Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis 2010 Seattle - Las Vegas

Discussie gestart

Jornic

Volgend jaar gaan we voor de 14e keer naar Amerika.
En toch zijn hints en tips welkom.

We beginnen in Seattle en eindigen in Las Vegas. Daar zijn we getrouwd en dan ook precies op onze 10e trouwdag weer in Vegas.

Graag hoor ik wat jullie van de route vinden.

1   Amsterdam - Seattle
2   Seattle
3   Seattle - Mount Rainier
4   Mt Rainier - Othello
5   Othello - Via Omak naar Republic
6   Republic - Sandpomit
7   Sandpoint - Glacier NP
8   Glacier NP
9   Glacier NP
10   Glacier NP - Great Falls
11   Great Falls - Yellow Stone NP
12   Yellow Stone NP
13   Yellow Stone NP
14   Yellow Stone NP - Franklin
15   Franklin - Baker (Great Basin NP)
16   Baker (Great Basin NP)
17   Baker (Great Basin NP) - Death Valley
18   Death Valley - Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas
21   Las Vegas - Amsterdam
22   Aankomst Schiphol
   
Nicole
#1 - 10-08-2009, 19:01 uur

Jez

2 volle dagen Glacier is misschien wat veel van het goede.
2 volle dagen Great Basin is véél te veel van het goede. Bovedien is de route vanaf grofweg Salt Lake City er naartoe dodelijk saai.

Idaho is een prachtige staat, waar je naar mijn idee best wat meer tijd mag doorbrengen. Je kunt bijvoorbeeld naar Craters of the Moon of door Sawtooth zwerven.
Bij Salt Lake City heb je Antelope Island, een heel mooi park. In de buurt van Vegas zijn ook genoeg mooie plekjes te vinden: Cathedral Gorge SP, Valley of Fire, Red Rock Canyon.
#2 - 10-08-2009, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jornic

Tanks Jez.

Red Rock Canyon staat al in de planning op weg naar Vegas.

De andere opemrkingen nemen we mee in het maken van de route.

Nicole
#3 - 10-08-2009, 21:10 uur

Marianne

In welke tijd van het jaar ga je?
Twee dagen Glacier lijkt me op zich niet gek, maar vergeleken met 2 dagen voor Yellowstone is het wel veel. Ik zou meer tijd voor Yellowstone uittrekken. Of zijn jullie er al vaker geweest?
Een volle dag Great Basin is wel nodig (Jez, het zijn er toch geen 2?) als je wilt wandelen en ook de grot wilt bezoeken. Wij zijn er in 2002 geweest. Ik vond het wel aardig, maar ik zou denk ik het liever inruilen voor een extra dag Yellowstone of Mt Rainier. Of bezoek Mt St Helens, is erg indrukwekkend.

Marianne
#4 - 10-08-2009, 22:48 uur

Zofsky

Wij zijn net terug uit yellowstone, en we zijn 5 1/2 dag geweest. Dat was absoluut niet te veel.

Zelfs voor een flitsbezoek moet je toch minimaal 3 dagen uittrekken, het is een heel groot park!
Ook wil je waarschijnlijk geisers zien uitbarsten, en daar moet je soms toch even op wachten.

#5 - 11-08-2009, 15:01 uur

Jornic

Hoi Marianne,

We gaan van 26 mei tm 15 juni 2010 (16e is aankomst schiphol). Glacier en Yellow zijn beiden begin juni.

In 2007 hebben we ook YS aangedaan (3 nachten in Cabin in Pahaska). Twee volle dagen en ook nu willen we weer 2 dagen. Dan blijft er altijd iets te zien over. Wat weer een reden is om terug te gaan.

Great Basin zit nu in de route en door de info van jez en jouzelf denk ik dat ik 1 dag Glacier in ruil om de loniest route (50) te gaan rijden. Vanuit Yellow via Craters of the moon en dan naar beneden.

Great Basin : Is inderdaad (nu nog) 1 volle dag. Ivm de grotten en evt wandeling. Maar goed. Mount St Helen is ook het onderzoeken waard. Kortom ik ben nog even aan het puzzelen.

Hoi Zofsky,

Zie hierboven betreffende Yellow Stone. Geisers hebben we in 2007 ook gezien.

Nicole
#6 - 11-08-2009, 18:43 uur

Old Faithful

Begin juni is het goed mogelijk dat de Going to the Sun Road in Glacier NP nog (gedeeltelijk) gesloten is.
#7 - 11-08-2009, 20:20 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Juni is inderdaad wat vroeg voor Glacier. Zelfs als de weg open is, zul je nog sneeuw op de trails hebben. Zal ook voor Mt Rainier gelden, daar hadden wij in juli nog sneeuw op sommige trails.

Marianne
#8 - 11-08-2009, 23:11 uur

Jornic

Dank voor de reacties.

Het zet ons aan het denken of we de route zo houden of aanpassen.

Kortom ; We blijven puzzelen.

Nicole
#9 - 13-08-2009, 19:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15