Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisopzet West USA+Hawai oktober/november 2008

Discussie gestart

Lukic

Help! Ben bezig met mijn reis aan het samen te stellen... ca. 21 dagen rondreis west USA en een weekje Hawai. De rondreis vind ik nog best moeilijk. Heb mezelf toch al behoorlijk ingelezen, maar zou graag wat tips willen wat ervaringsdeskundigen!

Mijn reisplan ziet er momenteel zo uit:

Dag 1   Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2   Los Angeles --> Prismo Beach
Dag 3   Prismo Beach    --> San Fransico
Dag 4   San Fransisco   
Dag 5   San Fransisco   
Dag 6   San Fransisco --> Lake Tahoe
Dag 7   Lake Tahoe   
Dag 8   Lake Tahoe --> Yosemite NP
Dag 9   Yostemite NP   
Dag 10   Yosemite NP --> Visalia (Sequai NP)
Dag 11   Visalia (Squai NP) --> Furnace Creek (Death Valley NP)
Dag 12   Furnace Creek (Death Valley NP) --> Las vegas
Dag 13   Las Vegas   
Dag 14   Las Vegas --> St. George/Springdale (Zion NP)
Dag 15   St. George/Springdale (Zion NP) --> Bryce Canyon NP
Dag 16   Bryce Canyon NP --> Moab (Arches NP+Monument Valley)
Dag 17   Moab (Arches NP+Monument Valley) --> Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
Dag 18   Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)   
Dag 19   Grand Canyon Village (Grand Canyon NP) --> Los Angeles (overnachting Needles?)
Dag 20   Los Angeles   
Dag 21   Los Angeles   
Dag 22   Los Angeles --> Hawai
Dag 23   Hawai   
Dag 24   Hawai   
Dag 25   Hawai   
Dag 26   Hawai   
Dag 27   Hawai   
Dag 28   Hawai   
Dag 29   Hawai --> LA
Dag 30   LA --> Amsterdam

We willen graag de mooiste dingen zien, maar daar wel een beetje de tijd voor hebben (die niet haasten, haasten, haasten en belachelijke afstanden rijden).

Oh ja, nog een belangrijke vraag. Is eht nodig om hotels, etc. te reserveren. We willen wel graag dichtbij de Nationale Parken. Maar het is al oktober/november. Weet neit of het dan nog nodig is. Ik zou het wel jammer vinden. Want ons motief om heel de reis zelf te regelen was nu juist dat we dan vrij zouden zijn om soms eens een dagje ergens langer te blijven als we het er heel mooi vonden of het even zat waren...
#1 - 19-05-2008, 11:40 uur
« Laatst bewerkt op: 19-05-2008, 11:42 uur door Lukic »

Ine

Je zult wat zaken moeten aanpassen.
Ik raad je aan 1 dag minder Lake Tahoe te doen. Het is mooi, maar je hebt deze tijd later nodig.
Dag 11- Sequioa naar Death Valley. De ingang van Sequoioa ligt aan de westkant, dus je moet of weer door Yosemite of "onderlangs" via Bakersfield. De tijd die je voor Sequioa neemt is wel heel erg kort.
Je zou dus die bovengenoemde dag hier ergens kunnen invullen.
Eventueel lake Tahoe laten vallen en dan de volgorde Sequaioa en Yosemite omdraaien.
Nog een ander plan: laat Sqeuioa vallen en bezoek deze bomen al in Yosemite, ga dan via de Tiogapass naar DV.
Dag 15,16 en 17 zijn ook te kort gepland. Van Bryce naar Moab is een aardig stuk rijden en bovendien wil je de volgende dag al weer ver. Je kunt hier beter een extra dag inlassen.
Voor zowel Arches ans Canyonlands heb je aardig wat tijd nodig. Verder moet je vooral Dead Horse SP niet overslaan.
Moab-Gr. Canyon is weer een flinke rijdag, maar je hebt  dag 18 voor de Canyon hebt gereserveerd. Vanwege de lange, zou je op dag 19bijv. eind van de middag al richting LA kunnen gaan rijden. Needles is een doorgangsoord, zoals meer langs de Interstate.

Hawaii-- waar? Het zijn meerdere eilanden. Honolulu ligt op Oahu, is het minst mooie maar wel het drukste eiland. Als je kunt kiezen neem dan een van de andere eilanden zoals Maui of Big island Hawaii in je schema op.
#2 - 19-05-2008, 14:30 uur

Hans B

Ik ben het met INE eens, een aantal dingen hoe mooi ook kunnen vervallen of korter, zodat je wat meer ruimte in je reis krijgt voor de echte hoogtepunten.
Lake Tahoe is een schitterend meer. Ik ben er 2x geweest en omheen gereden. Nog even pootje gebaad (ijskoud water). Tenzij je van plan bent een dag met een boot het meer op te gaan, zou ik zeggen er alleen omheen rijden is voldoende, maar gezien je tijd zou je het ook kunnen laten vervallen.
Indien je bovenstaande doet en van SF naar Yosemite rijdt, zou ik daar (in zuiden van het park) de grote bomen bezoeken en niet in Sequoia. De bomen zijn hetzelfde (groot en hoog). Je kunt dan over de Tioga Pass, door Death Valley, naar Las Vegas.
Zion minimaal 1 volle dag, liefst 2.
Bryce 1 dag is genoeg.
Moab (Arches) zou ik 2 dagen voor nemen.
Van Moab naar de Grand Canyon zou ik een overnachting plannen in Kayenta of Page, je kunt dan tijdens je reis Monument Valley en enkele andere kleinere dingen zien.

Veel succes,
Hans
#3 - 19-05-2008, 15:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lukic

Bedankt voor jullie reacties. Daar heb ik wat aan! Nu nog wat vragen voor mij voordat ik hier een nieuw reisvoorstel post.

1. Waarom kosten de Arches en de Canyonlands veel tijd. Is dit zo groot en afwisselend landschap?

2. Ligt monument valley nu in de Canyonlands?

3. Wat is Dead Horse SP? Is dat dit uitzichtpunt waar de colorado rivier zo mooi slingerd?

4. Welke kleine dingen zijn de moeite waar in de trip van Moab naar Page?

5. Is de trip San Fransico --> Lake Tahoe --> Yosemite NP te doen op een dag?



Oh ja, we plannen trouwens ene weekje Maui. Lekker bijtanken.
#4 - 19-05-2008, 16:05 uur

deeyore



1. Waarom kosten de Arches en de Canyonlands veel tijd. Is dit zo groot en afwisselend landschap? Zowel in Arches en Canyonlands NP zijn verschillende mooie hikes te maken. Hier moet je toch minimaal een hele dag voor uittrekken, beter nog 2 dagen.

2. Ligt monument valley nu in de Canyonlands?Nee Monument Valley ligt vlakbij Mexican Hat en Canyonlands NP bij Moab.

3. Wat is Dead Horse SP? Is dat dit uitzichtpunt waar de colorado rivier zo mooi slingerd?Vlak voor Canyonlands kan je afslaan naar Dead Horse Point State Park, het is inderdaad een mooie plek om de Colorado river te zien meanderen

4. Welke kleine dingen zijn de moeite waar in de trip van Moab naar Page?Muley Point, de Moki Dugway en Goosenecks SP zou ik zeker niet overslaan!

5. Is de trip San Fransico --> Lake Tahoe --> Yosemite NP te doen op een dag?

#5 - 19-05-2008, 18:17 uur

Ine



1. Waarom kosten de Arches en de Canyonlands veel tijd. Is dit zo groot en afwisselend landschap? Zowel in Arches en Canyonlands NP zijn verschillende mooie hikes te maken. Hier moet je toch minimaal een hele dag voor uittrekken, beter nog 2 dagen.

Arches is zoals de naam zegt een park met voor bogen, iets wat je nauwelijks ergers anders ziet. Voor sommige van die arches moet je een stukje lopen. Vooral Delicate arch is heel bekend.
Canyonlands is een uitgestrekt park. Het dichst bij Moab ligt het deel "Island of the sky". Ook hier moet je af en toe lopen om het meest van het "effect" van de canyons (diepe kloven in het landschap) te kunnen zien. Bij Shaffer Trail heb je een enorm mooi uitzicht. Dead Horse SP  is weer een ander uitzicht, dit keer over de bochten in de Colorado.
Je kunt de Nationale parkpas kopen (bij het 1e park) die toegang geeft tot alle Nat. Parken ($ 80.- geldig 1 jaar). maar deze pas geldt niet in Dead Horse dat een Stapark is. Ook niet voor Monument Valley dat Navajo-gebied is.

2. Ligt monument valley nu in de Canyonlands?Nee Monument Valley ligt vlakbij Mexican Hat en Canyonlands NP bij Moab.

Nee, Monument Valleu ligt een aantal mijlen voor Kayenta (dus een stuk ten zuiden van Moab) op jullie route. Je kunt een tour boeken vanaf het parkeerterrein of zelf (als het droog weer is) met de auto een route rijden over onverharde weg. heel spectacualir.

3. Wat is Dead Horse SP? Is dat dit uitzichtpunt waar de colorado rivier zo mooi slingerd?Vlak voor Canyonlands kan je afslaan naar Dead Horse Point State Park, het is inderdaad een mooie plek om de Colorado river te zien meanderen Zie boven.

4. Welke kleine dingen zijn de moeite waar in de trip van Moab naar Page?Muley Point, de Moki Dugway en Goosenecks SP zou ik zeker niet overslaan!

5. Is de trip San Fransico --> Lake Tahoe --> Yosemite NP te doen op een dag?
Nee absoluut niet. Van lake Tahoe naar Yosemite kost je al bijna een hele dag. Hier zijn veel 2-baanswegen, dus het schiet niet altijd op. Binnen het park mag je ook niet hardrijden.

Kijk voor meer informatie over de nat. parken op www.nps.gov en dan verder naar het park dat je wilt bezoeken.

#6 - 19-05-2008, 18:45 uur

Marianne

1. Waarom kosten de Arches en de Canyonlands veel tijd. Is dit zo groot en afwisselend landschap?

2. Ligt monument valley nu in de Canyonlands?

Zoals hierboven al is aangegeven moet je eens op de site van de NPS kijken. De meeste parken zijn enorm groot, en er zijn verschillende activiteiten die je er kunt doen. Je kunt een halve dag in Arches doorbrengen, maar je kunt er ook meerdere dagen doorbrengen en verschillende wandelingen doen.
Canyonlands bestaat uit 2 gedeelten (ISland in the Sky en de Needles) die een behoorlijk eind uitelkaar liggen.

3. Wat is Dead Horse SP? Is dat dit uitzichtpunt waar de colorado rivier zo mooi slingerd?
Slingert, zou ik zeggen.
Met google kun je erg veel vinden, of bekijk eens wat reisgidsen. De meeste bibliotheken hebben meerdere gidsen over Amerika.

5. Is de trip San Fransico --> Lake Tahoe --> Yosemite NP te doen op een dag?
Nee, dat is jammer van de tijd en de mijlen. Bekijk je route eens met google maps, dan heb je een idee van de afstanden.

Marianne
#7 - 19-05-2008, 22:06 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2008, 19:27 uur door Marianne »

Lukic

Ik heb een nieuwe reisopzet gemaakt.. Alleen ik kom twee dagen tekort om LA te kunnen zien. En dat willen we toch wel. Ik zie even niet hoe ik de reispzet zou kunnen aanpassen. Iemand tips?

Dag 1   Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2   Los Angeles --> Prismo Beach
Dag 3   Prismo Beach --> San Fransisco
Dag 4   San Fransisco
Dag 5   San Fransisco
Dag 6   San Fransisco --> Yosemite NP
Dag 7   Yostemite NP   
Dag 8   Yostemite NP   
Dag 9   Yostemite NP --> Furnace Creek (Death Valley NP)
Dag 10   Furnace Creek (Death Valley NP) --> Las vegas
Dag 11   Las Vegas   
Dag 12   Las Vegas   
Dag 13   Las Vegas --> St. George/Springdale (Zion NP)
Dag 14   St. George/Springdale (Zion NP)   
Dag 15   St. George/Springdale (Zion NP) --> Bryce Canyon NP
Dag 16   Bryce Canyon NP --> Moab (Arches NP)
Dag 17   Moab (Arches NP)   
Dag 18   Moab (Arches NP) --> Page
Dag 19   Page --> Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
Dag 20   Grand Canyon Village (Grand Canyon NP) --> Flagstaff/Sedona
Dag 21   Flagstaff/Sedona --> Los Angeles
Dag 22   Los Angeles --> Hawai
Dag 23   Hawai   
Dag 24   Hawai   
Dag 25   Hawai   
Dag 26   Hawai   
Dag 27   Hawai   
Dag 28   Hawai   
Dag 29   Hawai --> Los Angeles
Dag 30   Los Angeles --> Amsterdam
#8 - 20-05-2008, 09:29 uur

Ine

Ik heb een nieuwe reisopzet gemaakt.. Alleen ik kom twee dagen tekort om LA te kunnen zien. En dat willen we toch wel. Ik zie even niet hoe ik de reispzet zou kunnen aanpassen. Iemand tips?

Dag 1   Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2   Los Angeles --> Prismo Beach
Ik zie dat jullie per camper reizen, hou rekening mee dat het ophalen soms lang(er) kan duren.
Dag 3   Prismo Beach --> San Fransisco
De mooiste route is de kustweg Hwy 1, maar die is 2-baans. Als het regent kan je beter over Hwy 101 rijden. Bij slecht weer is de kustweg soms afgesloten.
Dag 4   San Fransisco
Dag 5   San Fransisco
Dag 6   San Fransisco --> Yosemite NP
Dag 7   Yostemite NP   
Dag 8   Yostemite NP   
Dag 9   Yostemite NP --> Furnace Creek (Death Valley NP)
De tijd dat je gaat eind oktober/begin November was mij in 1e keer niet duidelijk. Een vrij grote kans dat is de Tiogapass al dicht ivm. sneeuwval. Moeilijk in te schatten, maar je moet rekening houden met een alternatieve route.

Dag 10   Furnace Creek (Death Valley NP) --> Las vegas
Dag 11   Las Vegas   
Dag 12   Las Vegas   
Dag 13   Las Vegas --> St. George/Springdale (Zion NP)
Dag 14   St. George/Springdale (Zion NP)
Aan gezien je de vorige dag ook al een aantal uren in ZION NP doorgebracht hebt, kan je overwegen in de loop van de dag al richting Bryce NP te gaan rijden.   
Dag 15   St. George/Springdale (Zion NP) --> Bryce Canyon NP
Dag 16   Bryce Canyon NP --> Moab (Arches NP)
Dat wordt flink doorrijden, maar is te doen. De mooiste route loopt over de Escalante/Torrey, maarjde kunt eventueel een deel over de Interstate gaan rijden. Hou er rekening mee dat het in die tijd van het jaar al vroeg donker wordt!
Dag 17   Moab (Arches NP)
KRAP, maar als je alleen Arches doet en eventueel wel Dead Horse lukt het.
   
Dag 18   Moab (Arches NP) --> Page
Dag 19   Page --> Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
Dag 20   Grand Canyon Village (Grand Canyon NP) --> Flagstaff/Sedona
Dag 21   Flagstaff/Sedona --> Los Angeles
Een heel lange dag met veel Interstate! Eventueel overnachten in de buurt van Williams, dan zit je eerder op de Interstate.
Dag 22   Los Angeles --> Hawai
Dag 23   Hawai   
Dag 24   Hawai   
Dag 25   Hawai   
Dag 26   Hawai   
Dag 27   Hawai   
Dag 28   Hawai   
Dag 29   Hawai --> Los Angeles
Dag 30   Los Angeles --> Amsterdam

#9 - 20-05-2008, 16:00 uur

Hans B

Als je persé Los Angeles wilt zien en je moet iets laten vallen, zou ik (hoe mooi ook) Arches weglaten.
Het is een behoorlijke uithoek in je reis. Je kunt dan van Bryce via de Glen Canyon Dam naar Page.
Eventueel vandaar vlot heen en weer naar Monument Valley en dan richting de Grand Canyon.

Hans
#10 - 20-05-2008, 18:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ja, ik ben het met Hans eens, laat dan Arches vallen. Het is jammer om ergens korter te blijven, dan kun je beter iets helemaal overslaan.

Misschien kun je  Monument Valley nog meenemen door vanaf Bryce via Escalante naar MV te rijden.


Wat de overnachting bij Zion betreft: ik zou altijd voor Springdale kiezen. Lekker dicht bij het park, je kunt met de gratis shuttlebus naar de ingang, en het scheelt je heen en weer reizen.

Marianne
#11 - 20-05-2008, 19:32 uur
« Laatst bewerkt op: 20-05-2008, 21:23 uur door Marianne »

druifje

Je zou ook een dag minder Las Vegas doen, kun je die dag iig in Los Angeles besteden.
Ik persoonlijk vind Las Vegas wel leuk, maar hoef er geen 2 volle dagen te zitten.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Gr. Rianne!!!
#12 - 20-05-2008, 19:49 uur
Charmed I'm Sure

Lukic

Ik heb weer een nieuwe opzet (Moab geschrapt en een dag Grand Canyon minder). Opzet is nu zo:

Dag 1   Amsterdam --> Los Angeles
Dag 2   Los Angeles --> Prismo Beach
Dag 3   Prismo Beach    --> San Fransico
Dag 4   San Fransisco
Dag 5   San Fransisco
Dag 6   San Fransisco --> Yosemite NP
Dag 7   Yosemite NP   
Dag 8   Yosemite NP   
Dag 9   Yosemite NP --> Furnace Creek (Death Valley NP)
Dag 10   Furnace Creek (Death Valley NP) --> Las vegas
Dag 11   Las Vegas   
Dag 12   Las Vegas   
Dag 13   Las Vegas --> St. George/Springdale (Zion NP)
Dag 14   St. George/Springdale (Zion NP)
Dag 15   St. George/Springdale (Zion NP) --> Bryce Canyon NP
Dag 16   Bryce Canyon NP --> Kayenta
Dag 17   Kayenta --> Grand Canyon Village (Grand Canyon NP)
Dag 18   Grand Canyon Village (Grand Canyon NP) --> Lake Havasu
Dag 19   Lake Havasu --> Los Angeles
Dag 20   Los Angeles   
Dag 21   Los Angeles   
Dag 22   Los Angeles --> Hawai
Dag 23   Hawai   
Dag 24   Hawai   
Dag 25   Hawai   
Dag 26   Hawai   
Dag 27   Hawai   
Dag 28   Hawai   
Dag 29   Hawai --> Los Angeles
Dag 30   Los Angeles --> Amsterdam

1. Wat denken jullie hiervan?

2. Zou ik in oktober hotels meoten reserveren of kan ik egwoon op de bonnefooi?
#13 - 21-05-2008, 15:25 uur

Marianne

Ik vind hem mooi zo!

Reserveren zal niet nodig zijn, zou ik ook niet doen omdat je misschein toch ergens langer of korter wilt blijven, bijvoorbeeld omdat het weer wat tegen zit (je kunt hier en daar sneeuw krijgen).
Als je in het weekend in Yosemite of Grand Canyon bent is reserveren daar misschien wel verstandig. Niet dat er niets meer zal zijn, maar de keuze zal dan beperkter zijn. Kijk gewoon regelmatig eens op www.xanterra.com en op www.yosemitepark.com om te zien wat er vrij is. Krijg je het idee dat de beschikbaar terugloopt, kun je voor de zekerheid reserveren. Annuleren kan altijd (check even de voorwaarden).
Geldt misschien ook wel voor Death Valley, het is daar in die tijd hoogseizoen. Misschien is Stovepipe Wells daar beter (in ieder geval goedkoper) dan Furnace Creek als overnachting, ligt wat dichter  bij Yosemite, en het is best een lange dag vanuit Yosemite, terwijl er erg veel te zien is onderweg (Tuolumne Meadows, Mono Lake, Bodie, Alabama Hills). Kijk eens in ons reisverslag 2006 vanaf 10 augustus voor die route.

Kayenta ken ik niet, maar schijnt niet aantrekkelijk te zijn, je kunt ook bij Monument Valley overnachten, bij Gouldings Lodge (in een cabin als je de kamers te duur vindt).

Marianne
#14 - 21-05-2008, 17:30 uur

Ine

Dit schema ziet er prima uit.
Alleen hou je het risico dat eind oktober de Tiogapass in Yosemite dicht is en je moet omrijden.
Blijf dus t.z.t. de site http://www.nps.gov/yose/ volgen voor de conditie van de pass.
Eenhotel in Death Valley absoluut reserveren, de keuze is uiterst beperkt en loopt snel vol.

Verder raad ik je aan ook in Kayenta te reserveren (of bijv. een paar dagen tevoren op te bellen/mailen hiervoor). Er zijn daar maar 3 hotels, een Best Western een Hampton Inn en een Holiday Inn. Uit eigen ervaring weet ik dat tijdens onze overnachting daar afgelopen oktober ALLE hotels in de loop van de middag volgeboekt waren.
Er is niets te bleven, maar Kayenta ligt op een kruising van bestemmingen o.a. Monument Valley e.d. en ier is dus gewoon weinig keuze.

Eigenlijk geldt dat als je een hotel IN een park wilt, dan kan je beter reserveren. Xanterra heeft in veel parken accommodaties. Bij Bryce ligt er ook een Best Western bij de ingang.
Voor Zion kan je beter in Springdale (of eventueel Hurricane) slapen, St. George is nog een aardig stuk rijden.
#15 - 21-05-2008, 18:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15