Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisplan september 2009

Discussie gestart

Dirc

Hoi iedereen,

Na veel lezen toch maar aangemeld op dit forum, mede omdat ik mijn reisplannen eens aan jullie voor wil leggen ter discussie.

Wij willen met een groep van 5 of 6 vrienden 3-18 september dit jaar langs de west kust gaan rijden. We hebben al een concept plan uitgestippeld:



-3 september: Aankomst in San Diego
-4-5-6 september: overnachtin in San Diego (waarschijnlijk bij de banana bungalow). 6 september willen we vertrekken naar Los Angeles.
-6-7-8 september: LA. ook hier willen we overnachten in de banana bungalow welke vlakbij beverly hills ligt. We willen onder andere naar de stranden / beverly hills / bell air etc. 9 september vertekken we naar Las Vegas
-9-10-11 september:las Vegas. 11 september rijden we verder naar de national parcs
-12-13-14 september: Death valley en Yosemite parc. 15 september vertrekken we naar San Fransisco
-15-16-17: San Fransisco
-18 september vlucht naar Amsterdam terug.

Vragen hierbij zijn:
-Is deze planning te doen in het aantal dagen?
-Missen we nog dingen?
-Waar kunnen we het beste een auto huren (lees veel over usareisen.de)
-Nog tips?


#1 - 23-04-2009, 15:30 uur

melvin

hoi,

route ziet er leuk uit, maar mis je misschien niet de grand canyon zo of heb je dit express niet erbij gedaan?
het aantal dagen vind ik zelf goed te doen.
en misschien is het een optie om naar bodie (ghosttown) te gaan (ligt op de route van death valley naar yosemite), zelf vond ik dit heel mooi.
veel succes verder,

gr. melvin
#2 - 23-04-2009, 15:49 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Dirc

bodie willen we idd doen als we tijd voer hebben.

Hetzelfde geld voor de grand canyon. Als we in Vegas een dag over hebben gaan we ook daar even kijken.
We gebruiken de planning als richtlijn.

Vanuit San Diego willen we misschien ook even op en neer naar Tijuana.
#3 - 23-04-2009, 15:51 uur

hdeweert

De route ziet er wel goed uit. De vraag is wat ga je onderweg allemaal doen en heb je er wel tijd voor?
Even op een dag heen en weer naar de Grand Canyon van uit las Vegas is totaal bijna 700 km en zond van je tijd.
Je je bent een dag aan het rijden en hebt geen tijd om wat te gaan zien. Kijk eens naar de afstanden die je gaat rijden.
Tijuana kun je bezoeken maar niet met je de huurauto, dus zul je daar ander vervoer voor moeten zoeken.
Jullie missen ongetwijfeld dingen maar dat is geheel van je intresse afhankelijk. Als je op basis van de
tv films de div. plaatsen gaat bezoeken kon het wel een tegenvallen.
Als je optimaal van de 14 dagen die je in Amerika bent wilt profiteren maak dan naast je route plan ook een plan
met de dingen die je wilt gaan zien en doen.

Harm
#4 - 23-04-2009, 16:40 uur

Dirc

De route ziet er wel goed uit. De vraag is wat ga je onderweg allemaal doen en heb je er wel tijd voor?
Even op een dag heen en weer naar de Grand Canyon van uit las Vegas is totaal bijna 700 km en zond van je tijd.
Je je bent een dag aan het rijden en hebt geen tijd om wat te gaan zien. Kijk eens naar de afstanden die je gaat rijden.
Tijuana kun je bezoeken maar niet met je de huurauto, dus zul je daar ander vervoer voor moeten zoeken.
Jullie missen ongetwijfeld dingen maar dat is geheel van je intresse afhankelijk. Als je op basis van de
tv films de div. plaatsen gaat bezoeken kon het wel een tegenvallen.
Als je optimaal van de 14 dagen die je in Amerika bent wilt profiteren maak dan naast je route plan ook een plan
met de dingen die je wilt gaan zien en doen.

Harm

vandaar ook mijn post. Gran Canyon is inderdaad ver. maar stel we vertrekken een dag eerder uit LA, dan kunnen we het overwegen.

Wat nu op de planning staat:
-Tijuana (idd niet met huurauto)
-Death Valley
-Bodie
-Yosemity

De steden zelf natuurlijk.
We willen geen vakantie waarbij we van de ene bezichtiging naar de andere moeten haasten.
Gewoon de tijd nemen voor de dingen die we zien en kunnen we daardoor iets anders niet zien, jammer dan. Heel Amerika in 14 dagen lukt toch niet.

#5 - 23-04-2009, 17:00 uur

hdeweert

Voor een bezoek aan de G C vanuit Las Vegas heb je 2 dagen nodig. Een heen en een terug.
Dan heb je nog tijd om een bezoek aan het park te brengen. Je kunt het park nl niet met eigen
vervoer bezoeken. En als je onderweg ook de Hoverdam en een stuk Route 66 wil bezoeken
is het allemaal wel erg krap.
Nogmaals maak ook een plan van wat je wilt gaan zien en doen dan kun je optimaal gebruik
maken van de korte tijd die je in Amerika bent.
Onderschat verder de te rijden afstanden niet 300 km rijden kan je wel eens meer dan een halve dag kosten.
Vliegen op San Diego en vertrekken vanuit San Fransisco is volgens mij duurder dan aankomen en
vertrekken van dezelfde plaats. Gezien het verblijf in hostels lijkt mij dit geen besparing op het budget.

Harm
#6 - 23-04-2009, 18:55 uur

Dirc

Ticket was 480 euro retour.

Banana hostel is puur omdat het ons leuk leek.
#7 - 23-04-2009, 20:53 uur

Marianne


Vliegen op San Diego en vertrekken vanuit San Fransisco is volgens mij duurder dan aankomen en
vertrekken van dezelfde plaats. Gezien het verblijf in hostels lijkt mij dit geen besparing op het budget.

Dat is niet zo, je betaalt het gemiddelde van een retour San Diego en een retour SF - als je het met dezelfde maatschappij doet.

Marianne
#8 - 23-04-2009, 23:10 uur

Marianne

Vergeet Tijuana, ik hoor alleen maar verhalen over morodpartijen de laatste tijd. Weinig toeristen en een onprettige sfeer.

Voor een bezoek aan de GC moet je inderdaad minsten 1 nacht uittrekken.
Boek zo snel mogelijk iets in Yosemite (annleren kan altijd nog), het is er erg vol!

Ik vind de oute prima, maar de verdeling niet geweldig; veel tijd voor de steden en maar 3 dagen voor de grootste parken in het zuidwesten die ja alleen al voor het rijden nodig hebt. Kijk eens in ons 2004 en 2006 verslag voor de route van Las vegas naar SF via DV en Yosemite.

Marianne
#9 - 23-04-2009, 23:15 uur

Dirc

We zitten inderdaad nog te twijfelen om in de steden maar 2 nachten door te brengen en in de parken meer.
Ik ga het eens in de groep gooien. Dan past de GC er ook in misschien.
#10 - 24-04-2009, 11:24 uur

Dirc

-
#11 - 25-04-2009, 11:08 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2009, 14:23 uur door Dirc »

Marianne

Dirc,

Misschien kun je het wat leesbaarder opstellen (en dan bedoel ik niet het engels). Alle tekst tusseondoor is niet zo interessant voor de forumleden em je kunt nu niet in een oogopslag zien hoe lang jullie ergens zitten.

Zet het eens in de vorm
dag 1 van a naar b
dag 2 van b naar c,

etc.

Nog even een vraag: waarom Owens Lake? Wat is hier? Ik heb het al eens eerder in een schema gezien maar nog nooit begrepen waarom het opgenomen werd.

Marianne
#12 - 25-04-2009, 14:24 uur

hdeweert

Zo te zien aan sommige afstanden zijn jullie liefhebbers van auto rijden.
De door jou aangegeven route naar de Noord kant van de Grand Canyon is 427 Km vanaf Las Vegas.
Je bent bijna de hele dag kwijt om er te komen en natuurlijk ook weer een hele dag om weer dezelfde weg terug te rijden.
Als jullie dat echt willen doen zou ik maar vast een slaapplaats reserveren, want in de wijde omgeving is er verder geen
hotel te vinden. dat deel zou ik maar laten voor wat het is. Dan heb je tenminste twee extra dagen.
Harm
#13 - 25-04-2009, 15:12 uur

Dirc

Dirc,

Misschien kun je het wat leesbaarder opstellen (en dan bedoel ik niet het engels). Alle tekst tusseondoor is niet zo interessant voor de forumleden em je kunt nu niet in een oogopslag zien hoe lang jullie ergens zitten.

Zet het eens in de vorm
dag 1 van a naar b
dag 2 van b naar c,

etc.

Nog even een vraag: waarom Owens Lake? Wat is hier? Ik heb het al eens eerder in een schema gezien maar nog nooit begrepen waarom het opgenomen werd.

Marianne

Het was een letterlijke copy / paste. Zal het morgen even aanpassen.
#14 - 25-04-2009, 19:06 uur

Dirc

Zo te zien aan sommige afstanden zijn jullie liefhebbers van auto rijden.
De door jou aangegeven route naar de Noord kant van de Grand Canyon is 427 Km vanaf Las Vegas.
Je bent bijna de hele dag kwijt om er te komen en natuurlijk ook weer een hele dag om weer dezelfde weg terug te rijden.
Als jullie dat echt willen doen zou ik maar vast een slaapplaats reserveren, want in de wijde omgeving is er verder geen
hotel te vinden. dat deel zou ik maar laten voor wat het is. Dan heb je tenminste twee extra dagen.
Harm

Mij werd aangeraden om toch minder tijd in de steden zelf te zijn en de GC was een aanrader.
Owens lake was meer als tussenstop om niet in een keer naar DV te gaan.
#15 - 25-04-2009, 19:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15