Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Noord-West Vs en West Canada

Discussie gestart

Patrick1971

Dag allemaal,
Ondertussen veel gelezen en gerekend zodat onze route voor volgend jaar (zomer 2009) zo goed als vast staat.
Graag reacties en tips over de volgende route.
Sommige reis verplaatsingen zijn bewust langer om maximaal van de volgende dag te kunnen genieten.
Dank bij voorbaat voor de reacties,

1  Seattle (Landen geen verder bezoek geplant)
2  Seattle - Vancouver (met bezoek aan Boeing fabrieken Everett)
3   Vancouver    (Capilano ,grouse mountain/Stanley Park)
4   Vancouver - Revelstoke
5  Revelstoke - Yoho NP - Lake Louise (overnachten in Field)
6  Field - JasperNP
7   Jasper NP
8   Jasper NP
9   Jasper NP - Banff  NP
10 Banff -
11 Banff NP - Waterton NP  via Calgary
12 Waterton NP - Glacier NP (Many Glacier)
13 Glacier NP (Kalispell)
14 Glacier NP- Gardiner  (bewust lange reisroute)
15 Yellowstone NP  Gardiner
16 Yellowstone NP  Gardiner
17 Yellowstone NP Yellowstone west
18 Yellowstone NP Yellowstone west
19 Yelowstone-Grand Teton (Jackson)
20  Jackson - Salt Lake City
21   Salt lake City - Moab 
22  Moab (Death horse point -Canyonlands )
23  Moab  (arches NP)
24  Moab  Scenic drives en Rafting   
25  Moab -Grand Canyon 
26  Grand Canyon
27  Grand Canyon - Vegas
28  Vegas
29  Vegas
30  Vegas
31  Vegas
32  Vegas - Brussel
#1 - 01-07-2008, 20:36 uur

Hans B

Hallo Patrick.
Enkele opmerkingen.
Vancouver - drie dingen op 1 dag ga je niet redden. Neem ten minste 1 dag extra.
Voor Grouse Mountain 1 dag en voor Capilano / Stanley Park een dag, maar er zijn natuurlijk meer leuke dingen.
Je route Field - Jasper en Jasper - Banff is een beetje vreemd.
De Icefields Parkway is ontzettend mooi. Ik heb het in 2005 (Zuid-Noord) en 2007 (N-Z) gereden.
Als het je bedoeling is het twee keer te rijden moet je het zeker doen, maar ......... ik zou een enkele reis per vakantie genoeg vinden.
Wellicht zou je hier wat wijzigingen kunnen aanbrengen, waardoor je een dag extra vor Vancouver creeert.
Optie / voorstel :
4. Vancouver / Kamloops (via Hell's Gate)
5. Kamloops / Valemount
6. Valemount / Jasper (wandelen)
7. Jasper / Lake Louise (Athabaska Glacier en met de bus naar Columbia Icefield)
8. Lake Louise / Banff / Golden
9. Golden (dagje raften op de Kicking Horse River, is super)
10. Golden / Cranbrook
11. Cranbrook via Crownsnest Highway naar Waterton NP (na alle Canadien Rockies geweld, vond ik Waterton tegenvallen)
12. Waterton - Glacier - Going to the Sun Road / Kalispell
13. Kalispell - Gardiner (400 mile op een dag zo'n afstand is wel te doen)
14. Gardiner / Boiling River / Mammoth / Tower / Village (voor overnachting 1 of 2 dagen te voren reserveren).
15. Village / Norris / West Yellowstone
16. West Yellowstone / Old Faitfull / Lewis Lake (voor overnachting 1 of 2 dagen te voren reserveren).
17. Lewis Lake / Grand Teton / Jackson
Deze route zit wat logischer in elkaar.
En je hebt nog 2 dagen extra.
Succes ermee.
Hans

 
#2 - 02-07-2008, 10:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Patrick1971

Dank U Hans,

We overwegen om Kamloops in de route op te nemen ten koste van Revelstoke.
De route Field-Jasper / Jasper Banff is bewust gekozen om deze (naar't schijnt)fantastische route max
te beleven.
Maar ik zit nog met een probleempje op onze route.

Is 3 dagen Yellowstone voldoende om eventueel een dagje te winnen in Canada?Voor eventueel
een rafting dagje in Golden?

De afstand tussen Jackson (Grand Teton) en Moab willen we beperken door een (noodzakelijke)
tussenstop in Salt lake city.Is deze afstand te overbruggen (Jackson - Moab) op één dag.
Want we wilden toch liever een tussenstop inlassen tussen Moab en Grand Canyon (Tusayan) in Page
om ruimer onze tijd te hebben voor Horse shoe bend en Antelope Canyon.

Dank U ,
#3 - 03-07-2008, 16:58 uur

Hans B

Hallo Patrick,
omdat je nog zoveel meer zien wilt, denk ik dat je je moet beperken tot 1x Icefield Parkway.
Het is een prachtige route, maar niet super veel mooier dan een dag in Yellowstone of een wandeling in Arches om maar wat te noemen.
In mijn schema is dag 6 vanaf Valemount ongeveer 2 a 3 uur rijden naar Jasper en heb je de verdere dag om daar wandelingen te maken naar bv Maligne Lake en enkele watervallen. Voor Jasper zou een reservering om te overnachten wel aan te bevelen zijn. Het is er altijd erg druk. Een alternatief is 's avond het Nat.Park uit en naar Hinton ( een uur rijden).

Drie dagen Yellowstone is in principe voldoende om alle grote dingen te zien en enkele korte wandelingen te maken.
Een dag raften in Golden zou ik niet overslaan. Dit is white water rafting en als het waterpeil goed is, gaat de boot behoorlijk te keer.
Je hebt zelf een dag raften nabij Moab staan. Voor zover ik de boten bij Moab heb zien raften is dit meer een floating trip, geen golven.
Arches is zo groot en uitgestrekt, dat om enkele wandelingen te maken (Devils Garden Trail, Windows Sectie, Delicate Arch bij avond, etc..) ik zou kiezen om deze rafting dag hier te besteden of een rit maken naar Canyonlands of zoiets.
Aan jou de keuze.

Jackson - Moab is op de snelste manier 500 mile en er wordt een reistijd gegeven van 9 uur.
Dus het is wel te doen. Zeker op de Amerikaanse wegen, waar je geen files hebt.
Maar mocht je geen dubbele Jasper-Banff doen en mijn route overnemen, dan heb je al 2 dagen extra.
En zou ik wel een extra overnachting in Salt Lake City plannen om het wat rustiger aan te doen.
Ook de Mormomen Tempels zijn zeker een (kort) bezoekje waard.

Om tussen Moab en de Grand Canyon een extra overnachting in te plannen lijkt mij een goed plan.
 
succes met de voorbereiding.
groet, Hans
#4 - 04-07-2008, 08:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15