Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisweg Page- Bryce canyon

Discussie gestart

mjh

hoi . iedereen,

onze route is eindelijk definitief.We gaan in juli voor de 3de maal naar Amerika! Een klein vraagje nog; tss Page en Bryce np is een dirth road. Is die vlot te berijden of rijden we toch beter om ?

groetjes mjh
#1 - 15-12-2011, 10:24 uur

Marianne

Je bedoelt de Cottonwood Canyon Road. Het beste kun je ter plekke informeren hoe de weg is. Ik meen gelezen te hebben dat hij tegenwoordig slecht onderhouden wordt en dus lastig begaanbaar. Maar hoe dan ook, altijd plaatselijk informatie inwinnen. Qua rijtijd zal het niet uitmaken of je de dirt road neemt of de gewone weg.

Voor bezienswaardigheden langs de route zie hier: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/cottonwoodcanyonroad/cottonwoodcanyonroad.html

Marianne
#2 - 15-12-2011, 12:38 uur

Tet14

De verharde wegen (us89 en ut12) zijn net zo mooi en zelfs sneller dan via Cottonwood rd.
#3 - 15-12-2011, 12:50 uur

mjh

dag Marianne en Tet

dank voor jullie antwoord; wij gaan dan opteren voor de gewone weg.

groetjes mjh
#4 - 15-12-2011, 20:48 uur

Mississippi

dag Marianne en Tet

dank voor jullie antwoord; wij gaan dan opteren voor de gewone weg.

groetjes mjh

Dan mis je deze prachtige weg:


cottonwood road is bij droog weer goed te doen  ;)
#5 - 16-12-2011, 10:45 uur

Dirc

Officieel mag je daar niet rijden met je rental toch?
#6 - 16-12-2011, 12:12 uur

Mississippi

Dit is een beetje een grijs gebied. Sommige verhuurders eisen dat je op "paved" roads moet blijven, andere hebben het over "regularly maintained" roads. Soms zijn "unimproved roads" of  "specific gravel and dirt roads not regularly maintained" verboden terrein. Ik rijd, zeker met een 4wd, wel over gravel roads. Anders kan je op veel plaatsen (ook campsites) niet komen. Het is wel duidelijk dat "off the road" nooit mag!
#7 - 16-12-2011, 12:42 uur

koosv

De CCR is inderdaad een schitterende weg, heel goed te doen, niet te missen en met mooie extra's zoals de grosvenor arch !! Heb me altijd afgevraagd waarom je op sommige stukken zoveel elektriciteitsdraden ziet, maar deze weg is juist als onderhoudsweg aangelegd, ben ik achtergekomen.

Het risico om hier te rijden is van heel andere aard: eens de smaak te pakken van de geweldige natuur die je ondergaat op en langs dit soort wegen, wil je nog veel meer van dit soort gebieden verkennen. En er zijn er vele zoals de mineral bottom road, little finland, white pocket etc.
WOW dit is heel wat anders dan Disneyland of de A2 !!!




#8 - 16-12-2011, 14:23 uur

mjh

waauw, is wel een te gekke road zo te zien op jullie foto's. Begin ik wel te twijfelen.Terplaatse maar kijken hoe oa. de weersomstandigheden zijn. Zo te zien is de weg beter dan de Schafertrail in Canyonsland. Die hebben we votig jaar gedaan zonder problemen.

groetjes aan iedereen!
#9 - 16-12-2011, 18:56 uur

Dirc

Ik kom vanuit Capitol Reef, dus volgens mij kom ik niet over deze weg.
En als ik van Bryce naar Zion rij, kom ik volgens mij eerder over de 89?
#10 - 16-12-2011, 21:11 uur

Mississippi

Ik kom vanuit Capitol Reef, dus volgens mij kom ik niet over deze weg.
En als ik van Bryce naar Zion rij, kom ik volgens mij eerder over de 89?



Topic: reisweg Page- Bryce canyon   :-\
#11 - 16-12-2011, 22:01 uur

Dirc

Excusez.

Page - Bryce
Ik dacht, wellicht kom ik er wel overheen als ik Bryce - Zion doe ofzo.
#12 - 16-12-2011, 22:06 uur

koosv

Het grappige is, zie ik nu, dat Mississippi de foto op ongeveer dezelfde plaats heeft genomen.

De CCR is gemakkelijker dan de shafer trail. eigenlijk heel goed te doen, tenzij het nat is (impassable when wet staat er aan het begin van de weg). Op bepaalde stukken bevinden zich hele fijne kleideeltjes, en bij nat weer wordt dat heel glad, maar in de zomer is het daar meestal wel droog is mijn ervaring. Je kan informeren bij een BLM kantoor, maar meestal kan je zelf ook wel goed beoordelen hoe het plaatselijke weer is en daarmee de staat van de weg.

voor een kaart en brochure: http://www.blm.gov/ut/st/en/fo/grand_staircase-escalante/Recreation/travel_brochure__.html
ca 41Mb
#13 - 16-12-2011, 22:49 uur

Tet14

De zomer is Monsoon season. Dan moet je zeker goed informeren of de weg berijdbaar is. Het probleem met die Cottonwood rd is dat hij een fluitje van een cent kan zijn maar ook in een nacht(dag)merrie kan veranderen
#14 - 16-12-2011, 23:17 uur

Hans B

Lijkt mij fantastisch om eens "off road" te rijden, maar met mijn vervoermiddel (avatar) gaat dat denk ik niet lukken.
#15 - 17-12-2011, 08:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15