Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisschema eindejaar aan de westkust.

Discussie gestart

petras

We zijn er eindelijk uit dit wordt ons route en denk dat dit haalbaar is voor 16dagen.
dag 1: aankomst los angeles
dag 2: bezoek los angeles
dag 3: los angeles - monterey
dag 4: san fransico
dag 5: san fransico
dag 6: yosemite
dag 7: sequoia
dag 8: death valley
dag 9: las vegas
dag 10: las vegas
dag 11: grand canyon
dag 12: grand canyon
dag 13: flagstaff
dag 14: tucson
dag 15: Phoenix
dag 16: vertrek Phoenix
http://forum.verenigdestaten.info/Smileys/4thJuly/welcome.gifgroetjes
#1 - 18-04-2013, 14:56 uur

NMP

Hi Petras,
Een prachtige trip, ik denk z'n 3500 km? Wel jammer dat je eigelijk op maar weinig plaatsen 1 of 2 hele dagen kan blijven. Yosemite, Sequoia en Death Valley zijn echt minimaal 2 of 3 dagen waard.
Ga je met een camper of een auto ? In welke maand ga je?
Gr
Marco

#2 - 18-04-2013, 15:34 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

petras

Hi,
we gaan met de auto (minivan) , en periode tussen kerst en nieuw.
we hadden verschillende routes opgeschreven , maar voor ons was deze de beste.
beginnen in los Angeles en eindigen in Phoenix in Tucson willen we de vliegbasis bezoeken , omdat we ook met de feestdagen zitten hebben we moeten kijken wat open en niet open was.
En hebben we een keuze moeten maken.
gr Petra
#3 - 18-04-2013, 15:49 uur

Marianne

Als je het in een van/naar vorm opschrijft zie je beter waar je wel en niet voldoende tijd hebt.

Ik heb het even gedaan, zie hieronder.
Je ziet dan dat er heel veel reisdagen bij zitten. Zoek daar eens de reistijden bij, dan krijg je een beter beeld.

dag 1   Los Angeles      
dag 2   Los Angeles      
dag 3   Los Angeles    -   Monterey
dag 4   Monterey    -   San Francisco
dag 5   San Francisco      
dag 6   San Francisco    -   Yosemite
dag 7   Yosemite    -   Sequoia
dag 8   Sequoia    -   Death Valley
dag 9   Death Valley    -   Las Vegas
dag 10   Las Vegas      
dag 11   Las Vegas    -   Grand Canyon
dag 12   Grand Canyon      
dag 13   Grand Canyon    -   Flagstaff
dag 14   Flagstaff    -   Tucson
dag 15   Tucson    -   Phoenix
dag 16   Phoenix      

Het stuk van LA naar Monterey langs de kust is erg lang, ik zou wat eerder stoppen.
Voor Yosemite, Sequoia en Death Valley heb je nu hooguit een halve dag. Hou er ook rekening mee dat het vroeg donker is in die periode.
In Yosemite en Sequoia zul je sneeuwkettingen nodig hebben. Ik denk dat die parken heel mooi zijn in de winter, maar bereid je wel goed voor. Wat willen jullie daar gaan doen?

Misschien heb je iets aan ons 2011-verslag, wij zijn toen in december een aantal dagen vlak bij LA geweest. Ik vond Joshua Tree NP geweldig toen, jammer dat jullie dat niet meenemen. DV is in die periode ook heerlijk, daar zou je wel extra tijd voor uit kunnen trekken.
Zijn de tickets al geboekt? Misschien is het een idee om in SF te beginnen, dan via de kust naar LA, en via Joshua Tree naar Death Valley? Dan heb je wat meer tijd voor alles.

Marianne
#4 - 18-04-2013, 16:29 uur

petras

hi marianne,
Ja de tickets en auto zijn reeds geboekt.
En al verschillende hotels  want met de feestdagen is alles snel volgeboekt.
En onze kids wilden kerst vieren in san Francisco.
groetjes Petra
#5 - 18-04-2013, 16:37 uur

Marianne

Ik weet niet of je Yosemite en Sequoia hebt geboekt, maar misschien toch goed om dat wat flexibel te houden. Je zou bijvoorbeeld ook 2 nachten Yosemite kunnen doen en Sequoia overslaan als de wegen daar niet goed toegankelijk zijn.
Ligt het laatste stuk ook al helemaal vast? Met 2 nachten Grand Canyon én een nacht Flagstaff heb je daar aardig wat tijd, terwijl je nog een lange rit hebt naar Tucson. Is het in die tijd van het jaar niet aardiger om daar wat meer tijd door te brengen?

Marianne
#6 - 18-04-2013, 22:51 uur

Hans B

Hallo Petra,
prachtig dat je aan het eind van het jaar zo'n mooie reis gaat maken.
Ik ben het wel eens met Marianne dat het erg veel reizen is en er erg veel op het programma staat.
Ik ben dan ook benieuwd wat het achteraf allemaal geworden is en hoe je het beleefd hebt.
#7 - 23-04-2013, 10:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15