Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute/wensenlijst voor 26 dagen (netto) het zuid- en middenwesten

Discussie gestart

Hans B

Zo op het eerste oog is de route prima te doen.
Natuurlijk kun je wel wat gaan schuiven, maar dat kun je zelf het beste bekijken als je onderweg bent.
Bespreek dan je overnachtingsplekken niet zo ver in het vooruit, dan blijf je flexibel.

Je opmerking over dat de canyons in Canyonlands mooier zouden zijn, tja weet ik niet.
Ik vond wel dat de canyons als canyons beter te zien zijn.
In de Garnd Canyon is het allemaal zo groots en ver weg.

Vanaf Yosemite rij je min of meer door het wijn gebied, of je daar nu 2 x een ½ dag extra aan besteden moet, ach laat het lekker op je afkomen.

Iedereen heeft in Amerika altijd maar één probleem, dat is tijdgebrek.
#16 - 20-01-2016, 16:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

JennieRob

We kunnen inderdaad onderweg de boel nog aanpassen. De afstanden per dag zijn in ieder geval niet zodanig dat we nergens kunnen gaan kijken en alleen maar fotostops kunnen maken. Op een enkele dag na, dan.
En we leggen maar beperkt vast, onderweg misschien een of twee dagen van tevoren of helemaal niet.

Pffff, wat zijn die helikoptervluchten boven de Grand Canyon prijzig zeg, voor zo'n half uurtje....

Iemand een idee voor een leuk hotel op de Strip in LV?
#17 - 20-01-2016, 17:21 uur

Terpies


Iemand een idee voor een leuk hotel op de Strip in LV?

Wij hebben altijd enorm naar ons zin in het Bellagio of het Venetian. Het hangt helemaal van de dag af wanneer je er bent.

Mijn ervaring is dat je op een doordeweekse dag een prima kans hebt om korting te krijgen als je aan de balie onderhandelt, zeker als je een paar nachten blijft.

Algemene Tip: schrijf jezelf als je aan de balie staat in een hotel altijd in met Dr. (Docter) als titel en benadruk dat je helemaal uit Nederland komt...blablablabla etc....ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je dan een gratis upgrade krijgt ;)
#18 - 20-01-2016, 18:50 uur

JennieRob

Hmmm, dat soort dingen doe ik liever niet. Wel vertellen dat ik uit Nederland kom natuurlijk, maar een titel voor mijn naam zetten die ik niet heb ....
We blijven waarschijnlijk maar 1 nacht. Ik zal eens kijken naar de hotels die je noemt. Ik heb een keer in Treasure Island gezeten, maar die wil ik nu dus niet meer. Voor de afwisseling.
#19 - 20-01-2016, 18:55 uur

JennieRob

Ik denk dat ik een dag aan LV toevoeg (Rob wil ook een show zien) en dan een dag later pas richting Death Valley ga. Dat gaat dan ten kosten van een dag San Diego. Maar in het volgende deel van de reis kunnen we Napa Valley nog laten vervallen en uit LA vertrekken direct na ons bezoek aan Universal Studios, dus er is genoeg mogelijkheid om er een dagje San Diego weer bij te krijgen.
Ik wil de overnachting bij Death Valley vastleggen, dus qua planning heb ik twee afzonderlijke flexibele delen. Met een vast punt in het midden. En ik denk dat het eerste deel wel iets meer ruimte kan gebruiken. Dan hoeven we op dag 12 echt pas tegen de avond in LV aan te komen.
#20 - 21-01-2016, 19:17 uur

Cees A

Pffff, wat zijn die helikoptervluchten boven de Grand Canyon prijzig zeg, voor zo'n half uurtje....   

Helicoptervliegen is inderdaad duur. Als de prijs een obstakel is zou je een vlucht met een gewoon vliegtuig kunnen doen.
Vanaf Tusayan bij Grand Canyon worden ook vluchten met een gewoon vliegtuig, vaak met grote panoramische ramen, aangeboden.
Zie onder andere deze website: ---> http://grandcanyoncvb.org/air-tours/
#21 - 22-01-2016, 12:49 uur

JennieRob

Ik heb al eens in zo'n klein minivliegtuigje gezeten, in Peru om de Nascalijnen te bekijken vanuit de lucht. Niets gezien, alleen de binnenkant van een kotszak. Dus vliegtuigje valt voor mij sowieso af. Ik houd ook mijn hart vast voor een helikopter, maar wil dat toch een kans geven, met het risico dat ik ruim $200 kwijt ben en weer alleen een kotszak van de binnenkant heb kunnen bestuderen ....
#22 - 22-01-2016, 17:23 uur

JennieRob

Even iets heel anders, we willen dit weekend de vluchten gaan boeken. Wat is het handigst? Gelijk een auto erbij boeken? Los een huurauto zoeken? Ergens bij een reisbureau een vlucht in combinatie met een auto boeken? IM las zo hier en daar dat het met verzekeringen en zo bij een reisbureau allemaal al geregeld is, en dat je dat anders in de VS er nog apart moet bijbetalen.
#23 - 22-01-2016, 17:25 uur

Cees A

Nou, zo "mini" zijn die vliegtuigen niet die over de Grand Canyon vliegen.
Maar dat neemt niet weg dat ieder luchtvaartuig in meer of mindere mate last kan hebben van turbulentie en als je daar gevoelig voor bent .....

Turbulentie ontstaat overigens niet alleen door harde wind, maar is ook bij windstil weer mogelijk.
De zon warmt de aarde niet overal even sterk op en die thermiekverschillen kunnen voor aardige turbulentie zorgen.
Ik heb altijd zelf gevlogen en ik kan je maar 1 tip geven.
Zorg dat je die rondvlucht zo vroeg mogelijk in de ochtend maakt.
Dan is de aarde nog niet opgewarmd en de turbulentie vanwege thermiek minimaal of zelfs geheel afwezig.
Let op: Turbulentie door harde windvlagen kunnen op ieder tijdstip van de dag hinderlijk zijn, maar het is vaak de thermiek die de meeste turbulentie veroorzaakt.
#24 - 22-01-2016, 17:39 uur

Cees A

Over alles los of alles in 1 pakket boeken heeft zo ongeveer iedereen een eigen mening over.
Ik zou zeggen, vergelijk de prijzen. Soms is een pakket goedkoper, vaak maakt het niks uit.
Zolang je je auto boekt bij een Europese tussenpersoon of website heb je er alle benodigde verzekeringen bij.
Daar hoef je dus niet bang voor te zijn.

Dat baliepersoneel bij autoverhuurders op provisiebasis werkt en er dus persoonlijk baat bij heeft om jou vol te stouwen met allerlei onnodige verzekeringen is een ander verhaal.
Maar daar ben je zelf bij en je kunt daar altijd NEE tegen zeggen.
#25 - 22-01-2016, 17:49 uur

Cees A

Nog even dit verzekeringsverhaaltje aanvullen.
De verzekeringen die je echt nodig hebt zijn CDW/LDW en LIS/SLI.

CDW/LDW (beide afkortingen worden gebruikt) komt overeen met onze cascoverzekering en dekt schade aan je "eigen" huurauto.
LIS/SLI is (een aanvulling op) de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en deze dekt schade die jij aan anderen toebrengt.
Een LIS/SLI verhoogt het dekkingsbedrag voor de aansprakelijkheidsverzekering naar (meestal) 1 miljoen of (soms) 5 miljoen.

Tot zover komt het redelijk overeen met je Nederlandse autoverzekering. Toch ?
Hier heb je ook een WA verzekering en daarnaast hebben velen een beperkte of complete cascoverzekering.
Als je, zoals ik eerder schreef, je huurauto boekt via een Europese tussenpersoon, website of reisorganisatie zitten deze verzekeringen er altijd bij.

Nu komen we bij de "toeters en bellen".
Aan de balie probeert men vaak een PAI of PEC verzekering te verkopen. (afkorting is afhankelijk van maatschappij)
PAI betekent Personal Accident Insurance en PEC staat voor Personal Effect Coverage.
Beide verzekeringen dekken schade aan inzittenden en je persoonlijke eigendommmen.
Als je een goeie reisverzekering hebt die dit ook al dekt heb je GEEN PAI/PEC nodig.

Sommige verhuurders hebben bepaalde risico's zoals schade aan bodem en ruiten uit de verzekering gelicht en verkopen dit nu, aan de balie, als "extra"
Of je zaken moet doen met bedrijven die er dergelijke praktijken op na houden is aan jou. Ik mijd ze in ieder geval als de pest.

Wat men ook graag verkoopt is Road Assistance, een hulpdienst voor lekke banden, lege accu, sleutels in de auto laten liggen of kwijt.
Als je zelf handig bent en een wiel kunt wisselen heb je geen RA nodig, maar dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Ik had vorig jaar voor het eerst in 25 jaar Amerika een lekke band, heb zelf in 10 min tijd het wiel gewisseld en in het eerstvolgende dorp de band laten vernieuwen.
De bandenzaak belde met Hertz, kreeg meteen het zakelijke creditcardnummer van Hertz en kon alle kosten daarop declareren.
Totaal oponthoud: Nog geen half uur. Als ik op allerlei "hulpdiensten" had moeten wachten had ik daar waarschijnlijk veel langer wortel staan schieten.
Maar ....... Ik kan me voorstellen dat mensen die minder handig zijn dit soort dingen liever aan anderen overlaten.

Als je autohuur aanvangt in Californie hoef je niet extra te betalen voor een tweede bestuurder. (is daar wettelijk zo geregeld)
Laat je dus geen betaald "pakket" aansmeren waar een extra bestuurder inzit als je route in Californie start.
Je betaalt dan voor iets wat je anders ook gratis had gekregen.

Over de verhuurmaatschappij:
Degenen onder ons die regelmatig naar Amerika gaan hebben bijna allemaal wel een favoriete verhuurder.
Voor de een is dat maatschappij A, voor de ander Maatschappij B.  Iedereen heeft bepaalde redenen om bij zijn favoriet te blijven.
Het meemaken van onplezierige dingen zoals pech en schade en de reactie van de verhuurder hierop kan de relatie versterken of breken.
Voor mij persoonlijk zijn dergelijke ervaringen uit het verleden een goede reden om bij Hertz te huren.
Dan is er nog een categorie mensen die het allemaal niet zoveel kan schelen en voornamelijk naar de prijs kijkt.
Voor diegenen zijn er legio boekingssites waar je prijzen kunt vergelijken. Ik zal het lijstje hieronder vermelden.

http://www.alamo.co.uk/brits
https://www.alamo.com/  (Let erop dat je, ivm verzekeringen, op deze website het vinkje weghaalt bij "Resident of the United States" )
http://www.ebookers.de/
http://www.expedia.nl/
http://www.usareisen.de/
http://www.drive-usa.de/
http://www.rentalcars.com/
http://www.autoeurope.nl/
http://www.uscarhire.com/
https://www.hertz.nl/
http://www.sunnycars.nl/

Let erop dat sommigen eventuele drop-off kosten niet apart vermelden, maar in het tarief verwerken.  Kijk altijd naar de totaalprijs.
Gebruik bij Hertz de CDP kortingscode van de ANWB 504224
Succes met vergelijken.
#26 - 23-01-2016, 10:29 uur

JennieRob

Bedankt voor al deze info!
We starten in Phoenix, Colorado. Dus we gaan nu eens kijken of we de route misschien willen omdraaien, en prijzen van vluchten en autohuur erbij zoeken bij beide versies van de route. Al vind ik gevoelsmatig starten bij de parken en canyons en eindigen aan de kust het prettigst. Maar een tweede chauffeur voor 4 weken is best behoorlijk prijzig.
We gaan dus alles maar eens op een rijtje zetten.
#27 - 23-01-2016, 12:47 uur

Old Faithful

Ik denk dat je Phoenix, Arizona bedoelt.  ;)

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#28 - 23-01-2016, 17:35 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Maar een tweede chauffeur voor 4 weken is best behoorlijk prijzig.
We gaan dus alles maar eens op een rijtje zetten.

Er is nog een andere manier om een gratis 2e bestuurder te krijgen.
Als lid van het loyaliteitsprogrammama van een autoverhuurder wordt soms de echtgenote of partner als gratis 2e bestuurder toegevoegd.
Let op: Dit geldt niet voor iedere verhuurder.
Kijk dus eerst goed in de voorwaarden voor je zomaar ergens lid van wordt.
Ja, sorry, ik ken niet alle voorwaarden van alle verhuurders van buiten.   :D

Ik kan je wel vertellen hoe het bij mijn vaste verhuurder, Hertz, zit.
Wordt VOORDAT je daar een auto boekt lid van hun "Gold Plus Rewards" loyaliteitsprogramma.
De echtgenote of de partner van de hoofdhuurder mag dan altijd gratis optreden als 2e bestuurder.
Let op: Als je NA het boeken pas lid wordt gelden de voordelen van het lidmaatschap pas bij een volgende huur.
Zie: ----> https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
Klik bij het hoofdstuk "Waarde" op de link "meer informatie" en daar zie je dat je als partner gratis mag optreden als 2e bestuurder.
#29 - 23-01-2016, 17:48 uur

JennieRob

Er is bij Hertz een maximum bedrag verbonden aan de 2e chauffeur en dat scheelt aanzienlijk. Maar ik zal ook even kijken naar lidmaatschap van het een of ander. We wonen samen, dus dan is het bewijs van partnerschap wat moeilijk te leveren ...

Wat is trouwens jullie ervaring voor benodigde overstaptijd bij aankomst in de VS? Want volgens mij moet je op de eerste stop formeel de VS in en ik geloof dat dat wel eens traag kan verlopen?

En o ja, oeps, Arizona.
#30 - 23-01-2016, 21:56 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15