Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

RoadTrip San Francisco - Las Vegas - LA

Discussie gestart

bbaarrtt

Hallo,

Volgende zomer hebben we met 2 een roadtrip gepland doorheen de West Kust van Amerika. Voor ons beide is het de eerste maal en daarom zijn we nog aan het uitzoeken hoe het allemaal geregeld dient te worden. Na wat opzoekwerk hebben we een aantal parken/steden/bezienswaardigheden genoteerd en daaruit zouden we een selectie moeten maken. Wat zo goed als vast staat is dat de trip zal beginnen in San Francisco, dan verder naar Las Vegas om te eindigen in Los Angeles. Bovendien zouden we de hele trip willen eindigen met nog 3 dagen New York. Zoals gewoonlijk is de benodigde tijd voor alle uitstappen veel groter dan de beschikbare tijd. We trekken namelijk 3 weken uit voor onze roadtrip ( 9 à 10 juli tot 30 juli).

Bij deze dus de vraag welke van de onderstaande dingen minder interessant zijn of kunnen overgeslagen worden. We zouden in bepaalde parken wel graag 1 (of misschien meerdere) trails willen doen.

- San Francisco (2 dagen)
- Yosemite National Park
- Sequoia National Park
- Death Valley
- Las Vegas (2 dagen)
- Zion National Park
- Bryce Canyon
- Monument Valley
- The Grand Canyon
- Hoover Dam
- Las Vegas
- Los Angeles (2 dagen)
- New York (3 dagen)


Graag uw mening over onze bescheiden planning. Er mag natuurlijk ook een alternatieve planning opgesteld worden.

Groetjes, Bart !  patriot
#1 - 01-12-2010, 21:30 uur

Marianne

Hallo Bart, welkom op het forum!
Je hebt een mooie route uitgezet, en het zal ook wel te doen zijn in een kleine 3 weken. Als je NY laat allen heb je wat meer ruimte om te wandelen en ergens eens wat langer te blijven.
Tussen de GC en LA zou ik niet weer langs Las Vegas gaan; het kan eventueel in 1 dag, maar je kunt ook nog een stop in Kingman of Palm Springs maken.
Als LA geen echte must is kun je ook overwegen om dat te laten vallen en in Las Vegas of Phoenix te eindigen.

Marianne
#2 - 01-12-2010, 21:46 uur

Hans B

Alternatieve route met alle highlights:
LA - kustweg - SF - Yosemite - Tioga Pass - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Page - Mon.Val vv. - Grand Canyon - Phoenix
Neem hiervoor tenminste de drie week, indien je echt nog naar NYC wilt hoop ik dat je daarvoor extra tijd hebt.
Anders wordt het wel een erg snel en summier bezoek.
Met bovenstaande route krijg je geen dubbele stukken.
Het enige park dat je mist is Sequoia.
De meesten bezoekers gaat het om de reuzenbomen en die vind je ook in het zuiden van Yosemite.
Je mist niet superveel door Sequoia over te slaan en het scheelt je wel veel mijlen.
#3 - 05-12-2010, 13:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bbaarrtt

Bedankt voor de reacties.

New York gaat hoogtwaarschijnlijk geschrapt worden van de trip. Dit kan immers later nog via een goedkope lastminute citytrip bezocht worden.

Op verscheidene sites ben ik tegengekomen dan je zulke route aan de west kust best start in San Francisco omwille van het huren van een auto. SF kan immers te voet bezocht worden en blijkt hopeloos te zijn voor het parkeren van een auto. Je kan dus een paar dagen later pas een auto gaan huren zonder er nadeel van te ondervinden.

Mag ik vragen wat een interessante stop zou zijn tussen Las Vegas en LA ? Wat zijn bv de troeven van Palm Springs, Kingman of Phoenix?

Ik vermoed dat ik de route een beetje ga aanpassen naar jullie adviezen. Lijkt volgend voorstel te doen in deze 3 weken?
SF - Yosemite - (Sequoia) - Death Vally - Las Vegas - Zion - Bryce - Page-  Monument Valley - Grand Canyon - Las Vegas/Palm Springs - LA - kustweg - SF
#4 - 05-12-2010, 22:25 uur

Tet14

Kan wel in drie weken. Zelf vinden we het prettig zo'n reis te eindigen in SF voor een paar dagen ipv aan het begin van de reis dus:
1. Aankomst SFO. Auto ophalen en in a/p hotel overnachten.
2. Naar Yosemite (ca 4 uur, wij rijden het liefst ca120)
3. Yosemite
4. Yosemite naar Lone Pine. Er is erg veel te zien tussen Yosemite en Death Valley NP over Tioga Pass en langs us395. Ook koeler dan DV.
5. Lone Pine naar Las Vegas via DV
6. Las Vegas
7. Las Vegas-Zion (via Lake Mead en Valley of Fire SP)
8. Zion
9. Zion-Bryce
10.Bryce-Page (ook erg veel te zien in Page)
11. Page
12. Page-Monument Valley
13. Monument Valley-GCNP. Na dhet voorafgaande zou ik mij beperken tot 1 nacht GC. En de volgende morgen. Dan op weg naar Kingman
14. GCNP en naar Kingman via R66 tussen Seligman en Kingman
15: Kingman via R66 (Sitgreaves pass en Oatman) naar LA
16: LA
17: La naar Cambria
18: Cambria naar San Franccisco
19 en 20: SF
21: Naar huis en je volgende reis plannen.
Dit is een populair rondje en een prima introduktie to de SW. Ik heb Hoover Dam eruit gelaten. Je kan een soortgelijke dam zien in Page (Glen Canyon Dam). Ook een stuk goedkoper om een tour te maken.
Tet
#5 - 06-12-2010, 12:39 uur

bbaarrtt

Dank je wel Tet14. Lijkt mij ook een zeer goede route.

Voor zulke route, boek je dan je slaapplekken best op voorhand? Ik neem aan dat je in de steden (SF, Vegas & LA) zeker op voorhand moeten boeken.
Om wat vrijheid te bewaren, boek je voor onderweg best nog geen hotels? Welke hotels/b&b zijn zeker aan te raden en welke te vermijden. Goeie nachtrust bij zulke trip zal wel een must zijn.  :)

Bovendien ben ik ook nog aan het twijfelen tussen Hertz en Alamo voor een auto te huren. Beide verhuurders hebben vrij goede commentaren.
Zijn er dingen die zeker moeten genomen worden bij het huren zoals verzekering of gps? Ik kom immers vrij grote prijsverschillen uit als ik het online laat berekenen.
#6 - 07-12-2010, 22:10 uur

Marianne

In juli zou ik het meeste wel boeken, en dan vooral in de parken. In de steden is het denk ik niet nodig, maar wel weer gemakkelijk; het is wel zo prettig om daar van te voren een goede buurt uit te zoeken.
Yosemite en de Grand Canyon zou ik zo snel mogelijk vastleggen of hopen op annuleringen. Zie daarvoor www.yosemitepark.com en www.xanterra.com .

Bij autohuur is een verzekering zeker nodig je hebt verschillende pakketten. Meestal is het duurste pakket niet nodig. Veel mensen boeken via www.usareisen.de maar bij een reisbureau heb je vaak ook goede prijzen.
Wij rijden altijd zonder gps, je kunt moeilijk fout rijden, zelfs i de steden is alles goed te vinden. wil je er toch een hebben dan kun je het goedkoopste ter plekke een kopen.
Een papieren kaart blijft onmisbaar - en het leukste vind ik.

Marianne
#7 - 07-12-2010, 23:22 uur

Tet14

Een gps koop je al voor zo'n $ 100,-- bij bv Wal*Mart. Huren kost al gauw € 7 -8 per dag. Maar wij reizen ook zonder gps. Koop vast een Rand McNally bij een goede boekhandel. Die zijn daar duurder dan in de USA maar de voorpret is toch ook wat waard.
Voor een eerste reis zou ik eerst eens naar een reisbureau gaan. Zoals Marianne al zegt, vaak goede aanbiedingen. Hertz of Alamo? Van beiden hebben we gehuurd maar meestal Hertz. Er zijn meer bedrijven zoals Budget, Avis, National etc. De verzekerings pakketten zijn meestal gelijk incl. LDW en LIS. Het verschil zit hem in extra bestuurders, gps, en de zg fuel option.
In het hoogseizoen zeker hotels reserveren. Voor de NP's zo snel mogelijk.
Yeehaw
#8 - 08-12-2010, 10:57 uur

mariannehoogendam

Wij hebben verleden jaar ongeveer de zelfde route gereden. Kijk eens op onze weblog. maartenenmarianne.blogspot.com.
Wij hebben bewust voor Sequoia National Park gekozen en niet voor de Tiogapas. Sequoia is ongelooflijk mooi en heel indrukwekkend. Dit park vonden wij een must see.

Veel plezier met je reis.
Marianne
#9 - 17-12-2010, 12:45 uur

kooten1959

Wij hebben dit jaar ook deze reis gemaakt ,gewoon eigen tomtom meegenomen hier er een amerika kaart eropgezet
Dat was echt ideaal
#10 - 18-12-2010, 14:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15