Nog even dit verzekeringsverhaaltje aanvullen.
De verzekeringen die je echt nodig hebt zijn CDW/LDW en LIS/SLI.
CDW/LDW (beide afkortingen worden gebruikt) komt overeen met onze cascoverzekering en dekt schade aan je "eigen" huurauto.
LIS/SLI is (een aanvulling op) de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en deze dekt schade die jij aan anderen toebrengt.
Een LIS/SLI verhoogt het dekkingsbedrag voor de aansprakelijkheidsverzekering naar (meestal) 1 miljoen of (soms) 5 miljoen.
Tot zover komt het redelijk overeen met je Nederlandse autoverzekering. Toch ?
Hier heb je ook een WA verzekering en daarnaast hebben velen een beperkte of complete cascoverzekering.
Als je, zoals ik eerder schreef, je huurauto boekt via een Europese tussenpersoon, website of reisorganisatie zitten deze verzekeringen er altijd bij.
Nu komen we bij de "toeters en bellen".
Aan de balie probeert men vaak een PAI of PEC verzekering te verkopen. (afkorting is afhankelijk van maatschappij)
PAI betekent Personal Accident Insurance en PEC staat voor Personal Effect Coverage.
Beide verzekeringen dekken schade aan inzittenden en je persoonlijke eigendommmen.
Als je een goeie reisverzekering hebt die dit ook al dekt heb je GEEN PAI/PEC nodig.
Sommige verhuurders hebben bepaalde risico's zoals schade aan bodem en ruiten uit de verzekering gelicht en verkopen dit nu, aan de balie, als "extra"
Of je zaken moet doen met bedrijven die er dergelijke praktijken op na houden is aan jou. Ik mijd ze in ieder geval als de pest.
Wat men ook graag verkoopt is Road Assistance, een hulpdienst voor lekke banden, lege accu, sleutels in de auto laten liggen of kwijt.
Als je zelf handig bent en een wiel kunt wisselen heb je geen RA nodig, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Ik had vorig jaar voor het eerst in 25 jaar Amerika een lekke band, heb zelf in 10 min tijd het wiel gewisseld en in het eerstvolgende dorp de band laten vernieuwen.
De bandenzaak belde met Hertz, kreeg meteen het zakelijke creditcardnummer van Hertz en kon alle kosten daarop declareren.
Totaal oponthoud: Nog geen half uur. Als ik op allerlei "hulpdiensten" had moeten wachten had ik daar waarschijnlijk veel langer wortel staan schieten.
Maar ....... Ik kan me voorstellen dat mensen die minder handig zijn dit soort dingen liever aan anderen overlaten.
Als je autohuur aanvangt in Californie hoef je niet extra te betalen voor een tweede bestuurder. (is daar wettelijk zo geregeld)
Laat je dus geen betaald "pakket" aansmeren waar een extra bestuurder inzit als je route in Californie start.
Je betaalt dan voor iets wat je anders ook gratis had gekregen.
Over de verhuurmaatschappij:
Degenen onder ons die regelmatig naar Amerika gaan hebben bijna allemaal wel een favoriete verhuurder.
Voor de een is dat maatschappij A, voor de ander Maatschappij B. Iedereen heeft bepaalde redenen om bij zijn favoriet te blijven.
Het meemaken van onplezierige dingen zoals pech en schade en de reactie van de verhuurder hierop kan de relatie versterken of breken.
Voor mij persoonlijk zijn dergelijke ervaringen uit het verleden een goede reden om bij Hertz te huren.
Dan is er nog een categorie mensen die het allemaal niet zoveel kan schelen en voornamelijk naar de prijs kijkt.
Voor diegenen zijn er legio boekingssites waar je prijzen kunt vergelijken. Ik zal het lijstje hieronder vermelden.
http://www.alamo.co.uk/britshttps://www.alamo.com/ (Let erop dat je, ivm verzekeringen, op deze website het vinkje weghaalt bij "Resident of the United States" )
http://www.ebookers.de/http://www.expedia.nl/http://www.usareisen.de/http://www.drive-usa.de/http://www.rentalcars.com/http://www.autoeurope.nl/http://www.uscarhire.com/https://www.hertz.nl/http://www.sunnycars.nl/Let erop dat sommigen eventuele drop-off kosten niet apart vermelden, maar in het tarief verwerken. Kijk altijd naar de totaalprijs.
Gebruik bij Hertz de CDP kortingscode van de ANWB 504224
Succes met vergelijken.