Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Californie : vliegen op Las Vegas ?

Discussie gestart

Ree

Hallo allemaal,
Wij plannen in september dit jaar nog eens een trip in Californie te maken. We hebben dit vroeger al gedaan maar er zijn enkele regio's waar we te weinig van gezien hebben en er zijn er nog genoeg die we helemaal niet bezocht hebben.
Vorige keer zijn we gewoon door Death Valley gereden, met hier en daar een stop. Dit jaar willen we daar of in de buurt toch wel eens overnachten om al het moois te bekijken. We willen ook opnieuw naar Sequioa National Park en enkele dagen naar Yosemite.
De mooie kustweg hebben we nog nooit gedaan dus dat moet er ook bij.
Even erbij zeggen : steden interesseren ons zo niet, LA al helemaal niet en SF hebben we bezocht. Voor ons graag mooie natuur.
Het begin van het plannen is nu voor mij : vliegen naar LA, SF of Las Vegas ? LV is niet zo ver van Death Valley maar tussen DV en Sequioa is er, denk ik, weinig te beleven. Daarbij : terugvliegen vanuit een andere luchthaven is dan weer duurder door de Drop Off kosten.
Iemand goede raad ?
Bedankt.
#1 - 22-02-2015, 22:04 uur

Marianne

Je kunt een rondje doen, en dan maakt het eigenlijk niet zo veel uit op welke luchthaven je vliegt. Zowel LA als SF en LV liggen goed voor wat jullie van plan zijn. Je zou eens een route per dag uit kunnen schrijven met verschillende begin- en eindpunten en dan eens kijken welke optie de beste route oplevert.
Tussen DV en Sequoia is inderdaad weinig te beleven, ik zou dan ook eerst naar Yosemite gaan en vandaar naar Sequoia,
Tussen genoemde steden heb je vrijwel nooit drop off kosten, dus een one way is heel goed mogelijk, bijvoorbeeld van Las Vegas naar LA. Je kunt dan van Las Vegas naar Death Valley, dan via de Tioga Pass naar Yosemite, en dan via Sequoia naar de kust en eindigen in LA. Maar terugrijden naar Las Vegas kan natuurlijk ook.
Wij hebben in 2013 een route gedaan van LV via DV en Yosemite naar Sequoia,  als onderdeel van een langere route. Kijk daarvoor eens in ons reisverslag.
En misschien kun je ook wat ideeën opdoen uit ons 2006-verslag.

Hoeveel tijd kunnen jullie hiervoor uittrekken?

Marianne





#2 - 22-02-2015, 22:21 uur

Ree

Dag Marianne,
Ik ga je reisverslagen zeker lezen.
Wij vliegen vanuit Brussel en denken voorlopig aan een totaal van 17 dagen, vluchten inbegrepen maar sinds we de vrijheid van plannen hebben kan alles nog.
Bedankt.
Robert.
#3 - 22-02-2015, 23:04 uur

Hans B

Vanuit Brussel kan ik het niet zo inschatten, maar vanuit amsterdam zijn Las Vegas en Phoenix de iets goedkopere vliegvelden

Drop-Off kosten van de auto zijn er meestal niet tussen Arizona - Californië en Las Vegas (NV).
#4 - 23-02-2015, 07:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Voor inspiratie bij het maken van een routeschema zou je eens naar de berichten moeten kijken waar ik hieronder naar link.

Eerst een paar voorbeelden van 23 daagse one-way reizen.
Door hier en daar wat te schrappen kun je er gemakkelijk 17 of 18 dagen van maken.
Zie: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-voor-een-korte-en-krachtige-rondreis/msg127403/#msg127403

Dan een paar voorbeelden van 15 daagse routes.
Bij deze routes kun je op een paar plaatsen wat langer blijven om er een 17 of 18 daagse reis van te maken.
Zie: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-voor-een-korte-en-krachtige-rondreis/msg127405/#msg127405

Overigens, dit forum staat vol met routes dus als bovenstaande voorbeelden je niet bevallen blader dan eens door het forum.
Veel kans dat je iets van je gading vindt.
#5 - 23-02-2015, 09:04 uur

Ree

Na hier op het forum heelwat gelezen te hebben wordt ons schema het volgende :
-Vliegen op SF
-Van daaruit zuidelijk langs de kust : 17M Drive,
-Big Sur
-Piedras Blancas
-San Simeon
-Moonstone Beach
-Cambria
-Vanuit Cambria de oversteek maken naar
-Kings Canyon
-Sequoiya National Park
-Yosemite (2 nachten)
-Tioaga Pass
-Bodie State Park
-Mono Lake
-Bristlecone Pine Forest
-Alabama Hills
-DV (2 nachten)
-Valley of Fire
-Terugvliegen vanuit LV

We gaan nu uitzoeken in welke omgevingen we willen overnachten (hotel/motel), rekening houdend met de afstanden en de duur van het bezoek van al dat natuurschoon.
Vooral de omgevingen van Sequioa, Yosemite en DV is voor ons nog niet duidelijk welke de beste opties zijn om te overnachten maar alle goede raad is welkom.
Bedankt alvast.

Mvg

Robert.
#6 - 01-03-2015, 14:46 uur

Marianne

Ziet er mooi uit!
Ik zou vanuit Cambria eerst naar Sequoia gaan en dan naar Kings Canyon. Kijk voor beide parken naar ons 2013-verslag, ook voor overnachtingsmogelijkheden. Ik had al naar dat verslag verwezen zie ik. Je kunt met de kaart erbij kijken wat buiten het park het beste ligt, maar voor een bezoek aan Kings Canoyn scenic byway is Cedar Lodge toch wel een aanrader. Grant Grove is een mooie centrale locatie voor beide parken.

Marianne

#7 - 01-03-2015, 14:58 uur

Ree

Hallo Marianne,
Bedankt voor je reactie. Ik had je verslagen al gelezen en ik begrijp daaruit dat voor, in volgorde Sequoia NP, Kings NP en Yosemite overnachten enkel aan te raden is binnen de parken. Er lijken me geen centra in de nabijheid te zijn waar dat zou mogelijk zijn. Dat betekent dan waarschijnlijk dat de kamers sowieso op voorhand moeten gereserveerd worden of zou september een rustigere maand zijn ?
Geldt dit dan ook voor Death Valley ?

Robert.
#8 - 01-03-2015, 20:35 uur

Marianne

Veel mensen overnachten in Three Rivers maar om daar meedere nachten te zitten is niet handig. Je zou ook in Fresno kunnen overnachten. Ik zou dan 1 nacht Three Rivers, 1 nacht in het park en 1 nacht Fresno doen zodat je niet hoeft heen en weer te rijden. Kijk eens wat je precies wilt zie en bekijk de afstanden - en met name de reistijden - eens met googlemaps. Punten als de General Sherman trailhead en Moro Rock zijn te vinden op googlemaps.
September is wel rustiger, maar ik zou toch resrveren. De goedkoopste accommodatie is meestal het eerste volgeboekt.
Je kunt altijd weer annuleren. Kijk wel goed naar de voorwaarden, soms kan het kosteloos tot 24 uur van te voren maar het kan ook zijn dat je een week van te voren moet annuleren.

Marianne
#9 - 01-03-2015, 23:52 uur

Cees A

Ik begrijp daaruit dat voor, in volgorde Sequoia NP, Kings NP en Yosemite overnachten enkel aan te raden is binnen de parken.
 Er lijken me geen centra in de nabijheid te zijn waar dat zou mogelijk zijn.
Dat betekent dan waarschijnlijk dat de kamers sowieso op voorhand moeten gereserveerd worden of zou september een rustigere maand zijn ?
Die centra zijn er wel degelijk !! 
Als je van Cambria af komt zou ik de eerste overnachting voor Sequoia doen in Visalia.  Visalia ligt op slechts 25 min van Three Rivers.
De reden: Visalia is een grotere plaats dan Three Rivers en heeft (veel) meer hotels en restaurants.
Als je dan de dag daarop door Sequoia bent gereden zou je kunnen overnachten in Fresno.
Fresno ligt op slechts 3 kwartier rijden van de ingang van Sequoia. Fresno is ook een grotere plaats met (veel) meer mogelijkheden.
In zowel Visalia als Fresno is vooraf reserveren niet nodig.  Er is, zeker buiten het seizoen, plaats genoeg.
Ik ben zelf diverse keren in het hoogseizoen in deze plaatsen geweest en zelfs toen kon je overal nog probleemloos een kamer vinden.

Ook bij Yosemite zou ik de voorkeur geven aan een hotel buiten het park. Parkaccommodaties in Yosemite zijn duur en primitief (gedeeld bad/wc)
El Portal ligt tegen de westelijke ingang van het park en Oakhurst ligt tegen de zuidelijke ingang.  In beide plaatsjes zijn hotels
Omdat de keuze hier iets meer beperkt is zou je voor de zekerheid iets kunnen reserveren.

Ik begrijp dat je liever enige nachten op een plaats zou blijven en van daaruit Sequoia en Yosemite zou bezoeken.
Door de grootte van beide parken is dat echter geen optie.
De volgende verdeling lijkt me beter.
1: Cambria - Visalia
2: Visalia - door Sequoia naar Fresno.
3: Fresno - door Kings Canyon en dan door naar Oakhurst.
4: Van Oakhurst eerst naar Glacier Point, dan door naar de vallei en je overnacht in El Portal
5: Eventueel een extra dag voor Yosemite Valley. Overnachting opnieuw in El Portal
6: Via de Tioga Pass naar Lee Vining of Mammoth Lakes.  (Mammoth lakes is een wintersportplaatsje met vele hotels)

V.w.b. Death valley:
Door sommigen wordt wel eens, vanwege de locatie middenin het park, Furnace Creek of Stovepipe Wells aangeraden als overnachtingsplaats.
Nadeel van deze plaatsen is dat ze peperduur zijn. Ik ben daar, budgettair gezien, dan ook geen voorstander van.
Ik ben meer gecharmeerd van Panamint Springs (ligt net binnen de parkgrens)  http://www.panamintsprings.com/
Vergelijk zelf de prijzen maar eens.
Panamint Springs ligt v.w.b. de verdeling van je route-tijd erg gunstig
Nog even doorbordurend op bovenstaand routeschema:
7: Mammoth Lakes - Panamint Springs. Op deze dag heb je tijd voor Bodie, Manzanar en Alabama Hills
8: Panamint Springs - door Death Valley naar Las Vegas.  Je zit in Panamint Springs al in Death Valley en Las Vegas is, vanaf de oostelijke uitgang, maar 2 uur rijden. je hebt dus bijna een hele dag voor Death Valley.

Ter informatie nog wat tips, links naar PDF kaarten (inzoomen voor details) en links naar uitgebreide info over de te bezoeken parken.

Sequoia:
PDF kaart van Sequoia (complete park) : http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/SEKImap1.pdf
Detailkaart Sequoia (het deel binnen het paarse vierkant op overzichtskaart) : http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/SEKImap3.pdf
Info Sequoia:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/sequoia/sequoiakings.html

Yosemite:
Info Yosemite: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/yosemite/yosemite.html
Kaart Yosemite: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yosemite_park98.pdf

Tussen Yosemite en Death Valley:
Bij het verlaten van Yosemite via de Tioga Pass aan de oostkant kijk je uit op Mono Lake.
Mono Lake met z'n grillige kalksteentorens aan de zuidkant van het meer is zeker een kort bezoek waard.
Info Mono Lake: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monolake/monolake.html
Een stuk meer naar het noorden ligt de “ghosttown” Bodie.  Bodie is alleen bereikbaar via een weg waarvan het laatste stuk onverhard is
Informatie Bodie:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/bodie/bodie.html
Net voor Lone Pine passeer je Manzanar, een interneringskamp waar in de 2e wereldoorlog Amerikanen van Japanse afkomst werden opgesloten.
Naast Lone Pine vind je Alabama Hills. In dit gebied zijn veel films opgenomen en de weg die door dit gebied heen loopt heet dan ook heel toepasselijk Movie Road
Info Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/alabamahills/alabamahills.html

Death Valley:
Info death Valley: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/deathvalley/deathvalley.html
Kaart Death Valley: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/DEVAmap1.pdf
De beste route door het park is deze:
Jullie komen bij Panamint Springs het park binnen. Volg de 190.
Tip:  Net voor Stovepipe Wells zie je rechts een klein bordje dat naar Mosaic Canyon wijst. Rij die zijweg in en loop even door de Canyon.
Vervolg daarna de 190 tot aan Zabriskie Point. Dit is een mooi uitzichtpunt waar je de hele vallei overziet.
Rij dan een klein stukje terug over de 190 tot aan de splitsing met de Badwater Road bij Furnace Creek.
Neem hier de Badwater Road naar het zuiden.  Rij de Artist Drive Looproad (let op! eenrichtingsverkeer) .
Bezoek Devils Golfcourse en loop een stuk over de zoutvlakte bij Badwater Basin (het laagste punt in de VS)
Volg de Badwater Road en rij het park uit via de Jubilee Pass. Vervolg je weg via Pahrump naar Las Vegas.
Tip: Zorg dat je in Lone Pine je benzinetank nog volgooit. In Death Valley is ook wel benzine te krijgen, maar da's zo ongeveer de duurste pomp van heel Amerika.

Succes met plannen.


#10 - 02-03-2015, 13:54 uur

Ree

Bedankt Marianne en Cees,

Hiermee ben ik weer enkele avondjes zoet.
Ik meld me terug als ik het verder uitgespit heb.

Robert.
#11 - 02-03-2015, 16:21 uur

Ree

Beetje verlof gehad en nu terug aan het plannen.
Wat is meest aangewezen : vliegen op SF (stad wordt niet bezocht). Hotel (welk ?) boeken bij luchthaven of onmiddellijk huurwagen ophalen in de luchthaven en naar
het hotel gaan ?
Na een lange vlucht is optie twee waarschijnlijk niet zo aangewezen ?
Is het de gewoonte dat hotelshuttles u terug naar de verhuurbedrijven in de luchthaven brengen ?

Robert.
#12 - 29-03-2015, 21:59 uur

Old Faithful

Ik haal meteen na aankomst de auto op en rijd naar een hotel in de buurt van het vliegveld. Op de andere manier kan ook. Ik weet niet of de shuttle van het hotel naar het verhuurbedrijf rijdt, maar je kunt in ieder geval naar de luchthaven en met de shuttle van het verhuurbedrijf naar de locatie waar de auto's  staan.

Succes en veel plezier
#13 - 29-03-2015, 22:47 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik zou meteen na aankomst in San Francisco de auto ophalen.
De auto de volgende dag pas ophalen is onnodig tijdverlies.
Andere reden: De 1e ochtend in Amerika ben je vroeg wakker door het tijdverschil met Nederland en als je dan de auto al hebt kun je vroeg gaan rijden.
Dat geeft je dan automatisch meer tijd in Monterey

Voor de totale huurprijs zal het waarschijnlijk niks uitmaken wanneer je de auto ophaalt. (is afhankelijk van inlevertijd)
Een huurdag is 24 uur. De tijd begint te lopen op het moment van ophalen.
Voorbeeldje:
Auto ophalen op maandagavond 20.00 uur.  Inleveren vrijdag om 17.00 uur.  Totaal worden 4 huurdagen berekend.
Auto ophalen op dinsdagochtend 08.00 uur.  Inleveren vrijdag om 17.00 uur.  Totaal worden ook hier 4 huurdagen berekend.
 
#14 - 30-03-2015, 07:43 uur

Ree

Dadelijk de auto ophalen is waarschijnlijk de beste oplossing. Geeft ook de mogelijkheid om het eerste hotel een beetje verder van de luchthaven te kiezen. Zal waarschijnlijk ook beterkoop zijn.
Voor het begin van de trip langs de kust hadden wij de onderstaande plaatsen in gedachten :
-17M Drive,
-Big Sur
-Piedras Blancas
-San Simeon
-Moonstone Beach
-Cambria
Hoeveel overnachtingen (en waar ?) zouden we hier plannen, rekening houdend dat we een rustige vakantie willen, geen lange wandelingen gaan doen maar miscchien wel wat beestjes kijken langs de kust, vooropgesteld dat die er zijn.
We gaan geen boottocht doen want dat levert gegarandeerd zeeziekte op.

Robert.
#15 - 30-03-2015, 22:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15