Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondje West aug 09 (SF-Yosemite-DV-LV-Zion-Bryce-GC-LA-SF) Tips?

Discussie gestart

Arthur A.

We gaan van 27 juli tm 17 aug 2009 bovenstaand rondje maken met een auto en 2 jongens van 13 en 14 jaar.
Zelf zijn we in 1994 in het Westen geweest (SF-Yosemite-Sequoia-DV-LV-Zion-Brice-GC) maar hebben daar toen helaas de vakantie vanwege een gebroken voet moeten afbreken.
We gaan nu met onze kinderen en willen een combinatie van parken en steden.
Ticket is geboekt en de overnachtingen in Yosemite, DV en GC zijn gereserveerd. Rest nog niet (tips voor overnachtingen?).

We willen ook zoveel mogelijk op KOA campings (cabins?) gaan staan.

Zouden jullie kunnen helpen door op-/aanmerkingen te maken op onderstaande route? Wat moeten we op onze route zeker gaan doen onderweg?
Graag ook jullie ervaring met KOA camping en waar wij die op onze route tegen komen. Iemand ervaring met de cabins op KOA's.

Hier onder heb ik ook nog tussendoor enkele vragen staan.
Alvast bedankt!!  ;D

Ma 27-Jul   Dag 1  Brussel - New York (JFK 12.20uur)      
Di   28-Jul   Dag 2  New York      
Wo 29-Jul   Dag 3  New York (JFK 9.00uur) - San Francisco (12.00uur)
                                                             's middags nog stukje San Francisco meepikken         
Do  30-Jul   Dag 4  San Francisco - Yosemite (Tent in Curry Village)    306km  3.35uur   
                                                             's morgens stukje San Francisco meepikken      
                                                            Wat zouden jullie doen? Overnachten bij vliegveld of in SF bij Fishermans Wharf / Union Square?   
Vr  31-Jul   Dag 5  Yosemite   
                                                            Mariposa (Sequoia trees) / Glacier point         
Za  1-Aug   Dag 6   Yosemite (CV) - Bishop (?)     231km   3.11uur         
                                                            via Mono Lake      
Zo  2-Aug   Dag 7   Bishop (?) - Death Valley   255km   3.43uur
Ma  3-Aug   Dag 8   Death Valley - Las Vegas   300km   4.44uur       
                                                            Via Badwater, Shoshone en RedRock Canyon  Tips voor leuk hotel en atracties voor kids jongens 13/14jr?   
Di   4-Aug   Dag 9   Las Vegas - Zion (Springdale)   257km   2.47uur   
                                                            Ontbijt in Bellagio  /  Valley of Fire SP ($6 intree) scenic road rijden / Deel van de Narrow lopen /
                                                            (misschien Angel's Landing (4uur)lopen en Valley of Fire overslaan)
Wo  5-Aug   Dag 10  Zion - Bryce   154km   2.11uur     
                                                            via Canyon Overlook Trail / Trail in Bryce lopen      
Do   6-Aug   Dag 11  Bryce - Page- Grand Canyon    482km    5.51uur     
                                                            Lower Antelope Canyon / Horseshoe Bend      
Vr   7-Aug   Dag 12  Grand Canyon   
                                                           stuk van de Bright Angel Trail / IMAX / Helicopter??                  
Za   8-Aug   Dag 13  Grand Canyon - Barstow    606km   5.30uur       
                                                          Calico ghost town (?) Is dit iets of alleen een museum??   
Zo   9-Aug   Dag 14  Barstow - Santa Monica    208km    2.04
Ma  10-Aug   Dag 15  Santa Monica        (rondhangen aan de kust; Venice Beach)      
Di  11-Aug   Dag 16  Los Angeles     (Universal Studios)      
Wo  12-Aug   Dag 17  Los Angeles     (touristische route)            
Do  13-Aug   Dag 18  Santa Monica - Morro Bay   340km    3.37uur
Vr  14-Aug   Dag 19  Morro Bay - Monterey   197   3.03uur   
                                                         17 miles drive  hoe lang doe je over deze 17 miles?      
Za  15-Aug   Dag 20  Monterey - San Francisco   181km   2.05uur
Zo  16-Aug   Dag 21  San Francisco       
                                                         's morgens Alcatraz                  
Ma  17-Aug   Dag 22  San Francisco (7.45uur) - Brussel      
#1 - 29-04-2009, 22:30 uur

corretje

Persoonlijk vind ik de KOA campgrounds dik in orde. Vaak zijn ze wat luxer dan een reguliere camping, maar daar betaal je ook weer voor. Ik heb 1x in een cabin geslapen en ik moet eerlijk zeggen dat ik voor dat geld (ik vond het vrij prijzig) liever in een goedkoop motel slaap (bv motel 6) waar je dan toilet en douche op je kamer hebt. Maar nogmaals: dat is pesoonlijk. Ik ben ook niet zo'n kampeerder hoor.

Op de site www.koa.com kun je exact vinden waar ze allemaal zitten. Maar het zijn er genoeg hoor ;-)

In San Francisco is de Fisherman's Wharf zeker leuk om te vertoeven. Ernstig toeristisch, maar wel leuk. Van de andere kant is het vanaf het vliegveld ook goed aan te rijden. Dus het is maar net waar je voor kiest. En in de grote steden als San Francisco zijn de hotels/motels toch niet zo heel goedkoop. Dus als je wilt bezuinigen zou ik iets verder weg gaan zitten en wat meer op en neer rijden en als je niet wilt/hoeft te bezuinigen op je reis en overal met je neus bovenop wilt zitten, dan zou ik gaan voor bv. de Fisherman's Wharf.

Voor de Hwy 1 van LA naar SF moet je wel wat tijd uittrekken. Je kunt er natuurlijk niet zo doorrijden als op de interstates. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je regelmatig aan de kant staat om foto's te maken, want het is echt wel een mooie route. En een tipje: als je moet tanken, doe het niet op deze route maar aan het begin of het einde, want op de route zit geloof ik maar 1 tankstation en dat merk je aan de prijs!!! Dat scheelt echt HEEL erg veel. Dus NIET tanken op de route is mijn advies...
#2 - 30-04-2009, 08:54 uur
2005: FL
2006: DC, MD, DE, VA
2008: NY
2008: CA, NV, UT, CO, NM, AZ
2009: CO, WY, MT, ID, WA, OR, CA, NV, UT
2010: CA, AZ, UT, NV

http://matheeuwsen.mijnalbum.nl

Arthur A.

Thankx!
We proberen campings te nemen zodat de kinderen dan meer kunnen doen.
Heb je de 17-miles drive gereden en hoe lang doe je daar ongeveer over?
Hoe lang is het rijden van vliegveld SFO naar Union Suare?
#3 - 30-04-2009, 11:34 uur

corretje

Als je de Hwy 1 helemaal af wilt rijden van LA naar SF, dan moet je er minimaal wel een dag voor uittrekken. Wij hebben redelijk doorgereden toen, en deden er een dag over. Doe je het wat relaxter (met veel tussenstops bv), reken dan maar 1,5 dag.

Volgens de routeplanner is het van SFO naar Union Square ongeveer 18 minuten rijden. Maar daar heb ik geen ervaring mee. In de grote stad is het wel wat drukker qua verkeer, maar op zich zal het niet zo heel veel afwijken van de realiteit.
#4 - 04-05-2009, 22:36 uur
2005: FL
2006: DC, MD, DE, VA
2008: NY
2008: CA, NV, UT, CO, NM, AZ
2009: CO, WY, MT, ID, WA, OR, CA, NV, UT
2010: CA, AZ, UT, NV

http://matheeuwsen.mijnalbum.nl

Marianne

Als je nog iets van SF wilt zien dan zou ik in de stad overnachten, anders rijd je 2 of eigenlijk 3 keer heen en weer. Waarom niet meten vanaf SFO richting Yosemite rijden en de dagen in SF aan het eind? Dat scheelt heen en weer rijden, en je hebt nu erg weinig tijd voor Yosemite.
Ook de tijd voor Zion vind ik vrij krap, als je de narrows wilt doen zal dat nog wel lukken maar Angels Landing zou ik 's morgens vroeg doen in verband met de warmte.
Dag 11 is ook erg lang. Het kan, hoewel Horsheshoe Bend misschien net te veel wordt.

Barstow is jammer van je tijd, Calico is erg commercieel en ook weer erg heet (zij zijn er in 2006 geweest, zie ons reisverslag). Ik zou direct naar LA rijden, kijk hoever je komt. Misschien een tussenstop in Palm Springs of twentynine Palms. Dan ben je eerder in LA, en daar zou je een dag minder kunnen doen die je dan
in SF of bij Zion of Page kunt gebruiken. Voor een prachtige spookstad op jullie route moet je naar Bodie gaan. Overnacht dan daar in de buurt en niet in Bishop.

Wij hebben al meerdere keren in KOA cabins overnacht, alleen in 2008 niet. In het zuidwesten echter wat minder dan in het noordwesten, omdat de KOA campings niet altijd weven gunstig liggen. We hebben in het ZW alleen ervaring met die in Williams en in San Diego.

Marianne
#5 - 04-05-2009, 22:55 uur

Arthur A.

Als je de Hwy 1 helemaal af wilt rijden van LA naar SF, dan moet je er minimaal wel een dag voor uittrekken. Wij hebben redelijk doorgereden toen, en deden er een dag over. Doe je het wat relaxter (met veel tussenstops bv), reken dan maar 1,5 dag.

We hebben een overnachting in Morro Bay en Monterey gepland. Dus dat moet dan wel goed komen. ;D


Marianne,
aangezien we om 12.00 al op SFO aankomen en aan het eind van de vakantie maar 1,5 dag in SF hebben (waarvan 0,5 voor Alcatraz)  wilde ik de aankomstmiddag nog gebruiken voor minimaal een impressie van SF vanuit de auto.
Je hebt me wel aan het denken gezet. De 2e dag skip ik de ochtend in SF en ga dan meteen door naar Yosemite. Dan is het neem ik aan het handigst om een hotel in de buurt van Union Square te nemen aangezien we dan vanuit het hotel (via de Oakland Bay bridge) de volgende dag doorijden naar Yosemite.

Met Zion zit in ook een beetje in mijn maag. Ben het met jou eens dat het krap is. Zeker omdat we aan het eind van de dag nog een trail in Bryce (waarschijnlijk de Queens Garden trail) willen lopen zodat we de volgende ochtend vroeg aan de lange dag naar Page en GC kunnen beginnen.
Ik had er al aan gedacht om de Angels Landing te laten vallen (begreep uit de verschillende reisverhalen dat je er vroeg aan moet beginnen en ~4-5uur voor uit moet trekken) en de Emeralds Pools trail (lower, middle + upper) te doen + de Riverside Walk evt aangevuld met een stukje door the Narrows.

Ik had Barstow ingepland omdat het hele stuk naar LA te ver zou zijn. Ik ga er nu vanuit dat we die dag maximaal doorrijden naar LA en dat we 1 dag minder LA doen om die in te zetten in Zion of Page.

Bodie hebben Helmi en ik al in 1994 bezocht. Misschien dat we wel meer richting Yosemite een tussenstop gaan maken om langer in Yosemite te kunnen zijn.

Wat bedoel je precies met: Ik zou direct naar LA rijden, kijk hoever je komt. Misschien een tussenstop in Palm Springs of twentynine Palms. Dan ben je eerder in LA?? Is het niet het snelst om via de I40 en I15 van GC naar LA te rijden? Dan kom je toch langs Barstow en niet alngs Palm Springs of Twentynine Palms? Of is deze laatste route een stuk mooier?

Corretje en Marianne, in ieder geval bedankt voor jullie reactie.
#6 - 05-05-2009, 01:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15