Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rocky Mountains-Californie West US trip 2007

Discussie gestart

F350-maniac

Allemaal  ::) ernstige hulp gezocht bij de voltooing van onze megatrip 2007. 2 jaar geleden hebben we zo'n 7 weken in het oosten rondgetrokken en dat is ons zo goed bevallen dat we dit jaar weer 7 weken erop uit trekken, nu is het westen aan de beurt.
Ik heb op basis van de ervaringen in dit forum al de nodige informatie verzameld, ik ben niet het type dat heel nauwkeurig plant dus we willen ruimte overhouden om ergens meer of minder dagen te blijven net hoe het past. Het budget is 49 dagen en 5.200 mijl, onderstaand het schema zoals ik dat nu heb ingepast. Ik zou heel graag van julie tips/ideeen krijgen om de route verder te kunnen invullen, ik denk zelf dat sommige parken erg lang ingepland staan en ook bij Las Vegas en LA heb ik nog mijn vraagtekens maar dat zal ter plaatse moeten blijken. Alle tips voor overnachtingen van harte welkom, ik heb er al een paar instaan die ik van jullie heb overgenomen!
Zoals te zien is heb ik een ontzettend groot stuk nog in te vullen, namelijk van SF (via Yosemite) terug naar Calgary, ik heb nog weinig bijzonders op die terugweg kunnen vinden wie o wie heeft er tips  :o
Ben me ervan bewust dat we ook hele mooie delen overslaan richting Denver etc. maar we willen graag via Californie terug en Amerika loopt niet weg toch....
Ook sla ik dit keer bewust Seattle, Vancouver, Banff over we hebben tenslotte maar 49 dagen he  :D

Dag   Mijlen  Plaats                                    
1        -          Calgary AB       (17 september)                             
1        -          Calgary                                                                 camper ophalen
2        207       St. Mary MT, Glacier NP   
1        -          "Going to the Sun" US89, Columbia Falls   
        -           Missoula, Bozeman   
3       495       Yellowstone NP ID                                                  overnachting West Yellowstone
1       155       Grand Teton NP WY                                                overnachting Jackson
1       173       Idaho Falls, Atomic City ID Arco   
1       253       Wind Cave, Salt Lake City UT   
1       86        Eureka UT   
3       265       Bryce NP UT                                                             overnachting Ruby's Inn
3       98        Zion NP UT                
4       299       Grand Canyon NP, GC West Skywalk                         Mather Campground
3       322       Las Vegas NV, Boulder Dam   
1       -         
5      322       Los Angeles CA   
1      115       Santa Barbara CA   
1      299       Carmel CA   
3      144      San Fransisco CA   
1      -         
3      230      Yosemite CA   
      -         
      -         
      -         
      1.725    Calgary   (5 november)

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, ik kan tegen opbouwende kritiek  8)
Ewoud
#1 - 23-04-2007, 09:47 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2007, 11:08 uur door Arnhem »
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

wippelgem

Hallo,

dit wordt een heel leuke route maar het valt me wel op dat jullie overal heel lang blijven.

5 dagen LA vind ik echt wel lang, daar is er niet echt veel te doen, allé, dat vinden wij toch.
3 dagen voor Bryce en Zion vind ik ook wel veel, een dag of twee per park is voldoende.

de dagen die je daar uitspaart kan wel Banff en Jasper meepikken

In de buurt van Yosemite heb je ook Lake Tahoe, de stad South Lake Tahoe trekt echt op niet veel maar als je de tijd neemt (ongeveer een halve dag) om rond het meer te rijden en uit te stappen bij de uitkijkpunten dan is dat echt wel de moeite waard!

Verder is Antelope Canyon, monument valley en arches echt wel de moeite maar ik weet niet of dit in te plannen valt in jullie schema!
#2 - 23-04-2007, 17:12 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Marianne

Hallo Ewoud,
Wat heerlijk om zo veel tijd te hebben!

Voor de route terug heb je best vele mogelijkheden. Je kunt natuurlijk helemaal langs de kust rijden, of je neemt ook wat van het binennland mee. Kijk eens in os reisverslag 2006 voor een mogelijke route tussen Seattle en San Francisco.

Ik zou in Yellowstone wat meer tijd nemen, en wellicht wat minder in Bryce en in de Grand canyon - tenzij je daar helemaal naar beneden wilt lopen natuurlijk. Ook voor Grand Teton zou ik een dag extra uittrekken.

Gezien de tijd van het jaar waarin jullie gaan is het misschien handiger om in SF of Seattle te beginnen en te eindigen?

Marianne
#3 - 23-04-2007, 23:33 uur

F350-maniac

Hoi Wippelgem en Marianne, bedankt voor de tips alvast
De reis is al geboekt dus begin in Calgary kunnen we niet meer wijzigen, de reden dat we in Canada starten was omdat we alleen daar (of Vancouver) de truckcamper konden huren (zie fotootje profiel) die heb ik tot op heden bij Amerikaanse verhuurbedrijven niet kunnen vinden.
En op het laatste moment hebben we nog besloten om Vancouver te wijzigen in Calgary omdat het weer een uurtje vliegen scheelt en de belastingen liggen lager en dat scheelde weer een paar honderd euro op de camper haha kunnen we weer een paar dagen van bbq-en  2006-10
Ben het eens dat er wel wat lange overstanden in zitten af en toe inderdaad LA heb ik ook mijn twijfels bij. Ik ga je reisverslag eens doorlezen en eens opzoeken waar Lake Tahoe en Antilope Canyon zich bevinden!

Mochten er nog meer tips te binnen schieten....

Ewoud
#4 - 24-04-2007, 07:18 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Hans B

Vraagje, waarom haal je je camper zo ver noordelijk (Calgary), als je helemaal naar het zuiden gaat ?
Mijn idee is dat het toch veel handiger is om bv in SLC de camper op te halen, dit ligt midden in je route.

Hans
#5 - 24-04-2007, 08:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

F350-maniac

Hoi Hans

Vraagje was dacht ik beantwoord in mijn eerdere reactie, ik heb wel gezocht in o.a. Denver maar kon daar niets vinden en we wilden heel graag met dit type camper een tocht gaan maken. En het biedt de gelegenheid om toch een flink stuk Rockies mee te pakken, ook al beginnen we laat in het seizoen we zakken af en krijgen vermoedelijk daar iets gunstiger weer. Op de terugweg kan het natuurlijk nog wel aardig gaan spoken denk ik, ik heb van 2006 de weerberichten verzameld op de route dat geeft een indicatie 1smile

Ewoud
#6 - 24-04-2007, 09:30 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Hans B

Sorry, even niet goedgenoeg gelezen.

Wat tips betreft zou ik ook niet zo lang in de diverse plaatsen blijven, tenzij je veel en lang wilt wandelen.
Zion, Bryce en Grand Canyon lijken mij daarom wat veel.
Overal een misschien 2 dagen af en die kun je elders gerbuiken door bv wel via de kust noordelijke te gaan.
Lake Tahoe, Lassen Vulcanic, Crater Lake, Mt.St.Helens, Mt.Rainier.

Houdt er inderdaad rekening mee dat er al zoveel sneeuw kan liggen op de hoger gelegen plaatsen, dat wegen soms al (tijdelijk) geblokkeerd kunnen zijn.


Hans
#7 - 24-04-2007, 11:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

F350-maniac

Hans, bedankt voor je tips, ik heb Lassen Volcanic, Crater Lake en Portland nu toegevoegd dat maakt de rit terug een stuk interessanter denk ik  wink

Wat is de meest logische route als je van Zion via Grand Canyon naar Las Vegas wilt? Ik zou graag op Mather Campground (south rim) willen overnachten gezien alle reacties op het forum maar daarna als het even kan ook naar de Skywalk (west rim) op de weg naar Las Vegas maar ik kom er nog niet uit of dit nu de meest handige weg is?
Hoe doen anderen deze rit? Dat heb ik nog niet direct teruggevonden.

groet Ewoud
#8 - 08-05-2007, 13:56 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Marianne

Wat is de meest logische route als je van Zion via Grand Canyon naar Las Vegas wilt? Ik zou graag op Mather Campground (south rim) willen overnachten gezien alle reacties op het forum maar daarna als het even kan ook naar de Skywalk (west rim) op de weg naar Las Vegas maar ik kom er nog niet uit of dit nu de meest handige weg is?
Hoe doen anderen deze rit? Dat heb ik nog niet direct teruggevonden.

Ewoud,
Vanaf Zion kun je via de 89 (langs Page) of de 89 alt (via Fredonia en Jacob Lake) naar de South Rim rijden. Vanaf de Grand Canyon kun je dan op weg naar Las Vegas de skywalk doen - als je het geld en de tijd ervoor over hebt.

Misschien is het handiger om eerst Zion te bezoeken en dan vanaf bryce naar de Grand Canyon. Vanaf Bryce zou je dan de (onverharde) Cottonwood Rd kunnen nemen.

Marianne
#9 - 08-05-2007, 14:13 uur

F350-maniac

tja tijd en geld altijd te weinig, ik heb helaas nog geen ervaringen gelezen van forumbezoekers over de skywalk
25 dollar x 2 = tja een hoop Ben & Jerry's voor 's avonds na de BBQ  ::)
ik pak vanavond eens even de kaart erbij hoe dat loopt via Page, eerst Zion en dan Bryce lijkt me echter geen optie omdat we vanuit Capitol Reef komen

maar alvast bedankt Marianne wederom  2006-01
#10 - 08-05-2007, 14:38 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

Marianne

Voor 25 dollar pp ben je er niet, dat is alleen de glasswalk zelf. Er schijnt nog 50 dollar pp bij te komen, afhankelijk van de tour/package die je neemt.

Zie www.destinationgrandcanyon.com/tours.html

Marianne
#11 - 08-05-2007, 14:47 uur

F350-maniac

jesses ik zie het ja, dus $ 150 alles bij elkaar minimaal mmm das dan toch andere koek vandaar dat er nog geen reacties staan haha nou dan denk ik dat ik mijn ervaringen met de skywalk ook niet zal kunnen noteren
kunnen we tenslotte ook een aardig avondje in vegas van doorbrengen  ::)
dank voor de toevoeging, heb Page en de 89 trouwens al gevonden op een betere internetkaart, is het inderdaad een aanrader om via de south rim te gaan want noordelijk en dan west meepakken scheelt wel een hoop kilometers en tijd denk ik vanuit zion?
#12 - 08-05-2007, 16:00 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BelCan75

Beste Ewoud,

Een beetje een late reactie, maar ik wilde toch even reageren.  Ik heb wel gelezen dat je bewust gekozen hebt om Banff over te slaan, maar ik zou daar toch nog eens over nadenken!  ;)  Sinds je vanuit Calgary vertrekt en zo dicht bij de Canadese Rocky Mountains bent zou ik er in het begin van je reis toch 1 dag of 2 dagen voor uitstrekken!  Je zou zeker een dag trip moeten doen tot aan Moraine Lake en Lake Louise (ongeveer 2 uren rijden van Calgary), als je dan nog een stukje voorbij Lake Louise village rijdt dan kan je naar Yoho National Park net over de grens in British Columbia waar je de mooie Takakkaw Falls, Emerald Lake en de Natural Bridge kan bezoeken.  Dan zou ik ook nog een dag gebruiken om Banff town en zijn omgeving te bezoeken zoals Vermillion Lakes, Two Jack Lake, Castle Mountain, Johnston Canyon en meer.

Het is maar een idee, hoor...ik weet wel dat jullie bewust gekozen hebben om het over te slaan, maar kijk eens naar het laatste gedeelte van deze pagina, daar kan je info en foto's zien van Yoho National Park, Moraine Lake & Lake Louise: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute2.html (dit is een gedeelte van een reisroute die ik volledig beschreven heb) en op het eerste gedeelte van de volgende pagina voor info rondom Banff town: http://www.angelfire.com/super2/nationalparks/BCroute3.html ...wie weet verander je je gedachten wel!  wink

In elk geval veel plezier met het voorbereiden van de reis, wat jullie route ook mag zijn! :) En als je de Canadese Rockies nu niet bezoekt, dan kan je die misschien wel eens een andere keer gaan bezoeken!!  ;)

Groetjes,
Ann

PS: Hier beneden even een paar foto's van Moraine Lake, Lake Louise en Emerald Lake (genomen by me)...genieten maar!


Moraine Lake, Banff National Park


Lake Louise, Banff National Park


Emerald Lake, Yoho National Park
#13 - 28-05-2007, 07:08 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


F350-maniac

 :D ;D :D ;D :D ;D :D ;D WAUW

Hoi Ann dank je wel voor je reactie, we hebben nog 3 maanden te gaan dus komt nog ruimschoots op tijd, jeetje wat een superfotoos zeg  2006-01
goh hoe kun je zoiets negeren he moet ik dan zeggen haha, ik ga je verslag er nog een keer rustig op nalezen
ik heb de overige 38 pagina's van dit onderwerp op het forum ook al uitgeplozen dus ik jat eerlijk van iedereen de beste tips dus onze reis dit jaar zit echt al shocking klem denk ik zo en das voor het eerst want meestal besluiten we ter plaatse pas wat we gaan doen
je fotoos overtuigen me er alleen maar meer van dat we echt een keer apart Vancouver-Banff moeten doen, dus we blijven het bewust overslaan alleen maar omdat het hele gebied meer tijd verdient dan we nu kunnen geven, goh hoor mij nu arme sloeber  :'(
Ewoud
#14 - 29-05-2007, 07:58 uur
2007 - Calgary - Rocky Mountains - Las Vegas - Los Angeles - San Francisco - Calgary

BelCan75

Hoi Ewoud,

Ik begrijp wel wat je bedoelt.  Het is soms moeilijk om "ALLES" in een reis te steken en je wil toch ook kunnen genieten, niewaar?   Och Ewoud, sinds je in Calgary begint, waarom niet gewoon onmiddellijk een reis door Alberta en BC doen en de USA over te slaan en doe dat een andere keer?  hahaha :D ;D..nu ben ik maar aan het grappen hoor!  wink   Moest je toch 1 dagje extra hebben en niet weten wat te doen met die dag (maar ik betwijfel dat dat gaat gebeuren) dan zou ik gewoon even tot Banff of Lake Louise rijden om je een idee te geven en dit zeg ik dan omdat je er vrij dicht bij zit.  Maar goed, je hebt wel gelijk om ooit eens een apart reisje te doen in het westen van Canada met een trip door BC en Alberta, op die manier kan je je tijd nemen en echt genieten van alle mooie plekjes. 

Je zal er wel uitkomen en je kan best je tijd nemen om alles te zien, anders heb je achteraf misschien spijt dat je niet lang genoeg op 1 plek gebleven bent.
Veel succes met de laatste voorbereidingen voor je reis!

Groetjes uit een zonnig en warm (25 graden) Vancouver,
Ann  cheer

PS: Als je ooit beslist om West Canada te doen, dan mag je me altijd contacteren in verband met informatie!  shiny
#15 - 29-05-2007, 18:23 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15