Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis naar zuidwest amerika 2018

Discussie gestart

Terpeg

Teresa vraagt: 
**vraagje: als ik bryce - mon valley in googlemaps intik dan wordt ik door Page gestuurd naar Mon. Valley en duur 5 uur 22 min.
Is het dan nog steeds logisch om van Bryce eerst naar Mon. Valley te gaan en dan naar Page om tenslotte toch (misschien) in Williams te overnachten?
 ** de hotels die er over zijn in Tusayan zijn best aan de dure kant nl. En dan zou ik denk ik weer een overnachting winnen.


Antwoord:
Tja, in mijn vorige bericht schreef ik al dat hoe dichter je bij een park zit hoe duurder de hotels worden.
Williams is inderdaad een stuk goedkoper dan Tusayan.

Als je Grand Canyon national park op doorreis wil bezoeken is het belangrijk dat je startpunt zo  dicht mogelijk bij Grand Canyon ligt.
Hoe korter je reistijd naar Grand Canyon, des te meer tijd heb je voor Grand Canyon.
Dat was ook de reden van het advies van de volgorde Bryce - Mon.Valley - Page - Grand Canyon (Williams)
Page ligt veel dichter bij Grand Canyon, dus vanuit Page ben je veel eerder bij Grand Canyon dan vanuit Mon.Valley
Dat je over het stuk Bryce - Mon.Valley 5½ uur rijdt is niet erg. 
Mon. Valley is een relatief klein park dat je in een uur of 2 - 3 helemaal hebt gezien dus daar heb je tijd genoeg.

Als je Mon. Valley in 3 uur hebt gezien is het dan nodig/verstandig om daar een overnachting te doen? en bedoel je 3 uur inclusief zo'n tour door het park? Want zelf kun je er niet doorheen rijden geloof ik. Dan zou ik misschien een nacht kunnen winnen en 2 nachten in Page blijven?
#31 - 26-10-2017, 17:40 uur

Pino

Ik vind Monument Valley een prachtige plek om te overnachten.
Waarom overal dagen in Page wordt doorgebracht is mij niet duidelijk.
De Loosdrechtse Plassen zijn een stuk leuker dan dat meer daar. (YMMV)
#32 - 26-10-2017, 18:41 uur

Cees A

Als je Mon. Valley in 3 uur hebt gezien is het dan nodig/verstandig om daar een overnachting te doen?   
Ja. In theorie lijkt het alsof je Page wel kunt halen, maar vergis je niet.
Van Bryce naar Mon.Valley is 5 uur rijden en van Mon.Valley naar Page 2 uur.  Bij elkaar is dat al 7 uur rijden.
Dan hebben we het nog niet over het bekijken van Monument Valley gehad en over lunch,  diner en andere pauzes.
Bij Monument Valley overnachten maakt je dag toch een stuk rustiger.

en bedoel je 3 uur inclusief zo'n tour door het park? 
Ja.

Want zelf kun je er niet doorheen rijden geloof ik. 
Ligt er een beetje aan wat voor auto je hebt EN wat voor weer het is of de dagen ervoor is geweest.
De weg door Monument Valley is een onverharde weg.
Als het onlangs flink heeft geregend en delen van de weg zijn weggespoeld kun je zelf rijden sowieso vergeten.
Heb je een auto met wat hogere bodemvrijheid EN de weg is in goede staat dan zou je zelf kunnen rijden.
Bedenk echter dat je autoverhuurder het rijden op dergelijke "wegen" niet toestaat.  Je bent waarschijnlijk niet verzekerd.

Waarom overal dagen in Page wordt doorgebracht is mij niet duidelijk.
De Loosdrechtse Plassen zijn een stuk leuker dan dat meer daar.   
In en rond Page is meer te doen dan de bekende Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.
Maar .......... Onbekend maakt nu eenmaal onbemind.
Ik zou zelf trouwens ook veel liever in Page overnachten dan bij Mon. Valley.
Ik vind Mon.Valley een typisch park dat je, indien mogelijk,  op doorreis bezoekt. 
Bijvoorbeeld op weg van Page naar Moab. (of andersom)   Een paar uur Mon.Valley is m.i. genoeg.
Zo zie je maar dat ieder z'n eigen voorkeur heeft.
#33 - 26-10-2017, 19:03 uur

Terpeg

dank jullie wel voor de tips. Denk dat die overnachting in mon.val. dan maar gewoon doe als je het zo uitlegt lijkt het me logisch om daar te overnachten inderdaad.
#34 - 26-10-2017, 19:36 uur

Terpeg

goedemiddag,

ik zou graag het volgende willen weten, zit nog te schuiven met mijn schema:

dag 15: (13-8 /14-8) Monument Valley - Grand Canyon (1 overnachting) tijd genoeg voor zonsondergang/opkomst en de highlights evt.
                                             nog volgende ochtend
dag 16: (14-8/15-8) Grand Canyon - Williams van hieruit naar Sedona, de hightlights bekijken en einde dag terug naar Williams (1
                                             overnachting)
dag 17: (15-8/16-8) Williams - Palm Springs (1 overnachting) of Williams -  Kingman (1 overnachting)
dag 18: (16-8/17-8: Palm Springs - San Diego of Kingman - Palm Springs en de volgende dag door naar San Diego (2 overnachtingen)
Eind is San Diego - Santa Monica (2 nachten)


Als ik niet in Sedona en Kingman overnacht dan win ik 2 dagen of als ik alleen Sedona niet doe 1 nacht.

Nu vraag ik mij af:
 is het dan beter om in San Francisco/San Diego nog 1 nacht te doen? en de andere nacht in bv. Bryce/Page extra? of totaal wat anders?  wat is jullie advies of toch Zion inplannen zodat de afstand Las Vegas Bryce korter wordt?

Voordat ik allemaal hotel ga boeken, heb er al wel drie en een paar gecancelled alweer maar goed dat is geen probleem.

 :-\ :-\ :-\

#35 - 27-10-2017, 17:39 uur

Dirc

Ik ben ooit mijn eerste race begonnen als vakantie (ja je leest het goed het was meer een race dan een vakantie). Natuurlijk genoten en veel gezien maar eigenlijk zoveel gezien dat het bijna niet bij te benen is.

Inmiddels, een aantal reizen verder zou ik het altijd anders doen. Niet dat dit ook altijd makkelijk is. Ik wordt er op dit forum ook vaak op betrapt nog steeds teveel te willen. Een dag extra in San Diego of Page is geen enkele straf. Mocht je onderweg toch beslissen iets anders te willen dan cancel je een paar hotels en verzet je die.
#36 - 27-10-2017, 19:42 uur

Terpeg

dank je wel, ja das waar kan altijd cancellen zoveel uur/dagen van tevoren en je wilt inderdaad teveel; zeker een eerste keer :)
#37 - 27-10-2017, 20:05 uur

Cees A

Het is precies zoals Dirc schrijft.
Met "schuiven" win je niks of (te) weinig,  je verschuift alleen je probleem. 
De tijd die je op de ene dag met schuiven wint haal je bij een andere dag weg en dan zit je daar weer krap.
De enige manier om ECHT tijd te winnen is schrappen.
Zie bijvoorbeeld mijn bericht nr. 7 waarin ik San Diego schrapte om tijd vrij te maken voor Zion.
Jij probeert diezelfde tijd bij elkaar te krijgen met "schuiven". Nou, ik ben benieuwd ............  wink
 
dag 15: (13-8 /14-8) Monument Valley - Grand Canyon (1 overnachting) tijd genoeg voor zonsondergang/opkomst en de highlights evt. nog volgende ochtend.
Als jij de volgende ochtend nog bij Grand Canyon blijft gaat dat ten koste van je tijd in Sedona.
Als je echt die ochtend nog bij GC wil blijven kun je beter Sedona schrappen en half de middag meteen naar Kingman rijden


dag 16: (14-8/15-8) Grand Canyon - Williams van hieruit naar Sedona, de hightlights bekijken en einde dag terug naar Williams (1 overnachting)
Ik zet wat vraagtekens bij het bezoeken van Sedona en dan overnachten in Williams.
Van Grand Canyon naar Sedona is al 2 uur 10 min. rijden en Sedona - Williams 1 uur en 20 min.
Als je vroeg in de ochtend naar Sedona zou rijden zou het kunnen, want dan heb je nog ½ tot ¾ dag voor Sedona.
Als je die ochtend nog lang bij Grand Canyon blijft hangen wordt het moeilijk (zie antwoord bij dag 15)

 
dag 17: (15-8/16-8) Williams - Palm Springs (1 overnachting) of Williams -  Kingman (1 overnachting)
Williams - Palm Springs kan.   Williams - Kingman is zinloos.
Het stukje Williams - Kingman rij je in iets meer dan 1½ uur. Wat doe je dan de rest van de dag in Kingman ?
Zie ook hiervoor antwoord bij dag 15
#38 - 27-10-2017, 20:38 uur

Hans B

Zoals ik wel vaker schreef in topics, waarom zou je naar Sedona willen. Een prachtig rode rotsen gebied, maar het mooiste is daar wandelingen maken en die tijd zie ik niet. Bovendien je ziet al bijna niets anders dan rode rotsen.
Zion Bryce Mon.Val. Grand Canyon

Je zou hier je beoogde winst kunnen halen.
#39 - 27-10-2017, 21:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpeg

ok zo zie je maar weer als er meer mensen meedenken dan wordt het alleenmaar duidelijker. Bedankt. San Diego schrappen wordt hem niet, dus dan toch maar geen Zion. In Kingman en Williams overnachten is inderdaad overbodig.

bedankt!

De reden dat ik graag naar Sedona wil is dat ik graag naar de kapel van het heilige kruis wil. Ik hoef daar niet de hele tijd rond te lopen. Maar begrijp ook dat het misschien te ver omrijden is.  Dan zou ik beter van Williams naar Palm Springs kunnen rijden, wat ook nog best ver is maar te doen.
#40 - 27-10-2017, 23:07 uur

Dirc

Vrij simpel natuurlijk. Hieronder geen enkele wandeling of pauze meegenomen. Dit is pure reistijd.

Google maps Grand Canyon - Williams - Sedona - Palm Springs = 792 km (8 uur rijden)
Google maps Grand Canyon - Williams - Palm Springs = 663 km (6,5 uur rijden)

Maar als je weinig tijd hebt, waarom dan via Palm Springs? Want in dat geval zou ik namelijk ook via  Joshua Tree rijden. Dan krijg je al een ander beeld:
Google maps Grand Canyon - Williams - Sedona - Joshua Tree - Palm Springs = 855km (9 uur rijden 45 min)
Google maps Grand Canyon - Williams -  Kingman - Joshua Tree - Palm Springs = 683 km (7 uur 20 min rijden)

Dan heb je ook nog optie 3. Rijden via de Mexicaanse grens zoals ik afgelopen jaar gedaan heb.
Echter ik had daar wel aardig wat dagen om een ommetje Anza Borrego te doen en Joshua Tree was ik al geweest.
Google maps Grand Canyon - Williams - Sedona - San Diego = 931km (9 uur rijden 20 min)

Je ziet dat als je Sedona én Joshua Tree wit doen je minstens 2 uur langer alleen al aan het rijden bent. Dan wil je niet puur de doorgaande weg door Sedona blazen maar ook nog even genieten van de Red Rocks en wellicht wel even een wandelingetje door het leuke centrum te maken. Je hoeft hier geen uren te besteden maar 2 of 3 ben je zo verder natuurlijk.

Ik vond zowel Sedona als Joshua Tree leuk. Maar ook de route langs de Mexicaanse grens....maar ook de Apache trail bij Phoenix. Je zult inderdaad keuzes moeten maken die wij niet voor je kunnen maken. Zorg gewoon dat je voldoende tijd hebt. Soms wil je ook wel eens ergens op je gemakt genieten, lunchen, picknicken, zwemmen, wandelen of wat je voorkeuren dan zijn.
#41 - 28-10-2017, 10:07 uur

Terpeg

dank je wel Dirc voor het zo specifiek uitspreiden van de route opties. Ik denk toch dat Sedona teveel gaat worden en dat ik dat voor een andere keer moet bewaren. wij zitten echt aan de 22 nachten vast omdat we de tickets al hebben geboekt 31-7 tm 22-8.  ik had ook gekeken om naar tucson te gaan en inderdaad de Apache Trail leek ons erg leuk, maar dat is qua afstand en tijd helemaal niet haalbaar helaas.

Ik denk dat de route grand cany -williams-via Kingman/Oatman - Palm Springs (overnachting) evt. bezoek aan joshua tree het meest voor de hand ligt en ook om een stukje route 66 ook leuk is voor de jongens
de overweging is dan nog overnachting in Grand. C./Williams .
#42 - 28-10-2017, 20:43 uur

Dirc

Eens. Tucson zou ik een keer met Anza Borrego, Salton Sea en evt een stukje New Mexico pakken.
#43 - 28-10-2017, 21:39 uur

Terpeg

Hallo allemaal wij hebben onze reis vrijwel klaar voor war de route betreft toch ik kom er nog even niet uit voor het volgende stuk:
Las Vegas - San Francisco gedeelte

Dit is wat we nu hebben
12/8 - 13/8 Las Vegas naar Lone Pine (1 overnachting in comfort inn)
13/8 -14/8 Lone Pine naar Lee Vining ivm begin Tioga Pass

16/8 - 18/8 hebben we 2 nachten San Francisco

Nu is mijn vraag we willen graag via de Tioga pass naar Yosemite rijden en dan 1 A 2 nachten verblijven. Echt grote wandelingen  willen we niet doen wel de belangrijke bezienswaardigheden waar kunnen we dan het beste verblijven?
Zat zelf te kijken in Buck Meadows, Groveland, Tuolumne, Mariposa. Of is het beter om 1overnachting dichtbij valley te doen en 1 erbuiten?  Als we alles met 1 overnachting kunnen redden dan gaan we waarschijnlijk een nacht in San Francisco erbij doen misschien is 2 nachten daar te kort..

Is het zo dan als je vanaf Lee vining de Tioga pass rijd je dan al veel kunt zien?

Bedankt alvast
#44 - 26-11-2017, 15:38 uur

Cees A

Nu is mijn vraag we willen graag via de Tioga pass naar Yosemite rijden en dan 1 A 2 nachten verblijven.
Echt grote wandelingen  willen we niet doen wel de belangrijke bezienswaardigheden waar kunnen we dan het beste verblijven?
Zat zelf te kijken in Buck Meadows, Groveland, Tuolumne, Mariposa.
Of is het beter om 1overnachting dichtbij valley te doen en 1 erbuiten?
In dit topic schreef ik eerder over dit onderwerp dat hotels goedkoper worden naarmate ze verder van een park af liggen.
Ik schreef toen ook dat ik zelf totaal geen belang hechtte aan overnachten "on the spot" en extra reistijd niet erg vond.
Er zijn echter genoeg mensen die per se,  tegen iedere prijs, on the spot willen zitten.
Het is aan jou om te bepalen waar jouw grenzen liggen en bij welk prijsverschil jij kiest voor de extra reistijd.
Een ander kan zo'n beslissing niet voor jou nemen.
Spreiden van overnachtingen bij Yosemite, één dichtbij en één wat verder van het park kan natuurlijk ook nog.
Plan in dat geval je laatste Yosemite-overnachting in een plaats die alvast een stukje in de reisrichting naar San Francisco ligt.
Dat is het handigste want dat is immers de stad waar je de volgende ochtend naar toe moet.

Hieronder vind je, om je een idee te geven, de afstanden / reistijden vanaf Yosemite Valley Visitor Center naar:
Buck Meadows: 37 mijl, 60 km, 1 uur 5 min rijden
Groveland: 49 mijl, 79 km, 1 uur 15 min rijden
Tuolumne: 55 mijl, 89 km, 1 uur 30 min rijden
Mariposa: 44 mijl, 71 km, 1 uur 15 min rijden
Zie voor de complete tabel: ---> https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/upload/mileages9-2007.pdf

Dit is wat we nu hebben
12/8 - 13/8 Las Vegas naar Lone Pine (1 overnachting in comfort inn)
13/8 -14/8 Lone Pine naar Lee Vining ivm begin Tioga Pass 
Het is heel simpel.
Als je plannen hebt om Alabama Hills, Mono Lake en Bodie te bekijken dan heb je overnachtingen in zowel Lone Pine als in Lee Vining nodig.
Als je van plan bent om het stuk Las Vegas-Death Valley-Yosemite zo snel mogelijk af te leggen kun je kiezen voor één overnachting in Bishop.
Bishop ligt precies tussen Lone Pine en Lee Vining in.
Je wint hiermee 1 overnachting die je, naar eigen keuze, kunt besteden in Yosemite of in San Francisco.

Is het zo dan als je vanaf Lee vining de Tioga pass rijd je dan al veel kunt zien?   
Ik citeer weer even uit de tabel met afstanden en  reistijden van Yosemite Valley Visitor Center naar:
Lee Vining: 74 mijl, 119 km, 2 uur rijden
Bishop: 146 mijl, 235 km, 3 uur 15 min rijden
Afhankelijk van je overnachtingsplaats heb je de rest van de dag om rond te kijken langs de Tioga Road of in Yosemite Valley.
#45 - 26-11-2017, 17:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15