Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Denver - San Francisco en vlucht naar New York 28 dagen in juli/augustus

Discussie gestart

Ladyfox

Hai allen!

Wat fijn dat dit forum er is!
Komende zomer willen mijn vriend en ik een prachtige ervaring rijker worden met een reis door Amerika. Het vertrek uit Amsterdam staat gepland op 30 juli en op 26 augustus moeten we weer terug.
Ons eerste idee was om van west naar oost te rijden met een huurauto maar dat bleek iets te ambitieus. Vervolgens ontstond het plan om eerst in het westen rond te reizen waarbij we de steden Los Angeles en San Francisco en de verscheidene natuurgebieden daar als aanknooppunt hebben genomen. Beide denken we niet zoveel interesse te hebben in Las Vegas, vandaar dat die stad niet voorkomt in de planning.
In totaal hebben we, zoals het er nu uit ziet, 28 dagen met dag 1, 22 en 28 als vliegdagen.

De reis komt er nu als volgt uit te zien:

Dag  Plaats(en)
1   Amsterdam - Denver
2   Denver – Rocky Mountain NP -Cheyenne
3   Cheyenne – Mount Rushmore – Rapid City
4   Rapid City - Cody
5   Cody – Yellowstone NP
6   Yellowstone NP
7   Yellowstone NP – Grand Teton NP – Jackson Hole
8   Jackson Hole – Salt Lake City
9   Salt Lake City – Arches NP Moab
10   Arches NP Moab - Bryce Canyon NP
11   Bryce Canyon NP – Zion NP - Lake Powell – Grand Canyon NP
12   Grand Canyon
13   Grand Canyon NP – Needles
14   Needles – Palm Springs
15   Palm Springs – Los Angeles
16   Los Angeles
17   Los Angeles  - California Coast
18   California Coast - Yosimite NP
19   Yosimite NP – San Francisco
20   San Francisco
21   San Francisco
22   Vliegen naar New York
23    New York
24    New York
25    New York
26    New York
27   New York/ US open tennis
28   Reis naar Amsterdam

Omdat wij beiden nog totaal geen Amerika ervaring hebben (mijn vriend is een aantal dagen naar New York geweest), ben ik erg benieuwd naar jullie opmerkingen en tips! Wellicht is de reis nog steeds te ambitieus? Of misschien hebben jullie zelf mooie plaatsen bezocht die op of in de buurt van de route liggen. Of misschien zijn er mensen met tips voor slaapadressen.

Ik hoor het graag! Alvast hartelijk dank!
#1 - 31-12-2013, 15:49 uur

Cees A

Hoe heb je deze route uitgezet ?
Heb je Google Maps gebruikt en gekeken naar afstanden en rijtijden ? Volgens mij niet ............................

Je gaat in sneltreinvaart door Rocky Mts nat.park, je gunt je amper tijd voor de Black Hills regio, je tijd in Yellowstone zou ook best wat langer mogen en bij Moab zijn 2 nationale parken (Arches en Canyonlands) maar daar heb je helemaal geen tijd voor.
Yosemite idem dito. je rijdt er naar toe en als je er bent heb je amper tijd om er iets van te zien want je moet weer verder.
Over dag 11 wil ik het maar helemaal niet hebben. Bryce, Zion en Page op 1 dag bekijken gaat je gewoon niet lukken

Een goeie raad: Gooi dit schema in de prullenbak en begin opnieuw.
Maak je route meer compact. Gun jezelf tijd om in de parken die je bezoekt iets te ondernemen. Je bent op vakantie, niet op de vlucht !

Lees onderstaand topic eens door, deze route gaat voor een deel door dezelfde regio als jullie gaan bezoeken.
Misschien doe je er nog wat goeie ideetjes op.   http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=13283.msg129759#msg129759
Lees het topic helemaal (3 pagina's) door en klik op de links die ik in mijn antwoorden heb verwerkt zodat je ziet wat er te doen is in de parken die je bezoekt
Succes met (opnieuw) plannen en een fijne jaarwisseling toegewenst
#2 - 31-12-2013, 17:25 uur
« Laatst bewerkt op: 31-12-2013, 17:40 uur door Cees A »

Old Faithful

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

Wellicht is de reis nog steeds te ambitieus?

Dat is zeker mijn idee. Enkele voorbeelden:
Je zou via de zuidwest ingang de Trailridge Road in Rocky Mountain N.P. van west naar oost kunnen rijden, of via Estes Park van oost naar west en terug. In beide gevallen moet je rekenen op een uur of zes pure rijtijd. Dat laat weinig ruimte voor het park. Bear Lake bezoeken zal er niet in zitten, laat staan daar wandelen.
In South Dakota is zo veel meer te zien dan alleen Mount Rushmore: o.a. Custer S.P. met  Wildlife loop, Needles Highway, Sylvan Lake, verder Windcave N.P. en Badlands N.P.
Van Rapid City naar Cody is wel te doen in één dag, maar of je tijd hebt voor Devils Tower, Bighorn Canyon en de 5 museums van het Buffalo Bill Historical Center?
Yellowstone is niet alleen prachtig maar ook heel groot. Drie overnachtingen wordt op het forum algemeen gezien als het minimum, zeker voor een eerste bezoek.
In Moab heb je ook weinig tijd voor Arches N.P., Canyonlands N.P., Dead Horse Point S.P. en er is nog meer te doen.
Van Moab naar Bryce is in één dag wel te doen. Je komt echter langs Goblin Valley S.P., Capitol Reef N.P. en Highway 12 is een bezienswaardigheid op zich met veel mooie uitzichtpunten. Bovendien moet je op tijd zijn om nog iets van Bryce te kunnen zien. Zelfs als je die dag niet meer naar Bryce gaat, dan nog is het naar mijn mening gekkenwerk om in één dag van Bryce, via Zion en via Page naar de Grand Canyon te willen rijden. Ook voor de kustweg (meestal twee overnachtingen) en Yosemite (meestal drie overnachtingen) heb je te weinig tijd.

Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo ja, dan zou ik een aantal dingen weglaten. Een mogelijkheid zou zijn om van Denver naar Moab te rijden en het hele noordelijke stuk met Mount Rushmore en Yellowstone weg te laten.
Een andere mogelijkheid is om Moab en Los Angeles met de kustweg weg te laten.
Als de vliegtickets nog niet geboekt zijn, zou ik alles nog eens goed overwegen. Misschien kun je inspiratie opdoen bij de reisverslagen van forumleden.
Als voorbeeld het eerste deel van onze reis in 2010.
01 Brussel - Denver
02 Denver - Custer (wij bezochtten RMNP aan het einde van deze reis.)
03 Custer (Custer S.P. en Mount Rushmore)
04 Custer (Badlands N.P.)
05 Custer - Buffalo (Spearfish Canyon en Devils Tower)
06 Buffalo - Cody (Bighorn Canyon en Buffalo Bill Historical Center)
07 Cody - Yellowstone N.P. (via Beartooth Pass)
08 Yellowstone N.P.
09 Yellowstone N.P.
10 Yellowstone N.P. - Grand Teton N.P.
11 Grand Teton N.P. - Vernal (Flaming Gorge, Dinosaur N.M. was gesloten)
12 Vernal - Moab

Laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal. Ik weet zeker dat jullie uiteindelijk een prachtige reis gaan maken. Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Edit: Cees A postte zijn bericht terwijl ik het mijne schreef
#3 - 31-12-2013, 17:40 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Old Faithfull schreef: Edit: Cees A postte zijn bericht terwijl ik het mijne schreef
Ik denk dat we in onze berichten hetzelfde zeggen. De route van Ladyfox is, gezien de beschikbare tijd, gewoon te groot. 
Jouw route geeft goed aan wat wel mogelijk is.

#4 - 31-12-2013, 17:57 uur

Ladyfox

Bedankt voor jullie tips! Dat het ambitieus is daar was ik al bang voor. Vooral omdat ik door mijn gebrek aan ervaring niet weet wat je allemaal tegenkomt onderweg. Lange stukken rijden hebben we beide gelukkig niet zo'n probleem mee. Het "vervelende" is een beetje dat we over het algemeen niet het budget hebben om eens in de zoveel tijd naar Amerika te gaan. We willen heel graag maar deze reis is alleen mogelijk door flink te sparen. In ons huidige leventje (nog zonder kinderen) is dat redelijk te doen maar de verwachting is dat we de komende 10 tot 15  jaar weer "gewoon" in Europa zullen kamperen.
Klinkt een beetje als een luxeprobleem en ik besef me dat het een voorrecht is dat we hier überhaupt over na zitten te denken maar het zorgt er wel voor dat we bijna niet kunnen kiezen waar we heen willen. Het liefst bekijken we heel Amerika in 1 keer (bij wijze van spreken).

Ik ga me deze week in ieder geval nog een keer goed buigen over het reisplan! Als t herzien is zal ik m nog een keer plaatsen. Advies tussendoor is altijd welkom. We hebben nog niets geboekt overigens maar willen daar niet al te lang mee wachten.
#5 - 31-12-2013, 18:11 uur

Ladyfox

Overigens is de route samengesteld door te kijken naar een autoreis van organisatie Amerika Trend die eigenlijk bijna hetzelfde doet in 18 dagen. Wij hebben las vegas eruit gehaald en Arches erin geplakt.
#6 - 31-12-2013, 18:16 uur

Cees A

Om je een idee te geven wat je van plan bent heb ik de route die je wil rijden in Europees perspectief gezet.
Jouw Amerika route is: Denver  - Black Hills - Yellowstone - Salt Lake City - Moab - Grand Canyon - LA - Yosemite - San Francisco
Een qua afstand overeenkomstige Europese route zou er zo uitzien: Utrecht - Berlijn - Bratislava - Barcelona - Utrecht.
Zou jij een dergelijke Europese route willen rijden in 3 weekjes ?
Zou je voldoende tijd hebben om de steden / parken / bezienswaardigheden waar je langs komt te bekijken ?








#7 - 31-12-2013, 19:00 uur

Old Faithful

Misschien heb je iets aan de route die een kennis van me afgelopen zomer (als eerste reis naar Amerika) gedaan heeft. Veel populaire bezienswaardigheden zitten daarin.

01 Amsterdam - Salt Lake City
02 Salt Lake City - Yellowstone
03 Yellowstone
04 Yellowstone
06 Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
07 Jackson - Vernal
08 Vernal - Moab
09 Moab
10 Moab
11 Moab - Monument Valley
12 Monument Valley - Page
13 Page - Bryce
14 Bryce - Springdale
15 Springdale (Zion)
16 Las Vegas
17 Las Vegas
18 Las Vegas - Mammoth Lakes
19 Mammoth Lakes - Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite
22 Yosemite - San Francisco
23 San Francisco
24 San Francisco - Amsterdam.

Ik weet niet of een aparte trip naar New York in de komende jaren nog wel een optie zou kunnen zijn. In dat geval zou je kunnen overwegen die dagen nu bij je route in het westen te voegen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#8 - 31-12-2013, 22:11 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik ben het helemaal eens met wat hierboven is geschreven. Probeer niet heel Amerika in één reis te stoppen. Je ziet dan uiteindelijk  van heel veel dingen maar heel weinig. Beperk het aantal  bezienswaardigheden en trek er voldoende tijd voor uit. Op die manier geniet je veel meer. En mocht er toch nog eens een tweede keer komen dan kun je een ander deel pakken en hoef je niet je eerste route nog eens over te doen omdat je toen toch wel wat gemist had.

De route van OF vind ik prachtig. Er zou een dag Yellowstone bij kunnen, maar twee volle dagen geven je voldoende tijd voor de highlights.

Misschien heb je iets aan onze reisverslagen, om een idee te krijgen van de mogelijkheden in de parken.

Marianne
#9 - 01-01-2014, 14:02 uur

Pieter79

Persoonlijk zie ik niet heel veel verkeerd aan je reis; Je zegt voorlopig maar één keer te gaan, dus dan denk ik dat het juist goed is om veel in korte tijd te zien. Ik zie autorijden in de States niet als iets vervelends en is erg ontspannen en je komt op plekjes die niet in een tourguide staan (mits je ook af en toe eens een highway neemt, niet alleen maar interstate). Het voordeel van veel rondrijden is dat je telkens weer verrast wordt met nieuwe indrukken die je waarschijnlijk je hele leven bijblijven. Je kunt nog altijd terug om de mooiste plekjes weer eens op te zoeken, maar dan eventueel langer.

Ikzelf heb 2 ervaringen met een lange rondreis die onvergetelijk waren (in NE-USA en die hoek van Canada / SE Canada met West Canada) en denk daar altijd aan terug als er iets over het gebied op TV is of wat dan ook. Hebben we toeristische trekpleisters en interessante musea overgeslagen? Ja, ik weet zeker van wel. We hebben wel veel highlights bezocht; misschien maar voor een uurtje soms of langer, maar ik ben er in ieder geval wel geweest.

Wat ik met bovenstaande wil zeggen: 1) als je maar een of twee keer in je leven plannen maakt om naar de States op vakantie te gaan, zoals de meeste mensen, dan is er denk ik niets mis met veel auto mijlen. 2) Plan je om vaker te gaan, dan zou ik inderdaad meer de tijd nemen voor alles, en je te beperken tot een bepaald gebied (zoals o.a. Cees voorstelt). 3) Wil je echt het vakantie gevoel kwijt en meer het 'Amerikaanse leven' meemaken beperk je dan tot 1 of 2 uitvalsbasis' en bezoek niet meer dan 1 of 2 staten maar verdiep je dan in alles wat er in dat gebied ook maar te vinden is.

Ik vermoed dat de meeste 'forummers' in categorie 2 vallen, maar je introductie lezende denk ik dat je in categorie 1 zit. En daar is volgens mij helemaal niets mis mee, ben ook in die categorie gestart. :)

Succes met de voorbereidingen!

Gr. Pieter
#10 - 01-01-2014, 16:43 uur
« Laatst bewerkt op: 01-01-2014, 16:46 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Marianne

Ik denk niet dat je optimale reis afhankelijk is van het feit of de reis eenmalig is of niet. Vaak weet je ook niet van te voren of er meerdere reizen zullen volgen.
Het zal meer met je manier van reizen te maken hebben, met je eigen instelling. Wat versta je onder "veel zien"? Wil je iets bezoeken of er alleen geweest zijn? Vind je het leuk om je ergens in te verdiepen of ben je overal snel uitgekeken? Hou je van wandelen of andere activiteiten of kom je liever de auto niet uit?
Hoe je het ook doet, het zal altijd onvergetelijk zijn. De ene manier is ook niet beter dan de andere. Maar er mag bij een voorstel als dit wel gewaarschuwd worden dat het weinig of geen tijd geeft voor het daadwerkelijk bekijken van de parken (met uitzondering hier van de Grand Canyon waar die volle dag nu juist weer niet echt nodig is om een beeld van het park te krijgen). En of je nu wel of niet snel uitgekeken bent op iets: Yosemite in en uitrijden is echt te weinig om ook maar iets van het park te mee te krijgen.

Alles kan, ook de route van de topic starter, maar ik zou dan wel wat accenten verleggen: minder tijd voor het stuk van de GC naar LA, minder tijd voor de GC zelf, en meer tijd voor Yosemite en Bryce, Zion en Page.

Lees vooral veel verschillende reisverslagen en kijk welke manier van reizen het best bij jullie past.

Marianne
#11 - 01-01-2014, 18:46 uur

Old Faithful

Natuurlijk blijft de manier van reizen ieders eigen keuze. Ik zal die dan ook te allen tijde respecteren.
Ladyfox geeft zelf aan geen ervaring met reizen in Amerika te hebben en vraagt daarom om tips en opmerkingen. Die geef ik dan en daar mag zij mee doen wat zij wil. Ik heb er geen moeite mee als ze de keuze maakt om toch (voor een deel) aan haar oorspronkelijke route vast te houden. Ik zou het wel jammer vinden als ze zou doen, omdat ze denkt dat voor een bezoek aan een park als Yellowstone net zo veel tijd nodig is als voor een bezoek aan Bryce. Vandaar ook de tip om inspiratie op te doen bij de reisverhalen van forumleden. Bij nader inzien had ook kunnen wijzen op http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html en http://www.nps.gov/index.htm.

Hoe dan ook, ik schreef niet voor niets:
Citaat
Laat je niet ontmoedigen door mijn verhaal. Ik weet zeker dat jullie uiteindelijk een prachtige reis gaan maken. Succes en veel plezier bij de voorbereiding. 
#12 - 01-01-2014, 19:44 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15