Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis Westkust april 2018 met kinderen

Discussie gestart

jillenpiet

Dag iedereen,
na een rondrit door Florida hebben we de smaak te pakken en zouden we met de kinderen (13 en 11 jaar) van 31 maart - 14 april 2018 de Westkust willen ontdekken. Het enige wat momenteel vastligt zijn de vliegtickets naar LA...
Een voorlopige planning van de trip:
31 maart: aankomst LA
1 april: LA
2 april: LA - via Joshua Tree? naar Laughlin? Needles?
3 april: Laughlin? Needles? naar Flagstaff
4 april: dagtrip Grand Canyon
5 april: Flagstaff - Monument Valley
6 april: Monument Valley - Page
7 april: Page - Bryce - Zion
8 april: Zion
9 april: Zion - Las Vegas
10 april: trouwen in Vegas
11 april: Vegas - Death Valley
12 april: Death Valley - Santa Barbara
13 april: Santa Barbara
14 april: Santa Barbara - LA

Geef gerust meningen, adviezen, tips, trics,... Ik vrees zelf wel dat we het een beetje te vol hebben gepropt?
Groeten,
Jill & Piet
#1 - 05-09-2017, 19:21 uur

Cees A

Om te beginnen welkom op dit forum en gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

Je reisschema:
Ik heb je reisschema een klein beetje gewijzigd en ik motiveer onderaan het waarom van de wijzigingen.

31-03: Aankomst LA
01-04: LA      LA
02-04: LA - Via Joshua Tree naar Twentynine Palms
03-04: Twentynine Palms - Williams
04-04: Williams - Via Grand Canyon naar Page
05-04: Page. Hele dag voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell
06-04: Page - Bryce
07-04: Bryce - Zion
08-04: Zion.
09-04: Zion - Las Vegas
10-04: Las Vegas
11-04: Las Vegas - Death Valley
12-04: Death Valley - Santa Barbara
13-04: Santa Barbara
14-04: Santa Barbara - LA

Motivatie:
Jullie reden op 2-4 van LA via Joshua Tree naar Needles.
Afhankelijk van welke weg je neemt door Joshua Tree is dat een rit van 5½ of 6½ uur. Exclusief stops en pauzes
Je ziet al meteen dat je erg weinig tijd overhoudt om iets te ondernemen in Joshua Tree.

In mijn schema rij je van LA via Joshua Tree naar Twentynine Palms, een plaatsje dat noordelijk van Joshua Tree ligt.
De reistijd hiervan is, incl. de rit door Joshua Tree, 3½ uur.
De rest van de dag heb je nu tijd om iets te ondernemen in Joshua Tree.
Loop de Hidden Valley Trail, de Barker Dam Trail en de Skull Rock Trail. 3 mooie, niet te lange trails.
Neem een kijkje bij het uitzichtpunt Key Views waar je uitkijkt over de vallei van Palm Springs.
Als je iets van geologie af weet, in die vallei zie je een deel van de San Andreas breuk.
Als je nog tijd hebt, rij dan ook even naar de Cholla Cactus Garden voor een korte wandeling langs deze cactussen

Jullie reden naar Flagstaff om van daaruit een dagtrip te maken naar Grand Canyon. Dat vind ik niet zo'n goed plan.
Flagstaff ligt namelijk op 1½ uur rijden (3 uur op en neer) van Grand Canyon.
Daarom rij je op 3-4 in mijn schema naar Williams en niet naar Flagstaff.
PS: Je kunt ook naar Tusayan (ingang Grand Canyon) rijden of een accommodatie in het park boeken, maar prijstechnisch is Williams gunstiger.

Op 4-4 rij je in mijn schema van Williams via Grand Canyon naar Page.
Het lijkt alsof je in mijn schema minder tijd hebt voor Grand Canyon, maar dat is niet zo.
Williams - Grand Canyon (visitor center) is 1 uur rijden en Grand Canyon (Desert View) - Page is 1½ uur rijden.
PS: Als je in Tusayan of in het park overnacht heb je nog meer tijd (1 uur)  voor Grand Canyon.

Op 5-4 heb je in mijn schema een hele dag voor de bezienswaardigheden rondom Page.
Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.

Op 6-4 rij je naar Bryce en heb je de rest van de dag om Bryce te bekijken.
Loop bijvoorbeeld de mooie Navajo Loop / Queens Garden combinatietrail.

Op 7-4 rij je naar Zion.
Vergeet niet om onderweg de korte, maar mooie Canyon Overlook Trail te lopen.

8-4 is in mijn schema, net als in dat van jullie, een hele dag voor Zion.
Ook in de rest van het schema is niks gewijzigd.
Nog wel een tip:    Furnace Creek of Stovepipe Wells zij peperdure overnachtingsplaatsen in Death Valley
Kijk eens bij het prijsvriendelijker Panamint Springs, tegen de westgrens van het park:  http://www.panamintsprings.com/

O ja, ik heb het slechte nieuws bewaard voor het laatst.
Misschien heb je het al gezien, Monument Valley is in mijn schema vervallen.
Een klein offer als je ziet wat je daarvoor terugkrijgt. (vind ik ......)
Meer tijd voor Joshua Tree, Page en Bryce.

Uitgebreide info over genoemde trails, bezienswaardigheden en "things to do" vind je bij onze voorbeeldroute.
Je vindt daar tevens PDF kaarten van de nat.parken zodat je ziet waar alle genoemde bezienswaardigheden liggen.
Niet naar de route kijken want die is voor jullie niet van belang, het gaat om de info over de parken en plaatsen die op jullie route liggen.
Linkje:  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=ahd4mq9hfaimnq5u7pqchsmpe6

Als je nog vragen hebt over e.e.a. hoor ik dat graag.
In ieder geval veel plezier bij het voorbereiden van jullie reis.
#2 - 06-09-2017, 09:12 uur

jillenpiet

Bedankt, Cees, voor de snelle feedback en de tips. We hadden Flagstaff intussen al vervangen door Williams, twijfelen wel nog over Joshua Tree; wou dit eigenlijk vooral zien om wille van U2, maar heb intussen gelezen dat ik daarvoor in Death Valley moet zijn. Zouden het dan willen laten links liggen om alsnog Monument Valley te bezoeken (kinderen kennen dat van de Cars film en ik wil dat echt zelf ook gezien hebben...). We bekijken het hier dit weekend allemaal nog eens rustig en dan post ik hier ons 'vernieuwd' programma nog eens .
#3 - 07-09-2017, 10:28 uur

jillenpiet

Nog 2 snelle vraagjes:
1) ik vermoed dat Californië ook tolwegen heeft, net zoals Florida. Is het dan aan te raden om bij de autoverhuurder gelijk een pas aan te schaffen voor de tolwegen?
2) tips voor autoverhuur in Los Angeles?
#4 - 07-09-2017, 10:36 uur

Dirc

In California zijn die tolwegen in principe prima te ontwijken. Zoek maar eens via google of op te wikipedia dan zie je ze staan.
Autohuur blijft gewoon verhuurders vergelijken. De ene zweert bij Hertz, de andere bij Alamo, de derde kijkt juist bij usareisen of usacarrental en dergelijke.
#5 - 07-09-2017, 12:34 uur

Cees A

Dirc is me voor geweest en ik kan alleen maar bevestigen wat hij schrijft.

Californie kent maar een paar tolwegen en die zijn ook nog eens gemakkelijk te ontwijken.
Let in Los Angeles wel op dat je op bepaalde snelwegen niet op de zgn Express-lanes gaat rijden.
Die Express rijstroken zijn rijstroken waarvoor je, onder bepaalde voorwaarden, tol moet betalen.

Jullie komen niet in San Francisco, maar voor anderen die meelezen en voor de volledigheid ook het SF verhaal
In San Francisco betaal je tol voor de  Golden Gate bridge, de Bay Bridge en San Mateo bridge.
Die tol hoef je alleen te betalen als je over één van die bruggen San Francisco inrijdt.  De stad uitrijden is gratis.
Bij de Bay Bridge en de San Mateo Bridge kun je die tol nog cash betalen.
Op de Golden Gate brug is er alleen electronische tolheffing en kun je niet cash betalen.
De  tol voor de Golden Gate kun je vooraf, onder vermelding van je kenteken, online met creditcard betalen.
Zie hiervoor de link bij de info over San Francisco bij onze voorbeeldroute.

V.w.b. autohuur schrijft Dirc: "De ene zweert bij Hertz, de andere bij Alamo, de derde kijkt juist bij usareisen of usacarrental e.d."
Ik ben dus degene die bij Hertz zweert.  V.w.b. Amerika/Canada al 27 jaar.
In die 27 jaar een paar schadegevalletjes meegemaakt die door Hertz snel en klantvriendelijk zijn opgelost.
Ik heb dan ook geen zin en al helemaal geen behoefte om voor een paar tientjes voordeel naar een andere verhuurder te gaan.

Laat je door mijn voorkeur voor Hertz evenwel niet weerhouden om het internet af te struinen naar een huurauto-aanbieding die passend is voor jullie.
Er is wat dat betreft keus genoeg.
Kies wel voor een auto met voldoende ruimte. En dan bedoel ik vooral voldoende kofferruimte
Jullie gaan met 4 personen en dat betekent waarschijnlijk 4 grote koffers en 4 handbagagekoffertjes of rugzakken.
Zo'n hoeveelheid bagage past meestal niet in de kofferbak van een sedan.
Huur een minivan of een full-size SUV en klap de laatste bankrij neer. Dat geeft je meer dan genoeg ruimte voor je bagage.
Op de achterbank van zo'n auto zitten je kinderen bovendien ook wat ruimer.

V.w.b. je reisschema ben ik benieuwd naar je nieuwe reisplan.
Realiseer je wel dat het schrappen van een park als Joshua Tree, waar je toch al min of meer langs komt, minder effect heeft dan het schrappen van een park zoals Monument Valley waar je voor om moet rijden.
Als de nood aan de man komt kun je altijd Santa Barbara nog schrappen, dan heb je tijd voor zowel Joshua Tree als Mon.Valley

De kinderen zingen het over een paar maanden pas, maar ik doe het nu al:      "vol verwachting klopt ons hart" .......
 
#6 - 07-09-2017, 18:18 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2017, 21:19 uur door Cees A »

Hans B

Ik heb geen idee op di moment hoe het zit met vliegticket prijzen, maar je zou kunnen overwegen om op Phoenix te vliegen en terug vanaf Los Angeles. Als de Joshua Tree alleen interessant is vanwege de U2 hoes, zou ik de rit er niet naartoe maken. Is Joshua Tree interessant vanwege de bloei van de bomen en het park zelf, dan zou ik het wel doen.

31-03 Ams - Phx
01-04 Phoenix - Grand Canyon
02-04 Grand Canyon
03-04 Grand Canyon - Monument Valley
04-04 Monument Valley - Page
05-04 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, de dam)
06-04 Page - Bryce Canyon
07-04 Bryce Canyon - Zion
08-04 Zion (wandelen)
09-04 Zion - Las Vegas
10-04 Las Vegas
11-04 Las Vegas - Los Angeles
12-04 Los Angeles
13-04 Los Angeles
14-04 terugvlucht

De laatste dag LA zou je ook elders kunnen besteden, mijn voorkeur gaat dan uit naar LV.
#7 - 08-09-2017, 20:51 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

jillenpiet

Pfieuw, bedankt voor de lawine aan tips, ook via jullie voorbeeldroute. We zijn aan het wikken en wegen en zijn tot de volgende compromis gekomen, althans voorlopig ;-)

31/3: Dusseldorf -  LA
1/4:    LA city tour (avond LA lakers)
2/4:    LA city tour
3/4:    LA - Needles
4/4:    Needles - Williams (route 66)
5/4:    Williams - Grand Canyon - Monument Valley (the view hotel)
6/4:    Monument Valley - Page
7/4:   Page - Bryce (Tropic of Panguitch)
8/4:   Bryce - Zion - Las Vegas
9/4:   Las Vegas (trouw)
10/4: Las Vegas - Death Valley - Ridgecrest??? (zoeken nog een plek tussen Death Valley en Malibu)
11/4: Ridgecrest - Malibu
12/4: Malibu
13/4: Universal Studios
14/4: LA - Dusseldorf

Vliegen op Phoenix is geen optie omdat de tickets al geboekt zijn.
We hebben Palm Springs en Joshua Tree laten vallen ten voordele van Monument Valley. En we hebben gekozen voor een wandeling in Bryce ipv Zion, maar da's puur op het gevoel (en foto's).
Het is een vrij druk schema, maar we kunnen zo wel alles zien wat we willen...

Shoot ;-)
#8 - 09-09-2017, 15:14 uur

Cees A

Het is niet alleen een vrij druk schema, het is vooral een schema waarbij de natuurparken er een beetje bekaaid vanaf komen.
Als natuurliefhebber vind ik dat jammer, maar het is jullie reis en als jullie hiervoor kiezen leggen we ons hier natuurlijk bij neer.

Gewoon nieuwsgierigheid: Welke 2 citytours wil je op 1 en 2 april in LA gaan doen ?
Zo lang duren die rondritten over het algemeen niet, dus 2 dagen gevuld met citytours lijkt me een beetje overdreven.

Tip: Misschien was je dat al van plan, maar rij op 4/4 via Oatman en de Sitgreaves Pass. (zie voorbeeldroute)
Op 10/4 kun je inderdaad overnachten in Ridgecrest. Veel meer keus is er in die omgeving trouwens niet.

Tip: Eigenwijs als ik ben probeer ik nog 1X een natuurpark te promoten,  het onder Ridgecrest gelegen Red Rock Canyon State Park.
Daar kom je langs.  Je hoeft er niet voor om te rijden:   Zie ---> http://www.parks.ca.gov/?page_id=631

Nog iets over autohuur.
Laat je geen pakket aansmeren waarbij een 2e bestuurder zogenaamd is inbegrepen.
In Californie is namelijk wettelijk geregeld dat je partner sowieso gratis mag optreden als 2e chauffeur.
Die extra chauffeur moet uiteraard wel een rijbewijs laten zien en worden bijgeschreven op het huurcontract.
#9 - 09-09-2017, 18:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15