Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis naar noord west amerika en stukje canada mei 20100

Discussie gestart

carine58

Hallo,
Gisteren beslist van terug naar de states te reizen . Onze reis in mei van dit jaar was zo bevallen :)
Wat denken jullie hiervan  :
20 mei aankomst Salt-Lake City
21 Salt Lake City
22 vertrek naar Jackson
23 aankomst Yellowstone
24 hele dag Yellowstone  ...... is 1 volledige dag Yellowstone voldoende ? of zouden we dit langer plannen ?
25 vertrek naar Butte
26 Great Falls
27 Kalispell
28 Kimbrley / Inverne
29 Banff
30 Lake Louise
31 Vernon
1 juni Whistler
2 Vancouver
3 hele dag Vancouver
4 Seattle
5 hele dag seattle
6 Mount Rainier
7Olympia
8 Lake Quinault
9 Port Angels
10 Seattle
11 naar huis

Heb deze trip uit een reisboek. Lijkt me wel iets. Maar moet alles nog beginnen opezoeken . We houden vooral van de natuur , maar af en toe een stad moet er tussen kunnnen , anders wordt het ook beetje eentonig .

Wie geeft verdere raad ?

grtz
Carine :)
#1 - 27-10-2010, 10:21 uur

Hans B

Eén dag Yellowstone is absoluut niet voldoende.
Er is zo ontzettend veel moois te zien. Plan 3 volle dagen.
Je kunt in één dag van West Yellowstone wel naar Kalispell reizen.
Een aardige route, maar bij Yellowstone verbleekt alles.
Van Kalispell zou je dan de route door het Glacier NP kunnen doen om bij Banff uit te komen.
Als je toch bij Banff bent, moet je vind ik de Icefield Parkway naar Jasper gaan rijden een geweldige route.
Daarna naar Vancouver en bewaar alle moois in de omgeving van Seattle voor een andere reis.
(Olympic NP, Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Cascade Mtn.)

Succes met je planning.
#2 - 27-10-2010, 13:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Er zijn inderdaad reisorganisaties die slechts één dag voor Yellowstone uittrekken, maar dat is echt veel te weinig. Het is een enorm groot park, met heel veel verschillende delen, die allemaal een bezoek waard zijn. Je zult regelmatig opstoppingen hebben vanwege wegwerkzaamheden, bizons op de weg, beren naast de weg, etc. En bedenk dat de geisers meestal niet uitbarsten op het moment dat jij er voor gaat zitten; als je wat wilt zien zul je zo nu en dan geduld moeten hebben.
Wij waren in 2004 en 2008 in Yellowstone en Grand Teton, en in 2006 in Seattle en omgeving. Misschien heb je iets aan onze reisverslagen
Kijk voor Yellowstone ook eens op www.nps.gov/yell .


Marianne
#3 - 27-10-2010, 19:04 uur

maryde

Yellowstone is prachtig en ik ben het met de anderen eens, je mòet er meerdere dagen zijn om "alles"te zien. Wij deden dat een paar jaar geleden ook vanuit Canada, dus Vancouver via Osyoos  en Waterton naar Yellowstone. En bewaar Seattle en omgeving voor de toekomst, dat deden wij 2 jaar geleden en ook daar was zoveel te zien dat we 4 weken moeteloos genoten.
#4 - 28-10-2010, 09:24 uur

carine58

Ok , dankjewel. Ik denk dat ons hier heel duidelijk werd gemaakt dat we T-I-J-D moeten uittrekken voor Yellowstone. We bekijken het nu dus anders : 3 volle dagen in Yellowstone zijn. daarna doorrijden naar Glacier NP en daar ook 3 à 4 nachten blijven, dan naar Bannf EN Jasper, samen ook een volle 4 dagen en dan in 2 stukken naar Vancouver , waar we dan weer 4 dagen zouden blijven .
En zoals hier toch wel gezegd , Seattle voor een andere keer (?) houden ....:)

Maar waar landen we als we in Yellowstone willen beginnen ???
#5 - 28-10-2010, 12:30 uur

koosv

Salt Lake City ligt dichter bij YNP dan Seatac, het scheelt al gauw een factor twee. Ik zou dus de landingsplaats niet wijzigen.
#6 - 28-10-2010, 14:11 uur

Hans B

Je zou heel goed in Salt Lake City kunnen landen, daar is niks mis mee.
Mijn eindbestemming was de laatste jaren Bozeman (Montana), 100 mile noord van Yellowstone, maar dat was omdat ik mijn camper daar gestald had.
De rit van SLC via de I-15, dan de afslag met de hwy-89 naar Logan, Bear Lake, Afton, Alpine naar Jackson is een hele mooie.
Persoonlijk zie ik het nut van 4 dagen Glacier niet, tenzij je van plan bent lange 'treks' te gaan maken. IK zou deze dagen gebruiken bij Banff / Lake Louise / Jasper en wellicht is een dag raften in Golden (BC) een optie.
Als je in de VS start zou ik ook weer vanuit de VS vertrekken (Seattle in jouw geval) is volgens mij ook handiger met huur van auto.
#7 - 28-10-2010, 14:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15