Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis 2010

Discussie gestart

sjiek

Hallo allemaal!

Vandaag een super dag, de vliegtickets en camper zijn geboekt voor september 2010! Dus we kunnen een planning gaan maken :)  
Dit is al geweldig    cheerr cheerr

Ik heb al een beetje een grove planning, maar ben natuurlijk erg benieuwd naar jullie ideeen en aanraders. We gaan met z'n drieen, mijn man, ik en onze dochter van dan 3,5 jaar. Dus we willen niet alleen maar rijden maar ook met haar rekening houden. Leuke stops voor haar ertussen doen! (activiteiten, speeltuin, dierenpark? enz)

We gaan eerst (3 sept.)vier dagen naar Chicago (familie), en daarna vliegen we naar Denver(7 sept). Daar de camper ophalen bij RoadBear. Deze hebben we 21 dagen!

de Route:
Denver
Rocky Mountains
Mt. Rushmore
Yellowstone
Grand Teton
Arches NP
Mesa Verde
Great Sand Dunes
Denver

Ben erg benieuwd naar jullie ideen en suggesties. Alvast bedankt!  usa4all Groetjes
#1 - 31-10-2009, 23:59 uur
« Laatst bewerkt op: 01-11-2009, 00:05 uur door sjiek »

Zofsky

Wel Arches, niet Canyonlands?

Ik vond Canyonlands (Island in the sky) zelf heel indrukwekkend!
#2 - 02-11-2009, 10:40 uur

Hans B

Dus we willen niet alleen maar rijden maar ook met haar rekening houden.
Leuke stops voor haar ertussen doen! (activiteiten, speeltuin, dierenpark? enz)

Het lijkt me dan een aardig grote route voor 21 dagen.
#3 - 02-11-2009, 12:33 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hdeweert

Ik zie dat in de route geen kinderattracties als Disney, zee world een zoo of een aquarium zijn opgenomen.
 Om deze attracties in je route op te nemen zul je keuzes moeten maken. Je zou de  Rocky Mountains,
Mt. Rushmore, Yellowstone kunnen vervangen door San Diego, Los Angeles en San francisco.
Harm
#4 - 02-11-2009, 17:39 uur

sjiek

Wel Arches, niet Canyonlands?

Ik vond Canyonlands (Island in the sky) zelf heel indrukwekkend!

Deze ken ik niet, even opzoeken en kijken. Zeker als hij indrukwekkend is!
#5 - 02-11-2009, 18:45 uur

sjiek

Dus we willen niet alleen maar rijden maar ook met haar rekening houden.
Leuke stops voor haar ertussen doen! (activiteiten, speeltuin, dierenpark? enz)

Het lijkt me dan een aardig grote route voor 21 dagen.

Ik dacht dat het wel te doen was, maar ik heb hem nog niet echt uitgewerkt, dus je denk dat het teveel is voor 21 dagen. Dan moet hij aangepast worden.
#6 - 02-11-2009, 18:47 uur

sjiek

Ik zie dat in de route geen kinderattracties als Disney, zee world een zoo of een aquarium zijn opgenomen.
 Om deze attracties in je route op te nemen zul je keuzes moeten maken. Je zou de  Rocky Mountains,
Mt. Rushmore, Yellowstone kunnen vervangen door San Diego, Los Angeles en San francisco.
Harm

Ik wil wel deze regio zien, maar ik neem aan dat er wel meer mensen met kleine kinderen hier zijn geweest, en als er dan ergens iets is was extra leuks is voor kids, nemen we dat mee in de route, maar we kiezen bewust niet voor Disney enz. Zoiets willen we ove reen jaar of 5 doen als ze wat ouder is en dan richting het zuiden.
#7 - 02-11-2009, 18:50 uur

Marianne

Dit is inderdaad niet echt een route voor een kind van 3,5 maar dat geldt eigenlijk voor alles. Doe iets wat jullie leuk vinden, en zoek leuke campings uit, dan hebben jullie het allemaal naar je zin.
(Ik weet nog dat wij eens met de kinderen in Frankrijk naar een dierentuin gingen en dat ze de kippen en geitjes veel interessanter (want bekend) vonden dan de olifanten en andere exotische dieren.)

Voor het eerste stuk van de route zou je eens naar ons 2004-verslag kunnen kijken, en voor het stuk van Yellowstone naar Moab naar ons 2008-verslag.
In 2004 hebben wij een aantal KOA campings gehad, misschien is dat voor jullie ook wel eens leuk. Er is daar meestal een zwembad en speeltuin aanwezig. Vooral de KOA's in Hot Springs en Hill City vonden we heel plezierig. In Yellowstone zou ik in het park overnachten, je hebt dan wel geen voorzieningen maar met een kampuurtje erbij is dat ook wel weer leuk.
Schrijf de route eens uit van dag tot dag, dan zie je of er voldoende ruimte is om alles te zien en toch niet al te lange dagen te maken.

Marianne
#8 - 02-11-2009, 18:59 uur

Marianne

Ik zie nu Mesa Verde staan: vonden wij erg interessant om te zien, maar het mooiste is als je daar een ranger tour doet, en dat betekent een uur of langer een praatje aanhoren van een ranger. Niet echt iets voor een klein kind lijkt me.

Even een opzetje:

1   Denver      
2   Denver    -   Estes Park
3   Estes Park      
4   Estes Park      
5   Estes Park      Hot Springs
6   Hot Springs    -   Hill City
7   Hill City    -   Sheridan
8   Sheridan    -   Cody
9   Cody      Yellowstone
10   Yellowstone      
11   Yellowstone      
12   Yellowstone      
13   Yellowstone    -   Grand Teton
14   Grand Teton    -   Bear Lake
15   Bear Lake      Moab
16   Moab      
17   Moab      
18   Moab    -   Durango
19   Durango    -   Great Sand Dunes
20   Great Sand Dunes    -   Denver
21   Denver      

Kijk eens bij googlemaps naar de afstanden en tijden. Het zijn toch veel rijdagen hoewel het wel te doen is.

Marianne
#9 - 02-11-2009, 19:07 uur

hdeweert

De route op zich is geen probleem je zult wel flinke afstanden moeten  rijden. Voor de kleine zal onderweg niet veel te doen zijn, het zal wel blijven bij het zwembad etc.
 Misschien dat je onderweg een dag uit kan trekken voor een rit met de trein van Durango naar Silverton.
http://www.usa4every1.nl/usa1/index.php?option=com_content&view=article&id=55:durango-silverton-per-trein&catid=41:colerado&Itemid=60
Harm
#10 - 02-11-2009, 19:12 uur

sjiek

Onze dochter is een vrij makkelijk kind, vind vanalles intressant zeker als het nieuw is! :afro:
 En als er een zwembad is,leuke campings, bbq, kampvuur, riviertjes voor in of bij te spelen, is ze helemaal in haar nopjes!!EEn echt buiten/natuur kind.

De route zo ga ik eens even rustig bekijken!
En de trein is een leuk idee.
Er zal in verschillende dorpjes/ plaatsen toch ook wel kleinere plaatselijke speeltuintjes zijn? Of stel ik me iets voor wat er niet is? ???

Weet iemand eigenlijk of ze gewoon in een kinderstoeltje moet onder het rijden? Regels het zelfde als hier?

groetjes!!
#11 - 02-11-2009, 22:32 uur

Marianne

Je zult inderdaad een kinderzitje nodig hebben, hoewel de regels per staat kunnen verschillen. Misschien kun je er een huren, of anders meenemen of ter plekke aanschaffen. Ik denk dat er wel forumleden zijn die hier ervaring mee heben, anders zou je ook de zoekfunctie kunnen gebruiken.

Speeltuintjes zul je vast wel tegenkomen onderweg, ik heb er nooit zo op gelet. Het voordeel van een camper is natuurlijk dat je ook de mogelijkheid hebt om lekker aan tafel dingen te doen.

Marianne
#12 - 03-11-2009, 10:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15