Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis 2012 Noord West / 2 opties

Discussie gestart

hke

Vorig jaar hebben we een fantastische reis ;D gemaakt door het zuidwesten.
brussel - phoenix - sedona - grand canyon (2) - monument valley - Page (2) - Bryce - Zion (2) - Las Vegas (3) - Bishop (gestopt in DV) - Yosemite Park (via Cody) (2) - Oakhurst - San Francisco (3) - Brussel.
In 22 dagen hebben we toen 2500 mijl gereden. Mijn gezin en ik vonden dit een fantastische reis.
 
Dit jaar zijn we in Europa gebleven en de planning is om in de zomer van 2012 een nieuwe USA trip te maken.
Mijn vrouw en ik en 2 jongens van volgend jaar 12 en 10.

We twijfelen nog tussen de volgende mogelijkheden.
1. Seattle , Mt St. Helena, Forks (Olympic NP), Yellowstone, Grand Teton , Zion , Las Vegas
Las Vegas alleen als terugvliegplek en Zion omdat ik dit fantastisch vond.

Het alternatief.
2. Seattle , Mt St. Helena, Forks (Olympic NP), Vancouver Island, Jasper, Banff, Glacier, Yellowstone, Grand Teton , Salt Lake City.
Dit is dus een groter gedeelte Canada.

Ik zou graag ieders adviezen willen krijgen over een van deze trips.

De tweede vraag die ik heb is, in welke richting we dit het beste kunnen doen. Van Seattle naar LV of van LV naar Seattle. Zijn er voor en nadelen.


#1 - 04-08-2011, 23:10 uur

Old Faithful

Hallo,

Ik vind het moeilijk hier iets over te zeggen. Ten eerste omdat ik jullie voorkeuren niet ken en ten tweede omdat ik de karakters van beide routes nogal op elkaar vind lijken. Ik kan me voorstellen dat allebei de opties in een prachtige reis resulteren. Het valt me wel op dat jullie Mount Rainier N.P. overslaan.
Optie twee lijkt meer tijd te vergen dan optie 1. Daar kom je echter pas achter als je de route van dag tot dag gaat plannen.

Als jullie in het najaar zouden gaan, dan zou ik adviseren i.v.m. het weer van noord naar zuid te rijden en in het voorjaar andersom. In de zomer lijkt me dat echter niet zo relevant, hoewel wij op 10 juli 2008 in de hogere delen van Mount Rainier N.P. nog veel sneeuw op de wandelpaden aan troffen.
Sommige mensen rijden het liefst met de zon in de rug, dus van zuid naar noord. Wij reden in juli 2008 van Seattle naar Las Vegas en hebben het niet als een nadeel ervaren dat we tegen de zon in reden.

Vorig jaar hebben we een fantastische reis ;D gemaakt door het zuidwesten.
brussel - phoenix - sedona - grand canyon (2) - monument valley - Page (2) - Bryce - Zion (2) - Las Vegas (3) - Bishop (gestopt in DV) - Yosemite Park (via Cody) (2) - Oakhurst - San Francisco (3) - Brussel.

Dat lijkt me wel een hele grote omweg.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 05-08-2011, 01:27 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik vind het moeilijk om hierin iets aan te raden. Het deel in Canada ken ik niet, maar dat is ongetwijfeld prachtig met veel natuur. Ik weet niet hoe jullie kinderen dat vinden? Die van ons vinden dat saai, die willen wat meer steden.
Van Olympic NP naar Yellowstone is nog een hele rit. Goed advies van Old Faithful om de route eens van dag tot dag uit te schrijven. Je zou onderweg Glacier NP kunnen bezoeken, en Mt Rainier is ook een mogelijkheid, maar kijk eens hoeveel tijd je overal hebt.
Zie voor het deel in het noordwesten ons 2006-verslag om een idee te krijgen. Wij deden eerst Olynpic NP en daar Mt St Helens, ik denk dat dat handger is dan andersom.
Yellowstone en Grand teton hebben we in 2004 en 2008 bezocht, misschien kun je uit die verslagen ook nog tips halen.
Wij hadden in 2006 nog veel sneeuw in de parken, misschien is het niet verstandig om al heel vroeg in juli naar het noordwesten te gaan. Afgezien daarvan zou ik geen voorkeur hebben voor een richting.

Behalve het noordwesten zou een combinatie van Yellowstone met Moab en misschien South Dakota ook een mogelijkheid zijn.

Marianne
#3 - 05-08-2011, 08:10 uur
« Laatst bewerkt op: 05-08-2011, 09:14 uur door Marianne »

Hans B

De optie 2 hebben wij in 2005 gedaan.
Wij hadden daarvoor destijds 7 weken.
Vliegen op Seattle is prima en terug van Salt Lake ook.
Goede tip van de anderen is schrijf je route per dag uit, dan krijg je een beter overzicht over de mogelijkheden.
dag 01 AMS - SEA
dag 02 SEA (Pike Market, Space Needle)
dag 03 SEA (Seattle Mariners, waterfront)
Dag 04 SEA - Mt. Rainier (enkele korte wandelingen)
Dag 05 Mt.R - Mt.St.Helens (enkele uitzichtpunten en visitorcenter) - Olympia
etc. etc..
#4 - 05-08-2011, 18:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hke

Marianne

Ik heb hele delen van je 2006 en 2008 log gelezen en een combinatie van deze 2 lijkt me ook fantastisch.
Ik denk dan aan:
Seattle (mt st. Helen, mt rainier  Olympic NP, evt. whale watching) (plusminus 6 tot 7 dagen verblijven)
Yellowstone en Grand Teton (ook plus minus 6 dagen blijven)
Yosemite en San Francisco (ook 6 dagen)

En dan natuurlijk nog reizen van deel 1, naar deel 2 naar deel 3.

Eindbestemming is dan San Francisco. Dit was het vorig jaar ook en dit vonden we fantastisch. Nog een dag of 2 hier verblijven lijkt me fantastisch.

Dit is in grote lijnen dus een combinatie van jullie 2006 route en vanaf yellowstone dan jullie 2008 route maar dan omgekeerd.

We hebben dan enkele mooie steden en mooie natuur in het midden.

Is dit alles volgens jullie te doen in ongeveer 21 dagen. (Mogen er ook 23 worden maar we gaan op dit moment uit van ongeveer 21.


#5 - 05-08-2011, 21:55 uur

Old Faithful

Optie twee lijkt meer tijd te vergen dan optie 1. Daar kom je echter pas achter als je de route van dag tot dag gaat plannen.

Goed advies van Old Faithful om de route eens van dag tot dag uit te schrijven. Je zou onderweg Glacier NP kunnen bezoeken, en Mt Rainier is ook een mogelijkheid, maar kijk eens hoeveel tijd je overal hebt.

Goede tip van de anderen is schrijf je route per dag uit, dan krijg je een beter overzicht over de mogelijkheden.
dag 01 AMS - SEA
dag 02 SEA (Pike Market, Space Needle)
dag 03 SEA (Seattle Mariners, waterfront)
Dag 04 SEA - Mt. Rainier (enkele korte wandelingen)
Dag 05 Mt.R - Mt.St.Helens (enkele uitzichtpunten en visitorcenter) - Olympia
etc. etc..

Schrijf de route eens uit van dag tot dag. Jij weet het beste hoe veel tijd je aan de diverse parken wilt besteden. Wij weten niet of je een of meer dagen in Seattle wilt blijven of dat je liever meteen gaat rijden.  Zo zie je of de gewenste route haalbaar is, of je iets weg moet laten of dat je misschien zelfs iets toe kunt voegen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#6 - 05-08-2011, 23:35 uur
Groet,

Old Faithful

hke

Allen dank voor de tips.
Ik ga een nieuw topic aanmaken met een eerste voorgestelde route.
#7 - 07-08-2011, 10:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15