Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rocky montain national park

Discussie gestart

jaroen

We gaan van een overnachting in Denver naar Cheyenne voor een overnachting, dit houdt in dat we een hele dag kunnen besteden aan de rocky mountains national park.
De bedoeling is van denver via plaatsje nederland naar beaver meadows te rijden en daar het national park in te gaan. Eerst zouden we dan naar bear lake gaan en daarna via old fall river road naar alpine visitors center, terugop via trail ridge road het park te verlaten en door te rijden naar cheyenne.

Echter, dit houdt in dat we de westkant van het national park niet bezichtigen, missen we dan veel? Is het verstandiger om dit te kiezen in plaats van bear lake?
Is de old fall river road de moeite waard of is het mooier om beide ritten via trail ridge road te laten lopen.
#1 - 16-01-2008, 20:05 uur

Marianne

Hallo,
Ik neem aan dat je de NPS site en dit stuk kent?

Ik moet zeggen dat het me nogal veel lijkt voor 1 dag; wij hebben in 2004 twee nachten in Estes Park overnacht en hadden dus een volle dag voor het park. Als je niet gaat wandelen is het wel in 1 dag te doen waarschijnlijk.
Het westelijke deel hebben wij ook niet kunnen doen, dus of je daar veel aan mist weet ik niet. Ook de Old Fall River Road hebben wij niet gedaan. Hier moet je voldoende tijd voor uittrekken, de maximum snelheid is 15 mijl per uur.

Marianne
#2 - 16-01-2008, 21:27 uur

BbimmerR

Van Denver naar Estes Park, naar Rocky Mountains NP, naar Cheyenne is prima te doen volgens mijn beleving. Ik vond Rocky Mountains NP leuk, en mooi, maar niet heel veel meer dan dat (mijn persoonlijke ervaring en vergeleken met vele mooiere parken in de US). Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan. We zijn via Estes Park naar Old Fall River Road gereden, hier omhoog en bovenaan gekomen, weer naar beneden gereden via Trail Ridge Road. Beneden aangekomen, nog wat gewandeld en daarna zijn we weer weggegaan om zo richting het noorden te rijden.

Old Fall River Road is leuk! Geheel onverhard en met een lage snelheid de berg op (max 15 mile p/u). Af en toe kan je ff eruit en wat watervalletjes bekijken. Bovenaan gekomen kun je naar het visitor center en daar vandaan kun je weer verder. Neem wel een Jas mij, want wij hadden in het begin van het park nog boven de 30 graden en boven aan gekomen nog maar iets van 15 graden.

De route is ook goed te doen met een gewone personen auto. Je hebt dus niet speciaal een 4x4 nodig.

Kijk ook eens naar ons verslag en foto's:
http://www.imol.nl/usa/
#3 - 17-01-2008, 09:20 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15