Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Denver - Denver (25 dagen)

Discussie gestart

Old Faithful

Met jouw wensen wordt het inderdaad puzzelen. In jouw huidige schema kun je van Nederland via Us-40 en de Trailridge Road naar Estes Park rijden, zoals Cees A beschrijft. Je mist dan echter de Peak to Peak Highway, weliswaar geen must naar mijn mening, maar wel een aardige weg om te rijden. Je zou daarom  via de Peak to Peak Highway (Co-72) en Estes Park de Trail Ridge Road tot het eind kunnen rijden, daar omkeren en via dezelfde weg naar Estes Park rijden. Twee keer de Trailridge Road rijden lijkt me geen straf. Qua rijtijd zal het niet veel uitmaken met de route via Us-40. Op de heenweg zou je  nog voor de onverharde Old Fall River Road kunnen kiezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

#16 - 19-04-2017, 13:48 uur
Groet,

Old Faithful

ArnoBosvelt

We hebben nog even verder gekeken naar het laatste deel van onze reis en willen dit eigenlijk aanpassen naar het volgende.
Tot dit besluit zijn we gekomen, aangezien we niet veel zullen gaan wandelen in Great Sand Dunes NP.
We zullen dan een lange dag in de auto hebben (dag 20), maar vullen die dag dan liever in Denver in.
Wat is jullie idee hierover?
Hebben we ook het laatste deel van RMNP zo goed in orde?
Het laatste deel van de reis zal dan zo worden:

Dag 18 - Grand Junction --> Durango (bezoeken Black Canyon of the Gunnison National Park) - Overnachting Durango
Dag 19 - Durango (Durango & Silverton Treinreis) - Overnachting Durango
Dag 20 - Durango --> Granby / Grand Lake (via kort bezoek Great Sand Dunes NP) - Overnachting Granby / Grand Lake
Dag 21 - Granby  Grand Lake —> Estes Park (via Trail Ridge Road) - Overnachting Estes Park
Dag 22 - Estes Park —>  Denver (via de Peak to Peak Highway en Nederland) - Overnachting Denver
Dag 23 - Denver - Overnachting Denver
Dag 24 - Denver - Overnachting Denver (Independence Day)
Dag 25 - Denver ---> Amsterdam

#17 - 19-04-2017, 20:46 uur
« Laatst bewerkt op: 19-04-2017, 20:48 uur door ArnoBosvelt »
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Hans B

Ik ben nog nooit bij de Great Sand Dunes geweest, maar afgelopen maar wel in de Death Valley (Mesquite Sand Dunes gewandeld) en Coral Pink Sand Dunes gewandeld. Erg leuk. We hadden het in ons programma staan en hadden voldoende tijd.

Als jij wat krap zit, is het de vraag of het de om reis waard is.
#18 - 19-04-2017, 20:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ArnoBosvelt

We zijn er ondertussen in geslaagd om nog 2 nachten in Yellowstone te boeken en een nacht in Grand Teton NP.
Onze reis ziet er op dat deel nu zo uit:

Dag 8   Cooke City - Yellowstone NP - Overnachting Cody
Dag 9   Yellowstone NP - Overnachting Yellowstone NP Old Faithful Inn
Dag 10  Yellowstone NP - Overnachting West Yellowstone
Dag 11  Yellowstone NP - Overnachting Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 12  Yellowstone NP - Grand Teton - Overnachting Grand Teton Headwater Lodge
Dag 13  Grand Teton - Idaho Falls

Hebben jullie tips hoe we dit qua indeling van Yellowstone het beste kunnen indelen?
#19 - 29-04-2017, 21:40 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Hans B

Cooke City – Cody
De scenic route nemen en dan in Cody naar Buffalo Bil, Gun flight, Rodeo

Cody – Old Faithful Inn
Rit naar Old Faithfull en gehele dag daar besteden aan de diverse basins

Old Faithful Inn – West Yellowstone
Dorpje, IMAX, museum

West Yellowstone – Canyon Lodge
Norris en Mammoth hotsprings

Canyon – Grand Teton
Canyon met de falls, Hayden Valley, Mud Vulcano, West Thumb

Grand Teton – Idaho Falls
Met bootje over Jenny Lak en wandelen naar Observation Point, daarna rit naar Idaho FAlls
#20 - 01-05-2017, 13:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ArnoBosvelt

Alle overnachtingen in Yellowstone zelf kunnen boeken! :-) :-) :-)
Ons schema ziet er dus momenteel zo uit wat betreft overnachtingen:

Dag 7 - Overnachting in Red Lodge
Dag 8 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Lake Hotel
Dag 9 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Old Faithful Inn
Dag 10 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 11 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 12 - Overnachting in Grand Teton NP --> Grand Teton Headwater Lodge
Dag 13 - Overnachting in Alpine

Komt wederom de vraag hoe we Yellowstone en Grand Teton het beste kunnen indelen die dagen.
Hebben jullie goede tips voor ons?
Alvast bedankt! :-)
#21 - 07-05-2017, 10:53 uur
« Laatst bewerkt op: 23-05-2017, 15:17 uur door ArnoBosvelt »
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

ArnoBosvelt

Alle overnachtingen in Yellowstone zelf kunnen boeken! :-) :-) :-)
Ons schema ziet er dus momenteel zo uit wat betreft overnachtingen:

Dag 7 - Overnachting in Red Lodge
Dag 8 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Lake Hotel
Dag 9 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Old Faithful Inn
Dag 10 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 11 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 12 - Overnachting in Grand Teton NP --> Grand Teton Headwater Lodge
Dag 13 - Overnachting in Alpine

Komt wederom de vraag hoe we Yellowstone en Grand Teton het beste kunnen indelen die dagen.
Hebben jullie goede tips voor ons?
Alvast bedankt! :-)
#22 - 23-05-2017, 15:29 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

In een eerder bericht heb ik naar de voorbeeldroute verwezen waarin een route door Yellowstone wordt beschreven.
De ligging en spreiding van overnachtingsplaatsen bij die voorbeeldroute is zodanig gekozen dat hierbij de route door Yellowstone in 3 stukken wordt verdeeld waarbij je, zonder onnodige km, iedere dag voldoende tijd hebt om alle belangrijke bezienswaardigheden van die dag goed te bekijken.
Ik sta nog steeds volledig achter dit eerder gegeven advies.

Hoe jij aan je voorkeur voor park-accommodaties  komt weet ik niet en dat is ook verder niet belangrijk.
Een routeplanning met zo min mogelijk onnodige km is ook met ovenachtingen in het park mogelijk.

Je moet dan wel beginnen met de route en daarna, aan de hand van die route, de locatie en verdeling van je overnachtingsplaatsen bepalen.
Het lijkt er nu een beetje op alsof jij éérst je overnachtingen hebt geboekt (waarschijnlijk zonder op de kaart te kijken naar de locatie ervan) en pas daarna aan een route bent gaan denken.

Conclusie:  Je bent met je planning van de wal in de sloot geraakt.
Ik vond je eerdere routeplannen voor Yellowstone, gebaseerd op de voorbeeldroute,  beter.
#23 - 24-05-2017, 03:06 uur

ArnoBosvelt

Cees,

Bedankt voor je reactie!
In eerste instantie hadden we alleen maar overnachtingen buiten Yellowstone NP, maar wilden toch wel graag in het park slapen.
Aangezien je dan toch wel afhankelijk bent van datgene wat er vrij komt zijn het de overnachtingen geworden zoals ze nu zijn.
Het heeft in dit geval dan ook niet te maken gehad met eerst overnachtingen plannen en dan de route.
De route en overnachtingen hadden we al, waarbij we de overnachtingen buiten het park toch hebben kunnen weten om te wisselen voor overnachtingen in het park.
Ik mag toch aannemen dat we op basis van de overnachtingen ook een goede route kunnen uitstippelen in het park?
#24 - 24-05-2017, 11:53 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Old Faithful

Dat moet goed kunnen. Met jouw route kom je alleen niet langs een gedeelte van de noordelijke lus (Norris-Mammoth Hot Springs-Roosevelt), maar je  kunt op dag 11 een rondje Canyon-Norris-Mammoth-Roosevelt-Canyon maken. Je komt zo langs alle bezienswaardigheden. Enkele bezienswaardigheden passeer je meer dan één keer. Afhankelijk van plannen en tijd op die dag, kun je beslissen wanneer je die bezoekt. Bijvoorbeeld: je zouTower Falls kunnen bezoeken op de dag dat je van Red Lodge naar Lake rijdt maar ook op de dag dat je het rondje Canyon-Norris-Mammoth-Roosevelt-Canyon maakt.
Misschien ken je https://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/YELLmap1.pdf al, in mijn ogen een goede hulp bij de planning.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#25 - 24-05-2017, 12:55 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Ik vrees dat we elkaar opnieuw niet goed begrijpen.
Het gaat er niet om of je binnen of buiten de parkgrens slaapt.
Ik schreef niet voor niets het volgende:
Hoe jij aan je voorkeur voor park-accommodaties  komt weet ik niet en dat is ook verder niet belangrijk.
Een routeplanning met zo min mogelijk onnodige km is ook met ovenachtingen in het park mogelijk.   

Waar het om gaat is dat je overnachtingslocaties nu niet logisch zijn.
Dan kun je wel stellen dat er verder in het park niks meer te krijgen was, maar dat maakt je overnachtingsplaatsen niet logischer.

Projecteer jouw rondje nou eens op een Nederlandse situatie.
Stel:  Jij woont in Leeuwarden en je wil een rondje rond het IJselmeer gaan maken. Onderweg wil je diverse dingen bekijken.
Je begint met de natuurgebieden in Drente en je 1e overnaching plan je in Zwolle.
Dan bezoek je de Veluwe en je volgende overnachting is daarom in Amersfoort
Je wil vervolgens Amsterdam wat uitgebreider bekijken en daarom heb je daar 2 overnachtingen gepland.
Daarna rij je via de afsluitdijk terug naar huis.
In dit voorbeeld maakt het je niet uit of je hotel in een stadscentrum ligt of in een buitenwijk.

Nu ga je eisen stellen aan je hotellocatie.  Je wil per se in het centrum van een stad overnachten.
Dat compliceert de zaak, want nu heb je maar een beperkte keus.
Maar nee, hier valt niet over te praten,  het MOET een stadscentrum zijn.  Maakt niet uit welk centrum, als het maar een centrum is.
En dan kom je uit op 2 overnachtingen in Zwolle, 1 in Apeldoorn en 1 in Amsterdam.

Nu vraag je op forums hoe je met die overnachtingen je routeplan kunt uitvoeren.
Dat wordt een probleem, want je wilde extra tijd besteden in Amsterdam, maar je zit maar 1 nacht in Amsterdam.
Je hebt wel 3 nachten in de centra van Zwolle en Apeldoorn, maar die 2 plaatsen liggen nog best een eind van Amsterdam af en op en neer rijden kost je tijd.

Jouw situatie in Yellowstone is in feite precies hetzelfde.     Je stelt verkeerde prioriteiten.   
Je fixeert je zo volkomen op dat overnachten in het park dat je alle andere dingen, zoals een logische route, vergeet
Het resultaat:   Je hebt nu 3 overnachtingen in het centrale oostelijke gebied ( Canyon en Lake liggen redelijk dichtbij elkaar)
Je hebt maar 1 overnachting in het meest interessante zuid-westelijke deel van Yellowstone.
En je hebt helemaal geen overnachting bij Mammoth Hot Springs.

Ik wens je veel succes met het verzinnen van een logische route.
Zoals Old Faithful al schrijft wordt dat nu een route waarbij je onnodige (tijdrovende) km maakt en meerdere keren langs dezelfde weg komt

#26 - 24-05-2017, 16:13 uur

Old Faithful

De overnachtingen in het park hadden misschien efficiënter gekund. Maar als je dan besloten hebt in het park te overnachten, valt het niet mee de optimale verdeling van de accommodaties te boeken, zoals ArnoBosvelt zelf ook schrijft. In dat licht moet ook mijn opmerking gezien worden, dat met deze overnachtingsplaatsen een goede route te maken is. Canyon ligt sowieso centraal en een overnachting bij Old Faithful lijkt me alleen al de moeite waard vanwege de mogelijkheid om in de stille uurtjes zonder de drommen dagjesmensen tussen de geisers en hotsprings te kunnen wandelen. Uit oogpunt van efficiency was een andere volgorde misschien beter geweest, evenals een overnachting in Mammoth i.p.v. Lake. Maar desondanks moet het bezoek aan Yellowstone in mijn ogen toch een groot succes kunnen worden. En daar zou het mij om te doen zijn.
#27 - 24-05-2017, 17:46 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

De overnachtingen in het park hadden misschien efficiënter gekund. Maar als je dan besloten hebt in het park te overnachten, valt het niet mee de optimale verdeling van de accommodaties te boeken, zoals ArnoBosvelt zelf ook schrijft. 
Overnachtingen hadden niet "misschien" efficienter gekund.  Het KAN gewoon efficienter !!
Alleen moet Arno dan zijn fixatie op parkaccomodaties loslaten.

In dat licht moet ook mijn opmerking gezien worden, dat met deze overnachtingsplaatsen een goede route te maken is. 
Natuurlijk kun je een route maken.  Je kunt altijd wel op een of andere manier een route maken
Gebruik van het woord "goede" vind ik in dit verband echter niet juist, vooral niet omdat je weet dat het beter en efficienter kan.
Maar ......... Als Arno er tevreden mee is moet ie het gewoon doen hoor. Het is immers zijn vakantie.

een overnachting bij Old Faithful lijkt me alleen al de moeite waard vanwege de mogelijkheid om in de stille uurtjes zonder de drommen dagjesmensen tussen de geisers en hotsprings te kunnen wandelen.
Ik persoonlijk vind de prijs / kwaliteitsverhouding van Old Faithful niet kloppen, maar als locatie, locatie en locatie je belangrijkste criterium is bij het kiezen van je accommodaties is dat natuurlijk onbelangrijk.
Het argument "drommen mensen" vind ik wat overdreven. 
Ja Yellowstone is een drukbezocht park, maar de meeste (bus)toeristen komen niet verder dan de zittribune bij de Old Faithful geiser.
Als je door de geiservelden achter Old Faithful loopt mis je al 95% van de Old Faithful bezoekers.
Ik was er vorig jaar en ben omhoog geklommen naar het viewpoint op de heuvel dat uitzicht biedt op het geiserveld en Old Faithful geiser.
Ik stond er helemaal alleen .............

Uit oogpunt van efficiency was een andere volgorde misschien beter geweest, evenals een overnachting in Mammoth i.p.v. Lake.
Maar desondanks moet het bezoek aan Yellowstone in mijn ogen toch een groot succes kunnen worden.   
Met dit citaat kan ik het wel eens zijn, met dien verstande dat ik het meer eens ben met de 1e zin dan met de 2e............   :angel:
#28 - 25-05-2017, 04:06 uur
« Laatst bewerkt op: 25-05-2017, 04:56 uur door Cees A »

ArnoBosvelt

Allereerst bedankt voor jullie reacties!
Je punt is me ook helemaal duidelijk Cees, maar onze voorkeur ging wel erg uit naar het slapen IN het park. Dat we hier dan wat extra kilometers voor moeten maken dat is dan maar zo. Dat de plekken niet logisch zijn ben ik me van bewust, maar kan me toch niet voorstellen dat er met de accomodaties die we nu hebben geen leuke route te maken is in de dagen dat we er zijn?
Heel veel wandelen is voor ons niet aan de orde, in verband met de gezondheid van mijn vriendin, dus we moeten de dagen toch wel goed door kunnen komen ondanks de plekken waar we nu slapen?

Welke plekken zou je dan eventueel nog vervangen en waarvoor in de plaats om er toch een goede route van te kunnen maken?

#29 - 25-05-2017, 08:23 uur
Reisverslagen van 2015 Zuid-Westen (28 dagen), 2017 Mid-Westen (25 dagen) en 2019 uiterste Zuid-Westen (22 dagen)
https://arnoellenamerika.wordpress.com

Cees A

Jouw grootste probeem is dat je geen overnachting in het noorden van  Yellowstone hebt gepland.
Om dat op te lossen zou ik het volgende doen:
Dag 7 - Overnachting in Red Lodge
Dag 8 - Overnachting in Yellowstone NP --> Mammoth Hot Springs  (in het park)   of Gardiner (buiten het park)
Dag 9 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Old Faithful Inn
Dag 10 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 11 - Overnachting in Yellowstone NP --> Yellowstone NP Canyon Lodge
Dag 12 - Overnachting in Grand Teton NP --> Grand Teton Headwater Lodge
Zoals je ziet is alleen dag 8 gewijzigd van Lake naar Mammoth Hot Springs (of Gardiner)    Minimale wijziging, enorme verbetering.

Je kunt nu op dag 8 van Red Lodge via de Beartooth Pass en de Lamar Valley, waar altijd veel wild zit, naar Mammoth Hot Springs.
Vergeet niet om bij Roosevelt nog een ommetje te maken naar Tower Falls.

Op dag 9 bekijk je  eerst de terrassen bij Mammoth Hot Springs en daarna rij je via Norris Geiserbasin (in mijn ogen het mooiste geiserbasin van Yellowstone) en Artist Paint Pots naar Old Fathful voor je overnachting.

Je kunt op dag 10, na je overnachting in Old Faithful, nog een hele dag in het zuid-westelijke geisergebied blijven en eind van de middag rij je naar Canyon voor je overnachting.

Dag 11 heb je dan de hele dag voor de oostkant van Yellowstone, incl de Yellowstone Canyon.
Dag 12 rij je via de oever van het Lake en West Thumb geiserbasin naar Grand Teton.
Als je op de kaart van Yellowstone kijkt zul je zien dat je nu het gehele park ziet zonder al te veel onnodige km .
#30 - 25-05-2017, 14:56 uur
« Laatst bewerkt op: 25-05-2017, 15:46 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15