Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reactie gevraagd van experts omtrent reis USA 2007

Discussie gestart

MSFlash

Beste mensen,

Met veel plezier heb ik diverse malen discussies over bepaalde reisschema's gevolgd en eindelijk is het ons na lang sparen gelukt om een vakantie te boeken naar het Westen van de Verenigde Staten. Vooral naar aanleiding van vele bruikbare reacteis van de experts op dit Forum wil ik graag ons reisschema bekend maken zodat jullie hierop kunnen 'schieten'. Ik heb er alle vertrowen in dat jullie bruikbare op/aanmerkingen hebben die we als redelijk newbies kunnen gebruiken:

27 april: Amsterdam - Los Angeles (KLM)
28 april: Los Angeles
29 april: Los Angeles - San Diego
30 april: San Diego
31 april: San Diego - Palm Springs
1 mei : Palm Springs - Laughin
2 mei: Laughin - Flagstaff
3 mei: Flagstaff - Page
4 mei: Page (incl.helicoptervlucht Grand Canyon)
5 mei: Page - Mexican Hat
6 mei: Mexican Hat - Cortez
7 mei: Cortez - Moab
8 mei: Moab - Torrey
9 mei: Torrey - Bryce
10 mei: Bryce
11 mei: Bryce - St.George
12 mei: St.George - Las Vegas
13 mei: Las Vegas (vriendenbezoek)
14 mei: Las Vegas
15 mei: Las Vegas
16 mei: Las Vegas
17 mei: Las Vegas - Visialia
18 mei: Visialia - Modesto
19 mei: Modesto - San Fransisco
20 mei: San Fransisco
21 mei: San Fransisco - Santa Maria
22 mei: Santa Maria - Los Angeles
23 mei: Los Angeles - Amsterdam

Graag jullie tips / opmerkingen. Wij zijn zeer benieuwd..!!!

Johan.

 
#1 - 10-02-2007, 13:45 uur

Marianne

Hallo Johan,
Wat een heerlijke lange periode, en in een mooie tijd!
Ik heb wel wat vragen en opmerkingen:

San diego - Palm springs

Dit is maar een paar uur rijden. Als je in San Diego niets hebt gepland die ochtend zou ik verder doorrijden, bijvoorbeeld naar Prescott. Als je de andere route wilt volgen zou je in Kingman kunnen overnachten. Je hoeft in die periode niets te reserveren lijkt mij, dus kijk gewoon hoever je komt. Niets zo vervelend als vroeg in de middag ergens aankomen waar niets te beleven is.
Als je via Prescott rijdt kun je via Sedona en Montezuma's Castle.

mei: Laughin - Flagstaff
3 mei: Flagstaff - Page
4 mei: Page (incl.helicoptervlucht Grand Canyon)


Ga je de Grand Canyon vanaf Flafstaff bekijken? Ik kan van harte een overnachting aan de rim aanbevelen. Is de helicoptervlucht vanaf Page?

7 mei: Cortez - Moab
8 mei: Moab - Torrey

Gaan jullie alleen Arches bekijken of ook Canyonlands  en Dead Horse Point (aan te bevelen)? Voor alles is 1 overnachting in Moab wel wat krap.

9 mei: Torrey - Bryce
10 mei: Bryce
11 mei: Bryce - St.George
12 mei: St.George - Las Vegas


Waarom St George? Als jullie nog naar Zion willen is het jammer van de extra reistijd. Een overnachting in Springdale ligt dan veel meer voor de hand. Is een leuk dorp, en je zit tegen Zion aan. Ik vind Bryce prachtig, en als je daar helemaal naar beneden wilt wandelen is een volle dag niet te veel, maar in Zion heb je ook ontzettend veel, en mooie wandelingen, jammer om er alleen maar doorheen te rijden. Het eten in de Lodge is een aanrader!

Ik hoop dat jullie vanuit Las Vegas ook nog wat sigtseeing gaan doen? Valley of the Fire en red Rock canyon liggen dichtbij en zelf zou ik Death Valley ook willen aanraden.

17 mei: Las Vegas - Visialia
18 mei: Visialia - Modesto
19 mei: Modesto - San Fransisco


Geen Yosemite? Mei is volgens mij de mooiste tijd voor Yosemite, met de watervallen volop  'aan' . Ik zou hier minsten twee dagen willen zijn. Als de Tioga Pass open is zou je die route kunnen nemen, dan kom je door Death Valley, en onderweg langs Mono Lake.

21 mei: San Fransisco - Santa Maria
22 mei: Santa Maria - Los Angeles
23 mei: Los Angeles - Amsterdam

Een overnachting is krap, en dat terwijl er zoveel te zien is langs de kust.

Samenvattend: erg mooie route, maar je houdt op sommige stukken weinig tijd over om echt de parken te bekijken. Misschien moet je iets schrappen (Colorado? Page? Hwy 1?) om elders meer tijd te hebben. Misschien is terugvliegen vanuit SF een mogelijkheid. Je mist dan Hwy 1 maar je hebt iets meer ruimmte, ook voor SF zelf.

Marianne

#2 - 10-02-2007, 14:32 uur
« Laatst bewerkt op: 10-02-2007, 15:19 uur door Marianne »

MSFlash

Hoi Marianne,

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

-In San Diego staat uiteraard de Zoo op het programma evenals Seaworld. Slenteren door de oude wijkjes hoort er natuurlijk ook bij en bij mooi
 weer (dat zit er wel in) relaxen aan het strand of het zwembad.

-De helicoptervlucht is gepland op de weg naar Flagstaff.

-Rond Moab gaan we alleen Arches en Canyonlands bezoeken. Wij zijn niet grote wandelaars, dus een paar korte trails is voor ons echt voldoende.

-St.George is een mormonenstadje wat we wel eens willen bekijken. Voor Zion geldt ook...een paar korte trails. Wel wordt het een lange dag. Daar
 ben ik het met je eens. Vroeg op en wat later slapen.

-Uiteraard gaan we in Vegas overdag zeker nog een paar sightseeingroutes doen. Het spektakel in Vegas speelt zich pas 's avonds af.

-Yosemite staat natuurlijk ook op het programma.

Helaas hebben we de tickets al geboekt, dus terug via SF zit er niet in. Je moet er tegenwoordig vroeg bij zijn wil je de goedkopere plaatsen hebben. Soms moet je keuzes maken, maar als de vakantie uitzonderlijk is gaan we zeker nog wel een terug om sommige plaatsen wat uitgebreider te bekijken.

#3 - 10-02-2007, 16:58 uur

wippelgem

als je arches doet moet je zeker wandelen naar delicate arch. dit is een lange lastige wandeling maar zeker de moeite waard! wij zijn ook geen wandelfanaten en hebben het af en toe lastig gehad in de grote hitte, het klimmen en de lange duur (3uur heen en terug) maar het is zooooooooo mooi!!!!!

en je moet ook zeker monument valley doen, dat ligt niet zo ver van arches af en is echt prachtig! Het is mijn favoriet in de usa!!!!
#4 - 10-02-2007, 17:17 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Marianne


-In San Diego staat uiteraard de Zoo op het programma evenals Seaworld. Slenteren door de oude wijkjes hoort er natuurlijk ook bij en bij mooi
 weer (dat zit er wel in) relaxen aan het strand of het zwembad.
Ik vroeg of je op de dag naar Palm Springs nog iets gepland had, dit in verband met de afstand die dag. Omdat je verderop weinig tijd hebt leek dit mij een manier om wat tijd te winnen.


-Yosemite staat natuurlijk ook op het programma.
Ik neem aan dat dat tussen Visalia en Modesto is? Dat Modesto snap ik niet zo goed.
Als je van Visalia via Yosemite Village naar Modesto rijdt, ben je aan pure reistijd al 6 uur kwijt. Waarom geen overnachting in het park? Dan pas kun je echt begrijpen hoe mooi het is. En het geeft je iets meer tijd om een wandeling te maken. Je kunt echt niet alles vanuit de auto zien.
Zoals je het nu hebt gepland, heb je geen tijd voor Glacier Point, geen tijd voor de sequoia's, geen tijd voor de wandeling langs de Mist Trail (met twee schitterende watervallen), geen tijd voor de Tioga Road, geen tijd om over de Merced River te raften, geen tijd om naar Mirror Lake te wandelen. Jammer.

Dan nog iets: als jullie geen grote wandelaars zijn, is twee nachten Bryce misschien wel veel, als je alleen de uitzichtspunten langs de rim doet ben je wel eerder uitgekeken.

Hebben jullie alle overnachtingen al geboekt?

Marianne
#5 - 10-02-2007, 19:02 uur

MSFlash


Hoi Marianne,

Los Angeles, San Diego, de helicoptervlucht, Las Vegas en San Franscisco liggen al vast. Helaas dus niet veel ruimte voor aanpassingen.
Wellicht moeten we vanuit Visalia een overnachting in het Yosemite Park boeken om daar vanuit naar San Fransisco te rijden. Alleen zullen
we dan minder tijd doorbrengen in SF. Pfff..het blijft wel moeilijk. Het beste is om dan maar te emigreren.....
#6 - 10-02-2007, 19:36 uur

MSFlash

Nog steeds aan het wikken en wegen. Ik overweeg om de twee dagen Bryce te veranderen in twee dagen Moab. Die aanpassing ik denk ik nog wel te doen en veroorzaakt geen grote problemen in de uitgestippelde route. De route naar Zion laat ik zoals die is omdat de afstanden tussen Bryce en St.George niet heel erg groot zijn en er denk ik voldoende tijd is om Zion te bekijken. Ik zit alleen nog met de route tussen Las Vegas en San Fransisco. Heeft iemand een idee om deze route zo uit te stippelen dat Death Valley en Yosemite Park kwa tijd gunstiger uitvallen zonder het verschuiven van de datums van vertrek Las Vegas en aankomst San Fransisco..??? Eventueel een overnachting in Death Valley en Yosemite Park. Is dat te doen met betrekking tot reistijden..?? Of moet ik Death Valley skippen..???
#7 - 12-02-2007, 22:33 uur

Marianne

Hallo,
Ik heb even een aternatieve route er bij gezet, met reistijden erbij. De tweede route kan echter alleen als de Tioga Pass open is.
De eerste route kan efficienter als je ergens anders overnacht (eerste nacht Fresno of Oakhurst, (7 a 8 uur rijden), tweede nacht in Yosemite).
Ik denk dat de tweede route mooier is. Het is erg bijzonder om in Death Valley te overnachten, maar dan wordt het wel een eind rijden naar Yosemite de volgende dag. Je kunt kijken of je na Lone Pine nog verder wilt rijden, Bishop is ook een prima overnachtingsplek.

Kijk eens in ons reisverslag voor een mooie route van Las Vegas naar Death Valley (10 augustus).

Marianne

17 mei: Las Vegas - Visialia (365 mijl, 6 uur 20 minuten)
18 mei: Visialia - Modesto (via Yosemite) (239 mijl, 6 uur)
19 mei: Modesto - San Francisco (92 mijl, 1 uur 45 minuten)

17 mei: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine (236 mijl, 6 uur 30 minuten) Via Barstow 5.30 uur
18 mei: Lone Pine - Yosemite Valley (194 mijl, 4 uur 30 minuten)
19 mei: Yosemite Valley - San Francisco (185 mijl, 4 uur)
#8 - 12-02-2007, 23:22 uur

MSFlash

Is de rit Las Vegas - Visalia door Death Valley..?? Ik dacht dat dit een route door de Mohave woestijn was.
Of bestaan er meerdere routes (een beetje moeilijk op de wegenkaart die wij hebben te bekijken).
Ook een plan is om een dag minder in Las Vegas door te brengen, maar dan krijg ik ruzie met het thuisftont.
#9 - 13-02-2007, 00:12 uur

Marianne

Is de rit Las Vegas - Visalia door Death Valley..??

Nee.

Kijk eens op www.mapquest.com voor de routes. Wij hebben in Nederland vaak een Hallwag kaart gekocht van het deel waar we naar toe gingen. Ongeveer 4 staten per kaart, ideaal voor het plannen, en gedetailleerd genoeg om ook ter plekke te gebruiken.
Als je naar Visalia rijdt dan is het erg ver om, om door Death valley te rijden, zeker als je nog naar Yosemite zou willen.
Marianne
#10 - 13-02-2007, 07:23 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2007, 16:06 uur door Marianne »

MSFlash

OK...toch nog wat knopen doorgehakt en hopelijk lukt het dan nu. Hierbij de aangepaste trip. Twee nachten Bryce wordt één nacht en Moab word twee nachten. Eén nacht Vegas komt te vervallen en de trip Visalia - Modesto wordt Visalia - Mariposa om zo twee nachten in Mariposa te verblijven (bij Yosemite Park).  St.George proberen we nog te vervangen voor Springdale. We leren elke keer weer meer. Graag jullie reactie op deze aanpassingen. We zijn weer zeer benieuwd:

27 april: Amsterdam - Los Angeles (KLM)
28 april: Los Angeles
29 april: Los Angeles - San Diego
30 april: San Diego
31 april: San Diego - Palm Springs
1 mei : Palm Springs - Laughin
2 mei: Laughin - Flagstaff
3 mei: Flagstaff - Page
4 mei: Page (incl.helicoptervlucht Grand Canyon)
5 mei: Page - Mexican Hat
6 mei: Mexican Hat - Cortez
7 mei: Cortez - Moab
8 mei: Moab
9 mei: Moab - Torrey
10 mei: Torrey - Bryce
11 mei: Bryce - St.George
12 mei: St.George - Las Vegas
13 mei: Las Vegas (vriendenbezoek)
14 mei: Las Vegas
15 mei: Las Vegas
16 mei: Las Vegas - Visialia
17 mei: Visialia - Mariposa
18 mei: Mariposa (Yosemite)
19 mei: Mariposa - San Fransisco
20 mei: San Fransisco
21 mei: San Fransisco - Santa Maria
22 mei: Santa Maria - Los Angeles
23 mei: Los Angeles - Amsterdam
#11 - 14-02-2007, 00:52 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2007, 00:54 uur door MSFlash »

SpaceAce

21 mei: San Fransisco - Santa Maria
22 mei: Santa Maria - Los Angeles

Zoals Marianne al aangaf, één overnachting is zeer, zeer krap. Wij hebben in 2004 ook één overnachting gehad (zelfs nog ietsjes dichtbij San Francisco, waar wij dus ook van vertrokken) en wij kwamen pas om 22.00 uur bij ons Hotel in San Simeon. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij pas vanaf 11.00 uur vertrokken in San Francisco.
Maar dan nog, zo gek veel tussenstops hebben we niet eens gemaakt.

Zie onderstaand lijstje voor de mooie tussenstops langs deze kustweg:
- De boardwalk bij Santa Cruz
- Monterey Bay Aquarium (een bezoekje van ongeveer 2.5 uur)
- De 17-miles Drive bij Monterey (een rit van ongeveer 3 uurtjes)
- Carmel
- Point Lobos R.P.
- Big Sur
- Koffie bij Nepenthe
- Julia Pfeiffer Burns S.P.
- Zee-olifanten bekijken op het strand net voor San Simeon (bij Piedras Blancas)
- Hearst Castle in San Simeon (een bezoekje van ongeveer 3 uur)
- De rots Morro Rock
- Madonna Inn in San Luis Obispo
- Utopia Bakery in San Luis Obispo (Nederlandse bakkerij)
- Pismo Beach (eventuele overnachtingstip voor de kampeerders: Pismo Coast Village)
- Solvang
- Santa Barbara (bv de Mission)

Voor dit gehele lijstje heb je zo'n ongeveer drie overnachtingen nodig, maar ik begrijp dat dit voor jou niet haalbaar is. Maar één overnachting is echt té weinig.

Zoals ik al zei, wij hebben dit ook gedaan, maar dan in San Simeon en wij hebben alleen de Boardwalk bij Santa Cruz, het Monterey Bay Aquarium en Point Lobos gezien!!!
Wij vertrokken om 17.00 uur bij Point Lobos naar San Simeon, maar het was toen al schemerig en het werd vrij snel donker. Hierdoor konden we met maar een goed 30 km per uur rijden. Er staan geen lantarenpalen langs deze kustweg, het is een weg met veel haarspeldbochten en de afgrond is zeer dichtbij. Over dit kleine stukje (Point Lobos - San Simeon) deden wij dus 5 uur over!

Of het moet natuurlijk zijn dat jullie langs deze kustweg tussen San Francisco en Santa Maria niets hoeven te zien 1smile Dat kan natuurlijk ook... (of in ieder geval een paar stops voor de foto's en dan weer doorrijden). Erg zonde natuurlijk, maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.

Mijn advies: bekijk in ieder geval deze internetlinkjes eventjes en maak dan voor jezelf uit welke je van deze stops wel leuk lijken en welke vooral niet, zodat je voor jezelf een goede keuze kunt maken of een extra overnachting en/of een andere overnachtingsplaats de moeite waard zou zijn.
#12 - 14-02-2007, 13:02 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

MSFlash

Hi SpaceAce,

Bedankt voor je input. Helaas is het inderdaad niet meer mogelijk om in dat gedeelte van de reis nog aanpassingen te doen, maar des te meer reden om dit nog een keer over te doen. Kun je je wel vinden in de rest van de rondreis? We moeten helaas rekening houden met een bepaald budget en aantal vakantiedagen, maar volgens mij is dit toch een aardige trip..?? Marianne...heb jij nog ideeen..?? SpaceAce...jouw expertise betreffende de rest van de reis is ook welkom.
#13 - 14-02-2007, 13:27 uur

Marianne

Ziet er goed uit zo!
Ik ben nog steeds wat in verwarring wat die helicoptervlucht betreft, dat zal dan 2 mei zijn ipv 3 mei?

Hou er rekening mee dat het van Mariposa nog ruim een uur rijden is naar Yosemite Valley. Een overnachting in het park is echt schitterend, dat zou ik zeker aanraden.
Kijk eens op www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.

De overnachting in Laughlin lijkt mij nog steeds niet erg handig, je kunt bijna in 1 dag van Palm Springs naar Flagstaff rijden. Als je 's morgens nog een bezoek brengt aan Joshua Tree, is het wel goed verdeeld. In plaats van Flagstaff zou je ook eens kunnen kijken of je aan de rim kunt overnachten, of in Tusayan. Dan zit je veel dichterbij de canyon.

Marianne
#14 - 14-02-2007, 16:14 uur

MiamiHeat

Hey......MAriposa.....daar heb ik ooit in een hostel gezeten. Private Rooms Was erg goed......Yosemite Bug Hostel

#15 - 14-02-2007, 19:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15