Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje Las Vegas

Discussie gestart

peter1962

We hebben onze camper route voor april 2016 aangepast.
Met de vorige versie kwamen we op lange dubbele routes omdat we zowel de North als de South Rim willen bezoeken.
Nu doen we eerst de North Rim en in het tweede deel van de route de South Rim en vandaar richting LV
We hebben zoveel mogelijk rijdagen afgewisseld en misschien slaan we één of twee rij vrije dagen over voor andere (onverwachtse) dingen onderweg.
Ook realiseren we ons dat er nog veel andere bezienswaardigheden zijn maar je moet nu eenmaal keuzes maken.
Zo overnachten we in zowel Zion, Bryce, Arches en de beide Rims 2 nachten omdat we (in tegenstelling tot onze eerdere reis daar) nu wel de tijd willen hebben voor een trail.

Voor het gemak heb ik de route tabel bijgevoegd, overzichtelijker dan alles hier typen   ;o)

#1 - 09-01-2016, 19:30 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Ine

Ik vrees dat je de route zult moeten aanpassen. De Northrim  Grand Canyon gaat pas midden Mei open. http://grandcanyon.com/category/planning/north-rim-planning/
#2 - 09-01-2016, 23:25 uur

peter1962

Ik vrees dat je de route zult moeten aanpassen. De Northrim  Grand Canyon gaat pas midden Mei open. http://grandcanyon.com/category/planning/north-rim-planning/

Stom hè dat ik daar niet op gelet heb, ik zag het vanavond ook toen ik naar campings keek.
Omdat we verderop in de route al wat gepland hebben doen we nu
Zion - Page - Bryce
De dagen naar Page die later in het schema staan vervallen dus en hebben we iets meer speling in de route.....
Bedankt voor je oplettendheid!
#3 - 09-01-2016, 23:36 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Dirc

Bij de south rim zou je een stukje route 66 mee kunnen pakken richting Vegas.
Reken je nu 2 dagen voor Bryce en Capitol Reef? Ik vond 1 meer dan voldoende, die tijd kun je beter rondom Moab besteden (ik mis Canyonlands?). Ook liggen er diverse scenics rondom Moab die de moeite waard zijn.
#4 - 10-01-2016, 10:52 uur

Cees A

Mooie trip !  Er is je al gewezen op een in die periode gesloten North Rim zie ik.
Ik zie ook dat je 1 extra dag in Capitol Reef blijft. Mooi.
De meesten, en Dirc onderstreept dat nog eens, zien Capitol Reef alleen als overnachtingsplaats op doorreis van Bryce naar Moab.
Beetje jammer, want er zijn een aantal erg mooie trails.  Naar mijn mening doet Capitol Reef niet onder voor (bijvoorbeeld) Zion 
Ik ben er vorig jaar 2 volle dagen geweest en ga dit jaar weer terug voor 1 dag.
Tip: Als je op de campground van Capitol Reef staat kun je de camper laten staan en van daaruit al 3 mooie trails lopen.

Schuin tegenover de ingang van de campground, in de bocht van de weg bij een weiland dat als parking wordt gebruikt, begint de Cohab Canyon trail.
De Cohab Canyon trail eindigt bij Hwy 24, zo ongeveer tegenover de parkeerplaats van de populaire Hickman Bridge trail.
Aansluitend op de Cohab Canyon Trail kun je dus meteen, na het oversteken van de weg en de brug, de (vrij korte) Hickman Bridge Trail trail meenemen.
Da's beter ook dan ernaar toe rijden, want de parkeerplaats bij Hickman Bridge trailhead is niet echt groot en loopt snel vol.
Als je toch liever naar de trailhead van Hickman Bridge rijdt, doe dat dan vroeg in de ochtend, dan is het nog rustig.
Vanaf de campground kun je ook de Fremont River Trail lopen. Deze trail begint (uiteraard) bij de rivier.
Het eerste stuk van deze trial is vlak en volgt de rivier. Als snel echter volgt er een vrij steile klim naar een panoramisch uitzichtpunt.
Vanaf dat uitzichtpunt kun je nog verder lopen naar een ander uitzichtpunt waarbij je uitkijkt over de vallei waar de scenic road doorheen loopt.

Voor alle trails in Capitol Reef zie deze brochure: http://www.nps.gov/care/planyourvisit/upload/Fruita-Area-Map-and-Guide-2014-final-low-res-locked-for-web.pdf
#5 - 10-01-2016, 11:29 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 11:34 uur door Cees A »

peter1962

die tijd kun je beter rondom Moab besteden (ik mis Canyonlands?). Ook liggen er diverse scenics rondom Moab die de moeite waard zijn.

Nee ben het niet vergeten, de canyonlands zitten er ook bij maar ik had een tour met een jeep gezien waarmee je zelf kan rijden en ook de canyonlands en andere scenics ziet.  Bedankt!
#6 - 10-01-2016, 12:47 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

peter1962

Mooie trip !  Er is je al gewezen op een in die periode gesloten North Rim zie ik.
Ik zie ook dat je 1 extra dag in Capitol Reef blijft. Mooi.
De meesten, en Dirc onderstreept dat nog eens, zien Capitol Reef alleen als overnachtingsplaats op doorreis van Bryce naar Moab.
Beetje jammer, want er zijn een aantal erg mooie trails.  Naar mijn mening doet Capitol Reef niet onder voor (bijvoorbeeld) Zion 
Ik ben er vorig jaar 2 volle dagen geweest en ga dit jaar weer terug voor 1 dag.
Tip: Als je op de campground van Capitol Reef staat kun je de camper laten staan en van daaruit al 3 mooie trails lopen.

Allereerst bedankt voor de tips rondom Capital Reef. De ervaring bij voorgaande trips was dat 1 dag ergens zijn vaak te kort is, daarom bezoeken we Zion en Bryce nu nog een keer en ik wil bij capital reef niet het risico lopen dat we achteraf zeggen 'hadden we maar........'
#7 - 10-01-2016, 12:53 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Ko-mar

Misschien heb je nog wat aan onze campground reviews voor als je nog campings zoekt!
#8 - 10-01-2016, 21:17 uur

peter1962

Misschien heb je nog wat aan onze campground reviews voor als je nog campings zoekt!

Jou site staat allang bij mn favorieten, heb je bericht pas nog geantwoord op FB 
Groet,
Peter de Vries
#9 - 10-01-2016, 22:23 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Ko-mar

Oh, aha Dan heb ik niets gezegd   ;D
#10 - 10-01-2016, 22:32 uur

Cees A

Ik zie dat je van plan bent een Jeep te huren in Moab. Leuk !! Hieronder onze ervaringen met zo'n Jeep.
Ik had daar al eerder iets over willen schrijven, maar het was nog niet van gekomen. Bij deze dus.

In Moab zitten diverse Jeep-verhuurders.  Wij huurden bij: https://canyonlandsjeep.com/
Redenen:
Auto's zagen er goed en goed onderhouden uit en je kreeg een (bleek later tijdens de rit) enorm duidelijk routeboek.
Een andere belangrijke reden was dat we de Jeep de avond van tevoren al op konden halen zodat we de volgende ochtend vroeg konden vertrekken.
Gemakkelijk was dat het verhuurbedrijf schuin tegenover ons hotel zat zodat we de huurauto die dag bij het hotel konden laten staan.

De heenrit:
De heenrit staat helemaal op deze kaart: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/CANYmap1.pdf  Beetje inzoomen voor details
We staken bij Moab de Colorado rivier over en sloegen linksaf, de Potash road in. (wegnr.279)
De Potash road volgt de Colorado rivier en is tot aan  de Potash fabriek (Potassium is een grondstof voor kunstmest) geasfalteerd
Daarna wordt het onverhard en de weg wat onduidelijk, maar het routeboek is erg goed en verkeerd rijden bijna onmogelijk.
Je volgt de Potash Road, komt langs de verdampingsreservoirs van de Potash fabriek en rijdt onderlangs Dead Horse Point.
Op het punt dat je Canyonlands Nat.Park binnen rijdt is er, voor de dames in het gezelschap, in de middle of nowhere, een wc gebouwtje.  ;)
Vlak daarna kom je op een splitsing. Rechtaf ga je naar de Shafer Trail, maar je kunt ook even linksaf slaan voor Musselman Arch.
Nadat je omhoog geklommen bent via de Shafer Trail zit je op het Island in the Sky gedeelte van Canyonlands.

De terugrit:
Voor de terugrit heb je 2 mogelijkheden. Je kunt de korte route via Long Canyon nemen of de langere via de Gemini Bridges trail.
De Long Canyon road zie je op de kaart. Op Youtube vindt je vele filmpjes over deze Long Canyon Road.
De relatief korte Long Canyonroad komt uit op de Potash Road, de weg langs de Colorado waar je begonnen bent.
De laatste keer dat wij er waren was de Long Canyon road onbegaanbaar wegens recente regenval.
We moesten toen via de Gemini Bridges Trail en tot onze verrassing was deze route zeker zo mooi als Long Canyon.
De Gemini Bridges Trail vind je niet terug op de kaart van Canyonlands.
Hij begint, komend van Island in the Sky, op wegnr.313 net na de afslag die naar Dead Horse Point leidt tussen The Knoll en Horsethief campground.
Op Google Maps zie je, na flink inzoomen de Gemini Bridges Road wel.
De Trail slingert zich door het landschap en je komt langs 2 naast elkaar gelegen rotsbogen, de Gemini (tweeling) Bridges.
Let op: deze rotsbogen liggen verzonken in het landschap en steken er dus niet bovenuit. je moet er naar toe lopen om ze te zien.
De trail eindigt met een steile, maar mooie zig-zag afdaling naar Hwy 191 en vanaf daar rij je terug naar Moab.

Handig om te weten:
Je moet je Jeep zelf wassen voor je 'm inlevert.  Weet je meteen waarom er zoveel carwashes zijn in Moab.
Ik weet niet of je met GPS rijdt, maar ik had, voor de zekerheid en ter geruststelling vooraf een aantal punten op de route gemarkeerd in m'n GPS.
Achteraf bleek het routeboek zo duidelijk dat ik die routepunten helemaal niet nodig had, maar weten waar je precies bent is toch best fijn.
Tip: Je gaat geen grote afstanden rijden, maar omdat je vaak niet harder kunt dan stapvoets ben je een hele dag bezig. Hou daar rekening mee.

Have fun. (en dat gaat best lukken met zo'n Jeep)
 

#11 - 17-01-2016, 12:01 uur

peter1962

Eerst twijfelde we nog een beetje over z'n jeep tour, maar gezien jullie reacties moeten we het haast wel doen  ;o)

Vraagjes over de jeep huur:
De jeep die wij willen (4 deurs) is vanaf $210 welke kosten komen daar nog bij. Dus wat ben je totaal kwijt voor een dag.
Ik begreep dat je de jeep gewassen moet inleveren maar waarschijnlijk ook met een volle tank
Hebben ze er ook koelboxen te huur?

#12 - 17-01-2016, 13:01 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Ko-mar

Je krijgt een koelbox met water en ijs mee. Er zijn geen extra kosten bij. Ja, je moet de tank weer vullen, maar zo heel veel km rij je niet dus dat is niet zo veel. Wij hebben hem alleen afgespoten bij de was straat, dat kostte geloof ik 2 dollar. Het gaat erom dat ze kunnen zien dat je geen schade hebt gereden.
Verder was bij ons de Long Canyon trail afgesloten door een rockslide. Dat was nog maar net gebeurd, want het was nog nergens bekent. Maar ik neem aan dat dat wel weer opgeruimd is tegen de tijd dat jullie er zijn. Ik neem aan dat je ook ons verslag van die dag wel gelezen hebt :)
#13 - 17-01-2016, 13:06 uur

peter1962

Valt me mee, had eigenlijk verwacht dat ze je nog de nodige verzekeringen aansmeren (ik las wel wat over een glas verzekering)

Er staat ook iets over de permit voor dat gebied, geldt die voor het hele gebied of is ie alleen nodig voor bepaalde trails / routes ?
Kan je voor de zekerheid nog even de link naar dat dag verslag geven, ik had het al gelezen maar kan het nu nergens meer vinden.
#14 - 17-01-2016, 13:13 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

Cees A

Hoe het bij andere Jeep-verhuurders zit weet ik niet, maar ik was toen incl. verzekeringen ook iets rond de 200 $ kwijt voor zo'n 4 drs Jeep
Let wel, dat was een paar jaar geleden.  Er was toen ook een vrij hoog eigen risico. Ik meen iets van 3000 $  :o
 
Dat komt mede omdat het hele Jeepverhuur-gebeuren voornamelijk op Amerikaanse klanten is gericht.
Amerikanen kunnen hun eigen (auto)verzekering meenemen naar hun huurauto.

V.w.b. die volle tank heb je natuurlijk gelijk. Dat is bij autohuur zo vanzelfsprekend dat ik dat niet de moeite waard vond om te vermelden.
V.w.b. die koelbox, die kreeg je er bij ons automatisch bij. Die hoefde je niet extra te huren.
Die koelbox was ook gevuld met droog ijs en een aantal flesjes water.
Dat droge ijs bleef heel de nacht (ik had de auto immers de avond van tevoren opgehaald) plus de hele daaropvolgende dag bevroren.
Pas bij terugbrengen van de auto begon zich een laagje water te vormen onderin die koelbox.
#15 - 17-01-2016, 13:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15