Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplan september 2009

Discussie gestart

Dirc

Wat raden jullie aan mocht de GC komen te vervallen?
Zijn er dingen die wij missen in deze trip?
#16 - 25-04-2009, 19:11 uur

Marianne

Ik zou de Grand Canyon niet overslaan. Er is natuurlik meer dan genoeg te doen, je mist nu de kustweg, en je hebt heel weinig tijd in yosemite, maar goed, het lbijft altijd keuzes maken en je moet doen wat je het meeste anaspreekt.
De route zoals je die nu hebt is niet logisch: je gaat eerst naar Las Vegas en dan naar de GC. Beter is het om eerst naar de GC te gaan vanuit LA - ik neem aan dat je naar de south rum wilt en niet naar de north ruim zoals op jullie kaartje staat.

Onderstaande route lijkt me beter, hoewel je dan wel een lange rijdag hebt van LA naar de GC. Maar van de GC naar Death valley is ook een hele lange dag.

03-sep   San Diego   
04-sep   San Diego   
05-sep   San Diego   
06-sep   San Diego -   LA
07-sep   LA   
08-sep   LA   - GC
09-sep   GC   - Las Vegas
10-sep   Las Vegas   
11-sep   Las Vegas   - DV
12-sep   DV   - Lee Vining
13-sep   Lee Vining   - Yosemite
14-sep   Yosemite   
15-sep   Yosemite -   SF
16-sep   SF   
17-sep   SF   
18-sep   SF   

Ik denk dat ik een dag San Diego minder zou doen, en dan meer tijd voor de route naar de GC of bij de GC zelf nemen.

Marianne
#17 - 25-04-2009, 21:07 uur

hdeweert

Natuurlijk is de Grand Canyon een aanrader en als je er naar toe gaat enkel om er te zijn geweest en daar bijna 1000 km voor om rijd.
Je route doet het overkomen of jullie even de grote namen die je op TV gezien hebt langs willen.
Daar ga ik dan ook maar voor het gemak van uit een echte liefhebber zou niet zo maar lang Zion N P rijden.
Harm
#18 - 26-04-2009, 00:16 uur

Hans B

Hallo Dirc,
als ik het zo lees, willen jullie een week in de bungalow aan het strand (3 dg SD en 3 dg LA).
Mijn indruk is dat julie willen genieten, relaxen en ach misschien de stad ook nog even in.
Dan door naar LV (3dg) en vervolgens via DV en Yo naar SF (3dg).
Hou je bij dat plan en breid het niet uit met natuurparken waarvoor je erg lang moet rijden.
Dat is gewoon zonde van jullie tijd.
Niet dat de parken een bezoek niet waard zijn, maar daar hebben jullie gewoon geen tijd voor.
Kom in de toekomst eens terug en maak dan een rit langs de natuurwonderen.

succes, Hans
#19 - 26-04-2009, 08:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Zoals ik al aangaf zijn deze routes nog maar concepten en bij elkaar gesprokkelde ideeen van alle 6 personen die mee gaan.
Natuurlijk moeten er keuzes gemaakt worden.

Aan de ene kant willen we inderdaad niet 2 weken gehaast overal heen rijden en aan de andere kant willen we ook niet 2 weken aan een strand liggen wat we in Scheveningen ook kunnen.
Wat bij de laatste route zoals ik die gepost heb wel meegenomen moet worden is dat we bijvoorbeeld 3 september pas in de avond aan komen in SD en de laatste dag weer voreg vertrekken.

Het google maps plaatje is puur een idee van de route. Niet de precieze wegen die we gaan nemen.
Ik post het niet voor niets hier natuurlijk ;)

Zoals ik de reacties nu lees gaan we nog steeds te veel doen en te ver rijden in een te korte tijd?
-Grand Canyon is geen must maar zou aardig zijn bij tijd over
-Verder is het een vakantie, dus 1 dag van de dagen in LA zal waarschijnlijk SixFlags worden
-Death Valley en Yosemite staan vast.
-Bodie is gekozen als tussenstop omdat we dan de dag erna vroeg in Yosemite zijn en omdat dat ook op het lijstje stond
-Het meer is puur even gekozen als tussenstop omdat ik me nog niet verdiept heb of er in de buurt dingen zijn die we niet willen missen
-Als we de GC laten vervallen hebben we een dag meer in DV (2 dagen) en een meer in Yosemite (2 dagen) buiten de dagen dat we aankomen en vertrekken

Allemaal lastige keuzes als je er nooit geweest bent natuurlijk...
#20 - 26-04-2009, 11:46 uur

Dirc

Ik zou de Grand Canyon niet overslaan. Er is natuurlik meer dan genoeg te doen, je mist nu de kustweg, en je hebt heel weinig tijd in yosemite, maar goed, het lbijft altijd keuzes maken en je moet doen wat je het meeste anaspreekt.
De route zoals je die nu hebt is niet logisch: je gaat eerst naar Las Vegas en dan naar de GC. Beter is het om eerst naar de GC te gaan vanuit LA - ik neem aan dat je naar de south rum wilt en niet naar de north ruim zoals op jullie kaartje staat.

Onderstaande route lijkt me beter, hoewel je dan wel een lange rijdag hebt van LA naar de GC. Maar van de GC naar Death valley is ook een hele lange dag.

03-sep   San Diego   
04-sep   San Diego   
05-sep   San Diego   
06-sep   San Diego -   LA
07-sep   LA   
08-sep   LA   - GC
09-sep   GC   - Las Vegas
10-sep   Las Vegas   
11-sep   Las Vegas   - DV
12-sep   DV   - Lee Vining
13-sep   Lee Vining   - Yosemite
14-sep   Yosemite   
15-sep   Yosemite -   SF
16-sep   SF   
17-sep   SF   
18-sep   SF   

Ik denk dat ik een dag San Diego minder zou doen, en dan meer tijd voor de route naar de GC of bij de GC zelf nemen.

Marianne

Neem je Lee Vining hier ipv Bodie?
Ik zie inderdaad dat de south rim gunstiger ligt vanuit LA / LV dan de north.
Volgens google maps een uur of 4-5 rijden.
#21 - 26-04-2009, 11:50 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 12:44 uur door Dirc »

Dirc

Natuurlijk is de Grand Canyon een aanrader en als je er naar toe gaat enkel om er te zijn geweest en daar bijna 1000 km voor om rijd.
Je route doet het overkomen of jullie even de grote namen die je op TV gezien hebt langs willen.
Daar ga ik dan ook maar voor het gemak van uit een echte liefhebber zou niet zo maar lang Zion N P rijden.
Harm


Klopt, maar is Zion niet (bijna) net zover omrijden als GC?
Hmm zie net dat deze route vrij direct vanuit LV is (in tegenstelling tot GC waar je volgens google eerst omheen rijdt)  en een uurtje of 3 rijden.
#22 - 26-04-2009, 11:52 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 11:54 uur door Dirc »

Dirc

Hallo Dirc,
als ik het zo lees, willen jullie een week in de bungalow aan het strand (3 dg SD en 3 dg LA).
Mijn indruk is dat julie willen genieten, relaxen en ach misschien de stad ook nog even in.
Dan door naar LV (3dg) en vervolgens via DV en Yo naar SF (3dg).
Hou je bij dat plan en breid het niet uit met natuurparken waarvoor je erg lang moet rijden.
Dat is gewoon zonde van jullie tijd.
Niet dat de parken een bezoek niet waard zijn, maar daar hebben jullie gewoon geen tijd voor.
Kom in de toekomst eens terug en maak dan een rit langs de natuurwonderen.

succes, Hans

Ik weet het, het zijn veel quotes....
We zijn er juist nog niet uit wat het wordt.

SD en LA zijn beide maar 2 dagen trouwens.
De eerste en laatste dagen zijn aankomst en vertrek.

Stel ik zou de GC schrappen kom ik hierop uit:

Dag   Plaats   Hotel   Info
3-sep   San Diego      Arrival
4-sep   San diego      
5-sep   San Diego      
6-sep   San Diego => Los Angeles      
7-sep   Los Angeles      
8-sep   Los Angeles => Las Vegas      
9-sep   Las Vegas      
10-sep   Las Vegas => Death Valley      
11-sep   Death Valley => Lee Vining      
12-sep   Lee Vining => Yosemite      
13-sep   Yosemite      
14-sep   Yosemite => San Francisco      
15-sep         
16-sep         
17-sep         
18-sep   San Francisco      Departure


Waarbij inderdaad 3 dagen nog in te vullen. Zoals gezegd de 3e komen we waarschijnlijk rond 19:00 aan en de 18e vertrekken we om 6:00.
Nog 3 dagen invullen dus. Mss toch dagje LA erbij voor 6flags ofzo.......
#23 - 26-04-2009, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 12:09 uur door Dirc »

Dirc

Dirc,

Misschien kun je het wat leesbaarder opstellen (en dan bedoel ik niet het engels). Alle tekst tusseondoor is niet zo interessant voor de forumleden em je kunt nu niet in een oogopslag zien hoe lang jullie ergens zitten.

Zet het eens in de vorm
dag 1 van a naar b
dag 2 van b naar c,

etc.

Nog even een vraag: waarom Owens Lake? Wat is hier? Ik heb het al eens eerder in een schema gezien maar nog nooit begrepen waarom het opgenomen werd.

Marianne

Owens lake is puur als tussenstop dat we niet een hele dag aan het rijden zijn.
Ik weet ook niet of je DV het beste in de breedte of in de lengte kunt doorkruisen?

Nieuw concept:
3-sep   San Diego
4-sep   San Diego (evt Tijuana)
5-sep   San Diego => Los Angeles
6-sep   Los Angeles (universals)
7-sep   Los Angeles (flags)
8-sep   Los Angeles => Grand Canyon
9-sep   Grand Canyon => Las vegas
10-sep   Las Vegas => Death Valley
11-sep   Death Valley => Lone Pine
12-sep   Lone Pine => lee vining (evt bodie meepakken)
13-sep   Lee Vining => Yosemite
14-sep   Yosemite
15-sep   Yosemite => San Francisco
16-sep   San Francisco
17-sep   San Francisco
18-sep   San Francisco
#24 - 26-04-2009, 14:26 uur

hdeweert

De basis ziet er wel aardig uit korte stukjes rijd lekker rustig.
3-sep   San Diego
4-sep   San Diego (evt Tijuana)
5-sep   San Diego => Los Angeles 194 km
6-sep   Los Angeles (universals)
7-sep   Los Angeles (flags)
8-sep   Los Angeles => Grand Canyon 791 km
9-sep   Grand Canyon => Las vegas   446 km
10-sep   Las Vegas => Death Valley 230 km
11-sep   Death Valley => Lone Pine  142 km
12-sep   Lone Pine => lee vining   196 km  (evt bodie meepakken + 50 km = 247 km)
13-sep   Lee Vining => Yosemite  57 km ( vanuit Bodie 107 km)
14-sep   Yosemite
15-sep   Yosemite => San Francisco  324 km
16-sep   San Francisco
17-sep   San Francisco
18-sep   San Francisco
De jump naar de Grand Canyon is wel erg groot en heeft weinig zin als je echt wat wilt zien.


 

Harm
#25 - 26-04-2009, 15:08 uur

Dirc

Ik weet het van GC.
De basis ziet er wel aardig uit korte stukjes rijd lekker rustig.
3-sep   San Diego
4-sep   San Diego (evt Tijuana)
5-sep   San Diego => Los Angeles 194 km
6-sep   Los Angeles (universals)
7-sep   Los Angeles (flags)
8-sep   Los Angeles => Grand Canyon 791 km
9-sep   Grand Canyon => Las vegas   446 km
10-sep   Las Vegas => Death Valley 230 km
11-sep   Death Valley => Lone Pine  142 km
12-sep   Lone Pine => lee vining   196 km  (evt bodie meepakken + 50 km = 247 km)
13-sep   Lee Vining => Yosemite  57 km ( vanuit Bodie 107 km)
14-sep   Yosemite
15-sep   Yosemite => San Francisco  324 km
16-sep   San Francisco
17-sep   San Francisco
18-sep   San Francisco
De jump naar de Grand Canyon is wel erg groot en heeft weinig zin als je echt wat wilt zien.


 

Harm

Wat bedoel je hiermee?
Wij hadden het idee de ochtend na de rit ook in/bij de GC door te brengen.

Misschien besluiten we toch iets langer in de parken, of iets dichterbij te bezoeken, maar toch wordt hij veel aangeraden en gezegd dat het het rijden de moeite waard is.

ook nog een vraag over welke hotels we het beste kunnen boeken bij
-grand canyon
-las vegas
-death valley (begin)
-lone pine (ervan uitgaande dat we de death valley in de breedte doorkruisen)
-lee vining
-yosemite (eind)
#26 - 26-04-2009, 15:43 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 15:46 uur door Dirc »

hdeweert

Heel eenvoudig je komt na bijna 800 km rijden bij de GC aan. Dat is een complete dag waarin je alleen maar in de auto gezeten hebt.
Mij zal het een zorg zijn ik geef alleen maar wat advies. Van de GC zul je weinig zien want de volgende dag moet je weer verder naar
Las Vegas. Heet mooiste stuk van de GC kun je niet met eigen vervoer doen maar is alleen per shutle bus te doen. Je hebt daarvoor
minstens een halve dag nodig.  Wil je het deel bezoeken dat  wel met eigen vervoer te bereiken is dan ben je ook een halve dag kwijt.
Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen of je naar de noord of de zuid kant van de GC gaat. Nogmaals op de manier zoals jij het
schetst is een bezoek aan de GC verloren tijd.
Welke hotels je moet boeken hangt ook helemaal van jezelf af.
maar als je hiervan een nieuw topic maakt krijg je misschien meer reacties.
Verder hoef je niet elke keer alles te quoten  gewoon reageren is al voldoende.
Succes met het met je reis en veel plezier als je er naartoe gaat.
Harm
#27 - 26-04-2009, 19:19 uur

Dirc

Soms is het quoten wel handig, zodat je ziet waarop ik antwoord geef.

De GC ga ik nog even bespreken. Als we dit niet doen zijn er 2 dagen over. Waar zijn deze het beste over te verdelen / zijn er nog bezienswaardigheden die wel op de route liggen (mammoth lakes ???)?

#28 - 26-04-2009, 19:26 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 19:28 uur door Dirc »

hdeweert

Niets is onmogelijk ook je trip naar de GC niet maar je bent niet de eerste die het onmogelijke probeert waar te maken,
en je ziet ook zonder quote gaat het prima.
Bezienswaardigheden zijn er genoeg maar het is de vraag of je er tijd voor hebt. Het is natuurlijk zinloos om als maar tips
te geven die je niet kunt inplannen. Verder geef je zelf niet aan wat je overal gaat doen. als voorbeeld brengen jullie een
bezoek aan Alcatraz of breng je een bezoek aan het chinese theater?

Harm
#29 - 26-04-2009, 19:48 uur

Dirc

Alcatraz is inderdaad iets wat we in SF willen zien.
Verder moeten we nog goed kijken om te plannen, vandaar dat ik tips vroeg wat echte aanraders en afknappers zijn.

Als GC echt de moeite is kunnen we een dagje korter SF doen zodat we een hele dag GC erbij hebben.
Als het zonde van de tijd is vullen we de dagen ergens anders op.
Maar als grote stad dichtbij GC zie ik toch LV? Hoe plan je die route anders dan?

We hebben de route nu globaal en moeten nog gaan finetunen waar alle tussenstops en hotels het beste kunnen zijn.

Een idee is nu om
LA => Williams
Williams => GC
GC => LV

te doen.
#30 - 26-04-2009, 21:28 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 22:31 uur door Dirc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15