Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisidee San Francisco, PCH en Las Vegas?

Discussie gestart

Sykom

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn van plan om deze september voor de eerste keer met een fly-drive naar Amerika te reizen. We zijn van plan tussen de twee en drie weken de tijd te nemen (afhankelijk van de kosten eigenlijk). Na veel rondgekeken te hebben op dit forum en de belangrijkste reissites bekeken te hebben, weten we waar we in ieder geval naar toe willen. Het probleem is dat het ons alleen niet lukt om een logische route en volgorde in elkaar te zetten....  embarressed Het blijkt wat lastig om keuzes te maken in het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Waar we in ieder geval naar toe willen zijn:

De grote plaatsen San Francisco en Las Vegas;
Een tripje over de PCH, en zo wat dagen door te brengen met het rijden tussen San Francisco en LA (de kleinere kustplaatsen lijken ons namelijk erg mooi);
Los Angeles zelf lijkt me niet erg boeiend, en wil ik al zeker niet met de auto door heen hoeven rijden;
Ook de Hooverdam en de Grand Canyon mogen eigenlijk niet ontbreken.

Waarom het denk ik zo lastig blijkt te zijn, is omdat de meeste routes die we tegenkomen veel stops maken in de Nationale Parken. Geheel logisch natuurlijk, maar gezien de beperkte tijd die we hebben hoeven wij eigenlijk niet alle parken die we tegenkomen aan te doen. Op die manier kunnen we namelijk eventueel nog een stopover in New York plannen. Al met al een hele hoop vragen   :-\  Nemen we een combi-ticket met stops en SF en LV, doen we een one-way met drop off kosten… of gaan we over Phoenix? Mijn vrouw en ik komen er niet uit, en zijn wanhopig op zoek naar goede ideeën.

Misschien dat iemand iets weet? In ieder geval bij voorbaat heel erg bedankt!

Groet,

Mark
#1 - 05-03-2010, 10:34 uur

Marianne

Ik weet niet waar dat idee van die drop off kosten vandaan komt, die heb je namelijk niet tussen CA, AZ en NE.
Dus een rit van SF, kust, Las Vegas, Grand Canyon en eindigen in Phoeix lijkt mij een goede optie.
Je kunt natuurlijk toch nog ergens door een park rijden, is alleen al vanwege de route een aanrader. Dan zou je in bovengenoemde route tussen LA en Las Vegas door Death Valley kunnen rijden.
Of je begint in LA en rijdt via de kust en SF door Yosemite naar Las Vegas (al dan niet via Death Valley). Dan naar de Grand Canyon en weer eindigen in Phoenix.

In een schema:

1   NY   
2   NY   
3   NY   
4   NY   
5   NY   SF
6   SF   
7   SF   
8   SF   - Monterey
9   Monterey   - Pismo Beach
10   Pismo Beach -   Santa Barbara
11   Santa Barbara -   Death Valley
12   Death Valley -   Las Vegas
13   Las Vegas   
14   Las Vegas   
15   Las Vegas -   Grand Canyon
16   Grand Canyon   
17   Grand Canyon -   Phoenix
18   Phoenix   

of:
1   NY   
2   NY   
3   NY   
4   NY   LA
5   LA   Santa Barbara
6   Santa Barbara   Pismo Beach
7   Pismo Beach   Monterey
8   Monterey   SF
9   SF   
10   SF   
11   SF   - Lee Vining (door Yosemite)
12   Lee Vining   - Death Valley
13   Death Valley   - Las Vegas
14   Las Vegas   
15   Las Vegas   
16   Las Vegas   - Grand Canyon
17   Grand Canyon -   Phoenix
18   Phoenix   


Marianne
#2 - 05-03-2010, 11:04 uur

Hans B

Sykom,
ik begrijp dat je de eerste keer veel, zo niet alles, wilt zien.
Maar dat betekent veel in de auto zitten en weinig wandelen en juist door te wandelen zie je het meeste. Het meeste is dan ook te zien IN de parken.
Voor een maximaal 3 weekse vakantie (min de vliegdagen) zou ik de keus maken tussen het westen OF  het oosten en niet beide halfbakken.
#3 - 05-03-2010, 12:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Je zou eerst moeten vaststellen of je 2 of 3 weken wil gaan. Dat maakt al een groot verschil. Ik zou NY voor een andere reis bewaren en alle tijd besteden aan het Zuidwesten op een eerste reis. NY kan je nog gemakkelijk als een city trip tussendoor doen later.
Fly-drive lijkt op een route via een reisbureau maar je kan ook goed je eigen route vaststellen en reserveringen voor de hotels maken. Velen boeken een reis met alleen autohuur en vluchten via een reisbureau en stellen dan hun eigen route samen. Met de hulp van dit forum zal je een eind komen!
Tet
#4 - 05-03-2010, 12:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15