli en hebben 16 dagen in totaal.. Ik doe het met een huurauto en hotels.  het liefst blijf ik minimaal 2 dagen op 1 plek, om niet iedere dag te hoeven verkassen.

Voor tips en suggesties voor een goede indeling van deze tijd houd ik me aanbevolen!

Gr, Karper
#1 - 28-01-2013, 23:13 uur

Cees A

Nieuw!
De opsomming van Old Fathfull in dit topic http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,13013.0.html zou al een goeie basis kunnen zijn bij je routeplanning.
Zoek op de site van de National Park Service http://www.nps.gov/findapark/index.htm de betreffende parken op.
Klik in het linker menu op "plan your visit" en dan op "things to do" en je ziet welke activiteiten er mogelijk zijn.
Klik ook onderaan dat menu op "view park map" . Hier staan alle bezienswaardigheden en trails e.d. op vermeld.

Een andere informatieve Nederlandstalige site is die van Ontdek Amerika.
Voor nationale parken klik je hier:  http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
Voor andere bezienswaardigheden hier:  http://www.ontdek-amerika.nl/bezienswaardigheden.html
Succes met plannen
#2 - 29-01-2013, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 18-02-2013, 10:35 uur door Cees A »

Old Faithful

@karper: Ik reageer maar hier op jouw p.b. Het is juist de bedoeling van het forum dat de informatie voor iedereen beschikbaar is.

Een vraagje: wat vond je het mooiste gedeelte van jullie reis door het Noord Westen?

Ik vind dat moeilijk te zeggen. Ik heb deze reis weer een heleboel mooie dingen gezien, die onderling moeilijk te vergelijken zijn. Als ik toch een favoriet moet noemen, dan wordt het de Painted Hills Unit van John Day Fossil Beds N.M.

Hoe verhoudt zich dit gebied tot bv de canyons in Utah?

Heel anders. We hebben deze reis geen rode rotsen gezien. Er was wel veel afwisselingen: bergen, meren, watervallen, kust, grote bomen en enkele vulkanische verschijnselen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

@prhg: Ik hoop dat je het mij niet kwalijk neemt, dat ik deze vragen in jouw topic beantwoord.
#3 - 03-02-2013, 00:57 uur
Groet,

Old Faithful

karper

Dank je
Old Faithfull! Nee, uiteraard geen bezwaar.

Ik heb zelf een aantal keren de "Golden Circle"gedaan. Op mijn site www.fransveltkamp.nl kan je het reisverslag uit 2006 lezen.

Ik denk aan de periode 5 -20 juli. De ticketprijzen naar Seattle/San Francisco zijn in die periode wel aan de prijs: € 1143 met KLM.

Ik puzzel wel wat verder. Tips en hints van iedereen zijn zeer welkom.

Karper.

#4 - 05-02-2013, 00:12 uur

Hans B

Ik denk aan de periode 5 -20 juli. De ticketprijzen naar Seattle/San Francisco zijn in die periode wel aan de prijs: € 1143 met KLM.
Juli = hoogseizoen, dus dat wordt meteen 'uitgebuit'.
#5 - 05-02-2013, 08:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Sammie

Wij hebben in juni 2007 ook een route gedaan, per camper, van SF naar Seattle. Je kunt heel veel dingen doen langs deze route, wij hebben ons destijds beperkt, we hadden wat minder tijd en reisden met kleine kinderen.

Wat ik het mooiste vond van onze trip:
Olympic NP (in Washington), een park met drie verschilende 'zones': strand, bergen en  (regen)woud. Heel erg mooi en afwisselend. Ook de San Juan Islands, tussen Washington en Canada, waren een belevenis, alleen al vanwege de tocht met de ferry. De omgeving van Portland (Columbia River Gorge e.o.) is ook heel mooi. Verder vond ik Mount St. Helens en Mount Rainier erg de moeite waard.

Het wordt hoe dan ook mooi, succes met plannen!
#6 - 06-02-2013, 09:28 uur

karper

Dank je voor deze tips Sammy!

Gr, Karper
#7 - 09-02-2013, 18:30 uur

karper

Ik heb nog steeds wat moeite een goede reis te plannen. Ik zie dat veel mensen met een camper gaan.  Wij zijn hotelmensen.

Zou het denkbaar zijn om bv 5 locaties te kiezen (incl Seattle en San Francisco) en daar per locatie 3 dagen te blijven? En dan vanuit die locaties de mooiste plekjes te bezichtigen en 's avonds weer terug naar het hotel?

Wie helpt me? Welke locaties zou ik dan moeten kiezen?

Voor jullie tips ben ik je dankbaar!

Karper

#8 - 10-02-2013, 23:05 uur

Cees A

Karper schrijft: Zou het denkbaar zijn om bv 5 locaties te kiezen (incl Seattle en San Francisco) en daar per locatie 3 dagen te blijven?
In de steden kan dat natuurlijk altijd, maar buiten de steden liggen de bezienswaardigheden in die regio over het algemeen zover uit elkaar dat dat slechts op een paar plaatsen mogelijk zou zijn.
In Portland en omgeving zou je je een aantal dagen kunnen vermaken, in de omgeving van Bend eveneens, als je naar Yellowstone gaat ben je daar ook wel enige dagen zoet, maar voor de rest liggen de nationale parken te verspreid.

Karper schrijft: Ik heb nog steeds wat moeite een goede reis te plannen. Ik zie dat veel mensen met een camper gaan.  Wij zijn hotelmensen.
Op dit forum zitten toevallig inderdaad nogal wat mensen die met een camper reizen.
In principe maakt je manier van reizen echter weinig uit voor een routeplanning. Je bezoekt immers dezelfde nationale parken.
Alleen de plaats waar je overnacht is anders

Heb je die links uit mijn vorige bericht bekeken ?
Meer en duidelijker informatie over parken en bezienswaardigheden vind je nergens dus ik zou er toch eens een klikje aan wagen en er een avondje voor gaan zitten.
Dan pak je Google maps erbij voor de locatie van de parken en de rijafstanden en je rijgt de parken die je wil bezoeken in een logische volgorde aan elkaar.
Jeremy Clarkson van Top Gear zou zeggen "How hard can that be" .............................................
#9 - 11-02-2013, 08:55 uur

Hans B

Ik heb geen idee of je langs de kust wilt of door het binnenland.
Lake Tahoe, Carson City, Virginia City, Reno, Lassen Vulcanic, Crater Lake, Oregon Sand Dunes
zou een start kunnen zijn.
Maar je kunt ook langs de Highway 1 en 101 via het Redwood NP.
#10 - 11-02-2013, 09:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

@Karper: Ik had op de vraag van TS al naar mijn 2006-verslag verwezen, wellicht kun jij daar ook wat ideeën uithalen.

Het lijkt me een goede zaak als je even de moderator vraagt jouw vragen af te splitsen zodat je een eigen topic hebt.

Marianne
#11 - 11-02-2013, 13:43 uur

prhg

Nieuw!
Hoi karper, vind al je vragen best interessant, maar lijkt me beter een eigen topic te openen.
Mijn vraag ging over 4 weken met de camper van seattle naar san francisco.
Op deze manier gaat het allemaal wat door elkaar lopen.

Edit moderator: Het topic van Karper is nu geslist.
#12 - 11-02-2013, 21:10 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2013, 18:54 uur door Wop »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15