Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisroute/wensenlijst voor 26 dagen (netto) het zuid- en middenwesten

Discussie gestart

JennieRob

Toch nog een vraag.
We rijden vanaf Salinas langs de kust naar Hearst Castle en we denken erover om alvast een tour te boeken. Maar hoe laat? Het is 1,5 uur rijden als we geen stops maken, maar de vraag is nu: is er ergens een stop de moeite waard? Is die kustroute mooi en kun je daar af en toe stoppen om een stukje te wandelen? Of is het gewoon een saaie weg?
Onze volgende overnachting is in Paso Robles, 3 kwartier vanaf Hearst Castle. Is dat een route die de moeite waard is om extra tijd aan te besteden?

Kortom, is het verstandiger om rond 10 uur al bij Hearst Castle te staan of om 15 uur?
#76 - 24-04-2016, 19:46 uur

Cees A

Sorry, maar het is, zelfs zonder stops, wel "iets" meer dan 1½ uur rijden van Salinas via Hwy 1 naar Hearst Castle.
Verdubbel die tijd maar gerust.
Waarom zou je trouwens dat stuk zonder stops willen rijden ? Dit is het mooiste deel van de kust !
Je komt er diverse state parks tegen zoals:
Point Lobos: ---->  http://www.parks.ca.gov/?page_id=571 
En Julia Pfeiffer Burns state parks: ----> http://www.parks.ca.gov/?page_id=578
Bekijk de info over die parken eens, daar kun je toch niet zonder te stoppen langs rijden ?
Overigens, velen doen over het stuk tussen Monterey en San Luis Obispo/Pismo Beach een hele dag.
#77 - 24-04-2016, 20:38 uur

JennieRob

Oeps, inderdaad, verkeerd gekeken, het is ongeveer 3 uur rijden naar Hearst Castle. En we willen het juist niet zonder stops doen, als er wat te zien is onderweg. En dat is er blijkbaar. Dan denk ik dat we een late tour moeten boeken voor Hearst Castle. Bedankt voor de info!
Ik denk trouwens wel dat we tegen die tijd al een beetje 'parkmoe' zullen zijn .... maar dat zien we dan wel weer.
#78 - 24-04-2016, 23:34 uur

Cees A

Als je die overnachting van Paso Robles naar Cambria verhuist is volgens mij je probleem opgelost.
Je hoeft dan op de dag dat je langs de kust rijdt nergens rekening mee te houden en je kunt over die rit zo lang doen als je wil.
De volgende ochtend zit je in Cambria zo dicht bij Hearst dat je met de 1e ochtend-tour mee kunt.
Als je dat doet heb je verder ook de rest van deze dag vrij te besteden.
#79 - 25-04-2016, 09:31 uur

JennieRob

Bedankt, Cees. Daar zal ik eens naar kijken.
#80 - 27-04-2016, 11:36 uur

JennieRob

Even een vraag namens een vriendin die deze zomer naar het Westen gaat. Is de Tioga-pas te rijden als je flink last van hoogtevrees hebt? Ze rijden van west naar oost ....
#81 - 01-05-2016, 21:01 uur

Hans B

Het is bij het rijden van de TIOGApass niet zo dat je links en recht naast de weg 100den meters in de afgrond kijkt. Als dat met hoogtevrees wordt bedoeld.
#82 - 02-05-2016, 06:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Moeilijke vraag. Ik ben bang dat deze vraag alleen beantwoord kan worden door iemand die zelf hoogtevrees heeft.
Het is net zoals Hans schrijft, de Tioga road is breed genoeg en echt "enge" afgronden zijn er nergens.
Maar ja, wij hebben geen hoogtevrees ..............

Misschien kan je vriendin eens op Youtube kijken.
Er staan genoeg filmpjes op over de Tioga Road en beelden zeggen meer dan woorden.
Gebruik de zoekwoorden Tioga Road Yosemite en je bent een hele avond zoet om alles te bekijken.  :)
Dit is al een mooie:  https://www.youtube.com/watch?v=kRQLugT8sWg
#83 - 02-05-2016, 08:49 uur

JennieRob

Ik zal het doorgeven.

Overmorgen vertrekken we. Vandaag gekeken of we al vanuit huis konden inchecken en nu hebben ze een vlucht veranderd. Op de terugweg is de binnenlandse vlucht 2 uur later geworden (met ook een ander vluchtnummer). Dat betekent dat we in Minneapolis maar iets meer dan 1 uur overstaptijd hebben in plaats van de door ons geplande 3 uur.
Wat denken jullie? Te kort of is dat haalbaar? Moeten we in San Diego al de hele internationale toestanden doorlopen, of gebeurt dat pas op de tussenstop in Minneapolis? Want als dat laatste het geval is, dan is het in ieder geval te kort.
Wat een gedoe, zeg. En ook waardeloos dat ze dat niet even gemaild hebben .....
#84 - 05-05-2016, 22:32 uur

Old Faithful

Je komt in Minneapolis Amerika binnen en je gaat daar al langs de Immigrations Officer en door de douane. Je moet dus ook de bagage van de band halen en meteen na de douane weer inleveren. Dat laatste kost weinig tijd, omdat de bagage al gelabeld is.
Blijkbaar is d
Het is kort dag, maar kunt vandaag nog proberen via de luchtvaartmaatschappij al een latere vlucht te regelen. Als dat niet lukt, zou ik proberen zo snel mogelijk uit het vliegtuig te zijn en in het vliegtuig en op de luchthaven aan te geven dat je een heel krappe overstaptijd hebt. Misschien krijg je voorrang.

Succes en een heel fijne vakantie.
#85 - 06-05-2016, 00:51 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Je komt in Minneapolis Amerika binnen

Als ik het goed gelezen heb dan gaat het om de terugvlucht:
Op de terugweg is de binnenlandse vlucht 2 uur later geworden (met ook een ander vluchtnummer). Dat betekent dat we in Minneapolis maar iets meer dan 1 uur overstaptijd hebben in plaats van de door ons geplande 3 uur.

1 uur om over te stappen lijkt me niet veel. Hopen dat de 2e vlucht wat vertraagd is :)
Volgens mij krijg je op de binnenlandse overstap richting NL de koffers niet te zien, en als de koffers de vlucht niet halen worden ze wel thuis gebracht :D

Veel plezier.

Johan
#86 - 06-05-2016, 07:04 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Een beetje geruststellende mededeling van mijn kant.  Je vliegt waarschijnlijk met Delta ?
Op andere luchthavens zou 1 uur overstaptijd op de terugweg krap, cq niet genoeg zijn, op Minneapolis is dat geen probleem.
Kijk maar eens aan welke pier je binnenlandse vlucht aankomt en je Atlantische vlucht vertrekt.
Waarschijnlijk staan beide toestellen aan dezelfde pier en dat betekent dat je niet ver hoeft te lopen.
Bij die overstap heb je geen security of douanecontroles meer en je koffers worden automatisch overgeladen.
Het enige wat je hoeft te doen is vanuit het ene vliegtuig in het andere stappen.
 
Ik had een paar jaar geleden maar 40 min overstaptijd in Minneapolis en van die 40 min. bleef, door vertraging van 20 min bij vertrek uit Phoenix en weer wat tijd teruggewonnen tijdens de vlucht, uiteindelijk 25 min over.
Bij uitstappen in Minneapolis loop je meteen tegen zo'n bord aan waar alle departures op staan, je ziet meteen van welke gate je aansluitende vlucht vertrekt.

Bij ons was de Atlantische vlucht naar Amsterdam natuurlijk al wel bezig met boarden, maar we waren ruim op tijd.
Op Schiphol kwamen onze koffers trouwens als allereerste op de band.
Die koffers waren in Minneapolis natuurlijk als allerlaatste nog even snel in het bagageruim gepropt.

Zou ik het zo nog eens boeken ? Ja, gerust. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor de boeking bepaalde dingen had uitgezocht.
Ik ken om te beginnen de luchthaven van Minneapolis vrij goed.
Ik had van tevoren gezien dat onze vlucht uit Phoenix de 1e van die dag was. (het toestel had in Phoenix overnacht)
Dat minimaliseerde de kans op vertraging vanuit Phoenix al sterk. 
Ik had van tevoren ook gezien dat er na onze Atlantische vlucht op die dag nog 3 vluchten naar Amsterdam gingen dus er was een vrij grote zekerheid dat ik, bij missen van mijn aansluiting, toch nog diezelfde dag mee zou kunnen naar Amsterdam.

Kortom:  Ik zou het zo gewoon door laten gaan.
Het enige dat roet in het eten kan gooien is een flinke vertraging op je binnenlandse vlucht.
Ik wil je zo kort voor vertrek nog een fijne vakantie wensen.
Laat je bij terugkomst nog even weten hoe je ervaringen waren ?

#87 - 06-05-2016, 08:25 uur
« Laatst bewerkt op: 06-05-2016, 08:36 uur door Cees A »

JennieRob

Ik laat het nog wel weten. Ook hoe onze route uiteindelijk is geworden .... of dat het allemaal haalbaar is voor mensen die geen grote wandelingen maken. Dat is voor jullie ook interessant.

Bedankt voor de geruststelling trouwens! We vliegen inderdaad met Delta. En later op de dag gaat nog minstens 1 vliegtuig naar NL.
#88 - 06-05-2016, 11:43 uur

Old Faithful

Ik had inderdaad in de gauwigheid niet gezien dat het de terugvlucht betreft. Ik stond op het verkeerde been na het lezen van "morgen vertrekken we."  embarressed

Fijne vakantie.
#89 - 06-05-2016, 13:25 uur
Groet,

Old Faithful

JennieRob

We zijn weer terug en ik had beloofd nog wat te laten weten. Dit is de uiteindelijke trip geworden:
1.     Amsterdam  - Phoenix
2.     Phoenix – Petrified Forest - Holbrook
3.     Holbrook –Sedona - Flagstaff - Williams
4.     Williams - Grand Canyon (10.15 helikoptervlucht) – Big Water
5.     Big Water - Horseshoe Bend - 13.00 upper Antelope canyon  -  Kayenta
6.     Kayenta - 9.00 Monument Valley + Mystery Valley – Bluff
7.     Bluff  – Arches  -  Moab
8.     Moab –   Canyonlands Island in the sky – Dead Horse Point - Green River
9.     Green River – Capitol Reef – Torrey
10.     Torrey    - via route 12  Bryce - Tropic
11.     Tropic - Zion – St. George
12.     St. George -  Valley of fire - Hoover Dam – Las Vegas
13.     Las Vegas
14.     Las Vegas – Death Valley – Olancha
15.     Olancha – Kernville - Silver city ghosttown in Bodfish - Lindsay
16.     Lindsay - Sequoia – Kings – Fresno
17.     Fresno - Yosemite - Merced
18.     Merced –Oracle - Museum of PEZ -  San Francisco
19.     San Francisco
20.     San Francisco (10.00 Alcatraz)
21.     San Francisco – Silicon Valley (HP Garage, Google, Apple garage) - 13.00 Winchester mystery house –  Salinas
22.     Salinas -  16.00 Hearst Castle  – Paso Robles
23.     Paso Robles - Los Angeles
24.     Los Angeles (10.00 Warner bros, Hollywood-letters, walk of fame)
25.     Los Angeles -  San Diego
26.     San Diego - auto inleveren 18.00  uur
27.     San Diego
28.     8.45 ophalen door shuttle: San Diego– Amsterdam
29.     Aankomst in Amsterdam

Immigratie in Seattle duurde ongeveer een half uur, dus de 3,5 uur overstaptijd was ruim voldoende. En op de terugweg was de 5 kwartier overstaptijd in Minneapolis ook voldoende.

De route was goed te doen, we hadden voldoende tijd in de parken om rond te rijden en een aantal korte 'easy' wandelingetjes te maken. Alleen Kings canyon en Seqouia National park waren wel wat veel samen op 1 dag, maar dat kwam misschien ook omdat we niet vlak bij het park overnachtten (kostenoverwegingen). We zaten daar toch ruim een uur van het park af. Het viel ons ter plaatse ook wel op dat de plaatsjes vlakbij de parken veel toeristischer waren, met meer keuze aan eetgelegenheden en zo. En dat is toch wel handig, wij hebben echt soms flink moeten zoeken. In Big Water bijvoorbeeld was helemaal niets, niet eens een winkeltje. Dat wisten we niet van tevoren, dus we hebben toen onze zak chips maar opgegeten 's avonds. We waren te moe om terug naar Page te rijden om te gaan eten. Maar goed, dat moet je ook eens meegemaakt hebben.

in de steden hadden we ook voldoende tijd om te doen wat we wilden doen. We zijn niet zo van het shoppen, dus daar waren we geen tijd mee kwijt (behalve een aantal jeans gekocht).

We hebben geen aanpassingen hoeven maken op onze route, de motels die we geboekt hadden hoefden niet geannuleerd te worden en ook de excursies die we hadden geboekt, konden gewoon doorgaan.

Het was wel een vermoeiende reis: 4 weken lang telkens andere dingen bekijken .... op een gegeven moment raak je toch verzadigd en kunnen er geen indrukken bij.

Maar het was een mooie reis.
#90 - 07-06-2016, 20:04 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2016, 20:14 uur door JennieRob »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15