Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rondreis

Discussie gestart

bontsema

Hallo allemaal,

Wij Reind, Trees en onze kinderen (15 en 18 jaar) gaan in juni/ juli dit jaar voor de eerste keer naar amerika.
Wij hebben de volgende route bedacht en zijn benieuwd naar reacties en of tips.


4 nachten Los angeles
2 nachten san Diego
2 nachten Palm Springs (van af hier willen Joshua Tree bekijken)
2 nachten Grand Canyon
2 nachten Las Vegas
door death valley en dan ergens overnachten ( wij kwammen uit in een plaatsje Bischop, Mooi op de helft)
door Yosimite park naar San francisco
3 nachten in San francisco
1 nacht in Montery
1 nacht in Santa Barbara
3 nachten Los angeles

Is dit te doen?
#1 - 01-03-2009, 17:15 uur

babarage

jup het rondje is te doen.  maar waarom 7 nachten in LA, daar zou ik niet zo veel tijd willen doorbrengen hoor.  aardige stad voor een paar dagen maar niet voor een week.  ik zou daar de helft vanaf halen en die spenderen in bv yosemite waar je nu alleen doorheen rijdt.  misschien kun je omdat je vier weken hebt er ook zion park bij doen?  of een dag langer aan de kust zitten?
#2 - 01-03-2009, 17:47 uur

Marianne

Ik zou ook wat minder tijd voor LA nemen en zeker 2 of 3 nachten Yosemite doen (nu reserveren!). Vroeg in de zomer is een geweldige tijd voor Yosemite! Kijk eens op www.yosemitefun.com en www.yosemitehikes.com en in onze reisverslagen. En natuurlijk op de NPS-site. Het is het favoriete park van onze kinderen.

Twee nachten Palm Springs is ook niet echt nodig, je kunt Joshua Tree ook onderweg van LA naar Palm Springs bekijken, het zal snel te heet zijn om veel te wandelen daar.

Een overnachting in Death Valley is ook wel mooi.


Marianne
(Ik kom trouwens maar op 3 weken en geen 4  :))
#3 - 01-03-2009, 18:50 uur

Hans B

Hallo Reind,
voor de eerste keer geen slechte start, maar zoals de anderen al schreven is 2x L.A. te veel van het goed.
Om ermee te starten en even te acclimatiseren, wennen aan het tijdverschil, zou ik L.A. aan het begin doen.
Als je je in L.A. verder niet te veel vastlegt op de hotelovernachtingen (bv de 1e drie), kun je altijd besluiten eerder weg te gaan af een nachtje langer te blijven.
2 nachten S.D.. .is oké.
Als je naar Joshua Tree gaat kun je dat doen op dezelfde dag dat je vertrek vanuit S.D. en ook nog overnachten in Palm Springs (is wel weer en stukje terug) of door naar het noorden.
S.D. - P.Sp. is 'maar'125 mile.

Met een beetje puzzelen kun je zelfs Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Las Vegas doen.
Maar ik kan me voorstellen dat dat wat veel wordt.

Enkele dagen Yosemite is wel aan te bevelen.

Succes met je plannen.
Hans
#4 - 01-03-2009, 19:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bontsema

he allemaal,

bedankt voor de snelle reacties.
we hadden zoveel dagen LA, omdat de jeugd van alles wil zien.
Disney, steerentour, studio's , walk of fame, winkelen (altans bekijken, want ze noemen allleen maar dure zaken op, en dat lukt niet als je van het beetje zakgeld dat je krijgt.)
misschien tocht te doen met minder dagen?
#5 - 01-03-2009, 21:26 uur

babarage

disneyland is één dag,
sterrentour (ik geloof niet dat je echt veel ziet maar vooral de muren rondom de huizen maar ik kan me vergissen), walk of fame en rodeo drive (die van de dure winkels) is een tweede dag
universal studios is je derde dag

en daarna snel wegwezen ;)
#6 - 01-03-2009, 23:13 uur

Marianne

Disneyland is wel leuk maar het verschilt niet veel van Disneyland Parijs, dus als je dat al eens gedaan hebt, zou je dat nu over kunnen slaan.
Universal is zeker een aanrader, maar onze kinderen (en wij ook) vonden ook de tour (van 2 uur) bij Warner Bros heel geslaagd. Zeker als een aantal van je favoriete series hier gefilmd worden. De walk of fame kost niet veel tijd, is te combineren met winkelen.

Marianne
#7 - 01-03-2009, 23:18 uur

Pol

Disneyland is wel leuk maar het verschilt niet veel van Disneyland Parijs, dus als je dat al eens gedaan hebt, zou je dat nu over kunnen slaan.
Universal is zeker een aanrader, maar onze kinderen (en wij ook) vonden ook de tour (van 2 uur) bij Warner Bros heel geslaagd. Zeker als een aantal van je favoriete series hier gefilmd worden. De walk of fame kost niet veel tijd, is te combineren met winkelen.

Marianne

Dit is wel erg zwart-wit gezien. Parijs is in de jaren negentig uit de grond gestampt en in Anaheim als ik me niet vergis in de jaren vijftig begonnen en langzaam aan geworden tot wat het nu is. Toch een groot verschil. Ik ben zelf een aantal keer in Parijs geweest en een keer in Orlando (Epcot en Animal Kingdom zelfs twee keer). Is toch anders hoor. Daarnaast is DCA (het park van Disney ernaast, Disney's California Adventure) het enige disney park van zijn soort. Je hoeft uiteraard er niet naartoe, maar zo ongenuanceerd zeggen dat als je al eens in Parijs bent geweest je Disney in Anaheim kunt overslaan.

Zelf ben ik ook al in Universal Studios Florida geweest, ben ik langs de variant in Osaka gereden (die ik helaas (*%@!) niet heb kunnen bezichtigen); toch wil ik de versie in in Hollywood zien. Deze parken lijken zelfs veel meer op elkaar dan de Disney parken.

Ik zou zeggen, sla de site erop na en maak je keuze. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat de kids en jij willen.

Pol   
#8 - 10-03-2009, 16:44 uur
« Laatst bewerkt op: 10-03-2009, 16:48 uur door Pol »

Marianne

Ik vergelijk Disneyland Parijs met Disneyland in Anaheim, niet met Disneyworld in Orlando. Dat Parijs erg verschilt met Orlanda betekent niet automatisch dat het verschil tussen Parijs en Anaheim ook groot is. Ik weet niet ook waarom het bouwjaar er toe toe, het gaat om de attracties en die zijn vergleijkbaar.
Verder zeg ik dat het niet veel verschilt, en dat je het over zou kunnen slaan. Dat vind ik redelijk genuanceerd, en niet erg zwart-wit.

Marianne
#9 - 10-03-2009, 18:21 uur

Pol

Ik vergelijk Disneyland Parijs met Disneyland in Anaheim, niet met Disneyworld in Orlando. Dat Parijs erg verschilt met Orlanda betekent niet automatisch dat het verschil tussen Parijs en Anaheim ook groot is. Ik weet niet ook waarom het bouwjaar er toe toe, het gaat om de attracties en die zijn vergleijkbaar.
Verder zeg ik dat het niet veel verschilt, en dat je het over zou kunnen slaan. Dat vind ik redelijk genuanceerd, en niet erg zwart-wit.

Marianne

Ik vergelijk het toch ook niet met Orlando? Ik geef alleen aan dat ik daar geweest ben ondanks dat ik ook in Parijs ben geweest. Het bouwjaar doet er indirect wel toe, omdat het al een groot verschil is in ontstaan. Zo zijn er vergelijkbare attracties (Pirates, It's a small world, etc) die wel 30 jaar later zijn gebouwd in Parijs. Toen ik jouw post las concludeerde ik dat je het zou afraden. Aangezien ik dat niet wil doen (sowieso omdat de kids het waarschijnlijk erg leuk zullen vinden), reageer ik erop. En waarom zeg je dan dat Orlando erg verschilt met Parijs? Maar dat is een andere kwestie waar dit topic niet om draait.

Maar nogmaals, het ligt eraan wat de topicstarter en haar/zijn gezin kiest.
#10 - 12-03-2009, 11:18 uur

bontsema

Hallo allemaal,

We zijn er uit. de route blijft zoals hij is, alleen reinden we niet meer van SF naar LA.
We hebben alleen de eerste nachten in LA geboekt om vervolgens gewoon de route te volgen.
Waar het mooi is blijven we wat langer en hebben we de plek wel gezien dan rijden we door.
Ik zou nog wel graag willen weten of je vooraf moet reserveren bij Sea World als je met dolfijnen wil zwemmen.
Wie kan hier antwoord op geven.
We vertrekken op zondag 28 juni en blijven dan 3 weken. We hebben er enorm veel zin in.
#11 - 23-04-2009, 18:27 uur

hdeweert

Natuurlijk is je route te doen. Hoe je hem rijd is afhankelijk van wat je onderweg wilt gaan zien en doen.
Als je optimaal van vakantie wilt genieten is het wel aan te bevelen om naast een route ook de dingen
die je wilt gaan doen aan te geven. Bij het zonder plan door Amerika rijden is de ervaring dat je later tot
de ontdekking komt dingen die je makkelijk in kon plannen niet hebt gezien of gedaan, en dat is wel erg spijtig.
Als tip dus maak ook een plan van wat te zien en te doen je krijgt dan een optimale invulling van de vakantie. 

Harm
#12 - 23-04-2009, 18:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15