Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis van Las Vegas naar Los Angeles via het diepe zuiden Tucson en San Diego

Discussie gestart

krmi

Hallo, mijn man, ik en onze twee kinderen van 17 en 14 gaan eind April onze 1ste reis naar Amerika maken. Onze route ziet er ongeveer als volgt uit. Ongeveer omdat begin en eind vast liggen maar vooral in dag 5 t/m 12 ruimte is voor veranderingen. Is het bijvoorbeeld te doen om in 1 dag van Tucson naar San Diego te reizen. Dezelfde vraag betreft dag 6. Een prachtige route, maar is 530 km wel te doen of kunnen we beter eerder stoppen. Zijn er lezers die ervaring hebben in Rawhide. Leuk? De moeite waard? Of liever meteen doorrijden naar Tucson? Wie kan iets vertellen over het diepe zuiden en de rit naar San Diego? We zijn benieuwd naar jullie verhalen.

Dag 1 vlucht naar Las Vegas (avond aankomst)
Dag 2 Overnachting Las Vegas
Dag 3 Overnachting Las Vegas trip naar Hoover Dam
Dag 4 Las Vegas - Zion (Springdale overnachting)
Dag 5 Springdale - Bryce - Escalante -  Highway 12 Scenic Byway - Overnachting Torrey
Dag 6 Torrey over de Scenic Highway 95 (Bicentennial Scenic Byway) naar Hanksville, over de Colorado Rivier, door de White Canyon, langs het Natural Bridges Monument, over de Hwy 95 verder naar Bluff. Hierna kunnen we over de 163 door Monument Valley rijden richting Kayenta. Overnachting In Tuba City.
Dag 7 Tuba City- Grand Canyon - Sedona
Dag 8 Sedona - Scottsdale (bezoek Rawhide) overnachting Tucson
Dag 9 Tucson (Old Tucson Studios, Saguaro National Park)
Dag 10 Tucson - San Diego
Dag 11 Seaworld
Dag 12 San Diego reis naar Hollywood
Dag 13 Holywood + kust
Dag 14 Universal Studios
Dag 15 Terugvlucht
Dag 16 Aankomst



#1 - 21-01-2008, 21:13 uur

Marianne

Hallo,
Mooie reis, maar er zitten een paar erg lange dagen tussen!

Dag 5: jammer dat je in Zion niet meer tijd hebt. Deze dag moet je bijna de hele dag rijden, dus nauwelijks tijd voor Bryce en de andere bezienswaardigheden onderweg, behalve dan vanuit de auto. Om meer tijd voor Zion en Bryce te hebben zou ik in Bryce overnachten.

Dag 6. Weer een erg lange dag. Ik denk niet dat je dit in 1 dag haalt. Een overnachting bij Monument Vallye is aan te raden in verband met de zonsopgang/ondergang. Een cabin bij Gouldings Lodge is voor de kinderen waarschijnlijk ook leuk.

Dag 7: Is te doen qua reistijd, maar je wilt toch bij de Grand Canyon wel de nodige viewpoints bekijken? Ik kan ook hier een overnachitng (aan de rim!) aanraden.

ALs je bij deze dagen wat meer tijd neemt kom je verderop krap te zitten. In hoeverre is Tucson een must? Of San Diego? Ik zou ergens iets schrappen. Wil je wel alles doen dan kun je overwegen om dag 13 te schrappen. Op dag 12 kun je nog wel iets van Hollywood zien, en eventueel ook het strand. Ook zou je een dag Las Vegas minder kunnen doen. De Hooverdam is indrukwekkend, maar om daarvoor nog een dag extra in Las Vegas te blijven op zo'n volle route zou ik niet doen.

Marianne
#2 - 21-01-2008, 21:32 uur

krmi

Hoi Marianne,

Phoenix, Tucson, Torrey, Monument Valley is allemaal geen must. We willen in elk geval Las Vegas op ons gemak doen (even bijkomen van de reis en tijd voor de kinderen om hun ogen uit te kijken). Zion, Bryce, Grand Canyon zijn natuurlijk wel een must. San Diego vanwege Seaworld en we vliegen terug vanuit LA. Hollywood is natuurlijk leuk voor de kinderen. Ik heb een overnachting staan in Zion, dag 4. Daarna begint het grote twijfelen. In hoeveel dagen naar Bryce en de Grand Canyon en via welke route. Paardrijden en rodeo voorstellingen zijn nog niet mogelijk in Bryce. Iets van cowboys zien is mogelijk leuk voor onze zoon van 14. Via Phoenix, Tucson naar San Diego of via Palm Springs. Sedona en Montezuma wel of route 66 nemen. We willen zeker niet teveel doen! Liever echt kijken en genieten dan overal langs crossen.
#3 - 21-01-2008, 21:43 uur

Hans B

Ik snap dat de meivakantie niet meer dagen te bieden heeft en je alles wilt zien, maar ...
Skip de rit naar Sedona en dag 8 tm 11, gebruik deze om de rest van de route beter te verdelen.
Natuurlijk is Sedona/Tucson, etc.. erg mooi maar de Nationale Parken hebben zo veel meer te bieden.

Bijvoorbeeld:
vlucht - LV - LV - Zion - Zion - Bryce - Page - (mon.val) - Page - Gr.C. - Gr.C. - LA? - LA - LA - vlucht.

Zou houd je het wat rustiger en wordt het geen race partij.

Hans
#4 - 22-01-2008, 11:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

krmi

Je hebt gelijk, rustig aan, genieten en kijken  :)

ROUTE
1 Las Vegas
2 Las Vegas
3 Las Vegas (hooverdam bekijkenetc)
4 Zion (Springdale)
5  Bryce
6 Bryce
7 Grand Canyon
8 Grand Canyon - > overnachting in Flagstaff
9 Flagstaff - Phoenix
10 Phoenix -San Diego
11 San Diego
12 Seaworld  + reis naar Hollywood
13 Holywood
15 Universal Studios
15 Terugvlucht
16 Aankomst

Ik denk dat er zo meer evenwicht in zit. Mocht er iemand nog tips hebben hoor ik het graag, groetjes Mirjam
#5 - 24-01-2008, 22:59 uur

Hans B

In Zion is veel meer te zien en te wandelen dan in Bryce.
Draai de dagen om (1-2 --> 2-1)
Hans
#6 - 26-01-2008, 07:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

In Zion is veel meer te zien en te wandelen dan in Bryce.
Draai de dagen om (1-2 --> 2-1)
Hans

Helemaal mee eens!

Citaat
Grand Canyon - > overnachting in Flagstaff
9 Flagstaff - Phoenix
10 Phoenix -San Diego

De route via Phoenix is niet de mooiste; rijdt via Sedona, Prescott en Blythe en kijk hoever je komt richting San Diego.

Afhankelijk van wat jullie leuk vinden kun je nog overwegen om een dag San Diego te laten vallen en een dag bij Page rond te kijken. Bv voor een bezoek aan de Upper of Lower Antelope Canyon, de Glen Canyon Dam, Lake Powell, Horseshoe bend.
Wij gaan de komende zomer voor het eerst naar Page en hoewel de meeste mensen een tour nemen bij Upper Antelope Canyon denk ik dat wij de Lower gaan bezoeken. Is rustiger, en heeft wat klimwek wat de kinderen aan zal spreken.
Kijk ook eens op onze planning.

Marianne
#7 - 26-01-2008, 10:25 uur

krmi

Hallo, een rondreis voorbereiden op de computer is vreselijk verslavend. Zoveel moois. Marianne dank je wel voor je tips en je link naar jullie rondreis. Ik heb er veel informatie uitgehaald.
Omdat ik een beetje met Bryce bleef worstelen(doorrijden naar Torrey en Moab lukt gezien de tijd niet), en Hans en jij aangeven Zion langer aan te doen heb ik Bryce uit de reis gehaald. Komt een volgende keer wel. De route loopt zo ook beter. Dat worden dus 2 overnachtigen in Zion (Desert Pearl had ik weken terug al voor 1 nacht geboekt) en een overnachting in Page zodat we naar Antelope Canyon etc kunnen.
#8 - 30-01-2008, 22:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15