Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip West USA oktober 2017

Discussie gestart

Jeffrey Kuiper

Hallo mensen, heb mij al eerder voorgesteld en veel gelezen op dit forum.
toch zou ik graag jullie mening horen over onze geplande roadtrip.

Mijn vriendin Laurissa (21)  en ik Jeffrey (26) hebben vorig jaar besloten om een roadtrip te gaan
maken door het westen van Amerika, dit is de eerste keer voor ons.

Zoals ik lees doen veel 'first timers' een soortgelijke route.

Om te beginnen hebben wij onze vliegtickets al geboekt, vanuit dusseldorf naar San Fransisco.
We hebben voor Dusseldorf gekozen mede door het prijsverschil met Schiphol maar ook omdat het even ver weg is voor ons.
De aankomsttijd is +/- 13:00 in SFO

Ook de auto incl verzekeringen zijn geboekt met onbeperkte kilometers incl navigatie (budget) , hebben voor de ford escape 'or similar' klasse gekozen. Ik zelf rijd de hele route, dit ivm de (hoge) extra kosten voor jonge bestuurders.

Hier onze geplande route, vertrek 12-10  en terug op 10-11:

Dag 1: Aankomst San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: 8:00 Auto ophalen en rijden naar Monterey
Dag 4: Santa Barbara
Dag 5: Los Angeles
Dag 6: Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: San Diego
Dag 9: San Diego
Dag 10: Palm Springs / JoshuaTree N.P
Dag 11: Phoenix
Dag 12: Sedona
Dag 13: Tusayan (Grand Canyon)
Dag 14: Tusayan (Grand Canyon)
Dag 15: Page
Dag 16: Monument valley
Dag 17: Aches N.P
Dag 18: Bryce Canyon
Dag 19: Springdale/zion
Dag 20: Springdale/zion
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas
Dag 24: Las vegas
Dag 25: Death vally - Bodie
Dag 26: Yosemite
Dag 27: Sequoia N.P
Dag 28: San Fransisco
Dag 29: San Fransisco
Dag 30: San Fransisco (terugvlucht)

Sommigen zullen zich misschien bijvoorbeeld afvragen waarom we 4 dagen in Las vegas blijven,
wij zijn gek van auto's en toevallig zo gepland dat de SEMA autoshow dan is.. ( wij kunnen ons dagen vergapen aan auto's).
Dus als er nog iemand tips heeft mbt auto's hoor ik die graag!

Belangrijkste  activiteiten/bezienswaardigheden die we gepland hebben (nog niks vast) :

San Fransisco: Alcatraz ochtendtour, Smiddags fietsen huren en over de golden gate bridge,  fisherman's wharf, chinatown etc..

Monterey: Bij aankomst Fisherman's wharf, rond de middag 17 mile drive, 15:30-18:00 Walvissen en dolfijnen spotten (boottochtje)

Santa Barbara: Historic park, Botanic gardens, Courthouse, State street etc..

Los Angeles: Beverly Hills, Hollywood, Walk of fame, Hollywood Sign, Dodger stadium, Staples centre, Universal studio's., santa monica pier, venice beach etc.. Ook willen we een kijkje nemen op verschillende fast and furious locaties & Westcoast customs.

San Diego: Seaworld, USS Midway museum & Air en space museum

Palm Springs: Joshua tree N.P

Phoenix: Tonto national forest / tonto monument

Sedona: Rondtour met jeep/quad o.i.d

Tusayan/Grand canyon: 1e dag rustig op gemakje verkennen van de omgeving, 2e dag een helicoptervlucht + jeeptour in de grand canyon.

Page: Lower Antelope Canyon tour (rond 12 uur smiddag's), daarna Horseshoe bend.

Monument Valley: Tour doen met jeep/auto.

Arches N.P: Trial lopen/verkennen.

Bryce Canyon: Trial lopen/verkennen

Zion: Met shuttle bus, (zijn er net voor 1 november en heb gelezen dat je er voor die tijd niet met eigen auto mag rijden)

Las vegas: Heenweg langs de Hoover dam, natuurlijk de SEMA autoshow (meerdere dagen),  The Strip, Dingen opzoeken van tv, o.a Tanked, pawn stars etc. Ook willen we naar de Las vegas motor speedway en misschien naar een Shooting range(? tips welkom).

Van Las vegas rijden we in 1 keer door naar Bodie (indien mogelijk ivm weersomstandigheden in die periode). Dus een dag op gemakje door death valley in eens door rijden.

Yosemite: Indien mogelijk de tioga pass, anders een andere pass rijden (houden de NPS website in de gaten ivm weer).

Sequioa N.P: Verkennen /trial

Terug naar San fransisco, dag erna nog rustig dingen bekijken in San fransisco en de volgende middag vliegen we terug naar dusseldorf.

We hebben deze route zo gepland ivm de datum's van de SEMA autoshow, dit willen we zeker niet missen! anders hadden we misschien in het begin naar Yosemite en sequoia N.P gekund. Nu dus meer kans op een afgesloten park.

Overige dingen:

- Esta moeten we nog aanvragen ( doen we op tijd)
- Creditcards op beide namen hebben we.
- Sim kaartje kopen met mobiel internet ( tips? lees er veel over maar ben er nog niet uit).
- Gaan gebruik maken van Air bnb / Cabin's in nationale parken/ hotels/motels.  (1e en laatste dagen bij san fransisco willen we boeken en de rest ter plekke (verstandig of niet?).
- Alcatraz boeken we van te voren
- Antelope canyon tour (lower?) boeken we van te voren
- Grand Canyon helicopter + Jeep tour boeken we van te voren
- National park annual pass kopen we bij het eerste N.P

Heb misschien niet alles juist beschreven, maar dit is ruigweg onze planning voor de 30 dagen die we in amerika zijn!

Tips/op of aanmerkingen/vragen en ervaringen zijn van harte welkom!

Groeten Jeffrey











#1 - 18-04-2017, 21:50 uur

Old Faithful

Dit wordt ongetwijfeld een heel mooie reis. Die reis zit naar mijn mening grotendeels goed in elkaar. Ik zou enkele dingen toch anders doen.
Je plant één nacht voor Arches. Omdat je die dag van Monument Valley komt, betekent het dat je daar ongeveer een halve dag voor hebt. Bij Moab is echter veel meer te zien/doen, waarbij het Island In The Sky deel van Canyonlands N.P. en Dead Horse Point S.P. in mijn ogen eigenlijk wel "verplicht"  zijn. Hier zou ik minstens één overnachting extra doen.
De volgende dag heb je een vrij lange (en mooie) rit naar Bryce, waarbij je geen of weinig tijd zult hebben voor dingen als Goblin Valley S.P. en  Capitol Reef N.P. Meestal wordt tussen Moab en Bryce nog een overnachting in Torrey bij Capitol Reef N.P. gepland.

Wat zijn je plannen rond dag 24 en 25. Volgens je schema overnacht je dag 24 nog in Las Vegas en vertrek je dag 25 uit Death Valley.
Van Las Vegas via enkele bezienswaardigheden in Death Valley is eigenlijk te veel voor één dag, zeker in november als het al vroeg donker is. Bodie die dag nog bezoeken kun je helemaal vergeten. Dat zou dus de volgende dag moeten.
Verder heb je, ook zonder bezoek aan Bodie veel te weinig tijd voor Yosemite en  Sequoia. Ik zou dat laatste park daarom weglaten. Dat gedeelte van de route zou er dan zo uit kunnen zien:
Dag 24: Las vegas ----> wordt overnachten in Death Valley of Lone Pine
Dag 25: Death vally - Bodie ---> hier kun je niet overnachten, want het is een ghost town, probeer iets in Lee Vining te vinden
Dag 26: Yosemite
Dag 27: Yosemite
Dag 28: San Fransisco
Verder zou ik ergens twee overnachtingen weghalen en eentje bij Torrey en eentje extra bij Moab plannen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 19-04-2017, 01:22 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Sommigen zullen zich misschien bijvoorbeeld afvragen waarom we 4 dagen in Las vegas blijven, 
Nou nee, die 4 nachten (3 dagen) Las Vegas snap ik best.   :)
Ik maak me meer zorgen over een aantal andere knelpunten in je reisschema.
Je maakt namelijk de klassieke beginnersfouten.
Je verkijkt je op de afstanden die je gaat rijden en op de grootte van de nationale parken.
 
Dag 17 bijvoorbeeld. Bij Moab liggen 2 nationale parken, Arches en Canyonlands, en 1 state park, Dead Horse Point.
Om de highlights van die 3 parken te bekijken wordt meestal 2 volle dagen voor Moab geadviseerd
Jullie hebben ongeveer een halve dag ingepland voor Moab ............

Dag 25:
Van Las Vegas via de highlights in Death Valley naar Lee Vining is al 7½ uur rijden.
Let wel, die 7½ uur is excl. plas-, rust-, en lunchpauzes en stops om iets te bekijken.
Bodie kun je deze dag dus gevoeglijk vergeten.
Bodie dan maar naar dag 26 ? Dat kan, maar dan hou je geen tijd meer over voor Yosemite.

Op dag 26 en 27 kom je trouwens, gezien de grootte van Yosemite en Sequoia, ook zonder Bodie al in tijdnood.

Oplossing ? Schrappen !
Met het schrappen van Phoenix en Sedona creëer je tijd voor Moab.
Of je schrapt Moab en je rijdt van Mon.Valley via Goosenecks state park en de Moki Dugway naar Canyonlands.
Met het schrappen van Sequoia creëer je extra tijd voor Yosemite.
In het najaar zou Mariposa Grove in Yosemite weer open moeten zijn en dan kun je daar grote Sequoia bomen bekijken

Edit:
Hou ook rekening met de korte dagen in oktober.
Eind oktober is bijvoorbeeld in Yosemite de zonsopkomst pas om 07.20 en zonsondergang al om 18.00 uur.
Let op:  Donker is op de meeste wegen in Amerika ook ECHT donker.   
Ga bij voorkeur niet rijden in het donker en als het toch moet, hou dan terdege rekening met overstekend wild in alle soorten en maten.

Zie: ------> http://www.sunrisesunset.com/USA/NationalParks/
Selecteer een park en een maand en je krijgt dan de sunrise en sunset-tijden van dat park in die betreffende maand.

 
#3 - 19-04-2017, 09:15 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2017, 11:39 uur door Cees A »

Dirc

Ik las dit gisteren en dacht dat ome Cees al wel inhoudelijk zou reageren.
Tip als je nog kan wijzigen: Een navigatie mee huren is wat overbodig, dit kan gewoon via je telefoon met diverse gratis apps of tegen een kleine vergoeding.
#4 - 19-04-2017, 10:14 uur

Jeffrey Kuiper

Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide en duidelijke tips! Stiekem had ik al verwacht dat ik (vooral het laatste deel vd trip) te krap had gepland. Hier gaan we het e.e.a schrappen/wijzigen!

Wat betreft de gehuurde navigatie, die zat er "gratis" bij 🤗 Vond de prijs van de huur erg aantrekkelijk, daarom ook geboekt! 😄 Heb zelf inderdaad een appje op Mn iPhone die werkt zonder internet (gps)

Tips worden gewaardeerd, bedankt!
#5 - 19-04-2017, 14:44 uur

Hans B

Hoi Jeffrey,
je gaat zeker een mooie rit maken, maar ik denk dat je nog wel een en ander moet gaan fine tunen.
Dag 2 zou ik meteen uit SF vertrekken
Je bent er immers op het laatst 2 dagen en zo versplintert het alleen maar.
Schedule je auto ophalen vanaf aankomst en rij de volgende dag vanaf vliegveld meteen naar het zuiden.

Los Angeles - bedenk goed wat je daar in 3 dagen allemaal wil doen.
Je kunt er wel weken zoet brengen, maar het zou jammer zijn als je daar te weinig highlights gaat doen en eigenlijk tijd over houdt.

Van San Diego naar Phoenix is een erg lange rit, maar voor een keer is dat niet erg.
In Phoenix is weinig tot niets te beleven, dus ik zou zeggen, meteen door naar Sedona, kun je prachtig wandelen.

Schrijf je route in de van naar vorm, dan zie je beter hoeveel tijd je overhoudt.

Dag x San Diego - Phoenix 350 mijl (google geeft 5½ uur), maar even plassen, benzine tanken, fotomoment, koffiestop. Ik zou zeggen reken 50mph en als het sneller gaat is het meegenomen.

Monument Valley 't is maar wat je er wil doen. Je kunt een kijkje nemen vanaf het motel, maar ook een rondrit (kan met eigen auto) door de valley (kost je ±2 a 3 uur). Op dezelfde dag zou je dan Arches kunnen bereiken.

Arches en omgeving is zeker 2 volle dagen waard (wandelen).

Yosemite zou ik ook meer tijd geven.
En afhankelijk van of er nog tijd over is zou ik Sequoia wel of niet bezoeken.

Succes.
#6 - 19-04-2017, 20:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Terpies

Voor belkaart kan ik je www.arielimobile.com aanbevelen. Ik gebruik deze kaart nu al een aantal jaren als ik in de usa ben. Geldig voor 30 dagen, met 4 GB data en onbeperkt bellen in de usa (en ook onbeperkt naar een 10-tal verschillende vaste nummers in NL, zodat je contact kunt houden met het thuisfront) is dit een prima deal.

Gebruik kortingscode STSF2017 voor 5% extra korting op de $36 die de kaart je kost, incl verzendkosten...
#7 - 20-04-2017, 18:22 uur

Ben2USA

Klein minpuntje: "At this point the plans do not offer hotspot or MIFI capability"
#8 - 21-04-2017, 16:00 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Terpies

Klein minpuntje: "At this point the plans do not offer hotspot or MIFI capability"

Tether werkt in ieder geval in een iPhone, MiFi waarschijnlijk niet, maar dat heb ik nooit getest.
#9 - 23-04-2017, 12:55 uur

Jeffrey Kuiper

Bedankt voor de tips hierboven, heb inmiddels de route ( hopelijk ) wat verbeterd.

Heb op de pc een uitgebreid uren/km en activiteiten planning, krijg dat document niet hier.

Zoals nu ingepland:

Dag 1 aankomst San fransisco
Dag 2 San fransisco
Dag 3 SF- Monterey
Dag 4 Monterey- Santa Barbara
Dag 5 Santa barbara - Los angeles
Dag 6 Los angeles
Dag 7 Los angeles
Dag 8 L.A - San diego
Dag 9 San diego
Dag 10 San diego - palm springs/Joshua tree
Dag 11 palm springs via RT66 - Seligman (vroeg vertrek, dagje rijden)
Dag 12 Seligman - Tusayan/Grand canyon
Dag 13 Grand canyon (incl helicoptervlucht en jeeptour)
Dag 14 G.C - page (antilope canyon & horseshoe bend)
Dag 15 Page- monument valley
Dag 16 Monument Valley- Moab/Arches
Dag 17 Moab ( canyonlands/ death horse)
Dag 18 Moab via capitol reef- bryce canyon
Dag 19 ochtendwandeling bryce- springdale/Zion
Dag 20 Zion
Dag 21 Zion- Las vegas
Dag 22 Las vegas
Dag 23 Las vegas
Dag 24 Las vegas
Dag 25 Las vegas- Death valley(badwater basin)- lone pine
Dag 26 Lone pine- bodie ghosttown- mono lake, overnachting in lee vinning of omgeving.
Dag 27 Lee vinning -Yosemite
Dag 28 Yosemite - San fransisco
Dag 29 San Fransisco
Dag 30 Sfo - naar huis

Alvast bedankt voor jullie mening

Groeten Jeffrey
#10 - 29-04-2017, 17:52 uur

Cees A

Ziet er goed uit.   :afro:

Ik heb alleen 1 vraagje.
Waarom heb je 1 dag San Francisco in het begin van je schema gezet en 1 op het eind ?
Waarom zet je niet allebei de dagen op het eind ?

De reden waarom ik dat zou doen is de volgende.
De ochtend na aankomst in Amerika ben je om 4 of 5 uur klaarwakker. Komt door het tijdverschil met Nederland.
Als je in San Francisco na aankomst je auto ophaalt en een hotel neemt bij het vliegveld kun je de volgende ochtend vroeg vertrekken naar Monterey en heb je bijna een hele dag voor Monterey.
Zo maak je optimaal gebruik van het feit dat je vroeg wakker bent.

PS: Als je alles al geboekt hebt moet je het gewoon zo laten.
Het heeft immers geen invloed op de rest van je route en het is daarom een relatief onbelangrijk detail.

#11 - 29-04-2017, 18:47 uur

Jeffrey Kuiper

Bedankt voor je reactie Cees!

De eerste dag hebben we in San fransisco gepland omdat we die dag de auto nog niet mogen halen ivm de jetlag (volgens verhuurbedrijf).

Ook willen we Alcatraz boeken voor die dag, weten we zeker dat we dat hebben gezien.

Aan het eind van de trip hebben we inderdaad nog een dag, deze heb ik meer als "speling" ingepland, mochten we om moeten rijden bij Yosemite ivm het weer, of we ergens een dag blijven hangen, dan schrappen we de laatste dag in San Fransisco.

We boeken alleen de eerste 2 overnachtingen in San fransisco, waarschijnlijk met Air bnb. Enigste wat vast staat en geboekt is zijn de vliegtickets en de autohuur.

Groeten Jeffrey
#12 - 29-04-2017, 19:39 uur

Cees A

De eerste dag hebben we in San fransisco gepland omdat we die dag de auto nog niet mogen halen ivm de jetlag (volgens verhuurbedrijf).
Hmm, rare voorwaarde.    Bij wie heb je die auto gehuurd ?
Voor zover ik weet geldt die "wachtdag" voorwaarde alleen bij  het huren van een camper, niet voor huren van een gewone personenauto.

Maar goed, zoals ik al schreef, het is slechts een detail en verder niet van invloed op het verloop van je route.

#13 - 29-04-2017, 19:58 uur

Jeffrey Kuiper

Je hebt helemaal gelijk, heb even de voorwaarden in de reservering opgezocht!  Voor camperhuur geld deze wachtdag, voor autohuur is deze regel niet van toepassing. Niet goed gelezen🙈. Auto is geboekt via Rentalcars, verhuurder is ; Budget.
#14 - 29-04-2017, 20:45 uur

Cees A

Ik zie dat je op de bonnefooi gaat reizen. Daarom nog een tip:
Maak bij hotels gebruik van de aanbiedingen in de couponboekjes van Hotelcoupons.com
Je vindt die boekjes in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's restaurant.
Linkje Denny's: ----> https://www.dennys.com/#/home 
Via menukeuze "location" kun je opzoeken waar die Denny's allemaal zitten. (en dat is bijna overal...... )   wink
 
Blader alvast thuis eens on-line door zo'n boekje, dan krijg je een idee ven de aanbiedingen die er in staan.
Boekje voor de regio zuid-west: --> http://issuu.com/tmg-composing/docs/hcsouthwest?mode=window&viewMode=doublePage
Boekjes van andere regio's: ---->  https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
Let op de voorwaarden: Bij een aantal hotels gelden Couponaanbiedingen niet voor alle dagen van de week.

Ga je zonder coupon naar een hotel, vraag dan in ieder geval om de "triple A" discount. ( is meestal 10% )
De AAA (triple A) is de American Automobile Association,  het broertje van onze ANWB.
Als ANWB lid mag je gebruik maken van de voordelen van de Amerikaanse AAA.
Die triple A korting krijg je trouwens op veel meer plaatsen. (attractieparken, musea e.d. )
#15 - 30-04-2017, 09:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15