Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute las vegas, zion, bryce, moab, monument valley, grand canyon 2017

Discussie gestart

black adder

hey iedereen, dit is onze route/reisplan voor volgend jaar Mei (in het Engels)
Indien er mensen die deze route ook gemaakt hebben of gaan doen, elke tip is welkom.
routes, hotels, tijdschema's, dingen die we zeker moeten doen/zien enz..
Dit is de eerste maal dat we op eigen houtje met een ander koppel zo een trip ondernemen
dus alle hulp/info is welkom, mvg Geert:
pr 29: Arrive Las Vegas Overnight Las Vegas

Apr 30: Drive to Zion NP. Overnight Springdale.

May 1: Zion for most of the day. Drive to Bryce to arrive before sundown. Overnight Bryce

May 2: Bryce to Torrey. Overnight Torrey.

May 3: Capitol Reef AM. Drive to Moab. Overnight Moab

May 4: Arches

May 5: Canyonlands

May 6: Drive to Monument Valley. Overnight MV.

May 7: Up early and drive to South Rim GC.stay until sunset.

May 8: Grand canyon sunrise - drive to Las vegas (5hour drive)

May 9:  Las Vegas

May 10: Las Vegas

May 11: Las Vegas

May 12: flight home
#1 - 24-06-2016, 14:33 uur

Hans B

De mei vakantie geeft je niet wat meer speling?
Ik snap dat het wat snel moet, maar ik vind dat je eigenlijk wat meer tijd voor ZION moet uittrekken.
ZION is een echt prachtig wandelpark.
Eén dag ARCHES wordt ook een haastklus.
Verder mis ik in de route Page
Dus ik zou zeggen wat minder Las Vegas.
Maar dat is up to you.

Misschien een one-way vanaf Phoenix en in Las Vegas te eindigen.
Moab is in 14 dagen wel een hele uithoek.
#2 - 24-06-2016, 16:00 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2016, 16:03 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

black adder

hey Hans, ja jammer maar we hebben echt geen speling, maar we zijn niet echt grote wandelaars dus dat gaat wel meevallen, en we willen op het laatst enkele dagen Vegas om te relaxen en te gokken ;) hahaha
#3 - 24-06-2016, 17:22 uur

black adder

De nieuwe route: alle suggesties, opmerkingen, tips zijn meer dan welkom.
ook wat is een faire prijs voor een vliegtuigticket retour brussel/amsterdam - Las Vegas ?



Apr 29:  Arrive Las Vegas  Overnight St. George

Apr 30:  Zion              Overnight Springdale.

May  1:  Zion Am        PM:  Bryce sunset  Overnight Bryce

May  2:  Bryce am afternoon to Torrey. Overnight Torrey.

May  3:  Capitol Reef AM.  PM: Drive to Moab. Overnight Moab

May  4:  Arches

May  5:  Canyonlands Am    PM: drive to Monument valley overnight MV

May  6:  Monument Valley Am   Pm: drive to Page

May  7:  Lake Powell - antelope canyon - grand canyon sunset
 
May  8:  Grand canyon

May  9:  Grand canyon  drive to Las Vegas

May 10:  Las Vegas

May 11:  Las Vegas

May 12:  Las vegas - flight home
#4 - 25-06-2016, 02:03 uur

Cees A

Ik weet niet van welke internetpagina je al die Engelstalige reisschema's plukt, maar kun je er niet beter gewoon zelf een maken ?
Een die aansluit bij je eigen wensen en behoeften en die rekening houdt met de beperkte tijd die je hebt.
Je tweede schema is zo mogelijk nog gehaaster dan het eerste.  Ik ga daarom terug naar je 1e schema en maak daar een kleine variant op.

29-04: Amsterdam – Las Vegas
30-04: Las Vegas – Zion
01-05: Zion      – Bryce
02-05: Bryce     – Capitol Reef
03-05: Capitol Reef – Moab
04-05: Moab
05-05: Moab
06-05: Moab      – Page
07-05: Page
08-05: Page      – Grand Canyon
09-05: Grand Canyon – Las Vegas
10-05: Las Vegas
11-05: Las Vegas
12-05: Las Vegas  – Amsterdam
13-05: Aankomst Amsterdam   

29-04: Als je met een overstap naar Las Vegas vliegt kom je half/eind van de middag aan in Las Vegas.
Oppikken van je koffers en bij het rental car center je huurauto ophalen kost je al gauw 1½ uur.
Ga dan niet meer naar St.George rijden, maar blijf in Las Vegas slapen.
Tip: Als je met 4 personen gaat rondreizen is een auto met voldoende kofferruimte belangrijk.
 4 grote koffers + handbagage in de kofferbak van een sedan gaat niet lukken
Met zoveel bagage is een minivan of een SUV aan te raden.
Van die auto's kun je de 3e bankrij neerklappen om extra bagageruimte te creeeren.

30-04: De volgende ochtend ben je door het tijdverschil met Nederland om 4 uur klaarwakker.
Maak daar gebruik van door vroeg te gaan rijden zodat je op tijd bij Zion bent.
Omdat Utah in een andere tijdzone ligt verlies je dag wel een uur. Hou daar rekening mee.

01-05: Zion is een mooi park, maar wel een park dat je pas goed leert kennen als je er gaat wandelen.
Als je, zoals je schrijft, niet wil / kunt of gaat wandelen is een extra volle dag in Zion weinig zinvol.
Rij na de lunch richting Bryce zodat je daar eind van de middag en avond hebt om het park te bekijken.
Bryce is niet zo groot. In ongeveer 3 uurtjes heb je (als je niet gaat wandelen) dit park wel gezien.

02-05: Rij over de mooie scenic route 12 via Escalante naar Capitol Reef.
Zoek bij youtube maar eens naar filmpjes over deze Hwy 12, dan zie je wat je kunt verwachten.

03-05: Vandaag de rit naar Moab. Maak onderweg een korte stop bij Goblin Valley.

04-05: Een hele dag om Arches national Park te bekijken
05-05: Een hele dag voor Canyonlands national Park en Dead Horse Point state park te bekijken
Als je op deze dagen nog tijd over hebt, neem dan eens een kijkje bij Hell's Revenge. (zie filmpje)
https://www.youtube.com/watch?v=O_qD-Q6Wpn8

Of huur mountainbikes en rij de Slick Rock Trail: (zie filmpje hieronder)
Als die Slick Rock Trail niks voor jullie is, er zijn bij Moab ook speciale "beginnersroutes".
De fietsenverhuurder kan je daar alles over vertellen.
https://www.youtube.com/watch?v=hmDZUY5kGdw

06-05: Vandaag rij je van Moab via Monument Valley naar Page.
In jullie schema's blijf je overnachten bij Mon. Valley.
Het bekijken van dit park inclusief het rijden van de looproad kost je echter slechts een paar uur.
Vandaar dat ik zou adviseren om Mon. Valley te bezoeken "op doorreis" en in Page te overnachten.
(Zie voor info over Page de voorbeeldroute)

07-05: Je hebt een hele dag om Horseshoe Bend, Antelope Canyon en Lake Powell te bekijken.

08-05: Omdat je gisteren tijd had voor alle bezienswaardigheden van Page kun je vandaag vroeg vertrekken naar Grand Canyon.
Die extra dag in Page geeft je dus automatisch ook meer tijd voor Grand Canyon.
(Zie voor tijdbesteding bij Grand Canyon de voorbeeldroute)

09-05: Vandaag de laatste rit in deze route, Grand Canyon - Las Vegas.
Als je vroeg vertrekt uit Grand Canyon zou je nog via Oatman (stukje route 66 over de Sitgreaves Pass) en Laughlin kunnen rijden.
Maar je ziet vanzelf of je daar nog zin en tijd voor hebt.

Hierboven verwees ik een paar keer naar onze voorbeeldroute.
De route op zich, en zeker het 1e en laatste deel van die route, is voor jou niet zo interessant, want je hebt al een route.
Maar vanaf Las Vegas loopt die voorbeeldroute langs parken en plaatsen die jij ook bezoekt.
Misschien is het daarom toch nuttig om de info over die plaatsen en parken even door te nemen
Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Succes met je planning en straks een fijne vakantie,  Cees
 


 
#5 - 25-06-2016, 10:26 uur

black adder

hey Cees, hartelijk dank voor deze tips en route aanpassing...Zijn er dingen die u nog zou veranderen? Zoals gezegd is dit de eerste keer dat we zelf een reis samen stellen. Hebben we met deze route voldoende tijd om alles goed te zien?
Alle praktische tips (eten, hotels, rijroutes..etc) zijn meer dan welkom, u mag ze ook altijd doormailen naar (e-mailadres verwijderd) als dit niet teveel moeite is natuurlijk. Alvast geweldig hartelijk bedankt om te reageren en ons verder te helpen, mvg Geert
#6 - 25-06-2016, 12:53 uur
« Laatst bewerkt op: 25-06-2016, 13:10 uur door Cees A »

Old Faithful


Tip: Als je met 4 personen gaat rondreizen is een auto met voldoende kofferruimte belangrijk.
 4 grote koffers + handbagage in de kofferbak van een sedan gaat niet lukken
Met zoveel bagage is een minivan of een SUV aan te raden.
Van die auto's kun je de 3e bankrij neerklappen om extra bagageruimte te creeeren.

Houd er rekening mee dat dit niet geldt voor de "kleinere"  SUV modellen.

Adviezen worden bij voorkeur op het forum geplaatst, zodat anderen er mogelijk in de toekomst ook nog iets aan hebben.

Persoonlijk ben ik er huiverig voor een e-mail adres op een open forum te zetten. Misschien kun je het verwijderen en het in je profiel zetten. Volgens mij kan Cees het als moderator dan zien. Anders ben je altijd nog via een p.m. te bereiken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#7 - 25-06-2016, 13:03 uur
« Laatst bewerkt op: 25-06-2016, 13:08 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

black adder

hey, dank u voor de tip, we gaan waarschijnlijk 2 grote en 2 kleine koffers meenemen, is dan bvb de chevrolet een optie (zie foto) hartelijk dank voor de tip. (we zijn met 4 personen)

#8 - 25-06-2016, 13:20 uur

Cees A

Vermelden van een emailadres op een forum staat bijna gelijk aan smeken om grote hoeveelheden spam in je mailbox
Ik ben daarom zo vrij geweest je emailadres uit je bericht te verwijderen.

Ik vermeld tips over je reis e.d. ook liever op het forum, dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan.
Echt privacy-gevoelige vragen kun je eventueel per prive-bericht sturen.
Veel van je vragen zullen al worden beantwoord als je de informatie bij de voorbeeldroute leest.

Ik denk dat de manier waarop ik zelf deze reis zou indelen niet zo relevant is. Het is jouw reis, niet de mijne.
Ik zou bijvoorbeeld, omdat wij fanatieke wandelaars zijn, veel meer tijd nemen voor bepaalde parken.
Ik ben, om maar wat te noemen, vorig jaar 2 volle dagen in Zion geweest en 2 volle dagen in Capitol Reef.
Ik heb in jouw schema rekening gehouden met je opmerking dat jullie geen wandelaars zijn.
Jullie hebben in de 2 halve dagen die je voor Zion hebt en de halve dag in Capitol Reef dan ook beduidend minder tijd dan ik vorig jaar had.
Je hebt genoeg tijd om de highlights te bekijken en voor 1 of 2 korte wandelingen, maar te weinig voor de in de voorbeeldroute beschreven middellange of langere hiking trails.
Als je meer tijd wil voor Zion, Bryce en Capitol Reef moet je Moab schrappen en, zoals in een van de modules van de voorbeeldroute is beschreven, van Capitol Reef via de Moki Dugway en Goosenecks state park naar Monument Valley rijden.
Je schema komt er dan geheel anders uit te zien.

Old Faithful heeft gelijk vwb de SUV.  Alleen de full-size SUV heeft een 3e bankrij, de midsize SUV (zoals bv de Toyota RAV4) niet.
Toch kun je in zo'n midsize SUV, omdat je hierin je koffers kunt opstapelen, al meer bagage kwijt dan in een sedan.
Bedenk ook dat reistassen gemakkelijker weg te stouwen zijn dan harde koffers.
Maar ...... je uiteindelijke auto-keuze is natuurlijk afhankelijk van wat jullie allemaal aan bagage meeslepen
In een minivan of een fullsize SUV is sowieso meer (koffer)ruimte.

Edit:
Naar aanleiding van je laatste bericht deze aanvulling.
Ik heb zelf meerdere malen zo'n Impala gehad en kan je uit ervaring vertellen dat bij die auto 2 grote koffers plat naast elkaar kunnen liggen. 
Daarnaast was dan nog plaats voor onze 2 (rechtop staande) handbagagekoffertjes en een paar trays met flesjes drinkwater
Ik weet niet hoe dik jullie 2 "kleine koffers" zijn en ik heb de overblijvende kofferruimte nooit gemeten, maar echt veel hoogte had je bij die Impala dan niet meer over. 
2 grote koffers van het formaat zoals ik heb op elkaar stapelen had in ieder geval niet gekund
Dit Youtube filmpje geeft je misschien een beter idee van de kofferruimte.
Bedenk echter goed dat de afmetingen van je koffers bepalen of en hoe je ze kunt laden en stapelen.
Bedenk ook dat het niet zeker is dat je een Impala krijgt. (hoewel de kofferruimtes van alle fullsize sedans niet zo veel van elkaar afwijken)
https://www.youtube.com/watch?v=i3B6nGQD9W4

#9 - 25-06-2016, 14:06 uur

black adder

hey Cees, hartelijk dank...
In Zion zijn we anderhalve dag, kan je ms een leuke wandeltrip voorstellen die niet te lastig is en geen uren duurt
maar toch meer dan de moeite waard is ( we hebben een persoon die niet zo ver en lang kan wandelen wegens ziekte) dus daar moeten we rekening meehouden. Zouden we die wandeltocht dan de eerste dag doen in Zion ? en wat dan de 2dag ?  Indien we de 2dag omstreeks 15:00 naar Bryce vertrekken , is dat dan ok voor
Bryce diezelfde dag/avond nog te verkennen ?
mijn excuses voor de vele vragen en alvast bedankt voor de vele antwoorden ;)
#10 - 25-06-2016, 14:48 uur

Cees A

Ik schreef eerder al, lees nou eerst eens de informatie van de voorbeeldroute waar ik naar linkte.
In die info worden de meeste van je vragen al beantwoord.

Gemakkelijke wandelingen in Zion:
Pa'rus:  een vlakke trail die begint bij de brug bij het visitorcenter, de rivier volgt en eindigt bij het History Museum of bij Canyon Junction.
Bij beide genoemde eindpunten kun je op de shuttlebus stappen.
Riverside Walk: Een vlakke trail die start bij de laatste shuttlebusstop en je langs de rivier naar het begin van de Narrows wandeling voert.
Weeping Rock:  Een heel korte trail, maar wel een met een steile klim.

Emerald Pools Trail: De Lower Pool is gemakkelijk bereikbaar, maar het stuk tussen de Lower en de Upper pool vereist iet meer klimwerk.
Watchman Trail: De Watchman Trail start bij het visitorcenter. De aanloop en het laatste stuk zijn vlak, maar daartussenin zit een venijnige klim

Tussen Zion en Bryce, net na de tunnel, vind je nog de mooie Canyon Overlook Trail.

Uitgebreide info over genoemde wandelingen vind je via de voorbeeldroute bij Zion. Klik op de linkjes bij de genoemde wandelingen.
Zie: ----->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136276/#msg136276
#11 - 25-06-2016, 15:29 uur

Dirc

Wellicht overbodig na Cees zijn uitgebreide antwoord maar met 2 weken kun je natuurlijk ook kiezen voor een one-way. Bijvoorbeeld starten in Phoenix, GC, Page, Moab, Bryce, Zion, Vegas (of andersom natuurlijk). Bespaart je 1 dag.

Qua auto hadden wij met 4 personen de Dodge Caravan. Alles pastte prima achterin. Op de achter'bank' heb je 2 stoelen. Hiertussen kan prima een koelbox staan.

Probeer je route verder eens uit te schrijven net als Cees dat gedaan heeft. Zet er voor jezelf ook de kilometers bij, de pure reistijd van A naar B, de stoptijden op de verschillende plaatsen en je krijgt een indruk van je reissnelheid.
Wees niet bang dat je te weinig ziet (ik trap er zelf ook steeds in) want er is natuurlijk veel meer dan de highlights die benoemd zijn. Je zal veel vaker willen stoppen om even van het uitzicht te genieten, uit te rusten, een broodje te eten (of burger).
#12 - 25-06-2016, 19:38 uur

black adder

hartelijk dank voor de info en de tips Cees en Kris

mvg
#13 - 26-06-2016, 03:29 uur

Cees A

Je vraag over hotels is nog niet beantwoord.  Die vraag is ook niet zo gemakkelijk te beantwoorden.
Wat verwacht je namelijk van je overnachtingsplaatsen ?
Vind je locatie belangrijk en wil je "on the spot" overnachten (in of vlakbij nationale parken)
Hou er dan rekening mee dat je daarvoor een prijs betaalt.
Je kunt ook iets verder van een park of stadscentrum af gaan zitten.
Je krijgt daar vaak een beter hotel voor minder geld, maar moet dan wel 15 - 30 min extra reistijd accepteren 
 
Ik kan mijn eigen ervaringen vermelden, maar mijn hoteleisen hoeven niet overeen te komen met die van jou.
Ik persoonlijk hoef niet per se "on the spot" te overnachten. Prijs/kwaliteitsverhouding telt voor mij zwaarder.
Als ik op 30 min afstand van een park of stadscentrum een beter hotel kan krijgen voor (veel) minder geld ga ik graag die 30 min extra rijden
Mijn reistempo laat dat ook toe.  Kijk wel goed of de lagere prijs de extra reistijd rechtvaardigt.
Voor een paar tientjes ga je natuurlijk niet extra rijden.
Maar wat doe je als het verschil 100 $ per kamer per nacht is ..................

Maar ik loop even je reisschema langs en vertel welke overnachtingsplaatsen in aanmerking komen.
Het complete hotelaanbod en de prijzen kun je bekijken op een van de vele hotelzoek en boekingssites.
Kijk voor je iets boekt ook altijd op de website van het betreffende hotel zelf.
Vaak zijn de annuleringsvoorwaarden er beter (gratis annuleren) en je kunt gebruik maken van AAA korting.
 
Zion:
Het dorpje Springdale ligt tegen de westelijke ingang van Zion aan en ligt het dichtst bij Zion.
Bijkomend voordeel van Springdale is dat er een shuttlebus door Springdale naar het visitorcenter van Zion rijdt.
Je kunt je auto dus bij je hotel laten staan.
Op 30 min rijden van Springdale ligt het plaatsje Hurricane en op 50 min rijden St.George.
Voordeel van deze plaatsen zijn de lagere hotelprijzen. Nadeel is de extra reistijd.
Ik slaap zelf altijd in St.George. Ik vind dit gewoon een enorm leuk plaatsje en neem de 50 min reistijd voor lief.
Het heeft vele restaurants, biedt shoppingmogelijkheden voor de avonduren of je kunt naar Pioneer Park.
Voorheen was daar de Hampton Inn mijn vaste favoriete hotel, maar de nieuwe Comfort Inn St.George North is ook erg goed.

Bryce:
Vlakbij de ingang van Bryce vind je Ruby's Inn, Best Western Plus en Bryce View Lodge en bij de kruising met Hwy 12 Bryce Canyon Resort.
In het plaatsje Tropic, op 15 min rijden van Bryce en in Panguitch, op 25 min rijden vind je ook diverse hotels/motels.
Ik heb zelf ervaring met Bryce Canyon Resort waar ik een paar jaar geleden als walk-in voor 70 $ kon overnachten.
Vorig jaar was de prijs ineens gestegen naar bijna 300 $ en ben ik naar de Quality Inn gegaan op de kruising van de 12 en de 89.

Capitol Reef:
Op de kruising van Hwy 12 en Hwy 24 ligt een Days inn hotel en er schuin tegenover de Red Sands Inn.
Ik heb in beide overnacht en beide waren best goed.
Tussen genoemde kruising en de ingang van het park liggen nog een paar hotels die er ook goed uitzien.
Kijk qua prijs zeker eens naar de Affordable Inn.

Moab:
Moab heeft vele hotels in alle prijsklassen. Moab is ook gewoon een leuk plaatsje om 's avonds door te wandelen.
Nadeel is de prijs. Moab is een dure plaats aan het worden.
Alternatieven in de omgeving zijn er, gezien jullie reisrichting, eigenlijk niet.
Green River, een doods snelwegdorpje aan Interstate 70,  is het dichtstbijzijnde alternatief, maar dan zit je op 45 min van Arches.
Ik heb zelf ervaring met diverse hotels in Moab. Super8, Aarchway Inn, Holiday Inn Express, Comfort Suites, Best Western waren allemaal goed.
Vorig jaar echter ben ik vanwege de prijs (meer dan 200 $) naar Green River "gevlucht" en de 45 min reistijd voor lief genomen

Page:
Voor Page geldt eigenlijk hetzelfde als voor Moab. Veel aanbod in hotels, maar vrij duur.
Ik heb zelf ervaring met de Holiday Inn Express, de Super8 en de Best Western. De HI Express en de Super8 waren goed, de BW is geen aanrader

Grand Canyon:
In het park zelf is het aanbod beperkt en snel uitverkocht. Als je in het park wil slapen moet je er snel bij zijn of hopen op een annulering.
Tegen de ingang van het park ligt Tusayan en hier zijn diverse hotels.
De rondvlucht-helicopters over de Grand Canyon vertrekken vanaf het vliegveld van Tusayan.
Op 30 min rijden, op de kruising van de 180 en de 64, ligt het dorpje Valle met een paar hotels en op 1 uur rijden Williams met vele hotels.
Grand Canyon staat niet zo hoog op mijn favorietenlijstje. Het is m.i. een park van "been there. done that".
De paar keer dat ik er ben geweest heb ik, vanwege de prijs en het feit dat mijn reistempo het toeliet, in Williams overnacht.
Een keer in de Howard Johnson (is nu een Days Inn geworden) en 1X in de Comfort Inn. Beide waren best goed.

Las Vegas:
Las Vegas is een verhaal op zich. Hier is zoveel keus.  De fundamentele keus waar je voor staat is:
Ga je in een van de mega-grote casino-hotels op de strip of kies je voor de rust en kleinschaligheid van een off-strip hotel.
Vroeger, in de tijd dat hotels als Stardust en Frontier nog bestonden was de Frontier mijn favoriet.
Ben ook 1X uitgeweken naar Imperial Palace, de huidige Linq, maar dat was 20 jaar geleden al een gedateert hotel met "slijtagesporen".
Tegenwoordig geef ik de voorkeur aan een gewoon, klein zakenhotel in Henderson op 10 min rijden van de Strip
Weg uit het uitgaansgewoel van de strip en een hotel waar ik m'n auto voor de deur kan parkeren i.p.v op 20 min. lopen op de zoveelste verdieping van een parkeergarage.

Moraal van het verhaal:
Keuze van een hotel is vooral persoonlijk.
Ervaringen van anderen moet je niet te zwaar laten meewegen. Hun voorkeur hoeft de jouwe niet te zijn.
Ik heb de mijne, zij het summier en met motivatie voor die keuze, toch vermeld om je een idee te geven.
Maar zoals gezegd, til daar niet te zwaar aan.
#14 - 26-06-2016, 11:18 uur

Old Faithful

In Springdale is http://www.zionparkmotel.com/ een van de minst dure opties. Ik vond dit hotel goed genoeg, net als enkele bekenden die er ooit logeerden.
Bij Bryce is Tropic een goede optie.
In Torrey (Capitol Reef) logeerden wij in 1996 in een Best Western in Torrey, het huidige Capitol Reef Resort. Wij hadden daar een magnifiek uitzicht op de rode rotsen. Ik heb me echter laten vertellen dat dit uitzicht door begroeiing veel minder is geworden. In 2008 logeerden wij in de Wonderland Inn. Ik kan die niet meer terugvinden. Ik denk dat het nu Red Sands Hotel (ook door Cees genoemd) is, maar ik weet dit niet zeker. In 2012 logeerden wij in http://www.torreyschoolhouse.com/about/index.shtml. Mooi gebouw, mooie tuin, mooie kamer en een heerlijk ontbijt.
In Moab logeerden wij in ooit in de Super 8 en de laatste keer in het Bowen Motel. Dat was in 2008 nog een van de betaalbare opties maar is inmiddels ook behoorlijk aan de prijs geworden.
Als je bij de Grand Canyon zonsondergang en/of zonsopkomst belangrijk vindt, zou ik kiezen voor accommodatie in het park of in Tusayan. Anders zijn inderdaad Valle en Williams inderdaad goede opties. Beter dan Flagstaff.
In Las Vegas is voor velen de ervaring van een (luxe) hotel aan de Strip van belang. Voor mij is Las Vegas nooit meer geweest dan een toevallige overnachtingsplaats op doorreis of de plek van waar ik terug naar Nederland vloog. Ik ken daarom alleen het inmiddels afgebroken Landmark Hotel, de Travelodge op de Strip en de Super 8 op Koval Lane en dus zal ik me hier verder van advies onthouden.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#15 - 26-06-2016, 12:39 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15