Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Denver, zijn de nachten goed ingedeeld?

Discussie gestart

Yvonne&Werner

Mag ik jullie vragen hier eens naar te kijken of ik de overnachtingen eenb eetje goed heb ingedeeld?

Brussel naar Denver                      overnachting in Denver
denver naar Moab/Arches                      Overnachting in Moab/Arches
moab/Arches                                         Overnachting in Moab/Arches
moab naar Salt Lake City                      Overnachting in Salt Lake City
Salt lake city   naar Idaho Falls               Overnachting in Idaho Falls
idaho falls naar Grand Teton NP   Overnachting in Grand Teton NP (Jackson Hole)
Grand Teton NP      Overnachting in Grand Teton NP (Jackson Hole)
Grand Teton NPWest Yellowstone   Overnachting in Yellowstone
Yellowstone NP      Overnachting in Yellowstone
Yellowstone NP naar Sheridan   Overnachting in Sheridan
Sheridan naar Custer State Park   Overnachting in Custer State Park
Custer State Park      Overnachting in Custer State Park
Custer State Park naar Cheyenne   Overnachting in Cheyenne
cheyenne naar Rocky Mountain NP   overnachting in Rocky Mountains NP
Rocky Mountain NP--> Denver              Brussel   
#1 - 06-01-2012, 23:16 uur
Love to go to the USA

Marianne

Het is erg krap vind ik, zeker die ene volle dag voor Yellowstone. Voor grand Teton trekken jullie dan weer relatief veel tijd uit.
Ik zou daar een dag minder doen, en ook Idaho Falls laten vallen, tenzij je daar een speciale reden voor hebt? Het is geen mooie route, je  kunt prima in 1 dag via de 89 van SLC naar Jackson rijden.

In welke tijd van het jaar gaan jullie?

Marianne
#2 - 07-01-2012, 00:37 uur

Yvonne&Werner

Hoi Marianne,
Dank je wel voor je bericht. Vind het erg fijn dat je me wilt helpen, ben al weken aan het puzzelen en dacht dat ik het gevonden had.
We vinden het niet erg om keuzes te maken. Dus jij zegt Idaho Falls weglaten, 3 dagen Yellowstone en 1 dag Grand Teton.
Wat vind je van het rechterstuk, dus bij Sheridan, is dat wel te doen, maar... nog belangrijker is het wel een mooie route?
Ik ga vandaag weer verder puzzelen dus.
Groetjes, Yvonne
#3 - 07-01-2012, 10:12 uur
Love to go to the USA

Jez

Van Sheridan naar Custer is pirma, vooral als je in de buurt van South Dakota komt. Devils Tower is een must en de Black Hills zijn prachtig. Er is genoeg te zien en te doen. In Custer zit je lekker rustig, voor iets meer vertier slaap je in Keystone. Rapid City is een grote stad en hier zit een heel leuk parkje, Bear Country USA. Mount Rushmore ga je natuurlijk zien (tip: rij 's avonds vanuit Custer richting Kestone,. Net voorbij Mount Rushmore heb je aan je linkerhand een grote parkeerplaats vanaf waar je een perfect zicht hebt op het moment, zodra dat verlicht wordt.) maar vergeet vooral Crazy Horse niet. Wij hebben destijds een helicoptervlucht over Crazy Horse gemaakt, was erg indrukwekkend.

Stukje verder is Wall en de Wall Drugstore leuk en de Badlands zijn prachtig. Zeker niet minder tijd hier besteden; ik vind het altijd zo'n ondergewaardeerd stuk terwijl er zoveel te doen en te zien is.

Vlakbij SLC is het Antelope State Park, op een eiland in het meer. Vonden wij erg leuk.

Verder ben ik van de bonnefooi, dus zou ik zeggen: leg je overnachtingen niet vast, dan ben je lekker vrij om ergens korter en langer te blijven (wij vonden namelijk 2 dagen Yellowstone meer dan genoeg..........)
#4 - 07-01-2012, 10:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yvonne&Werner

Is dit beter Marianne?

8-sep   Brussel   Denver   overnachting in Denver
9-sep   denver   Moab/Arches   Overnachting in Moab/Arches
10-sep   moab/Arches      Overnachting in Moab/Arches
11-sep   moab   Salt Lake City   Overnachting in Salt Lake City
12-sep   Salt lake city   Grand Teton NP   Overnachting in Grand Teton NP (Jackson Hole)
13-sep   Grand Teton NP   Yellowstone   overnachting in Yellowstone
14-sep   Yellowstone NP      overnachting in Yellowstone
15-sep   Yellowstone NP      overnachting in Yellowstone
16-sep   Yellowstone NP   Sheridan   overnachting in Sheridan
17-sep   Sheridan   Custer NP   Overnachting in Custer
18-sep   Custer NP/Badlands NP      Overnachting in Custer[/table]19-sep   Custer NP/Badlands NP      Overnachting in Custer
20-sep   Custer NP/Badlands NP   Cheyenne   Overnachting in Cheyenne
21-sep   cheyenne   Rocky Mountain NP   Overnachting bij Estes Park
#5 - 07-01-2012, 11:38 uur
Love to go to the USA

Old Faithful

Je schrijft dat je niet bang bent om keuzes te maken. In dat geval zou ik overwegen om of South Dakota of  Moab/Salt Lake City over te slaan. Voor allebei heb je naar mijn bescheiden mening te weinig tijd. Voor South Dakota lijkt mij drie overnachtingen het minimum en voor Moab twee.
Iemand zei eens " elk nadeel heb z'n voordeel." Je hebt meteen een reden om nog eens terug te komen.  ;)

Succes bij de keuze en de voorbereiding.
#6 - 07-01-2012, 12:18 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Dit ziet er veel beter uit. Je hebt 3 nachten in SD, dat is wel goed. Als je naar RMNP wilt zou ik die overnachting in Cheyenne overslaan en in een keer doorrijden. Het is even doorbijten maar wel te doen (zie ons 2004-verslag).
RMNP overslaan ten gunste van nog een dag Yellowstone of Moab zou voor mij ook een optie zijn. Of nog een tussenstop in Cody (meer tijd voor Yellowstone, en misschien de Beartooth hwy?).
Denk er aan dat Jackscon geen Grand Teton is; als je op weg van SLC naar Jackson nog Grand Teton wit bezoeken dan rij je weer een stukje terug.

Kijk alvast wat er aan accommodatie vrij is in Yellowstone, een aantal lodges gaat al dicht in september, dus het wordt lastig om iets in het park te vinden.

Marianne
#7 - 07-01-2012, 13:21 uur

Tet14

Je route is best te doen maar zoals gezegd, je mist wel het eea.  Van Custer naar Estes Park kan best in een dag. Een overnachting in Cheyenne is niet noodzakelijk
#8 - 07-01-2012, 15:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15