Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis september 2010 laatste update + nog vragen

Discussie gestart

smartieusa



Hallo allemaal,

met jullie reacties hebben wij een nieuw schema opgesteld. De auto is gehuurd tot en met 20 september. We hebben tot dusver alleen de overnachting in Yosemite geboekt (Yosemite Bug), de rest zijn mogelijkheden. Als jullie nog tips hebben?

Omdat we graag een dag langer in Las Vegas willen (gaan namelijk trouwen) en ook eentje in San Francisco nog een drietal vragen over of we iets al dan niet zonder tussenovernachting kunnen doen. We kunnen op die manier wellicht een paar dagen winnen.
Over Zion en bryce hebben we goed nagedacht. We willen bryce goed zien en Zion kort doorheen (klinkt raar, maar bewuste keuze).

Alvast ontzettend bedankt!

Maartje


                                           Van               Naar
3-sep-10   1   Schiphol, NY   SF   Travellodge?
4-sep-10   2   SF   Yosemite   Yosemite Bug
5-sep-10   3   yosemite   Yosemite   Yosemite Bug /
6-sep-10   4   Yosemite   Yosemite   Yosemite Bug /
7-sep-10   5   yosemite   Death Valley   vraag 1:mogelijk om van Yosemite naar Las Vegas in een keer te rijden via Death Valley?Scheelt een overnachting.
8-sep-10   6   Death Valley   Las Vegas   
9-sep-10   7   Las Vega   Las Vegas   
10-sep-10   8   Las Vegas   bryce   Ruby's Inn campground??
11-sep-10   9   Bryce   bryce   Ruby's Inn campground
12-sep-10   10   Bryce   Page   
13-sep-10   11   Page   Monument Valley vraag2:   misschien rechtstreeks naar Grand Canyon via Monument Valley (winnen dan een nacht)
14-sep-10   12   Monument Valley   Grand Canyon   verblijven in plaatsje Williams?
15-sep-10   13   Grand Canyon   Grand Canyon   
16-sep-10   14   Grand Canyon   LA   
17-sep-10   15   LA   LA   
18-sep-10   16   LA   cambria   
19-sep-10   17   Cambria   Montery   wellicht rechtstreeks van Cambria, via Montery naar SF --> dan genoeg gezien aan kustweg?
20-sep-10   18   Montery   SF   
21-sep-10   19   SF   SF   
22-sep-10   20   SF   SF   
23-sep-10   21   SF   schiphol   
#1 - 27-07-2010, 20:41 uur

Marianne

Je kunt best eens een lange dag maken, maar van Yosemite naar Las Vegas via Death Valley is wel erg veel voor 1 dag. Qua kilometers zal het misschein nog wel kunnen - aar hou er rekening mee dat het vroeg donker is - maar je mist toch wel veel onderweg als je geen tijd hebt om iets te doen. yosemite is meer dan alleen de vallei: ook het oostelijke deel is prachtig, en daar zou je dan heel snel doorheen moeten rijden.
Als je een nacht wilt winnen, dan zou ik die 2e nacht Bug verruilen voor een overnachting in Lee Vining. Je hebt dan wel een hele dag in het park, maar je zit aan het eind van de dag aan de oostkant.
Ik zou niet in 1 dag van Page via MV naar de GC gaan. Als je in MV overnacht, dan kun je aardig op tijd bij de GC zijn en heb je daar aan 1 overnachting wel voldoende.
Afhankleijk van je plannen voor Page zou je eventueel die overnachting kunenn laten vallen, en dus van Bryce naar MV rijden in 1 dag. Je kunt vroeg weg bij Bryc want je hebt daar al een volle dag, en onderweg heb je volodende tijd voor Antelope Canyon.
De kust kan met 1 overnachting.
Waarm zou je in Williams willen overnachten en niet in het park zelf? Kijk eens naar de mogelijkheden op www.xanterra.com . Het kost je veel tijd om van Wiliams naar het park heen en weer te rijden, en ook als je een zonsondergang wilt zien is Williams niet handig.
GC  - LA is een lange dag, en wat ben je die dag LA van plan?

Marianne
#2 - 27-07-2010, 21:00 uur

tino

Om een dag te besparen zou ik in ieder geval de kustweg in 2 dagen doen, overnachting ergens halverwege.

De dag van Las Vegas via Zion naar Bryce is qua rijtijden wel een hele lange dag. Ik zou daar een overnachting doen en dan de dag erna naar Bryce Canyon gaan. Je hebt daar dan ook voldoende tijd om BC te zien. BC naar Page is niet zover rijden. Ik zou als je een dag wil winnen ook doorrijden naar Monument Valley.

Grand Canyon zou ik de eerste overnachting ook zo dicht mogelijk bij het park gaan zitten. Eventueel de 2e nacht in Williams. Scheelt je de rijdag op weg naar LA weer .
#3 - 28-07-2010, 12:50 uur

Tet14

Wat je zeker niet moet doen is van Yosemite in een dag naar Las Vegas rijden. Dat neemt tenminste 10 uur via Tioga Pass en Death Valley met heel korte stops. Zonde om dit prachtige stuk zo af te raffelen. Als je tijd wil winnen  sluit ik mij aan bij Tino. 2 dagen tussen LA en SF. Als LA je niet erg interessert zou je van GC in 1.5 dag ook meteen naar Cambria kunnen rijden en meer tijd nemen voor het moooiste stuk hw1 tussen Cambria en Monterey. Je kan ook een dag Yosemite minder doen maar dan krijg ik ruzie met Marianne....
Las Vegas-Bryce is ook al zo'n 5 uur rijden en dan heb je nog niets van Zion gezien. Extra dag voor Zion imo maar je hebt daarin al een besluit genomen zie ik.
Bryce naar Monument Valley is ca. 5+ uur rijden en maar heel kort tijd voor Page. Ik zou die nacht Page laten staan.
Page naar GC via Monument Valley is ongeveer 6 uur rijden en niet veel tijd voor MV en een late aankomst in GC.  Alweer, ik zou een nacht in MV blijven. Dan heb je nog tijd voor GCNP waar een nacht voor velen vaak genoeg is maar de volgende dagn 8-9 uur rijden naar Los Angeles is ook weer zoiets. Kan wel, maar echt ontspanned is het niet.  Je verblijf in SF zou ik niet korter maken. 2 hele dag aan het eind van je reis is een waardige afsluiting.
Tet
#4 - 28-07-2010, 15:44 uur

smartieusa

Dank allemaal voor de updates. Ik denk dat we dan een dag halen uit de weg tussen LA en SF, dan winnen we een extra dag voor SF. Iedereen zegt dat je daar best tijd voor uit moet trekken. De reden van 3 nachten Yosemite Bug is dat we in de periode alleen voor 3 dagen konden boeken. Nu willen we wel de tweede dag rijden naar Bodie kan dat?

We skippen ook de dag Page. Daar wilden we heen vanwege Antylope canyon, maar als dat ook kan net na Bryce doen we dat. Dan hebben we een extra dag voor Las Vegas, aangezien we daar ook gaan trouwen.Het is zonde denk ik om 1 dag LV te hebben voor én LV verkennen en trouwen  of niet? Hebben we volgens onderstaand schema genoeg tijd voor Monument Valley, Antilope Canyon en Grand Canyon (hoeven geen hele hikes, maar wel het  plaatje even zien)? 

Nu heb ik er 3 dagen uitgehaald (Page, overnachting Grand Canyon, Montery), ik heb er maar 2 nodig (extra dag LV en SF) waar zal ik de dag aan  'teruggeven': Grand Canyon (omdat het nu wel veel onderweg is van Bryce naar Monument Valley naar Grand Canyon)? Dit hangt ook af van de reisduur en hoeveel tijd het ongeveer kost om Grand Canyon en Monument Valley en Antilope Valley te bezoeken. Als dit zonder extreme haast kan, dan is misschien extra dag voor de kustweg wel lekker. HOor graag jullie reacties.

Ik probeer een beetje zicht te krijgen op de reistijden tussen de verschillende locaties. Een aantal indicaties heb ik al, willen jullie mij verder helpen?

Dag2 SF- Yosemite: duur......
Dag3 Yosemit - Yosemite: de vallei bezoeken
Dag 4 Yosemit - Yosemite: o.a. bezoeken Bodie
Dag 5 Yosemite - Deathvalley duur:..... (tijd voor oostelijke deel Yosemite)

Dag 6 : Death Valley -Las Vega: duur...
Dag 7: Las  Vegas - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Las Vegas               
Dag 9: Las Vegas - Bryce: duur..
Dag10 Bryce- Bryce
Dag 11: Br
Dag yce - Monument Valley:duur.... (in ieder geval bezoek Antylope Canyon)
Dag 12 :   Monumentt Valley - Grand Canyon: duur...
Dag 13: Grand Canyon - LA duur: 8-9 uur

Dag 14: LA- LA
Dag 15: LA-Cambria: duur:
Dag 16 - Cambria - SF (of eventueel toch via Montery--> hebben nog een dag over als we 3 dagen SF willen)








#5 - 30-07-2010, 22:07 uur

Bas_en_Es

Hallo,

ik snap bodie niet helemaal. Dat ligt aan de oostkant van Yosemite en dat is zegmaar aan de kant vanwaar je naar Death Valley zou reizen. dit is heel erg zonde van je dag om dan weer terug te keren naar je slaapplaats. Handiger om het de dag te doen dat je naar Death Valley gaat lijtk me. Je moet je sowieso afvragen of je het graag wilt zien, want je rijdt op en neer.
Wij hebben het overgeslagen, maar wel bij het Mono Lake gekeken wat ook erg bijzonder was en aan de oostkant zo'n beetje aan het begin/eind van de tiogapass ligt.
Als je nu nog een dag over hebt, zou ik zeker ZION erin passen. Dit was voor ons, naast Yosemite en de kustroute, een hoogtepunt!
Suc6 met verder puzzelen!
Gr,
Es.
#6 - 30-07-2010, 23:08 uur

Hans B

Eens met Bas en Es.
Yosemite Valley - Bodie - Yosemite Valley doe je niet. Vanaf de vallei de TIOGA PASS over naar Lee Vining (Mono Lake) is misschien "maar" een rit van 75 mile (±2 u), maar tijdens deze rit is er op het hoogvlakte zo veel te zien en te doen, dat je veel langer kwijt bent.
Besteed dag 1 aan een mooie lange wandeling (bv Panorama Trail).
Besteed dag 2 's morgens aan de valley en ga in de middag de Tioga Pass rijden, s; avonds naar Mono Lake.
De dag er op kun je dan bepalen of je naar Bodie wilt (30 mile) en dan vervolgens naar de Death Valley.

#7 - 31-07-2010, 15:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik zou ook jammer vinden van de tijd voor het park om Bodie vanuit het westen van Yosemite te doen, zeker omdat je daarna nóg eens de Tioga Road gaat rijden. Met heel veel tijd voor het park is het een optie, maar in jullie geval zou ik het niet aanraden.
Als de Yosmite Bug het probleem is dan zou ik iets anders zoeken, je kunt in september ook nog wel iets in het park vinden lijkt me. Bedenk dat ook een wandeling zoals de Panorama Trail (is inderdaad een aanrader), ook al lastig is als je van buiten het park moet komen.
Raar trouwens dat ze in die periode ook nog een minimumverblijf van 3 dagen eisen.

Marianne
#8 - 31-07-2010, 16:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15