Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis naar zuidwest amerika 2018

Discussie gestart

Cees A

omdraaien van Bryce-Mon.Valley-Page lijkt me in het geval als ik niet meer in Williams overnacht niet echt logisch dan toch?
Bij een overnachting bij Grand Canyon of Tusayan is het omwisselen van Page en Mon. Valley inderdaad niet meer nodig.

De jongens willen graag naar San Diego dus wordt moeilijk om iets weg te laten. 
Wie zegt dat je iets weg moet laten ?
Ik (wij) wilden in 1e instantie Zion toevoegen en daarvoor had dan (uiteraard) iets anders geschrapt moeten worden.
Dat idee hebben we echter meteen laten vallen toen je schreef dat je niet zo van wandelen hield.
Zonder Zion heb je tijd voor zowel Sedona als voor San Diego. Zonder Palm Springs heb je nu zelfs 1 dag extra voor San Diego.
Het zal je geen enkele moeite kosten om die dag in San Diego vol te maken. San Diego is een erg leuke stad !!

Wat ik bedoelde met de route omdraaien was eigenlijk vanuit LA eerst naar San Diego en het rondje de andere kant op beginnen.
Een route in z'n geheel omdraaien wordt wel eens gedaan om ergens een druk of duur weekend te vermijden.
Bekend voorbeeld is Las Vegas
In Las Vegas zijn de striphotels in een weekendnacht (vrijdag en zaterdag) 3 tot 4 keer zo duur als door de week.
#16 - 24-10-2017, 13:12 uur

Terpeg

Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg! En de hulp in het meedenken uiteraard, op deze manier wordt het niet meer zo’n haastreis als dat het in het begin was.

Oh oké. Ja volgens mij mijd ik op deze manier  inderdaad een weekend  :afro:

Das waar ja als ik Palm Springs laat vallen kunnen we ergens anders nog een nacht doen als rustpunt.
Wat is dan wijsheid en meer te zien San Diego kan inderdaad; Santa Monica, Sedona, Page?

Nog een andere vraag: is 1 nacht in Monterey genoeg als we whale spotting willen doen.
Is 2 nachten San Francisco genoeg om ook Alcatraz te bezoeken?

Ik lees trouwens veel slechte (ook goede) reviews over Cedar Lodge in El Portal (juist zo makkelijk omdat het in het park is) en Ruby’s Inn in Bryce .
Wat is jullie mening daarover. Het laatste hotel had ik al geboekt, moet alleen de datum veranderen nu.

Teresa embarressed
#17 - 24-10-2017, 14:36 uur

Cees A

Ik lees trouwens veel slechte (ook goede) reviews over Cedar Lodge in El Portal  en Ruby’s Inn in Bryce .
Wat is jullie mening daarover. Het laatste hotel had ik al geboekt, moet alleen de datum veranderen nu. 
Ik begin met de gemakkelijkste vraag.   :)  Ik heb in beide hotels nooit geslapen dus ik kan er uit eigen ervaring niks van zeggen.  :'(

Nog een andere vraag: is 1 nacht in Monterey genoeg als we whale spotting willen doen.
Is 2 nachten San Francisco genoeg om ook Alcatraz te bezoeken? 
In Monterey zit je maar ongeveer 2 uur rijden van San Francisco af. 
Je zou dus eventueel die Whale Watch ook de volgende ochtend nog kunnen doen voordat je naar San Francisco rijdt.
Een tour naar Alcatraz kost je ongeveer 2½ - 3 uur.
Plan deze tour aan het begin van je dag of in de avond, anders moet je een hele dag rekening houden met die tour.
Tip: een avondtour maakt de gevangenis extra "creepy" en bij de retourvaart  zie je een verlicht San Francisco.

Wat is dan wijsheid en meer te zien San Diego kan inderdaad; Santa Monica, Sedona, Page?   
Voor mij zouden Sedona en Santa Monica geen extra dag waard zijn.
Afhankelijk of je hart meer bij een stad of bij natuur ligt zou ik  v.w.b. die extra dag kiezen tussen Page of San Diego.
Ik geef je over beiden wat informatie om je keuze voor één van de twee te vergemakkelijken.  innocent

Page:
In Page kun je naar Upper of Lower Antelope Canyon (kost je ± 2 uur) en Horseshoe Bend (Kost je ± 1½ uur)
Je kunt een bezoek brengen aan de Glen Canyon stuwdam of een rondvaart maken op Lake Powell
Of je huurt zelf een speedboot of een kayak en je trekt er zelf op uit.
Langs Hwy 89 tussen Page en Kanab  vindt je de Rimrocks met o.a. de Toadstool Hoodoo.
Linkje: http://www.americansouthwest.net/utah/paria_rimrocks/

San Diego:
Enkele tips voor San Diego:
Old Town, een soort openluchtmuseum met acteurs die het leven in de pionierstijd uitbeelden.
Old town is niet zo heel groot. In een paar uur heb je het wel gezien.
Linkje: http://www.oldtownsandiego.org/videotour/
 
Schiereiland Coronado met het beroemde hotel Del Coronado:  http://www.hoteldel.com/ 
Tip: Parkeer je auto langs Ocean Blvd en wandel langs de kustlijn achter Hotel Del Coronado door.
Neem een kijkje binnenin dit statige, maar peperdure hotel. De lobby en de winkelgalerij is vrij toegankelijk
Drink een kopje koffie op het buitenterras of gebruik de lunch.
 
Vanaf Point Loma (Cabrillo nat. mon. ) heb je een mooi uitzicht over San Diego:
Weinig aan toe te voegen. Cabrillo NM is eigenlijk niet meer dan een een standbeeld en op zich niet echt bijzonder.
Bijzonder is wel het uitzicht dat je vanaf daar hebt op San Diego. Point Loma ligt namelijk vrij hoog.
Linkje: http://www.sandiego.org/what-to-do/beaches/point-loma.aspx
 
Gaslamp Quarter is het district waar je de restaurantjes vindt.
We hebben er zelf nooit gegeten dus ik kan er uit eigen ervaring niks over vertellen.

Maple Canyon.
We ontdekten deze canyon ooit bij toeval en zo'n natuurgebied middenin de stad is best bijzonder.
Wij parkeerden dit jaar de auto in Balboa park en liepen via El Prado over de brug Laurel Str. in
Volgden Laurel Str. tot aan State str. en sloegen toen rechtsaf.
Na ruim 100 mtr opnieuw rechtsaf naar W.Maple Str.  Je loopt nu recht de canyon in.
Aan het einde van de canyon zie je een voetgangersbrug en achter die brug kun je omhoog de canyon uit klimmen.
Loop over die brug terug naar Balboa Park. (de brug is op Google Maps zichtbaar als die dunne streep in Quince Str.)
Ben je hier toevallig tegen lunchtijd, bij The Market Place op de hoek van Maple str. en Fifth Ave maken ze lekkere broodjes.
Linkje: http://hiddensandiego.net/maple-canyon.php

De Midway:
In het centrum van San Diego, aan de haven ligt het vliegdekschip de Midway. Dit museum-schip is te bezichtigen
Als je bij de Midway bent kijk je trouwens uit op de marinehaven aan de overkant van de baai.
Meestal liggen daar wel 1 of meerdere vliegdekschepen aan de kade.
Toen wij er in mei waren lag bv de Theodore Roosevelt aan de overkant.
Best een imposant schip. Vergeleken met de grote en moderne Roosevelt leek de Midway maar klein
Linkje: http://www.midway.org/

Seaport Village met leuke winkeltjes en restaurantjes: http://www.seaportvillage.com/visitors/tourist-information
Loop vanaf de Midway langs het water naar het zuiden en je komt vanzelf in Seaport Village.
Je vindt hier vele restaurantjes, eettentjes en winkeltjes. Leuk centrumpje !
 
Seaworld:
Is al weer een aantal jaren geleden dat ik hier was, maar dit attractiepark heeft geen verder toelichting nodig.
Als je hier naar toe gaat reken er dan op dat je een groot deel van je dag kwijt bent aan dit attractiepark
 
Balboa park. Een groot stadspark tegen het centrum van San Diego:
Bezoek Balboa park als je kunt in het weekend. Het park bruist dan van activiteiten.
Veel straatartiesten vertonen hun kunsten, er zijn stands met vanalles en op sommige plaatsen is er life muziek
Bij die 13 musea in Balboa Park  is ook een automuseum  en een luchtvaartmuseum.
In het Balboa Park vind je ook de Zoo. Bijzonder van deze Zoo zijn de Panda's
Linkje: https://www.verenigdestaten.info/balboa-park-san-diego-californie/

Als wij in San Diego zijn gaan we altijd een dagje wandelen in Mission Trails Park, daar hebben ze een aantal mooie trails.
Aanrader is bijvoorbeeld de Climbers Loop.  Niet zo lang, maar wel mooi en goed in te passen in een lange trail vanaf het visitorcenter.
Linkje met info over het park:  http://www.mtrp.org/
PDF kaart met de trails:   http://mtrp.org/assets/pdfs/NewTrailMapFrontandBack.pdf
 
#18 - 24-10-2017, 16:29 uur

Dirc

Cedar Lodge ben ik 1 keer geweest. Gewoon eenvoudig prima hotel. Beter dan kou kleumen in een canvas tent in de valley
#19 - 24-10-2017, 18:08 uur

Terpeg

Bedankt weer voor de goede tips, ook voor wat betreft langer in Page of San Diego. We gaan het bespreken.

ik heb gelezen dat er vooral in San Diego nog heel wat te zien en te beleven is. ik heb in San Diego het BW Plus Hacienda Old Town hotel gereserveerd, kan altijd nog een nacht erbij boeken.

bedankt
#20 - 24-10-2017, 22:06 uur

Terpeg

Even een vraagje over verblijf in Mariposa om naar Yosemite te gaan. Is dat te doen? of is het beter om in El Portal te verblijven?

of hebben jullie andere suggesties?
#21 - 25-10-2017, 23:54 uur

Cees A

Belangrijkste verschil tussen Mariposa en El Portal is de reistijd naar Yosemite.
Vanaf Mariposa is het 1 uur rijden naar het begin van Yosemite Valley, vanaf El Portal maar 10 min.

Waarom wil je trouwens switchen van El Portal naar Mariposa ?  Omdat de hotels in Mariposa goedkoper zijn ?
Dat prijsverschil komt nu juist door het verschil in reistijd.
Dat verschijnsel zul je overal zien. Hoe dichter bij een park of een stadscentrum, hoe duurder de accommodaties.
Ga je wat verder van zo'n park of stadscentrum af zitten dan betaal je meestal (een flink stuk) minder.

Ik heb er zelf absoluut geen bezwaar tegen om wat verder van een park of een stadscentrum af te zitten.
Mijn ervaring is dat de prijs/kwaliteitsverhouding er beter is.   Je hebt er vaak een  beter hotel voor minder geld
Let wel altijd goed op of het prijsverschil de extra reistijd rechtvaardigt. 
Voor 10$ per nacht verschil ga je geen extra uur rijden, maar bij 75 of 100$ (en die prijsverschillen komen voor !!) wordt het een ander verhaal.

Een ander alternatief voor El Portal en Mariposa is Oakhurst, dit plaatsje ligt bij de zuidelijke ingang van Yosemite.
Vanaf Oakurst is het bijna 1½ uur rijden naar Yosemite Valley, maar je zit in Oakhurst wel vlakbij Mariposa Grove.
Nu is het maar de vraag of je daar wat aan hebt want Mariposa Grove is momenteel gesloten wegens reconstructiewerkzaamheden.
Eigenlijk had Mariposa Grove dit najaar (september) weer open moeten gaan, maar het werk duurt allemaal wat langer dan verwacht.
September werd  november en het laatste bericht is dat het nu volgend jaar wordt ........... Ben benieuwd ............

#22 - 26-10-2017, 08:39 uur

Dirc

Naast El Portal heb ik ook eens in Oakhurst overnacht. Ik ging dan niet iedere dag Oakhurst - Yosemite Valley rijden. Dat kost je dan minstens 3 uur extra voor iedere dag dat je dat doet, terwijl El Portal je minder kost. Ik geloof een half uur, dus een uurtje per dag.
Dier ervan uitgaande dat je de Tioga 1 keer zult rijden en vervolgens 1 of meerdere keren El Portal => Valley rijdt.
De Valley ligt namelijk bij de westelijke ingang.

Mocht Mariposa toch open zijn als je gaat dan kost dit je alsnog 1 dag extra in je route.
#23 - 26-10-2017, 09:02 uur

Terpeg

ok duidelijke uitleg.

Dus eigenlijk als ik het goed begrijp kun je toch het beste in El Portal gaan zitten vanwege de reistijd. Aangezien we 2 nachten in Yosemite hebben en daarna via de Tioga Pass inderdaad naar Mammoth Lakes gaan.

Oakhurst is dan weer dichtbij Mariposa Grove maar weer verder weg van de Valley en de Tioga Pass. Hoop wel dat die in Augustus klaar is.
Dus van El Portal naar de Grove ben je ook nog niet zo?
El Portal is het meest centrale voor de rest denk ik. Ga nog even kijken of ik een geschikt hotel kan vinden en anders reserveer ik een hotel in Mariposa dat is dan nog het dichtste bij.

bedankt weer
#24 - 26-10-2017, 10:31 uur

Dirc

Volgens mij zijn er maar 2 hotels in El Portal.
Als je doel is om via de Tioga te vertrekken zou ik zeker El Portal boven Mariposa kiezen.
#25 - 26-10-2017, 10:38 uur

Old Faithful

Een tussenoplossing kan ook nog: een eerste nacht in Mariposa of Oakhurst -als je eerst naar Glacier Point of Mariposa Grove wilt - en de tweede nacht in El Portal. Hoe groot het prijsverschil is speelt natuurlijk ook een rol bij die keuze.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#26 - 26-10-2017, 12:11 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Behalve als je naar Glacier Point met de bus heen wilt en terug lopen. De bus vertrekt, meen ik, vanuit het visitors centre in de valley.
#27 - 26-10-2017, 12:30 uur

Terpeg

In je schema staat dat je overnacht bij Grand Canyon.
Ik nam dus aan dat je of in het park zelf of in het tegen de ingang van het park gelegen dorpje Tusayan wilde overnachten.
In dat geval reed je van Mon.Valley naar Grand Canyon en had je tijd voor de uitzichtpunten en een paar wandelingen langs de rim.
In de avond kon je de zonsondergang bekijken en (eventueel) in de vroege ochtend de zonsopkomst.

Nu blijkt dat je in Williams wil overnachten en dat verandert de zaak toch wel enigszins.
Williams ligt namelijk op 1 uur rijden van Grand Canyon. 
Concreet betekent dat voor jou minder tijd voor Grand Canyon.
Je wil immers voor donker in Williams zijn want donker in Amerika is ECHT donker en rijden in het donker is geen aanrader.

Veranderen van de volgorde, eerst Mon.Valley en dan Page, zou een oplossing kunnen zijn.
Dag 13 wordt dan Bryce - Mon. Valley
Dag 14 Mon.Valley - Page
Dag 15 Page - via Grand Canyon naar Williams

**vraagje: als ik bryce - mon valley in googlemaps intik dan wordt ik door Page gestuurd naar Mon. Valley en duur 5 uue 22 min. Is het dan nog steeds logisch om van Bryce eerst naar Mon. Valley te gaan en dan naar Page om tenslotte toch (misschien) in Williams te overnachten? ** de hotels die er over zijn in Tusayan zijn best aan de dure kant nl. En dan zou ik denk ik weer een overnachting winnen.


Page ligt dichter bij  Grand Canyon dan Mon. Valley en je bezoekt nu de Grand Canyon op doorreis van Page naar Williams.
Je hebt nog steeds ruim de tijd voor de uitzichtpunten en de wandelingen langs de rand van de Canyon.
Je mist  alleen de zonsondergang / zonsopkomst, maar het is maar net wat voor waarde je daaraan hecht.
----- (zie voor dagindeling/dagbesteding de informatie over Grand Canyon bij onze zuid-west voorbeeldroute) ----

Ik zie nu trouwens nog een klein foutje in je dagbesteding bij Page.
Bij Page wil je Rainbow Bridge bezoeken.  Ik vrees dat je dat niet gaat halen.
De tocht naar Rainbow Bridge kost namelijk een (te) groot deel van je dag in Page.
Dat gaat ten koste van andere bezienswaardigheden als Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell
#28 - 26-10-2017, 15:03 uur

Cees A

Teresa vraagt: 
**vraagje: als ik bryce - mon valley in googlemaps intik dan wordt ik door Page gestuurd naar Mon. Valley en duur 5 uur 22 min.
Is het dan nog steeds logisch om van Bryce eerst naar Mon. Valley te gaan en dan naar Page om tenslotte toch (misschien) in Williams te overnachten?
 ** de hotels die er over zijn in Tusayan zijn best aan de dure kant nl. En dan zou ik denk ik weer een overnachting winnen.


Antwoord:
Tja, in mijn vorige bericht schreef ik al dat hoe dichter je bij een park zit hoe duurder de hotels worden.
Williams is inderdaad een stuk goedkoper dan Tusayan.

Als je Grand Canyon national park op doorreis wil bezoeken is het belangrijk dat je startpunt zo  dicht mogelijk bij Grand Canyon ligt.
Hoe korter je reistijd naar Grand Canyon, des te meer tijd heb je voor Grand Canyon.
Dat was ook de reden van het advies van de volgorde Bryce - Mon.Valley - Page - Grand Canyon (Williams)
Page ligt veel dichter bij Grand Canyon, dus vanuit Page ben je veel eerder bij Grand Canyon dan vanuit Mon.Valley
Dat je over het stuk Bryce - Mon.Valley 5½ uur rijdt is niet erg. 
Mon. Valley is een relatief klein park dat je in een uur of 2 - 3 helemaal hebt gezien dus daar heb je tijd genoeg.

#29 - 26-10-2017, 15:18 uur

Dirc

Wij hebben Page - Grand Canyon - Williams gereden dit jaar. Prima te doen als je niet van plan bent lange wandelingen te maken bij de Grand Canyon.
#30 - 26-10-2017, 16:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15