Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje West Amerika 2012

Discussie gestart

Michel

Hallo allemaal,

De volgende reis staat weer gepland! ;D Dit maal ga ik samen met een vriend een rondje west Amerika doen. De vluchten en 2 hotels zijn al geboekt. Toch heb ik nog een vraag over een aantal stops waar we het beste kunnen overnachten, of welke route we het beste kunnen rijden. Hieronder een overzicht:

12 maart: Amsterdam - Los Angeles (Overnachten in Comfort Inn Cockatoo) Is al geboekt
13 maart: Los Angeles (Overnachten in Comfort Inn Cockatoo) Is al geboekt
14 maart: Los Angeles (Overnachten in Comfort Inn Cockatoo) Is al geboekt
15 maart: Los Angeles (Overnachten in Comfort Inn Cockatoo) Is al geboekt
16 maart: Los Angeles - Lake Havasu?, Kingman?, Flagstaff?
17 maart: Lake Havasu?, Kingman?, Flagstaff? - Grand Canyon Village (overnachten in het Tovar Hotel) Is al geboekt
18 maart: Grand Canyon Village - Las Vegas
19 maart: Las Vegas
20 maart: Las Vegas
21 maart: Las Vegas - Death Valley - Bakersfield?
22 maart: Bakersfield? - Monterey?
23 maart: Monterey - San Francisco
24 maart: San Francisco
25 maart: San Francisco
26 maart: San Francisco
27 maart: San Francisco - Amsterdam

We hebben bewust gekozen om weinig natuur parken aan te doen. Alleen GC en Death Valley is een must en willen graag de kustlijn mee pakken. Hier hebben wij beide voldoende aan. Ikzelf omdat ik al een aantal natuur parken heb mogen zien en mijn vriend meer van de steden houdt. Verder is er dus nog best wat te schuiven! Alle tips zijn welkom!
#1 - 16-10-2011, 12:19 uur
« Laatst bewerkt op: 16-10-2011, 12:21 uur door Michel »

Hans B

Indien jullie met z'n tweeën zijn en van rijden houden, zou ik zeggen knal in één keer van LA naar bv naar Williams, dan heb je de volgende ochtend nog een uurtje om aan de Gr.C. te komen en kunt daar de hele dag verblijven.
Highlander motel
533 W Route 66
Williams, Arizona 86046
Motel is van Alain en Sandra (belgen en net geëmigreerde forumleden).

Wil je voldoende tijd besteden aan de Death Valley, dan zou ik daar overnachten en de volgende dag een zo lang mogelijke rit maken om aan (bij) de kust te komen.

De dag er op alle tijd om de Highway 101 te rijden naar SF.
#2 - 16-10-2011, 15:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Boven Monterey zal je niet veel kust meer zien. Het mooiste gedeelte is tussen Cambria en Monterey.
Aardig van Hans om onze Belgische vrienden te vermelden. Wellicht rijden we er de volgende weken ook nog even langs.
Tet
#3 - 17-10-2011, 05:17 uur

Dirc

Of probeer bij Carmel de 17 mile drive mee te pakken. Dan kun je daarna in een keer door naar San Francisco.
Wat Hans terecht zegt, in een keer naar Williams (laatste stukje wellicht over route 66 vanaf Kingman naar Seligman). Dit heb ik in 2009 ook zo gedaan en is eigenlijk prima bevallen.
#4 - 17-10-2011, 09:03 uur

Michel

Indien jullie met z'n tweeën zijn en van rijden houden, zou ik zeggen knal in één keer van LA naar bv naar Williams, dan heb je de volgende ochtend nog een uurtje om aan de Gr.C. te komen en kunt daar de hele dag verblijven.
Highlander motel
533 W Route 66
Williams, Arizona 86046
Motel is van Alain en Sandra (belgen en net geëmigreerde forumleden).

Wil je voldoende tijd besteden aan de Death Valley, dan zou ik daar overnachten en de volgende dag een zo lang mogelijke rit maken om aan (bij) de kust te komen.

De dag er op alle tijd om de Highway 101 te rijden naar SF.

Wij vinden het inderdaad niet erg om te rijden. Wij zijn in onze eerste vakantie ook meteen door geknald van LA naar Williams. Ik hoefde zelf niet te rijden, maar volgens mijn vader was het goed te doen. Één ding heb je zeker gelijk... Je kan een volle dag spenderen aan de GC! Ook bedankt voor de overnachting tip!
#5 - 17-10-2011, 19:16 uur

Michel

Boven Monterey zal je niet veel kust meer zien. Het mooiste gedeelte is tussen Cambria en Monterey.
Aardig van Hans om onze Belgische vrienden te vermelden. Wellicht rijden we er de volgende weken ook nog even langs.
Tet

Oke, geweldig! Je pakt zéker een aardig stuk kust mee. Fijn om te weten dat dit het mooiste gedeelte is, dank hiervoor.
#6 - 17-10-2011, 19:18 uur

Michel

Of probeer bij Carmel de 17 mile drive mee te pakken. Dan kun je daarna in een keer door naar San Francisco.
Wat Hans terecht zegt, in een keer naar Williams (laatste stukje wellicht over route 66 vanaf Kingman naar Seligman). Dit heb ik in 2009 ook zo gedaan en is eigenlijk prima bevallen.

Wat een prachtige route! Heb zojuist wat foto's en filmpjes bekeken, maar dit is absoluut de moeite waard! Deze gaan we zeker meepakken! Nu we het toch over mooie scenic byways hebben. Is de Mulholland drive aan te raden? Deze zie ik bijvoorbeeld niet bij http://byways.org/explore/states/CA staan, maar geloof dat dit toch ook een prachtige route is. Zijn er nog meerdere gave routes?
Alvast bedankt.
#7 - 17-10-2011, 19:27 uur

Tet14

Filmpjes zijn altijd mooi. Ipv de millionairshuizen en die idioot dure golfbaan kan je ipv die 17 miles drive ook Point Lobos SR bezoeken. Zou ik doen dus. Mulholland drive is bij LA. Combineer dat met enkele andere drives in de omgeving en je bent een dag onderweg.  Niets mis mee imo.
#8 - 21-10-2011, 03:56 uur

Yessica

Leuk, zo veel dagen in LA! Ik weet dat het over het algemeen een stad is die niet zo gewaardeerd wordt, maar ik ben er eens 5 dagen geweest en heb me geen dag verveeld! Hebben ook nog eens alles met het openbaar vervoer gedaan, zelfs het dagje naar Disney!
Wat zijn jullie plannen daar?

Bakersfield is puur en alleen een overnachtingsplaats. Ik zou voor een overnachting in Death Valley gaan.
Je zou ook via Sequoia NP naar San Francisco kunnen rijden. Ik weet wel dat je niet voor de natuur gaat, maar het is wel een mooie route. Vanaf Monterey de kustroute pakken is eigenlijk jammer omdat je het mooiste gedeelte dan overslaat.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Hans wat betreft de tip over het Highlander motel!  :afro:

Veel plezier!
#9 - 21-10-2011, 08:19 uur



Michel

Leuk, zo veel dagen in LA! Ik weet dat het over het algemeen een stad is die niet zo gewaardeerd wordt, maar ik ben er eens 5 dagen geweest en heb me geen dag verveeld! Hebben ook nog eens alles met het openbaar vervoer gedaan, zelfs het dagje naar Disney!
Wat zijn jullie plannen daar?

Bakersfield is puur en alleen een overnachtingsplaats. Ik zou voor een overnachting in Death Valley gaan.
Je zou ook via Sequoia NP naar San Francisco kunnen rijden. Ik weet wel dat je niet voor de natuur gaat, maar het is wel een mooie route. Vanaf Monterey de kustroute pakken is eigenlijk jammer omdat je het mooiste gedeelte dan overslaat.

Verder sluit ik me helemaal aan bij Hans wat betreft de tip over het Highlander motel!  :afro:

Veel plezier!

Inderdaad Yessica, erg leuk zoveel dagen LA. Bij mijn eerste bezoek aan LA zijn we er maar 2 volle dagen verbleven. Dit bleek dus echt VEEL te kort te zijn. Wat mijn plannen ongeveer zijn? In Santa Monica kan ik dus al een hele dag slijten.. Wil sowieso een bezoek brengen aan het Staples Center. Daarnaast een beetje de toeristische plekken zoals Hollywood, Venice Beach, Rodeo Drive.. Ook lekker om een dagje op het strand te liggen, misschien een gaaf pretpark etc. etc. Keuze mogelijkheden genoeg, alleen moet ik die nog eens grondig gaan bestuderen.

In de Death Valley is mooier overnachten als in Bakersfield, dat ben ik met je eens. Qua aantal kilometers en reisuren is het wel te doen om een tussenstop te maken in DV en daarna meteen doorrijden naar de kust. Ook via Sequoia NP naar SF te rijden lijkt me wel wat.. Ikzelf vind die NP's wel geweldig! wellicht kan ik hem alsnog overhalen om daar ook nog even een kijkje te nemen, als we er toch doorrijden  ;) Thanks!
#10 - 23-10-2011, 16:11 uur

Rent your tent usa

Als je door Arizona rijdt, vergeet Sedona niet mee te pakken. Een heel leuk artistiek plaatsje; veel kunstenaars die daar wonen  en prachtige rots formaties om je heen. Via Kingman is het een beetje om, maar het is zeker de moeite waard als je van kunst houdt. Ik ben er maar een keer geweest en dat was in 2000 maar het is me altijd bijgebleven.
#11 - 23-10-2011, 17:08 uur

Michel

Als je door Arizona rijdt, vergeet Sedona niet mee te pakken. Een heel leuk artistiek plaatsje; veel kunstenaars die daar wonen  en prachtige rots formaties om je heen. Via Kingman is het een beetje om, maar het is zeker de moeite waard als je van kunst houdt. Ik ben er maar een keer geweest en dat was in 2000 maar het is me altijd bijgebleven.

Het zat al een beetje in de planning om via Kingman te rijden. Dit mede doordat daar ook een stukje route 66 loopt toch? Als het je zo goed bijgebleven is, lijkt me het wel de moeite waard. En trouwens, zo ver om rijden is het toch niet? We zullen genoeg kilometers maken, dus dat ene stukje om kan er wel bij! ;)
#12 - 25-10-2011, 08:37 uur

Dirc

Klopt, het stukje Kingman - Seligman is een mooi stukje route 66 om te rijden!
Zeker de moeite waard.

http://home.comcast.net/~bygonebyways/1913AGRA-AZMap8-Seligman%20to%20Kingman.jpg

deze foto komt uit een reprint uit 1987 van het `Arizona Good Roads Association's Illustrated Road Maps and Tour Book` uit 1913!
#13 - 25-10-2011, 10:34 uur

MiamiHeat

In Seligman natuurlijk wel even een bezoekje brengen aan Angel & Vilma Delgadillo  Hilarische toko!!
#14 - 25-10-2011, 11:01 uur

Michel

Klopt, het stukje Kingman - Seligman is een mooi stukje route 66 om te rijden!
Zeker de moeite waard.

http://home.comcast.net/~bygonebyways/1913AGRA-AZMap8-Seligman%20to%20Kingman.jpg

deze foto komt uit een reprint uit 1987 van het `Arizona Good Roads Association's Illustrated Road Maps and Tour Book` uit 1913!

Wow, super vet! Mooi, dan staat dit stukje sowieso gepland om te rijden  :afro:
#15 - 25-10-2011, 13:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15