Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reisverzekering

Discussie gestart

AnnPhil

Hey allen,
Ik post mijn vraag hier omdat we naar het Westen reizen vanaf 8 augustus, doch mijn vraag is algemeen en geen specifieke vraag voor het Westen.
De vraag is vooral voor Belgische reizigers of eventueel Nederlanders die hierover kennis hebben. Een aantal ziekenfondsen in België komen niet tussen in de terugbetaling van kosten in de States naar aanleiding van consultatie bij dokter, ziekenhuis en ook niet voor terugbetaling voor medicatie. Ons ziekenfonds komt niet tussen.
Vraag : is het nodig om een bijkomende verzekering te nemen? Indien ja, welke? En welke verzekeringen zijn eventueel nog nodig?
Ter info : We verblijven met 3 personen in de States gedurende 3 weken, huren een auto (met de nodige verzekeringen bij Hertz), doen een rondreis van SF naar SF via LV en LA met daartussen veel bezienswaardigheden en parken.
Hartelijk dank op voorhand voor jullie antwoord.

AnnPhil
#1 - 01-07-2016, 14:29 uur

Cees A

Vraag : is het nodig om een bijkomende verzekering te nemen? Indien ja, welke? En welke verzekeringen zijn eventueel nog nodig?

Dat lijkt me wel verstandig, ja.
Ziektekosten in Amerika zijn vele malen hoger dan in Nederland of Belgie.
Als jij onverzekerd door ziekte of een ongeval in een ziekenhuis terecht komt ben je, financieel gezien, de pineut.

Hoe het in Belgie is weet ik niet, maar in NL zijn dit de meestvoorkomende manieren om je medische kosten tijdens een (vakantie)reis te verzekeren:
--- Je kunt bij je basis-ziektekosten verzekering een aanvullende verzekering nemen die o.a. medische kosten tijdens je reis dekt.
--- Je kunt aan je reisverzekering een module koppelen die medische kosten tijdens een (vakantie)reis dekt.
Let wel op dat je een verzekering met werelddekking neemt en niet alleen een voor Europa.

 
#2 - 01-07-2016, 15:28 uur

Makki

Reizen in de US is een plezier ... zolang je niets voorhanden hebt !
Doordat onze zoon in LA woont en werkt, reizen we jaarlijks af naar de States.
We weten dat een doktersbezoek heel wat kan kosten.
Daarom is het een heel verstandige keuze om als (Belgische) toerist een bijkomende verzekering af te sluiten, voor het geval dat ...
Een bijkomende verzekering is dan een must.
Persoonlijk geven wij de voorkeur aan Europ Assistance.  Ze hebben verschillende formules die de toerist een gerust gemoed geven.
Kijk even op hun site http://www.europ-assistance.be/nl/. Je zult beslist een gepaste formule vinden. Uiteraard zijn er nog andere maatschappijen die dergelijke polissen verkopen.
Succes en goede  reis .
Makki
#3 - 15-07-2016, 11:57 uur

Ben2USA

Ik zit in en totaal andere situatie (langdurige camper rondreis) maar misschien heb je iets aan het volgende:
https://www.reisverzekeringblog.nl/reizen-verenigde-staten-reisverzekering-noodzakelijk/ 
http://toptienlijst.nl/top-10-medisch-duurste-landen/
Plezier gewenst met voorbereiding en uitvoering!
#4 - 16-07-2016, 10:25 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

AnnPhil

Ik heb ons verzekerd bij Europ Assistance.
Voor 3 weken in de States kost ons dat 190 euro voor een complete reisverzekering (voor 3 personen).
Zo zijn we zeker en kunnen we rustig reizen.
Dank voor de tips
#5 - 29-07-2016, 16:56 uur

Ben2USA

Als je bij Anderzorg voor ziektekosten verzekerd bent, neem dan voor het jaareinde de werelddekking er bij, en neem dan de 10%-korting mee die je krijgt bij de wereld-reisverzekering van Unigarant, via hun. Heel betaalbaar en het lijkt me heel volledig. 180 dagen lang max.
#6 - 18-09-2016, 14:18 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15