Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisroute LA vv in 4 weken

Discussie gestart

Grens

Onderstaand mijn geplande route
8/6 aankomst
9/6 Los Angeles - Palm Springs  (Joshua Tree)
10/6 Palm Springs - Scotsdale
11/6 Scotsdale - Sedona
12/6 Sedona - Grand Canyon (al eens eerder bezocht)
13/6 Grand Canyon - Page
14/6 Page
15/6 Page - Monument Valley
16/6 Monument Valley
17/6 Monument Valley - Mesa Verde
18/6 Mesa Verde
19/6 Mesa Verde - Durango - Montrose
20/6 Montrose - Moab
21/6 Moab
22/6 Moab
23/6 Moab - Capitol Reef
24/6 Capitol Reef
25/6 Capitol Reef - Zion
26/6 Zion
27/6 Zion - Bryce
28/6 Bryce
29/6 Bryce - Las Vegas
30/6 Las Vegas
1/7 Las Vegas
2/7 Las Vegas - Death Valley
3/7 Death Valley - Los Angeles
4/7 Los Angeles
5/7 Los Angeles
6/7 vertrek

Is dit een logische route ? Is verblijf te Monument Valley en Moab te lang ? Zo ja waar extra nachten  verblijven ?
Jullie adviezen wordt ten zeerste op prijs gesteld
Groeten, Gerard
#1 - 31-03-2011, 15:28 uur

Ine

Een prima route met genoeg tijd het e.e.a. te bezoeken/doen.
Allen zou ik die nacht Scottsdale omzetten naar Sedona en daar 2 nachten verblijven.
Scottsdale en PS lijken veel op elkaar en in Sedona heb je meer te doen.
Tenzij je meer tijd neemt in Scottsdale (dus  1 extra nacht) en eventueel naar het Arizona Desert Museum in Tucson gaat. Geen Museum maar een schitterende planten/dierentuin in de woestijn. Ga wel 's ochtends vroeg, anders wordt het al snel te heet. Of rij die dag de Apache Trail (deels of helemaal).
Weet wel dat het in Scottsdale in de zomer makkelijk 40 graden is...

Die extra nacht Mon. Valley is eventueel niet nodig, vanaf Page zit je er al vrij snel en zo heel veel is er niet te zien.
In Moab is heel veel te zien/doen en daar zou ik zeker niets vanaf halen.
Je kunt naar Canyonlands NP, Arches NP, Dead Horse SP, de toeristische route langs de Colorado, eventueel een jeeptocht of mountainbike tocht maken, raften op de Colorado e.d.

Als je in Montrose nog tijd hebt, bezoek dan the Black Canyon of the Gunnison NP.
Onderweg van Montrose naar Moab kan je een korte omleiding maken en rijden via Colorado NM, dat vrijwedl evenwijdig aan de highway ligt.
Aangezien je Yosemite overlsaat neem ik aan dat je dat al gezien hebt?
#2 - 31-03-2011, 15:49 uur

Hans B

Gerard,
route ziet er goed uit.
Net als Ine zou ik niet weten waarom je Scottsdale moet bezoeken, tenzij je nog verder richting oost of zuid gaat, maar daar ontbreekt je de tijd aan. Palmsprings - Sedona is oké.
Van Arches zou ik via de I-70 naar Capitol Reef en de Staircase Escalante route nemen (HWY-24). Vergeet Goblin Valley niet, erg mooi mini parkje. Daarna kom je eerst in Bryce en niet in Zion. Een ruime middag (of ochtend) is meer dan voldoende om het relatief kleine park te bekijken.
Verder zou je in Zion (een veel groter park) best een extra dag kunnen verblijven (lees wandelen).
Verder zou ik geen H(m)otels vastleggen en lekker kijken waar ik aan het eind van de dag zou uitkomen.
#3 - 31-03-2011, 16:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wama

Scottsdale is enkel te doen als je de dag erna de Apachte trail doet.
Is wel een mooie route en wij deden hem met een gewone personenwagen.
Zeker een stop maken in Goldfield Ghost Town.
Kijjk ons verslag van verleden jaar over de Apache trail:

http://blog.seniorennet.be/1948guido/archief.php?ID=644540

Een mooie rustige route.
Veel plezier nog met uw voorbereiding.
Ria en Guido
#4 - 31-03-2011, 16:12 uur

Tet14

Mooie route Gerard ;)
Palm Springs ligt  niet echt gunstig voor een bezoek aan Joihua Tree. Ik zou die nacht in Twentynine Palms logeren. Dan de volgende dag naar Sedona.  Er is genoeg te zien en te doen in Scottsdale/Phoenix maar daar heb je geen tjd voor met slechts een nacht. En idd, 2 nachten Monument Valley is vaak wat te veel van het goede.
Met een volle dag tussen MV en MV....kan je een fraaie omweg nemen via Moki Dugway etc.  En je doet, zoals Hans al zegt,  Zion en Bryce in de verkeerde volgorde. Bezoek ook Valley of Fire SP tussen Zion en Las Vegas.
Tet
#5 - 31-03-2011, 21:59 uur

Grens

Een ieder bedankt voor de adviezen die ik zo veel mogelijk zal gaan verwerken. Als ik hiermee klaar ben zou ik gaarne de aangepaste route voor een laatste maal aan jullie ter beoordeling voorleggen
Groeten, Gerard
#6 - 31-03-2011, 22:27 uur

Marianne

Als je de Grand Canyon al eens eerder hebt bezocht zou je er misschien deze keer voor kunnen kiezen om naar de North Rim te gaan. Verder vind ik Monument Valley en Mesa Verde vrij ruim zo, daar zou een nacht minder kunnen, net als in Bryce. Maar 2 nachten is wel prettig natuurlijk.

Marianne
#7 - 31-03-2011, 22:49 uur

Hans B

Van Monument Valley naar Mesa Verde kun je een klein zijstapje maken naar Four Corners, niet super bijzonder maar toch wel een markant puntje in Amerika. Als je via Bluff over de 162 rijdt, een km of 20 om, als je van Kayenta over de 160 gaat kom je er langs.
#8 - 01-04-2011, 07:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ja, niet om ver voor om te rijden, maar wel aardig als je er in de buurt bent. Wij hebben het in 2008 ook bezocht toen we van Mesa Verde naar Monument Valley reden - zie ons reisverslag voor de route en foto's.

Marianne
#9 - 01-04-2011, 08:19 uur

Grens

Onderstaand mijn aangepaste route.
8/6   aankomst LA
9/6   LA - Joshua Tree NP - Twentynine Palms
10/6   Twentynine Palms - Sedona
11/6   Sedona
12/6   Sedona - Grand Canyon North Rim - Jacob Lake
13/6    Jacob Lake - Page
14/6   Page
15/6   Page - Monument Valley - Mexican Hat
16/6   Mexican Hat - Moki Dugway - Natural Bridges - Mesa Verde
17/6   Mesa Verde
18/6   Mesa Verde - Durango - Montrose
19/6   Montrose - Black Canyon of the Gunnison - Moab
20/6   Moab
21/6   Moab
22/6   Moab - Goblin Valley - Capitol Reef (Torrey)
23/6   Torrey
24/6   Torrey -  Bryce
25/6   Bryce
26/6   Bryce - Zion
27/6   Zion
28/6   Zion -  Valley of Fire - Las Vegas
29/6   Las Vegas
30/6   Las Vegas
1/7   Las Vegas - Death Valley
2/7   Death Valley - Los Angeles
3/7   Los Angeles
4/7   Los Angeles
5/7   Los Angeles
6/7   vertrek
Aangezien 1 nacht Monument Valley is vervallen hield ik 1 dag over (voorlopig maar bij LA toegevoegd)
Iemand nog een suggestie voor die dag ?
Het blijkt dat reserveren voor een overnachting binnen een NP soms al niet meer mogelijk is dus dat wordt soms overnachten in een plaats buiten het park

Bij voorbaat mijn dank voor jullie input
Groeten, Gerard
#10 - 01-04-2011, 17:16 uur

Marianne

Het zal lastig worden om nog iets te vinden. Boek eventueel iets wat je kun annuleren, en bekijk regelmatig of er iets vrij komt als je in het park wilt zitten. Je kunt ook kijken of je wel iets kunt vinden als je de route andersom doet.
Voor de North Rim heb je nu weinig tijd; misschien daar die extra dag? Ik zou de NR plannen tussen Bryce en Zion. Probeer of de lodge iets vrij heeft, zelf zou ik er alleen maar naar toe gaan als ik in de lodge kon overnachten denk ik.

Marianne
#11 - 01-04-2011, 17:47 uur

Hans B

Hoewel ik het vaak eens ben met Marianne, zou ik je in deze route toch niet aanraden om de North Rim te doen.
Het gaat je erg veel tijd kosten en hoewel de North Rim 500 meter hoger ligt dan de South Rim, is het uitzicht toch min of meer hetzelfde.
Verder is er behalve enkele uitzichtpunten weinig tot niets te doen.
Op de South Rim heb je het dorp, visitor center, de shuttle naar Hermit's Rest en je eigen rit richting het oosten.
In mijn ogen in jouw route geen echte meerwaarde, dan liever een dag extra in ZION.
#12 - 01-04-2011, 20:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Verder is de lodge aan NR vaak al een jaar van te voren volgeboekt. We hebben wel eens geprobeerd vlak voor sluiting mid october daar te overnachten maar helaas.
#13 - 01-04-2011, 23:37 uur

Old Faithful

Aangezien 1 nacht Monument Valley is vervallen hield ik 1 dag over (voorlopig maar bij LA toegevoegd)
Iemand nog een suggestie voor die dag ?
Je zou tussen Montrose en Moab een ovenachting in Grand Junction kunnen plannen om Colorado N.M. te bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#14 - 02-04-2011, 14:52 uur
Groet,

Old Faithful

Grens

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie adviezen
Ik denk dat deze topic nu kan worden afgesloten
Groeten, Gerard
#15 - 03-04-2011, 12:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15