Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Roadtrip western USA

Discussie gestart

Marc

Beste allemaal,

Dit najaar wil ik een reis gaan maken door California, Arizona, Utah en Nevada. Een min of meer klassiek rondje. Mede naar aanleiding van enkele reisverhalen en berichten op dit forum kom ik tot het volgende rondje (Dag 1 = 1 september 2008):

Dag 01 - Amsterdam - San Francisco
Dag 02 - San Francisco
Dag 03 - San Francisco
Dag 04 - San Francisco - San Simeon
Dag 05 - San Simeon - Los Angeles
Dag 06 - Los Angeles (niet direct mijn bedoeling om parken van Disney/Universal te gaan bekijken; deze overnachting dan wellicht schrappen?)
Dag 07 - Los Angeles - Palm Springs
Dag 08 - Palm Springs - Lake Havasu City (via Joshua Tree NP)
Dag 09 - Lake Havasu City - Seligman/Williams (via Grand Canyon Skywalk; lijkt me wel een lange rit; heeft iemand ervaring met de dirt road tussen de Skywalk en route 66?)
Dag 10 - Seligman/Williams - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Page
Dag 13 - Page - Mexican Hat
Dag 14 - Mexican Hat - Moab
Dag 15 - Moab
Dag 16 - Moab - Bryce Canyon
Dag 17 - Bryce Canyon
Dag 18 - Bryce Canyon - Zion NP
Dag 19 - Zion NP - Las Vegas
Dag 20 - Las Vegas
Dag 21 - Las Vegas (3 overnachtingen in Las Vegas ingepland, omdat ik van daaruit ook de Hoover Dam zou willen gaan bezoeken)
Dag 22 - Las Vegas - Furnace Creek (Death Valley NP)
Dag 23 - Furnace Creek - Yosemite NP (via Tioga Pass, die zou op 23 september nog open moeten zijn)
Dag 24 - Yosemite NP
Dag 25 - Yosemite NP - Kings Canyon/Sequoia NP
Dag 26 - Kings Canyon/Sequoia NP
Dag 27 - Kings Canyon/Sequoia NP - San Francisco
Dag 28 - San Francisco - Amsterdam

Zo hier en daar (met name de Nationale Parken) heb ik twee overnachtingen ingepland om al het natuurschoon (incl. zonsopkomst en zonsondergang) goed te kunnen bekijken en er geen race van te maken. Wel vraag ik mij af of dag 9 niet teveel van het goede is, met name ook gezien de dirt road tussen de Grand Canyon Skywalk en Route 66, wat vast niet zo zal opschieten. Daarnaast vraag ik mij af of ik Kings Canyon/Sequoia NP niet zou moeten laten zitten ten gunste van een extra dag in Yosemite NP. Of zou twee nachten in Las Vegas al voldoende zijn om de uitstap naar de Hoover Dam te maken?

Commentaar op de route hoor ik graag.

Groet,
Marc
#1 - 05-06-2008, 22:03 uur

Jez

Heb je de overnachtingen in de parken al geboekt? Die zijn namelijk vaak ruim van tevoren al volgeboekt.
#2 - 06-06-2008, 11:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

druifje

Hoi Marc,

ziet er goed uit die route. Zou wel die hele dag in LA doen, er is zeker meer te zien dan alleen Universal of Disney. Heb geen ervaring met de dirt-road naar de Skywalk (dat lijkt mij wel vrij gaaf, trouwens). 3 Nachten in Vegas zou ik persoonlijk niet doen. Maar je kan idd vanuit Vegas naar de Hooverdam, de Valley of Fire (schijnt ook heel mooi te zijn, ga half september zelf kijken) en Lake Mead. En vanuit Yosemite nog naar Kings canyon en Sequoia NP, ik weet niet of je dat wel moet doen. Ik vind Kings canyon en Sequoia wel heel mooi. Maar voor de Sequoia's hoef je niet helemaal daarheen te rijden. Die kun je in Yosemite ook vinden. Die dagen zou je dus eventueel ergens anders kunnen tussenvoegen. Kijk goed naar de te rijden afstanden, onderschat het niet. Zorg dat je niet hele dagen in de auto zit.

Veel plezier...

Gr. Rianne!!!
#3 - 06-06-2008, 12:14 uur
Charmed I'm Sure

jerbia

Dag 10 - Seligman/Williams - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon
Dag 12 - Grand Canyon - Page
Dag 13 - Page - Mexican Hat
Dag 14 - Mexican Hat - Moab
Dag 15 - Moab
Dag 16 - Moab - Bryce Canyon
Dag 17 - Bryce Canyon
Dag 18 - Bryce Canyon - Zion NP

Van Seligman/Williams naar de GC is niet ver, dus ik zou 1 nacht GC schrappen. Deze nacht kun je dan gebruiken voor Moab e.o. In Moab is veel te zien en te doen; Arches, Canyonlands/Dead Horse Point SP, jeeptours, raften, mooie wandelroutes etc, etc. 1 Volle dag is dus erg weinig. Ook langs de route van Moab naar Bryce is veel te zien zoals Goblin Valley SP, Little Wild Horse Canyon, Capitol Reef en de prachtige scenic UT-12. Bryce Canyon is heel mooi, maar aan 1 dag heb je genoeg. Het park is niet zo groot. Je kunt dan de uitzichtpunten bekijken en een wandeling doen.

Ik zou dit stukje dus als volgt indelen:

Dag 10 - Seligman/Williams - Grand Canyon
Dag 11 - Grand Canyon - Page
Dag 12 - Page - Mexican Hat
Dag 13 - Mexican Hat - Moab
Dag 14 - Moab
Dag 15 - Moab
Dag 16 - Moab - Torrey
Dag 17 - Torrey - Bryce Canyon
Dag 18 - Bryce Canyon - Zion NP

Gr. Bianca


#4 - 06-06-2008, 13:58 uur
« Laatst bewerkt op: 06-06-2008, 14:01 uur door jerbia »

Marc

Dank voor deze tips.

De  route die Jerbia voorstelt lijkt mij idd beter: meer tijd voor Arches en Canyonlands, en een extra stop tussen Moab en Bryce. Wordt anders ook wel een erg lange rit die dag. Wellicht laat ik die derde overnachting in Las Vegas toch staan, om tijdens de reis van Zion NP naar Las Vegas via de Valley of Fire te kunnen rijden (en pas aan het einde van de dag in Las Vegas aan te komen). Kings Canyon en Sequoia NP laat ik denk ik toch maar even liggen voor een volgende reis, zodat er meer tijd in Yosemite is.

Jez, ik heb nog niet geboekt. Dat kon dit jaar helaas ook niet eerder, maar ik realiseer me dat ik niet te lang meer (als al) zal kunnen wachten. Mocht het ook wat de andere plaatsen betreft al te laat zijn, dan moet ik de reis misschien toch maar doorschuiven naar volgend jaar. Neemt niet weg dat ik een poging wil wagen om e.e.a. toch nu nog rond te krijgen.

Twee vragen heb ik nog:

1) de afstand van Lake Havasu City naar Seligman/Williams is wellicht aan de lange kant, wanneer ik via de Grand Canyon Skywalk rijd. Mijn reisgenoot heeft op dit moment de RandMcNally, maar op de kaarten die ik zelf heb ziet het er toch al snel naar uit dat los van de afstand tussen Lake Havasu en Seligman/Williams via de Interstate, nog een detour van ongeveer 110 km gemaakt moet worden (deels via de eerder genoemde dirt road). Dat lijkt me wel veel voor één dag. Zou het beter zijn om de overnachting van Seligman/Williams te verplaatsen naar bijvoorbeeld Kingman? Ik kan dan vanaf de Skywalk naar Kingman terugrijden, en de volgende dag van daaruit verder.

2) ik rijd het rondje nu tegen de klok in, volgens mij doen de meesten dit. Zou het beter zijn het rondje om te draaien? Eigenlijk dus de vraag of jullie zouden beginnen in Yosemite, of dat voor het laatst zouden bewaren? Eind september is het daar wellicht iets rustiger.

Gr. Marc
#5 - 06-06-2008, 23:27 uur

Robtk

Bianca geeft een goeie tip: blijf een dag extra in Moab en schrap een dag in Bryce.
Kom 's avonds aan in Bryce, ga rondkijken (zonsondergang). Doe dat 's morgens vroeg weer (zonsopgang) en loop een stuk door de canyon.
En in Moab is zoveel te doen en te zien, dat een dagje extra geen kwaad kan (ga in ieder geval raften :-) )

Rob
#6 - 08-06-2008, 01:40 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15