Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis 15/16 dagen

Discussie gestart

Erwin1984

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in de periode eind mei - begin juni 2014 een rondreis te maken door het zuidwesten van de VS. We hebben een aantal 'voorwaarden', maar ook verschillende punten waarover we vragen of twijfels hebben. Ik hoop dan ook dat jullie je licht willen laten schijnen over onze plannen.

Vooraf:
- We willen een auto huren en van hotel naar hotel rijden.
- In verband met zaken thuis willen we het beperken tot 15 of maximaal 16 dagen.
- Dit is onze eerste echte rondreis. Wel hebben we al verschillende reizen, ook buiten Europa, gemaakt waarbij we onze trips vanuit ιιn of twee verschillende plekken maakten. Onze ervaring is dat wij bij bezienswaardigheden vaak iets sneller klaar zijn dan de meeste toeristen. We willen het gezien hebben, er een goede indruk en mooie foto's van hebben, maar we hoeven niet alles tot in detail te zien. Aan de andere kant willen we natuurlijk ook niet overal in sneltreinvaart langs.
- We vinden het prima om een stukje te lopen, maar we zijn geen uitgesproken wandelaars.

Na wat gepuzzel zijn we voorlopig uitgekomen op de volgende route.

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles 
Dag 3: Los Angeles – Flagstaff (754 kilometer)
Dag 4: Flagstaff – Grand Canyon National Park – Flagstaff (240 kilometer)
Dag 5: Flagstaff – Las Vegas (409 kilometer)
Dag 6: Las Vegas – Death Valley – Ridgecrest (498 kilometer)
Dag 7: Ridgecrest – Sequoia National Park (331 kilometer)
Dag 8: Sequoia National Park – Yosemite National Park (221 kilometer)
Dag 9: Yosemite National Park – San Francisco (319 kilometer)
Dag 10: San Francisco
Dag 11: San Francisco – Pismo Beach (393 kilometer)
Dag 12: Pismo Beach – Los Angeles (284 kilometer)
Dag 13: Los Angeles
Dag 14: Los Angeles – Amsterdam
Dag 15: Amsterdam - huis

- We hebben twee hele dagen Los Angeles gepland, omdat we ook graag een dagje naar het strand willen, bijvoorbeeld naar Venice Beach.
- We realiseren ons dat de afstand Los Angeles - Flagstaff groot is voor ιιn dag. Is dit te doen? Is er een alternatief? Eventueel zouden we bijvoorbeeld in Kingman kunnen overnachten, maar dan is het de volgende dag natuurlijk weer zo'n 250 kilometer extra naar Grand Canyon.
- Het is misschien krap, maar met mijn beperkte kennis vermoed ik dat het op deze manier goed te doen is. Of zouden we volgens jullie echt ergens meer tijd moeten nemen?
- Aanvankelijk zouden we ook graag Antelope Canyon en Monument Valley willen zien, maar we denken niet dat dat haalbaar is. Of zien jullie een alternatief?
- De elementen die er nu in zitten willen we er eigenlijk allemaal graag in houden. (LA, GC, LV, DV, Sequoia, Yosemite, SF en de kustweg). Mocht dat toch niet kunnen, is het dan een goede optie om vanuit SF een deel van de kustweg te rijden, bijvoorbeeld tot aan Monterey en dan weer terug naar SF te rijden en vervolgens vandaaruit terug naar huis te vliegen? Dat scheelt dan sowieso een dag.
- We zouden het leuk vinden om tijdens onze reis een keer paard te rijden. Heeft iemand tips?

En verder:

- Wat is de beste manier om te boeken? Alles zelf opzoeken en reserveren of kun je bijvoorbeeld bij Jan Doets ook tot in detail je eigen reis samenstellen?
- Qua kosten kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar ik heb een ruwe schatting gemaakt en ik denk dat we samen aan ongeveer 5000 euro genoeg moeten hebben. Is dat globaal een juiste inschatting?

Heel wat vragen dus nog... Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie.

Groet,

Erwin
#1 - 17-12-2013, 15:31 uur

Cees A

Voor ik op jouw route reageer wil ik je eerst een ander idee voorleggen. Je hebt nog niks geboekt, dus je kunt nog alle kanten op
Als je er een one-way reis van maakt (je trip beginnen vanuit de ene plaats en eindigen in een andere) scheelt je dat veel (onnodige) km rijden.
Je zou bijvoorbeeld zoiets kunnen doen:
Beginnen in Phoenix en eindigen in Los Angeles. Zoals je ziet vallen de te rijden afstanden per dag mee.

1 Vlucht AMS – PHX
2 Van Phoenix naar Sedona  190 km
3 Van Sedona naar Grand Canyon  180 km (overnachten kun je in Tusayan, ligt tegen Grand Canyon nat.park aan)
4 Van Grand Canyon  naar Las Vegas   440 km
5 Las Vegas
6 Naar Death Valley   310 km (overnachten in Panamint Springs of in Lone Pine)
7 Naar Mammoth Lakes  310 km (deze dag bezichtig Alabama Hills, Mono Lake en Bodie)
8 Via Tioga Pass naar Yosemite  150 km
9 Yosemite
10 Naar Monterey   290 km (Aquarium, 17 mile drive, Point Lobos)
11 Naar San Luis Obispo of Cambria  225 km (Big Sur)
12 Via Santa Barbara naar LA  300 km
13 LA
14 Vlucht LA - AMS
15 Aankomst AMS

Er zijn meerdere varianten denkbaar voor een one-way reis, dit is er slechts een van. (voor 2 andere, zie hieronder)
Maar wat vind je van het idee van een one-way ?


Hier nog 2 varianten:

1 Vlucht AMS - SFO
2 San Francisco
3 Van San Francisco naar Yosemite.   310 km
4 Yosemite
5 Via Tioga Pass naar Mammoth Lakes.  150 km
6 Van Mammoth Lakes via Lone Pine naar Death Valley.  310 km
7 Van Death Valley naar Las Vegas  310 km
8 Las Vegas
9 Via Hoover Dam naar Grand Canyon  440 km.
10 Grand Canyon
11 Van Grand Canyon naar Sedona.  180 km
12 Van Sedona naar Phoenix  190 km
13 Phoenix/Scottsdale
14 Vlucht PHX - AMS
15 Aankomst AMS

Bij deze route zie je meer de nationale parken in het binnenland en mis je de kustlijn van Californie
1 Vlucht AMS – PHX
2 Van Phoenix naar Sedona  190 km
3 Van Sedona naar Grand Canyon  180 km
4 Naar Monument Valley  270 km
5 Naar Page.  Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell.  180 km
6 Page
7 Naar Bryce  235 km
8 Naar Zion   140 km
9 Zion
10 Via Valley of Fire naar Las Vegas   330 km.
11 Las Vegas
12 Las Vegas
13 Vlucht van Las Vegas naar AMS
14 Aankomst AMS
#2 - 17-12-2013, 16:00 uur
« Laatst bewerkt op: 18-12-2013, 07:37 uur door Cees A »

Wop


En verder:

- Wat is de beste manier om te boeken? Alles zelf opzoeken en reserveren of kun je bijvoorbeeld bij Jan Doets ook tot in detail je eigen reis samenstellen?
- Qua kosten kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, maar ik heb een ruwe schatting gemaakt en ik denk dat we samen aan ongeveer 5000 euro genoeg moeten hebben. Is dat globaal een juiste inschatting?

Heel wat vragen dus nog... Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reactie.

Groet,

Erwin

Hoi Erwin,

Neem de tips van Cees ter harte. Kijk er nog eens goed naar. Je hebt meer effectieve " Amerika " tijd.  De beste manier om te boeken is verschillend natuurlijk. De een vindt het heerlijk kom alles zelf uit te pluizen en de ander wil alleen maar afrekenen en klaar... Ik weet niet of je bij Jan Doets zelf kan samenstellen, ik weet wel dat hij soms vrij prijzig kan zijn. Zelf heb ik goede ervaringen met bv Tioga Tours. Via onze site kan je bv ook vrijblijvend een offerte aanvragen bij Tioga Tours.

Een budget van 5000 kan voldoende zijn voor 2 personen.
Vlucht ong 1700
Auto ong 500
Overnachtingen ong 1200

Dat zou betekenen dat je ong 1600 (=100 € per dag) over hebt voor voedsel, brandstof en de kosten voor bezienswaardigheden. Dat is mijn inziens voldoende. Maar vergeet de souvenirs niet, wij hebben al meer dan eenmaal een koffer bij moeten kopen op de laatste dag ;-)

Verder raad ik je aan je eens te verdiepen in de Reisverhalen over het Zuid Westen van Amerika op onze site. Hier haal je natuurlijk ook bijzonder veel info uit van (ervaren) reizigers.

Nog wat info:

In Montery heb je de 17-mile drive. Erg mooi om toch een stuk van de ruige kust van Californie te zien.
#3 - 17-12-2013, 17:35 uur

Marianne

Zelfs als je alles altijd snel hebt gezien is 1 overnachting voor Sequoia en 1 voor Yosemite veel te weinig. Het zijn beide enorm grote parken waar je ook echt eens de auto uit moet om iets te zien.

In de eerste route van Cees (die uitgaat van een open Tioga Pass) zou ik niet aan die volle dag Yosemite tornen Jullie willen waarschijnlijk de sequoiabomen zien; dat kan ook in Yosemite maar dan moet je wel voldoende tijd uittrekken voor het park.
Kijk eens naar ons 2013-verslag; wij waren in juni in Yosemite en Sequoia. Dan krijg je een beetje een idee van de mogelijkheden.

Ik zou zoiets doen:

1 Vlucht AMS – PHX
2 Phoenix naar Grand Canyon (in het park of Tusayan)
3 Grand Canyon  - Las Vegas
4 Las Vegas   
6 Las Vegas -Lone Pine
7Lone Pine - Yosemite
8 Yosemite
9 Yosemite  - San Francisco
10 San Francisco
11 SF - Pismo Beach
13 Pismo Beach - LA
14 LA
15 LA

Marianne
#4 - 17-12-2013, 23:15 uur

Cees A

Schema van Marianne is eigenlijk, doordat hierin San Francisco wel is opgenomen, mooier dan mijn schema nr. 1
Ik zie nu trouwens dat in de nummering van beide schema's 1 dag (mijn schema) of 2 dagen (schema van Marianne) is (zijn) weggevallen.
Komt natuurlijk door al dat gekopieer en geplak  :)
Ik heb de nummering van mijn schema inmiddels aangepast.  :afro:
#5 - 18-12-2013, 07:57 uur
« Laatst bewerkt op: 18-12-2013, 12:22 uur door Cees A »

Erwin1984

Cees, Wop en Marianne, bedankt voor de reacties!

Cees, het idee om er een one-way-trip van te maken lijkt ons prima en het schema dat jij en Marianne voorstellen lijkt ons heel mooi. Hierbij ga je er als ik het goed heb wel van uit dat de Tioga-pass open is en ik heb gelezen dat dat begin juni niet altijd het geval is. Dat vinden we dus een beetje spannend... Verrassingen kun je nooit helemaal uitsluiten tijdens je vakantie, maar het liefst wel zoveel mogelijk...

Marianne, we willen inderdaad graag de grote bomen zien. Als dat in Yosemite ook kan, is het inderdaad een goede optie om daar een dag extra voor uit te trekken. We willen geen wandelingen van 4-5 uur maken, maar natuurlijk ook niet alleen maar in de auto blijven zitten ;-)

Zelf ben ik ook nog even aan het puzzelen geweest en heb ik een iets aangepast schema gemaakt.

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles 
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Flagstaff
Dag 5: Flagstaff – Grand Canyon National Park – Flagstaff
Dag 6: Flagstaff – Las Vegas
Dag 7: Las Vegas – Death Valley – Ridgecrest
Dag 8: Ridgecrest – Sequoia National Park
Dag 9: Sequoia National Park – Yosemite National Park
Dag 10: Yosemite NP
Dag 11: Yosemite National Park – Monterey
Dag 12: Monterey – San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Amsterdam
Dag 15: Amsterdam

Het stuk LA - Flagstaff zit er nog steeds in, maar het is nu een one-way en de kustweg is er grotendeels uit. Wel kunnen we onder meer de 17-mile-drive rond Monterey doen. Op deze manier ontstaat ruimte voor een extra dag Yosemite. Sequoia zit er nu nog wel in, maar we kijken nog even goed wat we daar mee willen.

Bedankt nogmaals voor de suggesties, we gaan er nog eens goed naar kijken  :afro:






#6 - 18-12-2013, 10:33 uur

Cees A

Je schema is haalbaar maar je blijft zitten met een lange reisdag van LA naar Grand Canyon.
Die lange reisdag ontloop je als je je route in Phoenix start en vandaar onze keuze voor Phoenix.
In het schema van Marianne kun je trouwens een extra dag voor LA winnen door Sedona te schrappen en rechtstreeks van Phoenix naar GC te rijden
 
Flagstaff ligt op anderhalf uur rijden van Grand Canyon en is daarom niet ideaal als uitvalsbasis voor je bezoek aan Grand Canyon.
Ik zou je Tusayan als overnachtingsplaats willen adviseren. Scheelt je op dag 5 in jouw schema 3 uur rijden
Tusayan ligt tegen de ingang van het park op 10 min van de rand van de grand Canyon. 
De rondvluchthelicopters vertrekken vanaf het vliegveld van Tusayan.
Als je de hotelprijzen van Tusayan te hoog vindt kun je nog naar het veel goedkopere Williams (1 uur rijden van GC) of naar Valle.
Valle, een klein dorpje met een paar hotels, ligt op een half uur rijden van GC precies tussen Williams en GC in.

Ik heb er, omdat je pas op dag 9 of zo bij Yosemite bent, inderdaad op gerekend dat de Tioga Pass open is.
Is dat niet zo dan moet je zuidelijk via Bakersfield rijden.
Ik zou op dag 7 in jouw schema in Lone Pine overnachten. Je kunt dan alle kanten op.
Is de Tioga Pass open dan kun je daar langs naar Yosemite, is de pass nog dicht dan ga je via Bakersfield.

Meestal is de pass eind mei, begin juni wel open.
Zie hier de openingsdata van voorgaande jaren:  http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
Disclaimer: Resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
 
#7 - 18-12-2013, 11:40 uur

Marianne

Ik heb inderdaad aardig zitten rommelen met de dagen. Nu maar weer excel gebruikt, die telt wel goed.  :)

Mijn idee (en Sedona kan er nu ook wel weer in):

1   AMS    -   Phoenix
2   Phoenix    -   Grand Canyon
3   Grand Canyon    -   Las Vegas
4   Las Vegas      
5   Las Vegas    -   Lone Pine
6   Lone Pine    -   Yosemite
7   Yosemite      
8   Yosemite      
9   Yosemite    -   San Francisco
10   San Francisco      
11   San Francisco      
12   San Francisco    -   Pismo Beach
13   Pismo Beach    -   Los Angeles
14   Los Angeles      
15   Los Angeles      

Daar zijn nog wat variaties op mogelijk, met Seodna er in en een nacht minder LV of SF etc.

Even voortbordurend op jouw laatste voorstel:

1   AMS    -   Los Angeles
2   Los Angeles      
3   Los Angeles      
4   Los Angeles    -   Kingman
5   Kingman    -   Grand Canyon
6   Grand Canyon    -   Las Vegas
7   Las Vegas    -   Lone Pine
8   Lone Pine    -   Yosemite
9   Yosemite      
10   Yosemite      
11   Yosemite    -   Monterey
12   Monterey    -   San Francisco
13   San Francisco      
14   San Francisco      
15   San Francisco      

Ik vind zelf 2 stops tussen LV en Yosemite altijd erg mooi. Zie daarvoor eens ons 2004- en 2006-verslag. Met 1 overnachting is Lone Pine een mooie stop. Het blijft afwachten met de Tioga Pass. Is die dicht dan kun je van Lone Pine naar Oakhurst rijden en de volgende dag elders in/bij Yosemite overnachten. Vanuit Oakhurst ben je zo in de Mariposa Grove. Voor Sequoia rij je erg om terwijl je er maar 1 nacht hebt; dat is jammer van de tijd.

Zelf zou ik in die laatste route Monterey vergeten, je hebt het mooiste deel van de kust dan nog niet gezien. Dat geeft je wat meer tijd voor het eerste deel van de route.

Inderdaad geen Flagstaff. Voor een overnachting bij de Grand Canyon kun je ook eens op www.grandcanyonlodges.com kijken. Je hebt heel betaalbare mogelijkheden in het park, zoals de Bright Angel Lodge en de Maswik Lodge. Zie voor die laatste mijn 2011-verslag.

Wanneer wil je precies gaan? De Tioga Pass is nu niet te voorstellen maar ergens in april is het vaak al wel duidelijk of het een vroege of late opening wordt. Je hebt 2 mogelijkheden, wel of niet open, en daar kun je je goed op voorbereiden toch?

Marianne
#8 - 18-12-2013, 12:13 uur

Erwin1984

Wederom bedankt voor de reacties, echt top! Ik ben weer aan het puzzelen gegaan en kom nu uit op onderstaand schema.

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles 
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Williams (704 kilometer)
Dag 5: Williams – Sedona – Williams
Dag 6: Williams – Grand Canyon National Park – Williams
Dag 7: Williams – Las Vegas  (347 kilometer)
Dag 8: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine (355 kilometer)
Dag 9: Lone Pine – Yosemite NP (290 kilometer)
Dag 10: Yosemite NP
Dag 11: Yosemite NP – Monterey
Dag 12: Monterey – San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Amsterdam
Dag 15: Amsterdam

Het schema lijkt nu dus erg op het laatste voorstel van Marianne.

- In plaats van Flagstaff kiezen we nu voor Williams als uitvalsbasis voor de Grand Canyon, zoals Cees voorstelde. Het blijft een lange rit, maar het lijkt ons toch de beste keuze, omdat we de kustweg niet doen en zo LA wel kunnen zien. Ook kunnen we vanuit Williams een dag naar Sedona. Ik heb gelezen dat je daar mooi kunt paardrijden en dat willen we graag een keer doen.

- In dit schema ga ik er nu ook vanuit dat de Tioga Pass open is. We zijn er volgens planning begin juni en uit de tabel die Cees aandroeg, blijkt dat ie dan meestal open is. Mocht dat niet het geval zijn dan kunnen we vanuit Lone Pine alsnog de zuidelijke route over Bakersfield nemen.

- We hebben nu een extra dag voor Yosemite en kunnen daar Sequoia's kijken, zoals Marianne voorstelde. Sequoia NP zelf is dus geschrapt.

- Marianne, Monterey willen we er toch graag in houden. Hoewel het niet zeker is dat je ze ziet, willen we daar graag walvissen en dolfijnen kijken. Ook willen we toch graag een stukje van de kustweg zien, ook als is het misschien niet het mooiste deel.

Groet,

Erwin
#9 - 18-12-2013, 16:15 uur

Marianne

Sedona zou ik alleen doen als je op Phoenix vliegt, ik zou er niet voor omrijden. Die dag kun je naar mijn idee beter gebruiken in Yosemite (die extra dag zie ik niet) of bij Monterey of SF. Williams is alleen handig als je alle andere accommodatie dichter bij de GC te duur vindt. Heb je gekeken nar andere mogelijkheden? Het is ruim een uur rijden van Williams naar het park en dan moet je nog een parkeerplek zoeken, en met de bus verder. Als je de zonsondergang wilt meemaken rij je in het donker terug en zul je veel meer tijd kwijt zijn dan een uur.

Marianne
#10 - 18-12-2013, 16:53 uur

Cees A

Ik heb jouw laatste routeschema hieronder gekopieerd/geplakt en er wat tips tussengefrommeld. Ik hoop dat je er iets aan hebt
Uitgebreide info vind je in de links. Succes met plannen

Dag 1: Amsterdam – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles 
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Williams (704 kilometer)
Dag 5: Williams – Sedona – Williams
------ Info over Sedona:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/sedona/sedona.html
------ Bezoek bij Sedona het Slide Rock State Park:  http://azstateparks.com/Parks/slRO/index.html  Bekijk de video op die pagina
Dag 6: Williams – Grand Canyon National Park – Williams
------ Info Grand Canyon:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/arizona/Grand%20Canyon/grandcanyon.html
------ Inzoombare kaart van Grand Canyon national park:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/grand_canyon_park97.pdf
------ Marianne schrijft in haar laatste reactie iets over "parkeerplek zoeken en op de bus wachten"
------ Ik ga altijd in mei naar Amerika en mei is laagseizoen. Parkeerplaatsen heb je dan voor het uitkiezen.
------ Dat op de bus wachten valt ook wel mee.  Als je op de kaart kijkt waarvan ik je hierboven een linkje gaf zie je rode en zwarte wegen.
------ De rode wegen mag je gewoon met je eigen auto rijden. Bij alle uitzichtpunten zijn parkeerplaatsen (met ook daar meer dan genoeg plaats)
------ Alleen op de zwarte weg richting Hermits Rest mag je niet met je auto komen. Daar rijden shuttlebussen
------ Je zou daar een stuk langs de rim kunnen lopen en als je moe bent neem je de shuttlebus terug
------ Williams ligt op een uur rijden van GC, maar de hotels zijn daar vaak meer dan 100$ per kamer per nacht goedkoper dan in Tusayan of 't park.
------ Hotelprijzen varieren per dag dus kijk even goed of op de dagen dat jullie er zijn het prijsverschil dat uur rijden rechtvaardigt.
Dag 7: Williams – Las Vegas  (347 kilometer)
Dag 8: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine (355 kilometer)
------ Info Death Valley:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/deathvalley/deathvalley.html
------ Weer zo'n inzoombare kaart:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/death_valley_park97.pdf
------ Tip:  Op de kaart zie je bij Stovepipe Wells een zijweggetje naar Mosaic Canyon. De (korte) wandeling door deze nauwe canyon is een aanrader.
Dag 9: Lone Pine – Yosemite NP (290 kilometer)
------ Of je er tijd voor hebt weet ik niet, maar bij Lone Pine liggen de Alabama Hills en bij Lee Vining ligt Mono Lake
------ Info Alabama Hills:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/alabamahills/alabamahills.html
------ Info Mono Lake: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monolake/monolake.html
Dag 10: Yosemite NP
------ Info Yosemite:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/california/yosemite/yosemite.html
------ Kaart van Yosemite:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yosemite_park98.pdf
------ Aan te raden plaatsen om te overnachten zijn El Portal (ligt tegen de ingang van het park) en het bij Mariposa Grove gelegen Oakhurst.
------ Vanaf Oakhurst zit je in no-time bij de grote Sequoia bomen in Mariposa Grove en Glacier Point (uitzicht over Vallei) is ook niet ver rijden
------ N.a.v. het advies van Marianne om meerdere dagen in Yosemite te blijven moet je bedenken dat Yosemite het favoriete park is van Marianne
------ Ik heb daar een andere mening over. Yosemite is een aardig, maar vooral in de weekends heel erg druk park.
------ Zo zie je maar dat meningen verschillen.  Vorm tijdens je bezoek lekker je eigen mening over dit park
Dag 11: Yosemite NP – Monterey
------ Monterey Bay Aquarium: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/montereybay/montereybay.html
------ 17 mile drive:  http://www.pebblebeach.com/activities/explore-the-monterey-peninsula/17-mile-drive
------ Vlakbij Monterey ligt Point Lobos:  http://www.pointlobos.org/  Een wandeling langs de ruige kustlijn is een aanrader.
Dag 12: Monterey – San Francisco
Dag 13: San Francisco
------- Tip:  Hotels in de buurt van het vliegveld zijn vaak flink goedkoper dan in het centrum ven SF.
------- Vanaf dat vliegveld is het 15 min rijden naar het centrum.  Parkeren in het centrum kost tussen 10 en 20 $ voor een hele dag.
------- Maak v.w.b. parkeren gebruik van het zgn Early Bird tarief. Als je voor 9.00 uur binnen bent parkeer je voor 10 $ een hele dag
------  Kijk op deze site om te zien waar de parkeerplaatsen liggen en wat ze kosten:  http://sanfrancisco.bestparking.com/
------- Kies een buurt, selecteer de datum dat je daar bent en de tijden die je wil parkeren en je krijgt actuele prijzen
Dag 14: San Francisco - Amsterdam
Dag 15: Amsterdam
#11 - 18-12-2013, 19:20 uur

Tet14

Als je Sedona wil zien zou ik van Los Angeles via Phx daar naar toe rijden (ongeveer 8 uur rijden) en daar al overnachten. Daarna via az89A naar Flagstaff en us89 via Sunset Crater Volcano, Painted desert en Wupatki naar Cameron voor de Trading Post. Vervolgens GCNP inrijden via de oost ingang en de eerste stop in Desert View. Daarna lekker in het park overnachten en vervolgens van GCNP naar Las Vegas rijden.
#12 - 18-12-2013, 23:16 uur

Erwin1984

Wederom bedankt voor de reacties.

Marianne, met de extra dag Yosemite bedoel ik ten opzichte van mijn eerste idee. In het laatste schema hebben we er wel een volle dag. Sedona willen we wel graag doen, ook voor het paardrijden. Een uur rijden van Williams naar de Grand Canyon vinden we niet zo'n probleem, maar bedankt voor de tip.

Cees, bedankt! We nemen de tips zeker mee!

Tet, over jouw voorstel denken we nog even na. Williams leek ons aanvankelijk een mooie en relatief goedkope uitvalsbasis voor Sedona en de Grand Canyon, maar misschien is dit nog wel een betere oplossing.

Groet,

Erwin

#13 - 19-12-2013, 10:51 uur

Cees A

Tet, over jouw voorstel denken we nog even na. Williams leek ons aanvankelijk een mooie en relatief goedkope uitvalsbasis voor Sedona en de Grand Canyon, maar misschien is dit nog wel een betere oplossing.
Groet, Erwin

Als je dat overweegt kun je beter teruggaan naar het schema van mij en Marianne waarin we Phoenix als startplaats voorstellen.
Het lijkt me namelijk niet echt logisch om naar LA te vliegen om vervolgens 600 km naar Phoenix te rijden.
Dan kun je m.i. beter meteen naar Phoenix vliegen.  Met meteen naar Phoenix vliegen win je dan ook nog eens een dag....................
#14 - 19-12-2013, 11:29 uur

Hans B

Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom je vasthoudt aan het vertrek in Los Angeles.
Phoenix geeft je ιcht een stuk meer ruimte in je toch al krappe schema.

Als je een beetje een goede vlucht kiest met een aankomst bv in de namiddag is (18.00).
Zou je op dezelfde dag nog van Phoenix richting Sedona kunnen (120 mile / 2 uur)

Ik heb even gekeken naar vlucht prijzen en tijden.
24 mei naar Phoenix en 07 juni terug vanaf Los Angeles
Indien je vliegt met US Airways (via Philadelphia) ben je 720 euro kwijt en land je al om 17.40 uur
of met United Airlines kom je een uurtje later aan voor 760 euro.
Dan is Phoenix - Sedona nog mogelijk.
#15 - 19-12-2013, 14:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15