Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis naar het Westen in April 2011

Discussie gestart

Nadia1408

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar in april met m'n partner 2 weken naar het Westen en ik ben begonnen met een planning te maken.

We zouden willen vertrekken rond 18 april. Volgende steden en parken staan zeker op m'n lijstje :

San Francisco
Los Angeles
Las Vegas
Yosemite
Death Valley
Grand Canyon
Bryce Canyon

Ik wil enerzijds heel veel zien maar ik besef maar al te goed dat 2 weken kort is en ik wil ook wel genieten van de plaatsen die ik bezoek.

Welke route zou ik nemen en waar zou ik landen en terug vertrekken. Ik dacht om in Frisco aan te komen en in LA terug te vertrekken.

Ik heb ook al gelezen dat de Tioga pas afgesloten is tot eind april. Is het dan makkelijk  om Yosemite NP te bereiken?

Als er iemand tips kan geven ivm een tocht te paard in Bryce Canyon of een helikoptervlucht boven de Grand Canyon, dan is dat ook welkom.

Alvast bedankt :afro:

Nadia
#1 - 02-11-2010, 22:06 uur

leendert en maria

Hoi,
Paardrijden in Bryce: je gaat stapvoets naar beneden de canyon in, met een groep van ong. 8 personen. Volgens mijn dochter,die verschillende jaren gereden heeft, is het een heel leuke tocht; door de smalle paadjes en omdat je dicht langs het ravijn loopt ook wat spannend.  Je rijdt op de 'Western' manier. In het hoogseizoen zijn er 2 routes per dag, waarvan 1 om 9.00 uur vertrekt. 1 dag van te voren reserveren, in april weet ik het niet of dat ook nodig is.

Helicoptervlucht GC: Je portemonnee flink open trekken en kiezen uit 2 vluchten. Een korte (een oversteek over GC en weer terug) of een lange (een ronde over een stuk van de GC). Als je vanuit het zuiden aan komt rijden zitten er 2 bedrijven een paar minuten rijden voor de  ingang van de GC. Eén is van Papillon. Aan de overkant van de weg zit nog een aanbieder maar ik weet de naam niet van dat bedrijf. Wil je zeker zijn van een plaats en tijd dan een dag van te voren reserveren.

Als alternatief kun je ook bij het naastgelegen Imax theater een film over de GC kijken, ook mooi. Pas daar wel op met je creditkaart want wij hoorden afgelopen week dat onze kaart daar is geskimmed
 :'(

Maria
#2 - 03-11-2010, 08:23 uur

Hans B

De route die ik vaak adviseer is:
San Francisco - Yosemite Valley - Monterey - kustweg - Los Angeles - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix
Dit kun je in 14 dagen wel rijden.
Of je dan voldoende tijd hebt om de dingen uitgebreid te zien... het lijkt mij wat te krap.
#3 - 03-11-2010, 11:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wama

Wij waren dit jaar 23 mei in Yosemite en de Tioga pass was nog steeds dicht.
We hebben dan op weg naar Death Valley moeten omrijden wat een rit van 700 km. betekende.
Denk in april dat hij zeker nog geloten is.
U kan dit volgen op volgende link:

http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm

Nog veel  plezier met uw voorbereiding
Jullie gaan een mooie reis tegemoet

Ria en Guido
#4 - 03-11-2010, 13:03 uur

Nadia1408

Bedankt alvast voor jullie reacties.

@ Hans: ik laat dan liever enkele zaken liggen voor een volgende keer en dan toch te kunnen genieten van wat we wel zien.
Bedankt voor de tip

@ Wama: Zouden we dan beter vanuit LA vertrekken en zo naar Frisco om dan Yosemite te doen?

@Maria : thanks voor de tips van het paardrijden, lijkt me tof en dan kijk ik maar niet teveel naar beneden want heb wel een beetje hoogtevrees  :D De helikoptervlucht wil ik toch graag eens doen. In NYC heb ik het niet gedaan maar nu kriebelt het toch wel  ;)
Wat een lastig voorval met je creditcard, niet prettig  :(
#5 - 04-11-2010, 12:26 uur

wama

Hallo Nadia

Wanneer je vanuit Los Angeles vertrekt heb je meer kans op het einde dat de tioga pass open is.
Dit jaar was hij uitzonderlijk laat open wegens zware sneeuwval afgelopen winter.
Nog een tip:
Wij hebben ons ingeschreven op de nieuwsbrief van Papillon.
Alzo kregen we korting op onze vlucht over de Canyon.
Het is maar 5% maar het is toch dat hé.
De vlucht hebben wij wel van hieruit geboekt.

Nog een prettige voorbereiding
Ria en Guido
#6 - 04-11-2010, 17:28 uur

nordschleife


Helicoptervlucht GC: Je portemonnee flink open trekken en kiezen uit 2 vluchten. Een korte (een oversteek over GC en weer terug) of een lange (een ronde over een stuk van de GC). Als je vanuit het zuiden aan komt rijden zitten er 2 bedrijven een paar minuten rijden voor de  ingang van de GC. Eén is van Papillon. Aan de overkant van de weg zit nog een aanbieder maar ik weet de naam niet van dat bedrijf. Wil je zeker zijn van een plaats en tijd dan een dag van te voren reserveren.

Maria

Wat ook mooi is om te doen (het is wel iets iets duurder). Is deze tour: http://www.papillon.com/popris/show_package.aspx?package_id=64&lang=en-US
Je gaat met een vliegtuig over de Grand Canyon naar Page om daar te lunchen en met een Jeep naar Antelope Canyon te gaan. Daarna word je met een bus naar de Powel dam gebracht waar je op een boot door de Glen Canyon vaart. Om daarna met de bus weer naar het vliegveld gebracht te worden. Je moet alleen geen haast hebben want het duurt een uur of 12. Ik had er eerst mijn twijfels over maar het was het wel waard.
#7 - 06-11-2010, 10:57 uur

Marianne

Wanneer je vanuit Los Angeles vertrekt heb je meer kans op het einde dat de tioga pass open is.
Dit jaar was hij uitzonderlijk laat open wegens zware sneeuwval afgelopen winter.
Zo uitzonderlijk laat was het niet dit jaar. De kans dat de pas eind april/begin mei open is, is erg klein. Daar zou ik geen rekening mee houden. Wel is het mogelijk om te kijken of een van de noordelijke passen openen is (bijcoorbeeld de Sonora Pass). De CA 88 is altijd open en is een mooie route.

Om een idee te krijgen van de openingsdata heb ik per week het aantal keren dat hij open ging neergezet.



Natuurlijk geven in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst.  :)

Marianne

#8 - 06-11-2010, 12:46 uur

Hans B

Geweldig grafiekje.
Misschien iets om naar NPS.GOV op te sturen.
Kunnen ze het bij de site plakken.
#9 - 06-11-2010, 15:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

mariannehoogendam

Hans,

Ook wij werden gebeld door de creditcard maarschappij dat er fraude was gepleegd met de creditcard in Amerika. Wij hebben ook betaald bij de IMAX. Gelukkig heeft onze cc maatschappij onze kaart tijdig geblokkeerd en hadden wij nog een tweede kaart bij ons.
Zo zie je dat een tweede kaart toch hartstikke handig is.
Groetjes,
#10 - 23-11-2010, 12:29 uur

Hans B

Is bovenstaand bericht speciaal voor mij ???
Zo ja, ik heb de thread doorgelezen, maar het wordt mij niet duidelijk.
#11 - 23-11-2010, 14:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Hans, dat zal een reactie van Mariannehoogendam op mijn stukje zijn.   :) Onze credtikaart is nl. geskimmed bij het Imax theater afgelopen zomer. We werden hierover zo'n 2 maanden later gebeld door de maatschappij, zij hebben de kaart geblokkeerd. Er is gelukkig niks afgeschreven.
Maria
#12 - 23-11-2010, 16:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15