Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje LA-SF Fast

Discussie gestart

Marieke1984

Hallo iedereen
Wij maken begin juli een rondje Los Angeles -San Fransisco en dit zal wel snel moeten gaan
Hier alvast onze route om kennis te maken met de westkust.
Indien het ons bevalt komen we later terug om eventueel meer te genieten van bepaalde NP

Dag1  :Brussel-LA
Dag2  :LA
Dag3  :LA-Palm Springs(kortere rit voor uitrusten voor de grootste rit)
Dag4  :Palm Springs - Grand Canyon (met korte tussenstop Seligman)of is Kingman, williams of oatman beter voor route 66feeling?
Dag5  :Grand Canyon-Monument Valley
Dag6  :Monument Valley-Page
Dag7  :Page -Bryce (vroegvertrekken zodat we nammidag en avond hebben in Bryce)just vieuwpoints.
Dag8  :Bryce -Zion-LV (vieuwpoints via shuttle bus)in namiddag vertrekken naar LV om s'avonds laat aan te komen,in donker!
Dag9  :Las vegas (uitslapen van late aankomst)
Dag10:Las Vegas-Death Valley
Dag11:Death Valley -Mammoth Lakes
Dag12:Mammoth Lakes-Tioga Pass-Yosemite Valley-Oakhurst.(zwaar dagje)yosemite houden we liever een dagje minder omdat we een dagje meer SF willen.
Dag13:Oakhurst-San Fransico (Is dit mogelijk om via Monterey te rijden, daar de 17 miles drive te doen om vervolgens s'avonds aan te komen in SF?
Dag14:SF
Dag15:SF
Dag16:SF-Brussel
Veel rijden , korte verblijven .We hebben deze zomer een rondje Tunesie gedaan van 1700km op 2 dagen , veel gezien , veel gereden maar dat is de enige manier om veel te zien op korte tijd.
SHOOT!!! Gr Marieke
#1 - 31-01-2012, 11:57 uur

Tet14

Ik zou helemaal niet naar Palm Springs gaan maar rechtsreeks naar Kingman en dan onderweg nog wat van R66 meenemen zowel tussen LA en Kingman en tussen Kingman en GC.
Van Oakhurst, als je vroeg vertrekt, kan je idd naar Monterey rijden en die 17 miles drive doen voordat je naar SF gaat. Neemt wel een volle dag.
#2 - 31-01-2012, 12:07 uur

Marieke1984

Is vroeg vertrekken rond 7u ?
We hebben Palm Springs geboekt omdat we eerst Universal Studios gingen bezoeken.En dan de 2de dag hollywood in voormiddag om s'avond te kunnen aankomen in PS.
Nu kunnen we niet anders meer.Maar we kunnen nog opt gemak wat boodschappen doen en Mount Jackinto met kabellift doen.
Dan zware rit naar GC.Mag je google maps geloven dat het een rit is van 8-a 10 uur zonder stoppen?
#3 - 31-01-2012, 12:18 uur

Yessica

De shuttlebus brengt je niet echt naar viewpoints in Zion, die brengt je naar plekken vanwaar je hikes kunt gaan gaan maken om daadwerkelijk echt iets te kunnen zien van dit overweldigende en ondergewaardeerde park. Het is geen park met viewpoint zoals in de Grand Canyon. Als je dat niet van plan bent kun je het beter overslaan, want je krijgt van Zion echt geen goede impressie vanuit de shuttle bus. Zion verdient op zijn minst een volledige dag. Waarom blijf je daar niet een nacht zodat je niet ook nog naar Las Vegas door moet rijden?

En dan een middagje Yosemite...?

Ik begrijp dat het voor jullie een kennismakingsrondje is, maar deze rondreis valt onder het kopje 'overal geweest, niks gezien'. Ik zou 'em nog eens heroverwegen.
#4 - 31-01-2012, 12:22 uur



Marieke1984

Omwille van tijdsgebrek.Kunnen maar die dagen weg van onze zaak.Helaas.
#5 - 31-01-2012, 12:25 uur

Tet14

Van PS naar GC neemt maxinaal 8 uur. Kan ook sneller.  Als je de Aerial Tramway wil doen vertrek dan niet later dan om 2pm uit Los Angeles. De afslag naar de tramway ligt al voor Palm Springs.
#6 - 31-01-2012, 14:45 uur

Yessica

Ik snap het tijdgebrek, maar je kunt beter een paar dingen goed en helemaal zien, dan weinig tot niets van een heleboel.
Waarom beperk je je niet tot de driehoek LA-SFO-Las Vegas?

Zo hebben wij destijds in 1999 ook ons eerste kennismakingsrondje gedaan in 2 weken.

Dus beginnen in LA, dan naar Palm Springs, Las Vegas, via Death Valley naar Yosemite en dan naar SFO? Wij hebben het rondje destijds vol gemaakt langs Highway 1, prachtige kustroute. De parken verdienen echt meer aandacht!
#7 - 31-01-2012, 14:48 uur



Marieke1984

Wij zien de reis als een roadtrip.
Wij zijn geen wandelaars die uren willen stappen om zoveel mogelijk te zien.We willen gewoon de belangrijkste en mooiste plekjes zien.
Al moeten we daarvoor uren aan een stuk rijden.Als het om te rusten is gaan we wel op strandvakantie.
Toch bedankt voor jullie ervaren tips als ervaren Westkustreizigers.Mss is dit ook een beetje een handicap als je al veel aan de west kust bent geweest.
De reis staat al vast en kan bijna niet meer gewijzigd worden.
Ik ben mountainbiker en zou ook geen wedstrijden fietsen met een fiets van mindere kwaliteit maar er zijn mensen die wekelijks met mindere fiets ook plezier hebben.
Zoals ik in het begin.Maar na enkele jaren wil je meer.Zo denk ik dat die doorreizigde westkusters ook denken
gr Marieke
#8 - 31-01-2012, 15:17 uur

Yessica

Dan kun je Zion beter skippen denk ik, dat leent zich niet echt om even snel rond te kijken en heeft niet viewpoints zoals Grand Canyon. Als je iets wil zien van dat park moet je wel wandelen, als je daar niet van houdt zou ik die dag ergens anders gebruiken. Ook Yosemite lijkt me geen must als je toch maar een middagje hebt. Kun je net zo goed via Sequoia NP rijden en daar de enorme sequoia's bekijken.
#9 - 31-01-2012, 15:39 uur



Marieke1984

We gaan nog met een ander koppel die niet wenst grote wandelingen te maken.
Toch denk ik als je van Bryce komt en de oost-ingang neemt kan je voor de tunnel de Canyon Overlook Trail bekijken.
Mss kan een korte wandeling van 1 a2 uur voor lower edmerald pools er nog bij.We zien wel
Voor yosemite willen we gewoon de mooie tiogopas doen ,vervolgens yosemite valley om de watervallen te zien en de half dome.en als het nog mogelijk is rijden tot glacier point voor zonsondergang.
Al lijkt dit volgens velen niet de ideale manier om dan nog in donker tot in Oakhurst te graken.
Hoe zou jij de rit van Bryce - Zion aanpakken en de rit van mammoth lakes naar Oakhurst?
Alvast bedankt
gr Marieke
#10 - 31-01-2012, 16:05 uur

Tet14

Maak je geen zorgen. Niet iedereen heeft zo veel tijd. Je gaat een prachtige roadtrip maken en zelfs kort is beter dan helemaal niet. Canyon Overlook Trail is een goed idee en de route door Zion is ook prachtig.
#11 - 31-01-2012, 17:35 uur

Marieke1984

Thx
Nog andere tips voor onze route?
#12 - 31-01-2012, 18:06 uur

allard

Citaat
Nog andere tips voor onze route?

In hoeverre ligt jullie schema (de overnachtingen en de datums daarvan) al vast? Indien veel rijden en verscheidenheid in "sightseeing" jullie uitgangspunt is dan heb ik mogelijk nog wel een paar ideeën. Overigens vind ik het geen verkeerd idee een eerste bezoek aan het zuidwesten vooral oriënterend te doen.
#13 - 04-02-2012, 20:26 uur

Marieke1984

Hello allard
Het is idd zo dat het onze eerste amerika reis is en dat het vooral sightseeing zal zijn wat ik in eerste geval niet zo erg vin.Vinden we het echter heel leuk op bepaalde plaatsen kunnen we altijd terugkeren de jaren erop om dan echt onze plekjes waar we van houden , volop van genieten.
Het zal natuurlijk op bepaalde plaatsen wel heel erg jammer zijn dat we niet langer kunnen blijven maar dat maakt ons snakken naar een volgende west-kust-reis .
Dus shoot alvast maar met die tips voor vlugge trips.hihi
We houden van een mix van steden , wat natuur , shoppen en rijden.Gewoon van daar in de states te kunnen rijden en landschappen te kunnen ontdekken lijkt ons ook heel boeiend.We zijn geen echte hikers maar een wandeling bij Bryce (navajo trail )doen we smorgens wel zeker)wandelen in Las Vegas wordt ook ontdenkken , Gc een voormiddag met de shuttles wat uitzichtpunten bekijken.Rijden over r66 met korte tussenstops voor wat r66 foto's,...
De route ligt zo wel vast , veel rijden weten we , geen probleem dus vertel maar ....
Alvast bedankt voor jullie hulp
#14 - 05-02-2012, 10:28 uur

allard

Citaat
De route ligt zo wel vast , veel rijden weten we , geen probleem dus vertel maar ....
Bedoel je dat met het vast liggen van de route ook de overnachtingen al geboekt zijn in de plaatsen die je aangeeft?
Zo niet dan kan je van Monument Valley naar Bryce veel beter de (m.i.) veel mooiere route via Mexican Hat, Hite Crossing, Hanksville, Capitol Reef, Boulder, Escalante naar Bryce rijden. Deze route voert je in twee rustig te rijden dagen langs de mooiste delen van Utah met enorm veel mooie viewpoints. Allemaal vanuit de auto met airco te bekijken. Je hoeft in ieder geval niet ver te lopen.  In juli is het toch veel te warm om te wandelen.
Voor een foto impressie:
Dag 1: Trail of the Ancients Scenic Byway
Dag 2: Capitol Reef Country - & Journey through Time - Scenic Byways
In juli zal je trouwens geen sneeuw meer aantreffen en zal het vooral warm, zeer warm zijn...... So forget about the hikes....
Indien je deze "omweg" overweegt dan zou het voor jullie het handigste zijn om in Torrey te overnachten. Dan heb je de volgende dag nog tijd voor Bryce in de namiddag en avond.

Citaat
........route 66feeling
Daar zou ik me maar niet te veel van voorstellen. Bij dreigend tijdgebrek niet twijfelen en maar direct doorrijden naar naar de GC. Indien je daar tegen zessen aankomt dan kan je nog veel viewpoints zien bij veel fotogenieker licht dan pal overdag. Efficiënter is het om dat per eigen auto te doen i.p.v. de shuttle maar ik weet niet of dat in juli kan i.v.m de drukte. Mogelijk is het ' s avonds wat rustiger dan overdag. Wij hebben geen ervaring in het hoogseizoen. Ons persoonlijk idee is dat, indien je niet van plan bent af te dalen, 3 a 4 uur eigenlijk al voldoende is voor een goede indruk van de GC. Utah heeft zoveel andere canyons die veel "toegankelijker" zijn dan de GC.

Citaat
Toch denk ik als je van Bryce komt en de oost-ingang neemt kan je voor de tunnel de Canyon Overlook Trail bekijken.
Goed idee! Het zal erg lastig zijn een parkeerplaats te vinden bij de tunnelingang maar die wandeling is goed te doen en zeer de moeite waard. Rijd niet te snel en maak korte uitstapjes. Zion is, zoals Yessica zegt,  het park van de verrassingen. Ook langs de oostelijke ingangsroute. Voor wat betreft de hoofd canyon heb je niet zo heel veel tijd. Het vinden van een parkeerplaats bij de shuttle kan al veel tijd kosten en je "moet" ook nog door naar Las Vegas. Je kan ter plekke beter maar een afweging maken. Indien het wat krap wordt zou je de hoofdcanyon beter kunnen laten schieten en doorrijden naar Las Vegas. Op de I15 kom je nog door de Virgin River Gorge. Hier moet je zo langzaam mogelijk door heen rijden. De vrachtwagens halen je wel in. Indien de tijd het toelaat dan kan je Las Vegas benaderen via de North Shore Road. Weergaloos mooi landschap. Althans in mijn ogen. De Lake Mead Boulevardvinden wij de mooiste entree tot Las Vegas.

Citaat
Dag11:Death Valley -Mammoth Lakes
Death Valley is in juli veel te warm....... Ook 's avonds en 's nachts. Vertrek er maar vroeg. Onderweg krijg je nog een paar mooie stukken landschap. Het is deze route. Maar dan in omgekeerde richting. Mammoth Lakes ligt in de naaldbossen. Die vind je overal. Mono Lake is uniek. Vergeet niet dat "even" te bekijken. Indien je in Lee Vining overnacht dan kan je ook nog iets sneller de Tioga Pass op. De volgende dag. Die volgende dag ga je het erg moeilijk krijgen in Yosemite. Het zijn niet alleen de afstanden (bochtige en tijd vretende wegen) maar ook de enorme drukte. Ik heb verslagen gelezen van mensen die in arren moede maar omgekeerd hebben omdat het verkeer totaal niet opschoot.......

Groet, Allard

#15 - 05-02-2012, 22:28 uur
« Laatst bewerkt op: 05-02-2012, 22:31 uur door allard »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15