Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rocky Mountains

Discussie gestart

wim put

Hallo vrienden,
Mijn vrouw en ik gaan in sept en okt voor 5 weken naar de Rockys.
Onze route Is:
- 21 sept tot 27 sept in Denver. Wie is ooit in Denver geweest? Kun je ons tips geven?
- 27 sept tot 4 okt naar Breckenridge en omgeving. Hier willen we dus Colorado rondtouren. In Mesa Verde ben ik al geweest maar zijn er nog plaatsen bij waar je zeker naartoe moet gaan?
- 4 okt tot 11 okt: Richting Yellowstone NP Van 4 okt tot 9 okt overnachting in Cody en 9 okt tot 11 okt in Rapid City South Dakota in de buurt van Rushmore.
- 11 okt tot 21 okt terug in Breckenridge. Bezichtingen van NP, Aspen, Beaver Creak,.....
- 21 okt tot 23 okt terug naar Denver.
Hebben jullie tips of ervaringen van die streken laat ons weten.
Dank u
Wim
#1 - 20-06-2008, 06:36 uur
usa.eigenstart.nl

BbimmerR

Beste Wim,

Misschien kun je nog wat ideetjes van mijn site afhalen:
http://www.imol.nl/usa/
#2 - 20-06-2008, 08:51 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Marianne

Hallo Wim,

In Colorado zou je natuurlijk Rocky Mountain NP kunnen bezoeken. Waarom heb je zowel heen als terug Breckenridge opgenomen?
Ik zou de hoger gelegen delen zo vroeg mogelijk in je route meenemen, ik denk dat je in oktober al sneeuw kunt verwachten.

Ik weet niet hoe zuidelijk je wilt gaan in Colorado, de Black Canyon of the Gunisson is natuurlijk een mogelijkheid, en Durango, Silverton, Telluride, etc.

4 okt tot 11 okt: Richting Yellowstone NP Van 4 okt tot 9 okt overnachting in Cody en 9 okt tot 11 okt in Rapid City South Dakota in de buurt van Rushmore.

Begrijp ik dat je Yellowstone vanuit Cody wilt bezoeken? Of wil je niet naar Yellowstone?
Voor South Dakota zou je ook Hill City als overnachtingsplaats kunnen nemen, ligt gunstig voor Mount Rushmore, Crazy Horse etc. Kijk ook eens in ons 2004-reisverslag voor tips. Ik zou daar nog wat meer tijd nemen, zeker als je ook naar Badlands en custer state park wil.
En dan vanuit South Dakota naar Denver, en niet meer de bergen in.

Marianne
#3 - 20-06-2008, 10:46 uur

wim put

Dank je wel voor de tips.

#4 - 21-06-2008, 07:16 uur
usa.eigenstart.nl

M. Haanstra

hallo Wim,

Ik kan je in Denver bijna de hand schudden, ik kom 18/9 aan en vertrek 21/9 's avonds weer richting Las Vegas.
Tussendoor ga ik nog op en naar mount rushmore.

Plannen voor Denver: bezoek Denver zoo en Wings Over The Rockies Air and Space Museum  en naar Coors Field, thuishaven van de Colorado Rockies (MLB).
21/9 om 13:05 uur spelen ze nog thuis.

Op weg naar mount rushmore wilde ik nog langs scott bluff NP en Carhenge waar 10 cadillacs zijn ingegraven.

Mocht je nog tips hebben, dan hoor ik ze graag.

Groet
Menn
#5 - 21-06-2008, 09:18 uur

ned in MO

Overnacht niet in Cody maar in Grey Bull WY een uurtje naar het oosten. Ga daar  naar de KOA en zeg hallo tegen mijn (nederlandse) schoonouders die daar eigenaar van zijn. Vergeet niet in het restaurant op de camping te eten. :afro:
#6 - 21-06-2008, 21:27 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

wim put

Hallo Menn,
Jammer dat we mekaar niet ontmoeten. Dank je wel voor de tips. Heb je nog meer tips voor de stad Denver?
De Bronchos spelen nog meer wedstrijden he?
Hello MO
Wonen je schoonouders daar? Helaas ik heb al gereserveerd, maar misschien gaan we bij hun langs. En dan zullen we daar gaan eten.
Wim
#7 - 21-06-2008, 23:36 uur
usa.eigenstart.nl

Marianne

Hallo Wim,
Heb je alles al gereserveerd? Handig om te vermelden met het oog op de tips.
Ik begrijp de route nog niet helemaal zoals ik hierboven ook al aangaf. Waarom zo veel tijd in Cody? Misschien leuk voor ons om wat meer over je plannen te vertrellen?

Marianne
#8 - 22-06-2008, 20:54 uur

Loek

- 21 sept tot 27 sept in Denver. Wie is ooit in Denver geweest? Kun je ons tips geven?

Ik ben er gisteren nog doorheen gereden ;)
Kijk even hier voor tips.
#9 - 22-06-2008, 21:13 uur

wim put

Hallo Marianne,
- 21 sept tot 27 sept in Denver. In die week willen we Denver bezichtigen. We overnachten in Motel 8. Trouwens alle hotels zijn gereserveerd.
- 27 sept tot 4 okt naar Breckenridge. We overnachten in Hyatt vacation club. In deze tijd willen we de omgeving zoals Aspen, Beaver Creek, Rocky M NP,... bezoeken.
- 4 okt tot 11 okt: Richting Yellowstone NP Van 4 okt tot 9 okt overnachting in Cody Hier gaan we dus Yellowstone bezichtigen. In die 5 dagen kunnen we die NP volledig bekijken.Op 9 okt tot 11 okt in Rapid City South Dakota in de buurt van Rushmore, Bison ranch bezoeken.
- 11 okt tot 21 okt terug in Breckenridge. weer naar Hyatt vacation Club. Dit is eigenlijk meer om uitterusten. Paar dagen grote reizen maken naar Durango,....
- 21 okt tot 23 okt terug naar Denver. Deze periode verblijven we in de buurt van de luchthaven Hyatt Summerfield. Koffers goed inpakken.
Maar het leukste is, terugreis in Philadelphia moeten we heel lang wachten, ik dacht 16u. Dan gaan we misschien de stad bezichtigen.
Wim
#10 - 22-06-2008, 21:21 uur
usa.eigenstart.nl

wim put

Super Loek, dank je voor de tips.
Wim
#11 - 22-06-2008, 21:22 uur
usa.eigenstart.nl

Marianne

- 4 okt tot 11 okt: Richting Yellowstone NP Van 4 okt tot 9 okt overnachting in Cody Hier gaan we dus Yellowstone bezichtigen. In die 5 dagen kunnen we die NP volledig bekijken.

Cody ligt een behoorlijk eind van Yellowstone vandaan, zie dit kaartje.
Het kost je ongeveer 3 uur om naar het Old Faithful gebied te rijden, en je moet ook weer terug. In oktober is het vroeg donker, er kan al sneeuw vallen, dus het lijkt me geen pretje om dan onnodig heen en weer te rijden.

Marianne
#12 - 22-06-2008, 22:42 uur

Hans B

Cody ligt een behoorlijk eind van Yellowstone vandaan.
Het kost je ongeveer 3 uur om naar het Old Faithful gebied te rijden, en je moet ook weer terug.
In oktober is het vroeg donker, er kan al sneeuw vallen, dus het lijkt me geen pretje om dan onnodig heen en weer te rijden.
Marianne
Ja, waarom niet veel gemakkelijker in het park.
In oktober is er genoeg te verkrijgen.
Of anders in West Yellowstone (0,01 mile) van het park.

Hans
#13 - 22-06-2008, 22:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

wim put

Dan zal ik eens kijken of er nog plaatsen vrij zijnin West Yellowstone en annuleer ik die andere in Cody.
Wim
#14 - 23-06-2008, 06:52 uur
usa.eigenstart.nl

Marianne

Dan zal ik eens kijken of er nog plaatsen vrij zijnin West Yellowstone en annuleer ik die andere in Cody.
Wim
Kijk ook eens in het park zelf, via www.xanterra.com . Er zijn dan al accommodaties gesloten, maar de Old Faithful Inn is in elk geval nog open. Voor het noordelijke deel van het park zou je een paar nachten in Mammoth of Roosevelt kunnen gaan zitten.

In West Yellowstone zal altijd wel plaats zijn. Ik zou in die tijd van het jaar niet reserveren, je vindt altijd wel wat en je bent lekker flexibel als je door de weersomstandigheden ergens korter of langer wilt blijven. In het park moet je wel reserveren omdat er al veel gesloten is. Kijk ook eens op www.nos.gov/yell voor openingstijden van de faciliteiten, wegafsluitingen etc.

Marianne
#15 - 23-06-2008, 07:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15