Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute gevraagd voor LA-SF in 4 weken

Discussie gestart

Grens

Ik ben op zoek naar een logische reisroute incl overnachtingsplaatsen die per huurauto in 4 weken (8 juni - 6 juli) van LA naar SF voert. We willen het rustig aan doen dus geen lange reisdagen. Wij zijn geen hikers dus rijden, uitstappen, eventueel een niet al te lange wandeling en dan van de natuur genieten. Een zeer ruwe gedachte gang: LA - de verschillende nationale parken in Arizona en Utah - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - Napa Valley - SF waar we op de nationale feestdag willen zijn. Op verzoek van mijn vrouw en dochter: we moeten onderweg nog wel de gelegenheid hebben om te winkelen (waar zijn de grootste shopping malls onderweg  ?)
Bij voorbaat mijn dank
Groeten, Gerard
#1 - 25-03-2011, 14:49 uur

Tet14

6/8 Aankomst LA
6/9 en 10: LA
6/11 LA-Kingman
6/12 Kingman-GCNP
6/13 GCNP-Page
6/14 Page
6/15 Page-Monument Valley
6/16 Monument Valley-Moab
6/17 en 18 Moab
6/19 Moab Torrey
6/20 Torrey-Bryce
6/21 Bryce-Zion
6/22 Zion
6/23 Zion-Las Vegas
6/24 Las Vegas (shoppen)
6/25 Las Vegas-via Death Valley naar Lone Pine
6/26 Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite
6/27 en 28: Yosemite
6/29 Yosemite-Cambria
6/30 Cambria-Monterey
7/1 Monterey-Napa
7/2 Napa-San Francisco
7/3 en 4: SF
7/5: Vertrek SF
7/6: Aankomst AMS?
Geen details nog. Lange route maar dan heb je toch zo alle hoogtepunten op een eerste reis. Je komt vast nog wel eens terug om eea beter te bekijken. Als je deze reis te lang vindt sla dan Moab over en besteed meer tijd aan de plaatsen onderweg.
#2 - 25-03-2011, 18:02 uur

Hans B

Op verzoek van mijn vrouw en dochter: we moeten onderweg nog wel de gelegenheid hebben om te winkelen (waar zijn de grootste shopping malls onderweg  ?)
Bij voorbaat mijn dank
Groeten, Gerard
LA - Ontario bij de kruising van de I-15 en I-10 zit de Ontario Mall
Nabij Monterey in Gilroy aan de Hwy-101 en de Hwy-152 (South Valley Shopping Plaza

Ik zou Moab eruit laten en voor de andere highlights meer tijd nemen.
#3 - 26-03-2011, 10:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

#4 - 26-03-2011, 10:33 uur

Grens

Tet en Hans

Behalve het weer is niets zo veranderlijk als een mens.  We hebben nu besloten om naar en van LA te vliegen en het gedeelte tussen LA en SF te laten vervallen (SF en Yosemite al eens bezocht) Wij willen nu de route uitbreiden met een bezoek aan Colorado (Mesa Verde - Great Sand Dunes - Royal Gorge) Denken jullie dat dit binnen 4 weken mogelijk is ? Zo ja, hebben jullie nog een suggestie voor een aangepaste route ? Bij voorbaat mijn dank. Groeten, Gerard
#5 - 29-03-2011, 13:06 uur

Tet14

Voorruit maar, ik schud ze zo uit mijn mouw ;)
Ik zou dan trouwens niet  naar LA teruggaan maar terugvliegen van Phoenix.
6/8: Aankomst LA
9,10: LA
11: Naar Death Valley
12: DV-Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas-Zion
15. Zion
16: Zion-Bryce
17. Bryce-Torrey
18. Torrey naar Moab
19,20: Moab
23: ut128, Colorado NM-Montrose-Black Canyon of the Gunnison-Salida (wellicht een te lange dag)
24. Royal Gorge Bridge en naar Great Sanddunes NP
25. Alamosa-Pagos Springs-Durango
26. Durango-Silverton RR en naar Mesa Verde
27: Mesa Verde en naar Monument Valley
28: Monument Valley naar Page
29: Page
30: Page naar GCNP
7/1: GCNP naar Sedona
7/2: Sedona
7/3: Naar Phoenix
7/4: Even bijkomen in Scottsdale
7/5: Naar huis.
Alhoewel de rit van Montrose naar Salida prachtig is zou ik Royal Gorge Bridge niet hoog op mijn lijst hebben staan. Wellicht een extra dag in Las Vegas en dan Hoover Dam en de New Bridge bezoeken. Deze brug is bijna net zo groot als Royal Grorge en kost geen $ 20,-- pp. Ook Great Sanddunes zijn heel mooi maar een grote omweg zou ik er niet voor over hebben. Ook Sanddunes  in Death Valley NP. De rit van Montrose naar Durango over us550 is een van de mooiste routes in de USA via Ouray en Silveron. Je zou ook langer in Mesa Verde kunnen doorbrengen. Om nog maar niet te spreken van de langere route via Moki Dugway etc van Mesa Verde naar Monument Valley.Tet
#6 - 29-03-2011, 15:14 uur

Grens

Hoi Tet
Kan je nog iets uit je andere mouw schudden gebaseerd op het volgende (ik heb een retourvlucht LA geboekt aangezien we een rechtstreekse vlucht prefereren)
1. na aankomst volgende dag vertrekken en de reis in omgekeerde volgorde maken zodat we de laatste 3 dagen in LA zijn (aankomst dan vanuit Las Vegas (3 nachten) - DV)
2. Sanddunes en Royal Gorge laten vervallen doch wel de rit Durango - Montrose er in laten zitten met een langer verblijf  in Mesa Verde (alles volgens je tips)
Bedankt en groeten, Gerard
 
#7 - 29-03-2011, 17:43 uur

Marianne

Ha ha, Gerard, jij houdt wel van gemkakkleijk! Waarom niet zelf een poging wagen? Gewoon de zaak in omgekeerde volgorde opschrijven en je aanpassingen verwerken. Bekijk het eens met googlemaps of met mapquest.com, dan krijg je een idee van de afstanden en de reistijden.
Mesa Verde kan wel met 1 overnachting, het hangt er ook van af waar je vandaan komt en hoe ver je de volgende dag wilt rijden. Zie ons 2008-verslag voor ons bezeok aan Mesa Verde (met 2 tours).

Marianne
#8 - 29-03-2011, 20:27 uur

Grens

Hoi Marianne,
Je hebt gelijk dus dat ga ik maar eens doen
Groeten, Gerard
#9 - 31-03-2011, 12:19 uur

Tet14

En zet dan de route maar weer hier op het forum...
#10 - 31-03-2011, 12:30 uur

Truus

We blijven optimistisch ;), wij zijn 19 mei in de buurt.....maar zullen ons uiteraard eerst in LV laten i nformeren of de pas open is of niet. en anders de mooie routen via Sequia en Kings.

Truus
#11 - 31-03-2011, 13:03 uur

Grens

Hoi Tet
Dat zal ik doen maar in een nieuwe topic want de vlag laadt de dekking niet meer
Groeten, Gerard
#12 - 31-03-2011, 15:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15