Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reis west amerika 21 mei 2010

Discussie gestart

sannelba

Hallo allemaal,

Op 21 mei gaan mijn vriend en ik een 23 daagse rondreis maken met de auto door west usa.
We hebben wel een beetje een idee van wat we willen zien maar niet hoe lang we ergens zullen verblijven en of het allemaal haalbaar is. Graag willen we dan ook tips!
Plan:

los angeles

joshua tree
grand canyon
page (lake powell)
monument valley
moab
arches
capitol reef
bryce canyon
zion

las vegas

(death valley slaan we over)
sequoia & king's canyon
yosemite

san francisco
alcatraz (?)

morro bay (?)
pismo beach
marina del ray
santa barbara

los angeles
hollywood, santa monica boulevard, beverly hills, malibu

We willen alleen het eerste hotel vastleggen. Ik denk dat als we er eenmaal zijn dat we wel van tevoren naar hotels bellen om te resereveren. Wie weet een aantal hotels/motels voor een redelijke prijs?

Groetjes Sanne
#1 - 05-05-2010, 13:34 uur

Tet14

Hi Sanne.
Het zou beter zijn om de route van dag tot dag te beschrijven. We hebben er nu geen idee van hoe lang je ergens wil blijven.
Tet
#2 - 05-05-2010, 18:48 uur

hdeweert

Met de route is niets mis met de invulling is dat anders. Als je van te voren niet een redelijke planning maakt
van wat je wilt gaan zien en doen en hoeveel km je per dag wilt gaan reiden , kom je straks thuis en heb je
een hele hoop niet gezien of gedaan. Een beetje planning is haast een must wil je optimaal van je vakantie
profiteren.   Als je op bepaalde plaatsen of tijden je hotel niet reserveert kom je er achter dat je duur uit bent.

Harm
#3 - 05-05-2010, 19:09 uur

Hans B

Eens met reactie Tet14 en hdeweert.
Als je 21 mei 2010 al weg wilt, heb je nog heel veel huiswerk te doen

Voor een 23 daagse reis is de "uithoek" Moab, Arches, Capitol Reef heel erg ambitieus.
En waarom niet door de Death Valley, de route van Las Vegas naar Bakersfield wordt daardoor 'maar' 100 mile langer, maar ook veel mooier.
#4 - 05-05-2010, 19:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Lees nog wat reisverhalen van anderen, dan krijg je een indruk van de afstanden en wat haalbaar is. Op de site www.verenigdestatenvanamerika.com zijn tientallen prima reisverslagen.
Het lijkt mij vrij veel wat jullie willen en het gevaar bestaat dat je de meeste tijd in de auto gaat doorbrengen.
Vaak zal je in genoemde meteen namen, adressen en ervaringen van hotels onderweg lezen.
Wat de een een redelijke prijs vindt is voor een ander te duur.
#5 - 06-05-2010, 13:14 uur

sannelba


Ten eerste hartstikke bedankt voor de reacties. We hebben idd nog een hoop huiswerk te doen ;)
Ik denk dat we de uithoeken eruit gaan laten, wel door death valley rijden en een planning maken n.a.v. reisverslagen waar we hoe lang willen blijven en wat we iig willen zien.

Groetjes Sanne
#6 - 06-05-2010, 13:44 uur

Hans B

Als je de uithoeken weglaat, blijft het meest gereden rondje in het Westen over.
Dit is heel goed te doen in 21 dagen, maar dan moet je wel een schema maken, zodat je niet op alle prachtige plekken te lang blijft, zodat je aan het eind moet racen om op tijd je vliegtuig te halen.

Er zijn heel veel h(m)otelsketens in de VS die niet al te duur zijn.
Best Western, Motel6 zijn bv de basic maar prima om een nacht te slapen.
Hilton, Sheraton is ook mogelijk, maar zijn een stukje duurder.
#7 - 06-05-2010, 14:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Reserveren is toch wel aan te raden als je niet al te lang wilt zoeken en niet al te ver van de prken wilt zitten of de hoofdrpijs wilt betalen.
Yosemite zal lastig worden.
Ik heb 2 voorbeeldroutes gemaakt, om eens te kijken hoeveel tijd je overal hebt met het standaardrondje. Afhankelijk van waar je voorkeuren liggen en of de Tioga Pass open is, kun je de tijd dat je ergens zit aanpassen.
Je kunt meer tijd voor de ksutroute nemen en voor LA, en bijvoorbeeld Monument Valley overslaan, of korter in Zion zitten. Allemaal keuzes.

Ik ben zelf een Yosemite-liefhebber, maar sowieso is 2 volle dagen in het park niet te veel.
Als jullie de 12e terugvliegen is de tijd in LA wel weinig op deze manier.

Datum   Van naar
21-mei   aankomst LA   
22-mei   LA   Joshua Tree
23-mei   Joshua Tree   Grand Canyon
24-mei   Grand Canyon   Grand Canyon
25-mei   Grand Canyon   Monument Valley
26-mei   Monument Valley   Page
27-mei   Page   Bryce Canyon
28-mei   Bryce Canyon   Zion
29-mei   Zion   Zion
30-mei   Zion   Las Vegas
31-mei   Las Vegas   Las Vegas
1-jun   Las Vegas   Death valley
2-jun   Death valley   Lee Vining
3-jun   Lee Vining   Yosemite
4-jun   Yosemite    Yosemite
5-jun   Yosemite    Yosemite
6-jun   Yosemite    SF
7-jun   SF   SF
8-jun   SF   SF
9-jun   SF   Pismo Beach
10-jun   Pismo Beach   LA
11-jun   LA   LA
12-jun   LA   

Zonder Tioga Pass, met Sequoia.
21-mei   aankomst LA   
22-mei   LA   Kingman
23-mei   Kingman   Grand Canyon
24-mei   Grand Canyon   Monument Valley
25-mei   Monument Valley   Page
26-mei   Page   Bryce Canyon
27-mei   Bryce Canyon   Zion
28-mei   Zion   Zion
29-mei   Zion   Las Vegas
30-mei   Las Vegas   Las Vegas
31-mei   Las Vegas   Death valley
1-jun   Death valley   Sequoia NP
2-jun   Sequoia NP   Sequoia NP
3-jun   Sequoia NP   Yosemite
4-jun   Yosemite    Yosemite
5-jun   Yosemite    Yosemite
6-jun   Yosemite    SF
7-jun   SF   SF
8-jun   SF   SF
9-jun   SF   Pismo Beach
10-jun   Pismo Beach   LA
11-jun   LA   LA
12-jun   LA   

Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag, of de andere verslagen.

Marianne
#8 - 09-05-2010, 15:46 uur

sannelba

Hallo,

Marianne, erg fijn die routes die je hebt uitgezet!
We hebben ernaar gekeken, wat dingen aangepast en de volgende route als optie bedacht:

(zonder tioga pass)

21e: LA
22e: LA - Joshua tree
23e: Joshua tree - Grand Canyon
24e: Grand Canyon - Monument Valley
25e: Monument Valley - Page
26e: Page - Bryce Canyon
27e: Bryce Canyon - Zion
28e: Zion - Zion
29e: Zion - Las Vegas
30e Las Vegas - Las Vegas
31e: Las Vegas - Death Valley
1e: Death Valley - Sequoia
2e: Sequoia - Sequoia
3e: Sequoia - Yosemite
4e: Yosemite - Yosemite
5e: Yosemite - Yosemite
6e: Yosemite - San Francisco
7e: San Francisco - San Francisco
8e: San Francisco - San Francisco
9e: San Francisco - Pismo Beach
10e: Pismo Beach - LA
11e: LA - LA
12e: LA - vertrek Amsterdam

Hier heb ik nog wel een aantal vragen over, nl:
1: Is het handig om LA in het begin allemaal te zien en op het einde alleen als overnachting te gebruiken ivm vertrek of juist andersom zoals hierboven beschreven?
2: Ik weet niet of het leuk is om in (of bij) Death Valley te overnachten of alleen om er doorheen te rijden? Maar waar kunnen we dan in de buurt overnachten waar het leuk is?
3: Is het de moeite waard om in Las Vegas langer te blijven dan hierboven beschreven staat?
4: Ik zit nog een beetje met de 'uithoek' Monument Valley, we rijden dan dezelfde weg terug naar Page om dit te bezichtigen en te overnachten. Anderzijds, als we meteen van Monument Valley naar Bryce gaan dan moeten we ook een stuk dezelfde weg rijden. Zoals ik het zie op de kaart moeten we hoe dan ook een stuk dezelfde weg terug richting Page.

Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel  ;)

Oja, ik had begrepen dat we p.p. 1 koffer mee kunnen nemen, hoe zwaar mag deze zijn? (in 2008 toen we naar de oost kant zijn geweest, mochten we nl meer meenemen)
En qua dollar, we wilden een bedrag vanuit hier meenemen en de rest pinnen daar of evt. cashback vragen (dus iets kopen en dan bij pinnen). Volgens ons is dit het 'voordeligt'. Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Groetjes Sanne
#9 - 11-05-2010, 11:43 uur

Hans B

De 21e kom je dan uit Nederland of ben je al in de VS.
Als je uit NL komt is het wel verstandig om na zo'n lange reis even een dag bij te komen.
Heb je daarintegen een korte binnenlandse vlucht, zou ik meteen uit LA weggaan en je route maken.
Aan het eind heb je vast nog wel één of twee dagen om LA te bekijken.

Een aantal forumleden hebben overnacht in de DV (ik niet) en vonden dat de moeite waard.

Las Vegas vind ik wel een dag meer waard (anderen reizen het liever snel voorbij).
The Strip is 10 kilometer lang en om dat in één avond af te slenteren gaat je niet lukken.
De vele attracties (Bellagio, Venetian, Mirage, Treasure Island) slokken ook aardig wat tijd op.
Verder is bij North Las Vegas de Freemont Street ook een speciaal stukje.

Van de Grand Canyon naar Page rij je over de 64, 89, 160, 163.
De terugreis kan over de 98, waardoor je maar deels dezelfde weg terug hoeft.

Koffer mag 22½ kilo zijn.

Van de vorige vakanties heb ik nog een klein beetje geld overgehouden. Wisselen hier doe ik niet. Ik pin altijd meteen bij aankomst. De automaten staan wel op het vliegveld. Wat het goedkoopste is weet ik niet.
#10 - 11-05-2010, 12:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Joycet

Hoi,

Wij hebben twee jaar geleden een soortgelijke reis gemaakt, en waren op een gegeven moment wel moe van alle natuur. Daarom zou ik zelf er voor kiezen om eerst LA te bekijken. Dan heb je een betere mix tussen de rust van de natuur en de drukte van de stad.
Wij hebben toen ook in Death overnacht, en dit was inderdaad een super ervaring! ook omdat je er een prachtige zonsopgang hebt!

Wat wij tijdens onze reis deden (en ook tijdens onze komende reis weer gaan doen) is veel gebruik maken van de site hotwire.com. Je komt er (voor het boeken) niet achter in welk hotel je zit, maar je hebt wel de grootste kans op de goedkoopste hotels in de beste buurten. Je kan hier op de ochtend van aankomst nog boeken.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, met name het stuk van san francisco naar LA. Wij gaan namelijk in september ook dit stuk rijden, en zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Veel plezier alvast!
#11 - 11-05-2010, 13:25 uur

Marianne

Ik word zelf niet zo gauw moe van de natuur, het zou voor mij ook geen reden zijn om LA eerst te doen. Ik ben er altijd voor om meteen weg te rijden; je bent vaak vroeg wakker en dan kun je lekker op tijd weg. LA op het laatst heeft ook het voordeel dat je wat speling hebt; mocht er iets tegenzitten of je wilt ergens langer blijven dan heb je die ruimte nog.
Verder zou ik kijken naar accommodatie, zeker in Yosemite. Weekenden zullen vol zitten, maar je kunt geluk hebben. De route omdraaien is ook nog een mogelijkheid.

Ik vind overnachten in DV erg mooi, zie bijvoorbeeld hier en hier voor onze ervaringen. het park is overdag minder mooi omdat de zon dan te hoog staat.
Je hebt nu 2 nachten in Las Vegas. Meer kan natuurlijk, maar met 2 avonden en een volle dag kun je ook al veel zien. Ook de dag dat je naar DV gaat kun je nog een groot deel van de dag in LV doorbrengen.

Marianne
#12 - 11-05-2010, 16:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15