Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis San Francisco - Los Angeles

Discussie gestart

karper

Dag,
Ik had onderstaande reis in gedachten,

Wie denkt met me mee?

Groet, karper


29-mei   Amsterdam -San Francisco   
30-mei   San Francisco
31-mei   Yosemite   Oakhurst
1-jun   Yosemite   Oakhurt
2-jun   Lone Pine   Lone Pine
3-jun   Lone Pine   Lone Pine
4-jun   Las Vegas   Las Vegas
5-jun   Las vegas   Las Vegas
6-jun   Zion   Springdale
7-jun   Zion   Springdale
8-jun   Page   Page
9-jun   Page   Page
10-jun   Grand Canyon   Tusayan
11-jun   Grand Canyon   Tusayan
12-jun   Joshua Tree   Twenty Nine Palms
13-jun   San Diego   San Diego
14-jun   San Diego   San Diego
15-jun   Los Angeles - Amsterdam   
#1 - 09-01-2014, 23:22 uur
« Laatst bewerkt op: 19-01-2014, 13:45 uur door karper »

Cees A

Een paar nieuwe ideetjes:
Lone Pine moet je zien als overnachtingsplaats, net voor Death Valley, tussen Yosemite en Las Vegas.
Het heeft geen zin om daar 2 nachten te blijven.
Je zou 1 van die nachten kunnen schrappen en aan San Francisco kunnen toevoegen. 
Waarom San Francisco ? Ten 1e is SF een leuke stad waar je zonder moeite 2 dagen vol kunt maken
Ten 2e:  In jouw huidige schema kom je op zaterdag aan in Yosemite en geloof me, als je ergens NIET wil zijn dan is het Yosemite in het weekend.
Yosemite ligt relatief dichtbij grote steden en wordt in het weekend overspoeld door weekendje-weg-gasten.
Als je nu 1 dag langer in SF blijft kom je op zondagmiddag, als veel weekendgangers al weer richting huis rijden, aan bij Yosemite en heb je de (rustige) maandag voor Yosemite.

Je kunt ook de 1e van die 2 Lone Pine nachten verplaatsen naar Mammoth Lakes.
Je hebt dan ½ dag meer tijd voor Yosemite en op de dag dat je van Mammoth Lakes naar Lone Pine rijdt kun je Bodie, Mono Lake en Alabama Hills bezoeken.
Voordeel: Je hebt tijd voor wat extra dingen die in je huidige schema ontbreken zoals Bodie, Mono Lake en Alabama Hills.
Nadeel:  Je blijft zitten met het feit dat je in het weekend in Yosemite zit.

Ik zie dat je 2 nachten in Page blijft.  Da's mooi om even een dagje uit te rusten.
Je zou die 1e dag ook van Zion naar Bryce kunnen rijden en Bryce meepakken. (is maar ongeveer 2 uurtjes rijden van Zion)
Bryce is niet zo groot en de rest van die dag is ruim voldoende om Bryce te zien.
1 dag voor Page (en eventueel de volgende ochtend) is genoeg om Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell te zien.
Maar ....... Als je liever die dag in Page wil gebruiken om wat uit te rusten kan dat natuurlijk ook

#2 - 10-01-2014, 07:25 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2014, 11:00 uur door Cees A »

Marianne

Hallo Karper,

Ik zou ook voor Lone Pine maar 1 overnachting doen. In juni is Yosemite prachtig, dus misschien daar nog een dag erbij? Kijk ook eens naar Oakhurst; als je daar 2 dagen zit rij je erg veel heen en weer. Ik ga ervan uit dat de Tioga Pass begin juni open is. Het is voor de vallei en voor de rit over de Tioga Road gunstiger om in de vallei of bijvoorbeeld El Portal te zitten.
Kijk voor Yosemite begin juni eens in ons 2013-verslag om een idee te krijgen van activiteiten. Wij hadden er 3 nachten en hebben veel dingen niet gedaan omdat we er al vaker geweest waren.
Voor Page (wij hadden er 1 overnachting), Bryce en de Grand Canyon kun je ook dat verslag eens bekijken. Ik zou ook voorstellen om een nacht Bryce en een nacht Page te doen.
Zie voor het stuk Lone Pine - DV - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - GC ook mijn 2011-verslag.

Marianne
#3 - 10-01-2014, 10:49 uur

Tet14

Het is helemaal niet zeker dat Tioga pass open zal zijn:
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Als hij gesloten is zal je via Bakersfield naar Death Valley kunnen rijden. Dan ligt Oakhurst weer wel gunstig maar niet voor een bezoek aan Yosemite Valley.  En ik ben het eens met de vorige posters. Je bent zo dichtbij dus mis Bryce niet. Ik zou trouwens altijd in GCNP zelf gaan logeren en niet in Tusayan. Probeer Bright Angel Lodge eens.
Tet

#4 - 10-01-2014, 12:00 uur

melvin

Zoals iedereen eerder al zegt zou ook ik inderdaad maar een nacht in Lone Pine blijven. Zoals Cees ook al zegt zou ik zelf niet in Lone Pine overnachten. Wij hebben de rit van Yosemite naar Vegas twee maal gemaakt, een keer hebben we in Mammoth Lakes overnacht en een keer in Bishop. Dit ligt beide veel hoger dan Lone Pine. Op deze manier heb je inderdaad veel meer tijd voor de rit over de Tiago Pass (indien die open is). Daarnaast heb je op deze manier, zoals Cees al zegt, tijd om eventueel bodie te bezoeken, zeker de moeite waard!
Ik snap eigenlijk zelf niet waarom iedereen boven mij zegt dat je maar een nacht in Page moet blijven. Ik vond dat hier zeer veel te zien was. In 2010 zijn we hier zelfs 3 nachten geweest (en hebben ons alle dagen geen moment verveeld), aankomende zomer gaan we dit wederom doen. Er zijn velen dingen te zien zoals Lake Powell, Antilope Canyon, de dam en de Horseshoe Bend.
Het is jammer dat je relatief een korte tijdsperiode hebt, want zelf vind ik de reis nogal gehaast. Meestal plannen wij overal meerdere dagen zodat je een rustige reis hebt en ook daadwerkelijk van elke plek waar je komt kan genieten. Steden zoals San Francisco zou ik zeker langer blijven dan 2 nachten, net zoals Yosemite en misschien ook Vegas.

Veel succes verder!
#5 - 10-01-2014, 15:59 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Het is jammer dat je relatief een korte tijdsperiode hebt, ...
Dat is dan vermoedelijk ook de reden waarom men hier geen 3 dagen Page aanraadt.  :)

Ik ben het zeker met je eens dat je veel meer tijd voor Page uit zou kunnen trekken, maar als je weinig tijd hebt dan is het niet zo gek om voor Page maar 1 nacht uit te trekken. Je hebt dan toch nog voldoende tijd voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam en een blik op Lake Powell.
Als ik moest kiezen tussen 2 nachten Page of 1 nacht Page en 1 nacht Bryce dan is het toch echt het laatste.

Marianne
#6 - 10-01-2014, 17:20 uur

Margie

Dag Karper,

Ik wil me echt bij Marianne en Cees aansluiten en benadrukken dat je Bryce liefst niet moet overslaan. Kost niet heel veel tijd, je zit er dicht bij in de buurt en zelf vind ik het één van de meest bijzondere parken in dit gebied. Dit is persoonlijk natuurlijk, maar toch :).

Groet, Margie
#7 - 12-01-2014, 20:12 uur

karper

Hallo beste mensen!
Ik vind het erg fijn dat jullie met me meedenken!

Ik heb n..a.v. jullie opmerkingen mijn reisschema gewijzigd en luidt nu als volgt:

Do   29-mei   AMS-SFO met KLM rechtstreeks
Vr   30-mei   San Francisco
Za   31-mei   San Francisco
Zo   1-jun   Yosemite   Mariposa of Oakhurst (?)
Ma   2-jun   Yosemite   Mariposa of Oakhurst (?)
Di   3-jun   Lone Pine   
Wo   4-jun   Las Vegas
Do   5-jun   Zion   Springdale
Vr   6-jun   Zion   Springdale
Za   7-jun   Zion   Springdale
Zo   8-jun   Page
Ma   9-jun   Grand Canyon   Tusayan (?)
Di   10-jun   Grand Canyon   Tusayan (?)
Wo   11-jun   Joshua Tree   Twenty Nine Palms
Do   12-jun   Joshua Tree   Twenty Nine Palms
Vr   13-jun   San Diego   San Diego
Za   14-jun   San Diego   San Diego
Zo   15-jun   Los Angeles   Los Angeles
Ma   16-jun   LAX-AMS   

Hierbij is mijn gedachte als volgt:

- Inderdaad 1 dag meer San Francisco. Dan kom ik niet op zaterdag aan in Yosemite. Enig punt is dat ik zelf al 3x in SFO ben geweest. Maar altijd leuk daar! (bv 49-miles drive nog nooit gedaan).
- Yosemite: Ik weet niet goed wat mooier is: kiezen voor Mariposa of Oakhurst. Bij Oakhurst lijkt me dat je langer door het park rijdt. Mariposa ligt routetechnisch iets beter. Advies?
- Las Vegas:  1 nacht minder. De vogende dag kan ik dan de Hooverdam bezoeken voor de rit naar Zion die niet zo lang is.
- Zion: 1 dag meer.  Ik dacht vanaf mijn plek in Zion (Springdale, 3 dagen) o.a. Bryce te bezoeken. Is 2 uur riden. Dan hoef ik niet van hotel te wisselen.
- Page 1 nacht minder. Vanaf Page kan ik Antilope Canyon, Horseshoe Brend en Lake Powell bezoeken voor de rit naar Grand Canyon.


Werpen jullie er nog een deskundige blijk op?
En wat te doen met Yosemite? Mariposa-ingang of Oakhurst?

Veel dank,
Karper


#8 - 15-01-2014, 23:57 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2014, 00:00 uur door karper »

Cees A

Ter orientatie deze inzoombare pdf kaart van Yosemite zodat je ziet waar alles ligt: http://www.yosemitepark.com/YOSEmap1.pdf
Yosemite is een groot park en waar je ook gaat overnachten, er zullen altijd plaatsen zijn waarvoor je, als je ze wil zien, wat langer moet rijden.

De mogelijkheden en de afstanden/rijtijden:
Oakhurst ligt vlakbij Mariposa Grove waar de grote Sequoia's groeien en redelijk dichtbij Glacier Point, maar het is een ruim uur rijden naar de Valley.
Dat geldt echter andersom ook. Als je in het park in de Valley overnacht en je wil naar Mariposa Grove ben je datzelfde uur rijden kwijt.
El Portal ligt tegen de westelijke ingang van het park, aan Hwy 140. Gunstig t.o.v. de Valley en gunstig voor het vervolg van je reis richting Lone Pine.
Het plaatsje Mariposa ligt zo'n beetje tussen Oakhurst en El Portal in. 45 min van Mariposa Grove, 45 min van het begin van de Valley.

De prijzen:
Prijzen varieren per dag en seizoen en de enige manier om de juiste prijs te krijgen voor de dagen dat jij er bent is vergelijken.
Er is echter wel een algemeen beeld. Hoe dichter bij Yosemite Valley, hoe meer je betaalt.
In Yosemite Valley zelf zijn de accommodaties (tenten en cabins) zeer primitief maar je betaalt de prijs van een hotel met veel sterren.
El Portal heeft goeie hotels maar El Portal is door z'n ligging dichtbij de Valley ook nog vrij duur.
Oakhurst is al een stuk prijsvriendelijker.
Mariposa is, omdat het een stuk van Yosemite af ligt, meestal de goedkoopste keuze.

Conclusie:  Ga vergelijken en kijk goed naar de prijs/kwaliteitsverhouding (wat krijg je voor een bepaalde prijs)
Hou naast de geboden kwaliteit ook rekening met de ligging van je accommodatie en kijk of een lagere prijs een langere rijtijd rechtvaardigt.

V.w.b. je bezoek aan Bryce vanuit Springdale:
Dit is, qua rijtijd, natuurlijk goed mogelijk en als je je prettig voelt bij het langer in een hotel blijven moet je dat gewoon doen.
Je moet het nadeel van langer rijden afwegen tegen het voordeel van niet hoeven verhuizen.
Bryce is niet zo'n groot park en als je wat vroeg vertrekt heb je genoeg tijd voor Bryce.
Tip: Probeer onderweg (net voor de tunnel als je terugkomt) in ieder geval de korte Canyon Overlook Trail in Zion te lopen.
Foto's van deze trail: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/utah/zion/canyonoverlooktrailfoto.html
Ter orientatie weer zo'n kaart:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/zion_park00.pdf
Op de detail-kaart rechts zie je die Overlook Trail

Volgens mij ben je overigens maar 2½ dag (3 nachten) in Springdale.  5 juni is je reisdag van Las Vegas via de Hoover Dam naar Springdale.
Afhankelijk van de tijd bij de Hoover dam en het feit dat je die dag sowieso 1 uur "verliest" (Utah ligt in andere tijdzone dan Nevada) zul je na de middag in Springdale aankomen 
 


 
#9 - 16-01-2014, 08:30 uur

Tet14

Tenzij Hoover Dam echt een must is, bij Page is een net zo grote dam de Glen Canyon Dam. Vrij parkeren en een tour is goedkoper.
#10 - 16-01-2014, 12:21 uur

Marianne

Zowel in Oakhurst als in Mariposa zit je ver van de vallei. Je bent er in juni, als de watervallen nog prachtig zijn. Dus je zult veel tijd in de vallei doorbrengen.. Ik zou dan altijd zorgen voor accommodatie in het park zodat je niet in de file naar de vallei staat en geen parkeerproblemen hebt. Er is meer dan alleen tenten en cabins in het park (zie www.yosemitepark.com) voor de mogelijkheden. Buiten het park ligt El Portal het beste. Mariposa ligt helemaal niet gunstig. Je kunt vanuit SF via de Oakhurst-ingang het park binnenrijden en dan naar de Mariposa Grove (als je die tenminste wilt bezoeken). Dan overnachten in Oakhurst en de volgende dag via Glacier Point naar de vlalei rijden en overnachten in de vlalie of el Portal. Daar zou ik dan 2 nachten dopen, zeker als je wilt wandelen.
Een prachtige wandeling is de Panorama Trail. Als je die gaat doen vervalt het bezoek aan Glacier Point want je neemt dan de bus naar Glacier Point en je loopt terug naar de vallei. Ook de Four Mile Trail is een aanrader. Zie voor Yosemite in juni ons 2013-verslag.

Ik zou altijd bij Bryce overnachten. Het scheelt je reistijd maar vooral omdat je de mooiste uren tegen de avond en in de ochtend hebt.

Marianne
#11 - 16-01-2014, 15:04 uur

karper

Datum .. GebiedOvernachtenHotelPrijs
Do29-meiVlucht AMS-SFO RedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Vr30-meiSan FranciscoRedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Za 31-meiSan FranciscoRedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Zo1-junYosemiteMariposaYosemite Bed and Breakfast€ 104,74
Ma    2-junYosemiteMammoth LakeTravelodge Mammoth Lakes€ 75,43
Di 3 junLone Pine Lone PineComfort Inn€ 81,52
Wo4-jun Las Vegas Henderson Homewood Suites € 95,61
Do5-junZion   Springdale Hampton Inn € 140,66
Vr6-junZion   Springdale Hampton Inn € 140,66
Za7-junZion   Springdale Hampton Inn € 140,66
Zo8-junPage Page Lulu's Sleep Ezze Motel € 98,91
]Ma9-junGrand Canyon Tusayan Holiday Inn Express € 157,96
Di10-junGrand Canyon Tusayan Holiday Inn Express € 157,96
Wo 11-junJoshua Tree Twenty Nine PalmsFairfield Inn & suites€ 112,00
Do12-junJoshua TreeTwenty Nine PalmsFairfield Inn & Suites€ 112,00
Vr13-junSan DiegoSan DiegoHomewood Suites Del Mar€ 133,32
Za 14-junSan DiegoSan DiegoHomewood Suites Del Mar€ 133,32
Zo   15-junLos AngelesLos AngelesNog uitzoeken0,00
Ma   16-junVlucht LAX-AMS
      
   

Ik heb een soortgelijke reis gemaakt in 2006, dat was in oktober. Het valt me op dat de hotels stevig aan de prijs zijn. Gebaseerd op AAA-rate. (incl Tax en annuleerbaar)
Met name bij de parken. Kom dat door de tijd? Ik meende dat eind mei - juni juist voorseizoen was maar het lijkt wel hoogseizoen.
Voor Tusayan heb ik nog niet echt een goed onderkomen gevonden. Holiday Inn en Best Western zijn vergelijkbaar, maar duur en kleine kamers. Wie weet er een alternatief?

Dan kijk ik natuurlijk altijd graag uit naar adviezen en suggesties. Kijken jullie ook nog even naar het schema? Wat vindt men van de hotelprijzen? Klopt dit een beetje?

Héél veel dank,
Karper
#12 - 20-01-2014, 14:13 uur
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 19:32 uur door karper »

Hans B

Waar ??
#13 - 20-01-2014, 14:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Onder zijn laptop.  ;)
#14 - 20-01-2014, 16:05 uur
Groet,

Old Faithful

karper

Het was even wat prutsen met de tabel maar nu staat het wel redelijk netjes onder elkaar

Datum .. GebiedOvernachtenHotelPrijs
Do29-meiVlucht AMS-SFO RedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Vr30-meiSan FranciscoRedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Za 31-meiSan FranciscoRedwoodTownplace Suites Marriot€ 90,77
Zo1-junYosemiteMariposaYosemite Bed and Breakfast€ 104,74
Ma    2-junYosemiteMammoth LakeTravelodge Mammoth Lakes€ 75,43
Di 3 junLone Pine Lone PineComfort Inn€ 81,52
Wo4-jun Las Vegas Henderson Homewood Suites € 95,61
Do5-junZion   SpringdaleQuality Inn & Suites€ 89,53
Vr6-junZion   SpringdaleQuality Inn & Suites€ 89,53
Za7-junZion   Springdale Quality Inn & Suites€ 89,53
Zo8-junPage Page Lulu's Sleep Ezze Motel € 98,91
]Ma9-junGrand Canyon Tusayan Holiday Inn Express € 157,96
Di10-junGrand Canyon Tusayan Holiday Inn Express € 157,96
Wo 11-junJoshua Tree Twenty Nine PalmsFairfield Inn & suites€ 112,00
Do12-junJoshua TreeTwenty Nine PalmsFairfield Inn & Suites€ 112,00
Vr13-junSan DiegoSan DiegoHomewood Suites Del Mar€ 133,32
Za 14-junSan DiegoSan DiegoHomewood Suites Del Mar€ 133,32
Zo   15-junLos AngelesLos AngelesNog uitzoeken0,00
Ma   16-junVlucht LAX-AMS
      
   

Ik vind de hotelprijzen zelf nog wel aan de prijs. Gebaseerd op AAA-rate. (en annuleerbaar)
Met name bij de parken. Kom dat door de tijd? Ik meende dat eind mei - juni juist voorseizoen was maar het lijkt wel hoogseizoen.
Voor Tusayan heb ik nog niet echt een goed onderkomen gevonden. Holiday Inn en Best Western zijn vergelijkbaar, maar duur en kleine kamers. Wie weet er een alternatief? Bright Angel zit al volgeboekt.

Dan kijk ik natuurlijk altijd graag uit naar adviezen en suggesties. Kijken jullie ook nog even naar het schema? Wat vindt men van de hotelprijzen? Klopt dit een beetje?

Héél veel dank,
Karper
#15 - 20-01-2014, 18:08 uur
« Laatst bewerkt op: 20-01-2014, 23:21 uur door karper »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15